Климатика тотално се прецака
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
8 мнения
• Страница 1 от 1
- vvaskoo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 590
- Регистриран на: 30.08.2008
- Местоположение: УК
- Пол: Мъж
- Кара: E92 335d
Климатика тотално се прецака
Колеги преди един месец пълнихме климатика с фреон и днеска спря да работи и тогава след като го гледаха на УВ лампа остановиха че има теч . Личеше си че има теч на 3 места , горе при маркучите кадето се пълни - зад десният фар , при радиатора долу в дясно и майстора ми твърдеше че от компресора изпуска . Нека по запознатите да кажат какво трябва да се сменя защото тоя ми твърдеше че ми трябва - нов компресор , нов радиатор и маркучи , и после след това трябвало някаква клапа да се сменя и накрая ми изръси цена от 700£ което ми се вижда доста . След като проверих за части се оказа че мога да си намеря следните части за под £150 . Също така ми е чудно как така ще има теч от самият радиатор , там долу в дясно просто няма какво да го удари толкова силно че да се спука , възможно ли е да я някое гумено уплатнение . И компресорите при Е46 за всички модели ли са еднакви и трябва ли да се гледа нещо преди да го купя защото при частите 2ра ръка няма гаранция че и този няма да изпуска .
Ето тук на снимките съм показал на кой места имаше следи от теч на фреон :


Ето тук на снимките съм показал на кой места имаше следи от теч на фреон :



- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Климатика тотално се прецака
Малко е съмнително да изпуска от толкова много места от маркучите за пълнене може да свети на лампата защото при откачането на маркуча винаги изпуска определено количество и за това може да е оцветило същото се отнася и за за дехидратора защото щуцера за високо налягане е точно над него както ти си описал зад десния фар.
Напълно възможно е проблема да е само в радиатора или пък на връзките между компресора и радиатора там са с о-пръстени обикновено те се смачквата с времето и от там изпуска и те зъдължително трябва да се проверят.
Най-добрия вариант е сега като сте видели къде е оцветено с лампата да се надуе така както е цяла системата с азот или дори с въздух но поне до 20-25 бара и тези места да се проверят по най-обикновенния начин с пяна или ако има пропуск там при това налягане ще прави балончета и така е сигурна, че точно от там изпуска.
Иначе по твоя майстор ако смениш всичти тези неща които ти е казал и изпарителя ти вече напрактика имаш почти нов климатик
За радиатор ако вземеш втора употреба е хубаво да се тества да не е и той спукан някъде защото обикновенно това им е слабото място на климатиците кондензатора защото той е изложен на лоши атмосферни условия и камъчета от пътя и по някога става шупла и от него почва да изпуска още повече алумия си прави корозия и на сглобките на търбите с ламелите направо стои като изгнил с времето.
За компресора можеш ако го вземеш втора ръка само да провериш дали включва съединителя като му подадеш на кабелчето 12 волта, а на корпуса на компресора маса и така ще видиш дали включва или да замериш намотката съпротивлението трябва да е около 4,5 ома, а дали държи налягане трябва да се сложи на колата и тогава да се зареди и тогава да се видят наляганията.
Но според мен провери кондензатора, връзките на маркучите към кондензатора, дехидратора и компресора ако са здрави да се надеу системата и ако не изпуска не питайте компресора и ако когато си го заредил първия път ти е работил преди да изпусне в смисъл наляганият тогава са били добре значи твоя компресор е здрав най-вероятно.
Напълно възможно е проблема да е само в радиатора или пък на връзките между компресора и радиатора там са с о-пръстени обикновено те се смачквата с времето и от там изпуска и те зъдължително трябва да се проверят.
Най-добрия вариант е сега като сте видели къде е оцветено с лампата да се надуе така както е цяла системата с азот или дори с въздух но поне до 20-25 бара и тези места да се проверят по най-обикновенния начин с пяна или ако има пропуск там при това налягане ще прави балончета и така е сигурна, че точно от там изпуска.
Иначе по твоя майстор ако смениш всичти тези неща които ти е казал и изпарителя ти вече напрактика имаш почти нов климатик

За радиатор ако вземеш втора употреба е хубаво да се тества да не е и той спукан някъде защото обикновенно това им е слабото място на климатиците кондензатора защото той е изложен на лоши атмосферни условия и камъчета от пътя и по някога става шупла и от него почва да изпуска още повече алумия си прави корозия и на сглобките на търбите с ламелите направо стои като изгнил с времето.
За компресора можеш ако го вземеш втора ръка само да провериш дали включва съединителя като му подадеш на кабелчето 12 волта, а на корпуса на компресора маса и така ще видиш дали включва или да замериш намотката съпротивлението трябва да е около 4,5 ома, а дали държи налягане трябва да се сложи на колата и тогава да се зареди и тогава да се видят наляганията.
Но според мен провери кондензатора, връзките на маркучите към кондензатора, дехидратора и компресора ако са здрави да се надеу системата и ако не изпуска не питайте компресора и ако когато си го заредил първия път ти е работил преди да изпусне в смисъл наляганият тогава са били добре значи твоя компресор е здрав най-вероятно.
- tani bojilov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 348
- Регистриран на: 3.04.2010
- Местоположение: Банкя
- Пол: Мъж
- Кара: е 46 320д 136кс + чип
Re: Климатика тотално се прецака
Колегата Осi е изчерпал май каквото има да се казва по твойта тема.Само под налягане ще се види от къде идва теча.И се замисли за твоя майстор.Май ще ти е по евтино да смениш него отколкото целия климатик 

- vvaskoo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 590
- Регистриран на: 30.08.2008
- Местоположение: УК
- Пол: Мъж
- Кара: E92 335d
Re: Климатика тотално се прецака
tani bojilov написа:Колегата Осi е изчерпал май каквото има да се казва по твойта тема.Само под налягане ще се види от къде идва теча.И се замисли за твоя майстор.Май ще ти е по евтино да смениш него отколкото целия климатик
Спокойно бе , не съм хванат от гората . Няма да дам толкова за ремонт .
Също така , огромно мерси на колегата Осi
Имам още едно последно запитване , защо като го зареждаха от БМВ изкара почти година , после някакъв дядо го зарежда - изкара около 5-6 месеца и при последното зареждане изкара около месец

- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Климатика тотално се прецака
vvaskoo написа:tani bojilov написа:Колегата Осi е изчерпал май каквото има да се казва по твойта тема.Само под налягане ще се види от къде идва теча.И се замисли за твоя майстор.Май ще ти е по евтино да смениш него отколкото целия климатик
Спокойно бе , не съм хванат от гората . Няма да дам толкова за ремонт .
Също така , огромно мерси на колегата Осi
Имам още едно последно запитване , защо като го зареждаха от БМВ изкара почти година , после някакъв дядо го зарежда - изкара около 5-6 месеца и при последното зареждане изкара около месец
защото пропуска когато не се отстрани на време става по-голям и започва да изпуска по-бързо все пак тук налягането е голямо и е нормално.
- ganecabul
- Потребител
-
- Мнения: 32
- Регистриран на: 1.05.2009
- Местоположение: София
- Кара: BMW e46 318i 99'
Re: Климатика тотално се прецака
vvaskoo написа:. Също така ми е чудно как така ще има теч от самият радиатор , там долу в дясно просто няма какво да го удари толкова силно че да се спука , възможно ли е да я някое гумено уплатнение .
Там има една пробка за източване на антифриза, може тя да е протекла. На мен от там ми губеше антифриз, защото й се беше счупило едното краче. Смениха ми я с оригинална за 20лв. За другите проблеми не знам.
- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Климатика тотално се прецака
ganecabul написа:vvaskoo написа:. Също така ми е чудно как така ще има теч от самият радиатор , там долу в дясно просто няма какво да го удари толкова силно че да се спука , възможно ли е да я някое гумено уплатнение .
Там има една пробка за източване на антифриза, може тя да е протекла. На мен от там ми губеше антифриз, защото й се беше счупило едното краче. Смениха ми я с оригинална за 20лв. За другите проблеми не знам.
Колегата пише, че има проблеми с климатичния радиатор а това което ти си написал се отнася за радиатора на двигателя.
- fast or stupid
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 120
- Регистриран на: 5.03.2010
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
- Кара: неква джипка
Re: Климатика тотално се прецака
И аз залагам на радиатора на 1 во мяасто или ако нее тои долу дето се връзва за трабите 2 те уплатнениа с шестограм се развиват по добре ги смени дори и проблема да нее от тях, и без тва сега няма фреон ане след като оправиш нещата и напълниш след някои месец да почне да испуска и от тях.
8 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани