Въпрос за шлюзовете зад перката на Е46 320д 136к.с.

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 37
Регистриран на: 27.04.2009

Въпрос за шлюзовете зад перката на Е46 320д 136к.с.

Мнение от Valado » 14 Юни 2010, 21:14

Въпросът ми се отнася до Е46 320д 136к.с. (преди фейса).
Зад самата перка на радиатора и испарителя на климатика на самия кожух на перката има едни
шлюзове, които се отварят от пружина и се затварят с вакуум.

Интересувам се каква е тяхната функция и кога трябва да са отворени, и кога затворени?

Моята логика е, че са затворени докато колата загрее с цел по-бързо загряване (особенно през зимата), но после се
замислих, че радиатора, който всъщност трябва да бъде охлаждан за да се охлажда двигателят
е пред самата перка и шлюзовете не играят никаква роля, и за това по-бързо загряване играе роля
термостата.

Въпросът ми е в такъв случай там можеше да си е затворено постоянно, при какви условия се отварят тези шлюзове?
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1618
Регистриран на: 1.10.2008
Пол: Мъж
Кара: BMW E90 330D
Мечтае да кара: ///M power
Детайли за колата: BMW - Bought My Wife

Re: Въпрос за шлюзовете зад перката на Е46 320д 136к.с.

Мнение от Next » 15 Юни 2010, 0:50

Само да допълня, че и след фейса има такива шлюзове :)
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 857
Регистриран на: 9.03.2010
Пол: Мъж
Кара: с кеф...
Мечтае да кара: МИГ29
Детайли за колата: Е90 бензин 129 к.с. 2007.

Re: Въпрос за шлюзовете зад перката на Е46 320д 136к.с.

Мнение от katronski_br » 15 Юни 2010, 3:24

А така де-за какво са наистина???
аз забелязах че най долният ми го няма и следващият беше тръгнал да пада та си играх с едни свински опашки да оправям защото незнайно защо една пласмастка беше счупена. и аз съм се питал за какво служат.
В началото бе самолетен двигател..... и Господ каза: ''Нека бъде BMW''

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 309
Регистриран на: 6.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E83 LCI 3.0d; E46 LCI 330i
Мечтае да кара: BMW

Re: Въпрос за шлюзовете зад перката на Е46 320д 136к.с.

Мнение от cfk » 15 Юни 2010, 7:16

Най-вероятно спират студеният въздушен поток през радиатора към блока на двигателят, по този начин моторът достига по-бързо работната си температура и при 90 градуса се отварят.
Изображение

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: Въпрос за шлюзовете зад перката на Е46 320д 136к.с.

Мнение от Zagy » 15 Юни 2010, 8:28

cfk написа:Най-вероятно спират студеният въздушен поток през радиатора към блока на двигателят, по този начин моторът достига по-бързо работната си температура и при 90 градуса се отварят.

Точно така. Тези клапи регулират въздушния поток през радиатора и помагат за оптимално охлаждане или загряване. Примерно всички знаете през зимата как някои хора слагат мушами или балатум пред радиатора, за да може колата да загрява по-бързо - при нас това е ненужно, Гюнтер в завода го е измислил :smoke:
Si non confectus, non reficiat.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 857
Регистриран на: 9.03.2010
Пол: Мъж
Кара: с кеф...
Мечтае да кара: МИГ29
Детайли за колата: Е90 бензин 129 к.с. 2007.

Re: Въпрос за шлюзовете зад перката на Е46 320д 136к.с.

Мнение от katronski_br » 15 Юни 2010, 9:16

казваш за мушамите пред радиатора които хората слагат да не го духа студения въздух, само че нашите ''шлюзове'' са зад него .
В началото бе самолетен двигател..... и Господ каза: ''Нека бъде BMW''

ентусиаст
Аватар
Мнения: 858
Регистриран на: 11.04.2005
Местоположение: Варна
Кара: U.D.M.

Re: Въпрос за шлюзовете зад перката на Е46 320д 136к.с.

Мнение от stilko » 15 Юни 2010, 9:29

katronski_br написа:казваш за мушамите пред радиатора които хората слагат да не го духа студения въздух, само че нашите ''шлюзове'' са зад него .


Преди да отвори термостата и радиатора е студен! Какво като са зад него?

П.С. Някой няма ли да се оплаче, че при него ги няма? :mhihi:

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: Въпрос за шлюзовете зад перката на Е46 320д 136к.с.

Мнение от Zagy » 15 Юни 2010, 10:42

katronski_br написа:казваш за мушамите пред радиатора които хората слагат да не го духа студения въздух, само че нашите ''шлюзове'' са зад него .

Така де - това пречи да минава студен въздух през радиатора - така въздуха в него си остава един и същ и се загрява по-бързо. Получава се нещо като въздушна възглавница, а въздуха е много добър изолатор :winky:
stilko написа:П.С. Някой няма ли да се оплаче, че при него ги няма? :mhihi:

При много Е46-ци не работят правилно - било заради скапани вакууми, било поради механични повреди.
При мен си работат на 6 :smoke:
Si non confectus, non reficiat.

Потребител
Аватар
Мнения: 37
Регистриран на: 27.04.2009

Re: Въпрос за шлюзовете зад перката на Е46 320д 136к.с.

Мнение от Valado » 15 Юни 2010, 11:53

Zagy написа:При много Е46-ци не работят правилно - било заради скапани вакууми, било поради механични повреди.
При мен си работат на 6 :smoke:


За това говоря.
Нямаше да им обърна внимание, но когато колата си е загряла на 90 градуса пак не ги отваря.
Прави вакуум и ги затваря, това на какво може да се дължи и някой знае ли как може да се оправи този проблем
(ако е проблем? За това съм пуснал темата, да разбера), а колкото до създаване на въздушна възглавница не съм
съгласен, защото отдолу е напълно отворено(точно зад перката самият кожух няма дъно) въздуха си излиза под колата.
Дори е направено с извивка по-обтекаемо.
И в този ред на мисли като си се отвори термостата и се охлажда радиатора => двигателя(дори и при затворени шлюзове),
тези шлюзове ако се отворят ще позволят само и двигателят да бъде обдухван от студен въздух.

Днес или утре ще сваля корите да видя от каде идва самият вакуумен маркуч, който ги затваря.
Zagy кажи нещо повече за тези вакууми...

Ако някой се с сблъсквал с този проблем и го е решавал да каже как, защото както всички знаем когато нещо не е наред не
се знае какви поразии може да направи, когато всичко си е сметнато как трябва да бъде ....
Изображение

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: Въпрос за шлюзовете зад перката на Е46 320д 136к.с.

Мнение от Zagy » 15 Юни 2010, 12:14

Ами какво да ти кажа - най-добре си прегледай цялата вакуумна инсталация - има едно вакуумно резервоарче до турбото (представлява нещо като малка пластмасова тубичка с оребрение) и от него тръгват вакуумите за клапаните на турбото и ЕГР-а и тези щори (така се водели...). Прегледай за нацепени или направо скъсани маркучета - аз скоро си подмених едно маркуче, което тотално беше дало фира. Смятам скоро да сменя всичките маркучета.
Si non confectus, non reficiat.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 858
Регистриран на: 11.04.2005
Местоположение: Варна
Кара: U.D.M.

Re: Въпрос за шлюзовете зад перката на Е46 320д 136к.с.

Мнение от stilko » 15 Юни 2010, 12:16

Zagy написа:
stilko написа:П.С. Някой няма ли да се оплаче, че при него ги няма? :mhihi:

При много Е46-ци не работят правилно - било заради скапани вакууми, било поради механични повреди.
При мен си работат на 6 :smoke:


А има и такива които изобщо ги нямат, от завода :yes:

Фен на тройките
Аватар
Мнения: 6397
Регистриран на: 21.02.2007
Местоположение: СА,Х
Пол: Мъж
Кара: Колите да палят и работят!
Мечтае да кара: ;)
Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)

Re: Въпрос за шлюзовете зад перката на Е46 320д 136к.с.

Мнение от Dimitroff » 15 Юни 2010, 12:35

Oт завода е единия вариант - втория вариант е в следствие от челен удар и не поставянето на въпросните :yes:

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: Въпрос за шлюзовете зад перката на Е46 320д 136к.с.

Мнение от Zagy » 15 Юни 2010, 12:40

Е аз бая Е46-ци съм виждал, но досега такава без тези щори не съм мяркал...
Si non confectus, non reficiat.

Потребител
Аватар
Мнения: 37
Регистриран на: 27.04.2009

Re: Въпрос за шлюзовете зад перката на Е46 320д 136к.с.

Мнение от Valado » 15 Юни 2010, 13:10

Там е работата, че шлюзовете се затварят когато има вакуум, и моите си седят затворени и има вакуум.
значи не е от маркучите, а трябва да видя как се прекратява този вакуум ... за да се овторят.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 348
Регистриран на: 3.04.2010
Местоположение: Банкя
Пол: Мъж
Кара: е 46 320д 136кс + чип

Re: Въпрос за шлюзовете зад перката на Е46 320д 136к.с.

Мнение от tani bojilov » 15 Юни 2010, 14:31

Да не би само ако тръгне да прегрява да се отварят щорите.

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook