Въпрос за шлюзовете зад перката на Е46 320д 136к.с.

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3724
Регистриран на: 27.01.2010
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Tesla Y

Re: Въпрос за шлюзовете зад перката на Е46 320д 136к.с.

Мнение от adovet » 17 Май 2011, 21:04

dize-la написа:това с отвеждането на топлия въздух под колата за да не загрява коша са пълни глупости! дори навън да е 55градуса , а мотора да е 105 градуса , въздуха които минава през радиатора няма да се затопли повече от 100 градуса , а дори навън да е само 5 градуса , но двигатела е загрял до 90 градуса и като прибавим и температурата от изпускателните тръби , турбото и катализатора , които заемат една голяма площ в коша и са нагряват до няколко стотин градуса в зависимост от натоварването , то в добре опакования кош ще надмине доста повече от 100 градуса , така че няма как въздуха които преминава през радиатора да затопля коша. нужда от охлаждане на коша имат всички коли включително и тези със средно разположени двигатели;

Абе и аз това разправям ама някои хора си измислят някакви теории и си вярват. Хора гледайте реално на нещата. :bchug:

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: Въпрос за шлюзовете зад перката на Е46 320д 136к.с.

Мнение от Zagy » 17 Май 2011, 21:23

Хора - приемете го тогава по следния начин - жалузите са част от сложната охладителна система на мотора, която немеца е измислил. Точно тази сложна охладителна система има един ма направо елементарен елемент, който трябва да следите - стрелката на температурата. Ако всичко е нормално стрелката седи вирната вертикално и не се движи. Дори и малък проблем ще я отклони - което ще значи, че трябва смяна на нещо. Жалузите са само още нещо допълнително, което помага на стрелката да седи вертикално и да не мърда.
Si non confectus, non reficiat.

Слави
Аватар
Мнения: 7952
Регистриран на: 20.03.2003
Пол: Мъж

Re: Въпрос за шлюзовете зад перката на Е46 320д 136к.с.

Мнение от © » 17 Май 2011, 21:24

явно са преценили, че е по-добре да се охлади радиатора отколкото коша

И крайно време е да дадете логичното обяснение според вас... или остава това с аеродинамиката?
не се заяждам, аз също искам да науча най-правилният отговор

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 762
Регистриран на: 4.01.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: M62B46

Re: Въпрос за шлюзовете зад перката на Е46 320д 136к.с.

Мнение от Retrofit » 17 Май 2011, 21:52

Radiator shutter DDE 3.0
The radiator shutter seals off the engine compartment from the outside and directs the cooling air under the engine.

Components
•Radiator shutter

•Vacuum unit with actuating rod

•Pressure converter

Function
The pressure converter connects the vacuum unit with the vacuum supply by means of hoses. When activated by the DDE control unit, the pressure converter switches vacuum through to the vacuum unit and the radiator shutter closes (= standard setting).

The radiator shutter is opened at:

•Coolant temperature > 107 °C or

•Fan speed > 3000 rpm

Troubleshooting
If a defect occurs in the pressure converter activation function, fault code 56 "radiator shutter" is stored and the radiator shutter opens (provided there is no additional mechanical defect to jam the radiator shutter).


Radiator shutter DDE 5.0
The radiator shutter seals off the engine compartment from the outside and directs the cooling air under the engine.

Components
•Radiator shutter

•Vacuum unit with actuating rod

•Pressure converter

Function
The pressure converter connects the vacuum unit with the vacuum supply by means of hoses. When activated by the DDE control unit, the pressure converter switches vacuum through to the vacuum unit and the radiator shutter closes (= standard setting).

The radiator shutter is opened at:

•Coolant temperature > 111°C or

•Fan speed > 3000 rpm

Troubleshooting
If a fault is detected in the control of the pressure converter, the following ”Radiator shutter” faults may be detected:

•41C0, Activation short circuit to B+

•41C1, Activation short circuit to B-

•41C2 Activation circuit break

•41C3, Excess temperature output stage

If a fault occurs, the radiator shutter opens (unless there is also a mechanical fault and the radiator shutter is sticking).

The radiator shutter is also opened if a fault on the coolant temperature sensor or the electric fan is detected.



:bowdown: :bowdown: :bowdown:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 857
Регистриран на: 9.03.2010
Пол: Мъж
Кара: с кеф...
Мечтае да кара: МИГ29
Детайли за колата: Е90 бензин 129 к.с. 2007.

Re: Въпрос за шлюзовете зад перката на Е46 320д 136к.с.

Мнение от katronski_br » 19 Май 2011, 2:55

Zagy написа:Колега katronski_br - идеята на немците е била радиатора да е по-топъл от мотора - в това е и смисъла на охлаждането - да се изтегли жегата от мотора към радиатора. А жалузите са начин на контрол на топлината в радиатора и изкарването й оттам. Иначе и досега да си караме Симсонките с въздушно охлаждане...



:shock: :shock: :shock: айде стига бе!!!!!! работещ двигател в който има триене и се гори нафта да е по хладен от оребрен радиатор през който минава въздух????? :shock: :shock: :shock: радиатора е по топъл от двигателя???!!! такова нещо не бщх чувал до сега.
В началото бе самолетен двигател..... и Господ каза: ''Нека бъде BMW''

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 436
Регистриран на: 22.06.2010
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: ше BMW F36 420xD GC, E90 320d
Мечтае да кара: изтребител F16 но ще се задоволя с F36 (за сега)
Детайли за колата: Сега се радвам на G11 740d XDrive LCI

Re: Въпрос за шлюзовете зад перката на Е46 320д 136к.с.

Мнение от tosh » 23 Авг 2011, 18:29

Тия жалузи отварят ли се когато климатика работи?
Питам понеже майстора ги обвини за проблема който имам с климатика, а той е следния:
Климатика си охлажда, обаче на 2-3 пъти вече след дълга работа през духалките излиза няква мъгла (едвам забележима и без миризма). Днес като я гледа "майстор" видяхме че компресора постоянно включва и изключва по високо налягане. Майстора каза че фреон си има, перката бачка. И накрая обвини тея жалузи. И наистина, като откачих вакуума за да отворя жалузите, веднага темп. през духалките падна с няколко градуса и компресора заработи почти постоянно (изключи 1-2 пъти за 5 минути). Малко ми е съмнителен тоя майстор ама айде....
Давайте мнения моля.
ИзображениеИзображениеИзображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 762
Регистриран на: 4.01.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: M62B46

Re: Въпрос за шлюзовете зад перката на Е46 320д 136к.с.

Мнение от Retrofit » 23 Авг 2011, 21:58

Компресора трябва да включва и изключва, нали за това е климатроник колега, за да си определя автоматично работата за да поддържа желаната температура, ако е само с климатик, ти определяш с копчето дали да работи компресора или не.
Един климатик колкото по студено прави, толкова работата му е по добра, мисля че трябва да духа през духалките ~4 градуса по целзии. Тази мъгла е конденз, която мисля е нормално в определени условия да излиза.
Жалюзите по нагоре пише кога се отварят, примерно над 3000 об/мин на електрическия вентилатор.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 436
Регистриран на: 22.06.2010
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: ше BMW F36 420xD GC, E90 320d
Мечтае да кара: изтребител F16 но ще се задоволя с F36 (за сега)
Детайли за колата: Сега се радвам на G11 740d XDrive LCI

Re: Въпрос за шлюзовете зад перката на Е46 320д 136к.с.

Мнение от tosh » 23 Авг 2011, 22:04

С обикновен климатик съм колега и мисля че не е нормално да включва и изключва през 5-10 секунди. Нещо не е наред и утре ще си направя една диагностика с DIS.
ИзображениеИзображениеИзображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 762
Регистриран на: 4.01.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: M62B46

Re: Въпрос за шлюзовете зад перката на Е46 320д 136к.с.

Мнение от Retrofit » 23 Авг 2011, 22:12

ааа така кажи, значи проблема може да ти е от много фреон в системата, компресора има защита когато вдигне много високо налягане да изключва. Закачи я на диагностика, но може и да не изкара грешка, другия вариант някой да ти изсмучи фреона и да ти я зареди точно колкото трябва, трети вариант да имаш преебан датчик за налягане.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 293
Регистриран на: 26.10.2009
Пол: Мъж
Кара: E36 Compact

Re: Въпрос за шлюзовете зад перката на Е46 320д 136к.с.

Мнение от jdl » 23 Авг 2011, 23:08

tosh написа:С обикновен климатик съм колега и мисля че не е нормално да включва и изключва през 5-10 секунди. Нещо не е наред и утре ще си направя една диагностика с DIS.


Не е съвсем така. Не е изключено да има наистина проблем, но компресорът може да изключва и под контрол от термостата на питата на изпарителя, който е на около 6 градуса и предпазва от замръзване(обледяване) питата. Особено при малко по-хладно време съвсем спокойно може да го прави на по 10-15 секунди. Та майсторът сигурен ли е, че наистина пресостатът (по свръхналягане) изключва компресора (т.е. замерил ли го е), или само е изказал мнение, че е от това ?! ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 436
Регистриран на: 22.06.2010
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: ше BMW F36 420xD GC, E90 320d
Мечтае да кара: изтребител F16 но ще се задоволя с F36 (за сега)
Детайли за колата: Сега се радвам на G11 740d XDrive LCI

Re: Въпрос за шлюзовете зад перката на Е46 320д 136к.с.

Мнение от tosh » 24 Авг 2011, 7:34

Да, той замери системата с манометри.
ИзображениеИзображениеИзображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 293
Регистриран на: 26.10.2009
Пол: Мъж
Кара: E36 Compact

Re: Въпрос за шлюзовете зад перката на Е46 320д 136к.с.

Мнение от jdl » 24 Авг 2011, 9:42

tosh написа:Да, той замери системата с манометри.


Аха :) Аз бих замерил с мултимерче и самия пресостат дали прекъсва контактите си за високото налягане, и така да съм сигурен, че това спира компресора. Но все пак не се занимавам с климатици нито професионално, нито "занаятчийски". Просто предлагам още една лесна проверка :)

Потребител
Аватар
Мнения: 36
Регистриран на: 21.06.2010
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: печка

Re: Въпрос за шлюзовете зад перката на Е46 320д 136к.с.

Мнение от plachkov » 08 Юни 2012, 14:33

Да си охлаждаш двигателя с отворени жалузи и работеща перка е същото като да се охлаждаш лятото със сешоар :mhihi:

Потребител
Аватар
Мнения: 36
Регистриран на: 21.06.2010
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: печка

Re: Въпрос за шлюзовете зад перката на Е46 320д 136к.с.

Мнение от plachkov » 21 Юли 2012, 9:29

Retrofit написа:Е за работния режим са...за кво да са.... За оптимално подържане на работната температура на двигателя.
Едва ли не, ги изкарахте техническа грешка на БМВ, и ненужни.
За кво се отваряли като изгасиш мотора...е как за кво?!
Пак да повторя, принципа на работа им е направен така, пружина ги държи отворени, като запалиш, вакум противодейства на пружината и жалюзите се затварят.
Защо не са ги направили постоянно затворени, и когато е нужно вакум да ги отваря?
Е защо....защото ако ти се преебе вакум маркуча, вакум актуатор, или ел вакумен клапан, няма да имаш вакум да противодейства на пружината и залюзите да се отворят, в същото време ако си набримчил лятото колата на климатик и външна температура 35-40 градуса, нищо чудно да прегрее.
Е за това, като е изгасен мотора, жалюзите се отварят, а като запалиш се затварят.

Отварят се при 107 градуса, защо? Защото си хванал лятото да катериш някой балкан, въздушния поток не е достатъчен да охлажда радиатора, залюзите се отварят да може въздушния поток да минава по бързо през радиатора, и да го охлади по ефективно.
Отварят се и при обороти на перката по-големи от 3000, защо? Защото тая перка при 3000 оборота и нагоре прави доста голям въздушен поток който трябва да си свърши работата и да излезе по най-бързия начин.
Дифузьора е направен при затворени жалюзи да отвежда топлия въздух под колата, но така топлината от горната част на радиатора преминава покрай целия радиатор, а най-ефективното охлаждане на радиатор става, когато въздушния поток премине през радиатора и се разсее директно зад него, така разсеената топлина от горната част не преминава покрай радиатора, а излиза направо навън.

И решението на инженерите топлия въздух да излиза под колата е добро, защото ако влиза към коша, едно че топлината е враг за електрониката и друго, че умората на материалите е по бърза при високи температури(пласмасата старее, става трошлива, изолацията на кабелите се втвърдява и при огъване или вибрации жиците се оголват...и още много минуси има топлината върху материалите).

:bowdown: :bowdown: :bowdown:
Добре си го обяснил колега, само не съм съгласен с отварянето им при >3000 оборота на перката и си мисля, че при 107 градуса перката ще е над 3000 оборота. Немците са изчислили, че скоростта на въздушния поток се увеличава със затворени жалюзи до 3000 оборота на перката, след увеличаване над 3000 скоростта на потока започва да намалява, та за това се отварят жалюзите.(който е учил механика на флуидите или по-точно скорост на газов поток в тръба ще ме разбере). При затворени жалюзи е като тръба изкривена точно след вентилатора, а с отворени се симулира права тръба.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 502
Регистриран на: 1.05.2011
Местоположение: РУСЕ
Пол: Мъж
Кара: BMW F10 520dA

Re: Въпрос за шлюзовете зад перката на Е46 320д 136к.с.

Мнение от BMW_1914 » 21 Юли 2012, 21:08

:confused: прочетох цялата тема ...,и не им разбрах на 100 % предназначението,...но се посмях :mhihi:

днес се загледах в моите жалузи и с един приятел палим, гасим и гледаме к'во става :ok:

Жалюзите се отварят и се вижда чак асфалта отдолу, когато се пусне климатроника и под колата почва да изкарва топъл въздух ( ако си сложите ръката под бронята и ще го усетите ;), а когато спра климатроника и се затварят....
друга функция май нямат :roll: когато работи климатика целта им е да изваждат топлият въздух през кората под колата :roll:

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook