Въпрос за шлюзовете зад перката на Е46 320д 136к.с.
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- plachkov
- Потребител
- Мнения: 36
- Регистриран на: 21.06.2010
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: печка
Re: Въпрос за шлюзовете зад перката на Е46 320д 136к.с.
Колега, долу кутията на перката е постоянно отворена. Когато не си пуснал климатика перката не се върти и за това не усещаш отпред топлия въздух.Жалюзите се затварят при палене на колата. Като оправя перката не видя ли, че кутията отдолу е отворена
- vladobosh
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 133
- Регистриран на: 12.04.2011
- Местоположение: В. Търново
- Пол: Мъж
- Кара: 320d 2001г.
Re: Въпрос за шлюзовете зад перката на Е46 320д 136к.с.
Да я вдигнем малко тази тема, че е доста забавна. Вчера смених термостати и доста се зачудих за тези "щори". Та така попаднах на тази тема с доста "категорични" мнения. По-интересно ми е някой дали знае градусите на които перката включва на 1,2,3,4,5 и 6 скорост, че нещо до 96 градуса не я чувам. Става въпрос за колата от заглавието на темата.
- vladobosh
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 133
- Регистриран на: 12.04.2011
- Местоположение: В. Търново
- Пол: Мъж
- Кара: 320d 2001г.
Re: Въпрос за шлюзовете зад перката на Е46 320д 136к.с.
Колеги, сега по темата. Вчера гледах дали ми се затварят шлюзовете, обаче си стоят отворени. Маркучето за вакума ми имаше пробив. Смених го с ново, но и с него няма вакум Възможно ли е, според вас през дупчицата на стария маркуч клапана да е засмукал някакъв боклук и сега да е запушен. Или пък въобще да не стига вакум още преди клапанчето (той изобщо откъде идва) Дайте някоя идея да поръчкам още малко.
- mitrax
- ентусиаст
- Мнения: 902
- Регистриран на: 26.10.2008
- Местоположение: ДУПНИЦА Скрапинг
- Пол: Мъж
- Кара: coupe e36 m42 , цоупе е46 325ci
- Мечтае да кара: ///M
Re: Въпрос за шлюзовете зад перката на Е46 320д 136к.с.
преди клапана вакуум се взима от магистралата на вакуум помпата. Там няма начин да нямаш вакуум , в противен случай няма да имаш и серво на спирачките . Ако свалиш клапанчето може да го провериш дали цъка като му подаваш 12V , съответно като цъка дали отваря и затваря . Ако вакуум пътищата и клапана са OK остава окабеляването до ЕКУто. В най малко вероятния случай в ЕКУто да е изгорял транзистора който щрака клапана.
- vladobosh
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 133
- Регистриран на: 12.04.2011
- Местоположение: В. Търново
- Пол: Мъж
- Кара: 320d 2001г.
Re: Въпрос за шлюзовете зад перката на Е46 320д 136к.с.
mitrax написа:преди клапана вакуум се взима от магистралата на вакуум помпата. Там няма начин да нямаш вакуум , в противен случай няма да имаш и серво на спирачките . Ако свалиш клапанчето може да го провериш дали цъка като му подаваш 12V , съответно като цъка дали отваря и затваря . Ако вакуум пътищата и клапана са OK остава окабеляването до ЕКУто. В най малко вероятния случай в ЕКУто да е изгорял транзистора който щрака клапана.
Евала и благодаря Дано да не трябва да се разглобява много, защото е малко тесничко при този клапан
- vladobosh
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 133
- Регистриран на: 12.04.2011
- Местоположение: В. Търново
- Пол: Мъж
- Кара: 320d 2001г.
Re: Въпрос за шлюзовете зад перката на Е46 320д 136к.с.
mitrax написа: в противен случай няма да имаш и серво на спирачките
Сервото не е ли хидравлично? Сори за тъпия въпрос
- mitrax
- ентусиаст
- Мнения: 902
- Регистриран на: 26.10.2008
- Местоположение: ДУПНИЦА Скрапинг
- Пол: Мъж
- Кара: coupe e36 m42 , цоупе е46 325ci
- Мечтае да кара: ///M
Re: Въпрос за шлюзовете зад перката на Е46 320д 136к.с.
спирачната система е хидравлична , а сервото с помощща на ваккума от вакуум помпата просто ти помага да намалиш усилието с което натискаш хидравличната помпа . За това като е изгасен двигателя са ти твърди спирачките - вакуум помпата се върти от мотора и на загасен мотор не прави вакуум.
дано си ме разбрал че малко неточно се изразих. За разни най общи неща можеш да разглеждаш
http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/S ... epression/
http://bmwfans.info/parts/catalog/
дано си ме разбрал че малко неточно се изразих. За разни най общи неща можеш да разглеждаш
http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/S ... epression/
http://bmwfans.info/parts/catalog/
- vladobosh
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 133
- Регистриран на: 12.04.2011
- Местоположение: В. Търново
- Пол: Мъж
- Кара: 320d 2001г.
Re: Въпрос за шлюзовете зад перката на Е46 320д 136к.с.
mitrax написа:спирачната система е хидравлична , а сервото с помощща на ваккума от вакуум помпата просто ти помага да намалиш усилието с което натискаш хидравличната помпа . За това като е изгасен двигателя са ти твърди спирачките - вакуум помпата се върти от мотора и на загасен мотор не прави вакуум.
дано си ме разбрал че малко неточно се изразих. За разни най общи неща можеш да разглеждаш
http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/S ... epression/
http://bmwfans.info/parts/catalog/
Разбрах, а така и предполагах че е и мерси за линковете
- plachkov
- Потребител
- Мнения: 36
- Регистриран на: 21.06.2010
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: печка
Re: Въпрос за шлюзовете зад перката на Е46 320д 136к.с.
До тези градуси няма и как да я чуеш, а и тя трудно загрява повече,трябва доста да я измъчиш из града.Аз цяло лято карах със свалена перка заради управлението и градусите винаги бяха около 96, постоянно съм ги следял на таблото.vladobosh написа:Да я вдигнем малко тази тема, че е доста забавна. Вчера смених термостати и доста се зачудих за тези "щори". Та така попаднах на тази тема с доста "категорични" мнения. По-интересно ми е някой дали знае градусите на които перката включва на 1,2,3,4,5 и 6 скорост, че нещо до 96 градуса не я чувам. Става въпрос за колата от заглавието на темата.
- vladobosh
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 133
- Регистриран на: 12.04.2011
- Местоположение: В. Търново
- Пол: Мъж
- Кара: 320d 2001г.
Re: Въпрос за шлюзовете зад перката на Е46 320д 136к.с.
plachkov написа:До тези градуси няма и как да я чуеш, а и тя трудно загрява повече,трябва доста да я измъчиш из града.Аз цяло лято карах със свалена перка заради управлението и градусите винаги бяха около 96, постоянно съм ги следял на таблото.vladobosh написа:Да я вдигнем малко тази тема, че е доста забавна. Вчера смених термостати и доста се зачудих за тези "щори". Та така попаднах на тази тема с доста "категорични" мнения. По-интересно ми е някой дали знае градусите на които перката включва на 1,2,3,4,5 и 6 скорост, че нещо до 96 градуса не я чувам. Става въпрос за колата от заглавието на темата.
Вярно и аз не съм виждал по-високи градуси от 96 и дано и да не виждам, че после Значи всичко е ОК
- garfield90
- Потребител
- Мнения: 39
- Регистриран на: 6.02.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 320д 150 к.с
Re: Въпрос за шлюзовете зад перката на Е46 320д 136к.с.
Здравейте колеги,
Изчетох цялата тема за тези жалузи и в крайна сметка разбрах, че тези жалузи трябва да са затворени в движение а да се отварят когато се изгаси колата.Пише също, че се отварят на 107 градуса или при 3000 об на перката но малко ми се губи логиката (излиза че трябва да спира вакуума към тях за да няма съпротивлениее за пружината и да отвори жалузите)
При мен проблема е следния: в движение жалузите са затворени но когато изгася колата не се отварят.Като извадя маркуча за вакуума се отварят и като вкарам си остават отворени както трябва да са.Въпроса ми е защо не ги отваря като изгася двигателя нали тогава би трябвало да няма вакуум който да задържа пружината.След като изгася колата някаде около вакуум помпата се чува леко съскане и затваряне на някакъв клапан и съскането спира.
Ако може някой да ми даде свестен отговор защотот ходих по майстори които си нямат идея за какво става дума.Единия казва трябва да са отворени в движение, другия че трябва да са затворени и колата сама щяла да реши кога да ги отвори третия дори не знае за какво са.
Благодаря
Изчетох цялата тема за тези жалузи и в крайна сметка разбрах, че тези жалузи трябва да са затворени в движение а да се отварят когато се изгаси колата.Пише също, че се отварят на 107 градуса или при 3000 об на перката но малко ми се губи логиката (излиза че трябва да спира вакуума към тях за да няма съпротивлениее за пружината и да отвори жалузите)
При мен проблема е следния: в движение жалузите са затворени но когато изгася колата не се отварят.Като извадя маркуча за вакуума се отварят и като вкарам си остават отворени както трябва да са.Въпроса ми е защо не ги отваря като изгася двигателя нали тогава би трябвало да няма вакуум който да задържа пружината.След като изгася колата някаде около вакуум помпата се чува леко съскане и затваряне на някакъв клапан и съскането спира.
Ако може някой да ми даде свестен отговор защотот ходих по майстори които си нямат идея за какво става дума.Единия казва трябва да са отворени в движение, другия че трябва да са затворени и колата сама щяла да реши кога да ги отвори третия дори не знае за какво са.
Благодаря
- sofkata
- Потребител
- Мнения: 22
- Регистриран на: 16.12.2011
- Местоположение: гр.София
- Пол: Мъж
- Кара: 320тд Компакт Е46
- Мечтае да кара: 330хд Седан Е46
Re: Въпрос за шлюзовете зад перката на Е46 320д 136к.с.
Някои има ли въпросният ел. клапан за шлюзовете?
- unikalen88
- старши ентусиаст
- Мнения: 1553
- Регистриран на: 7.09.2008
- Местоположение: около Пловдив
- Кара: BMW 330cd
Re: Въпрос за шлюзовете зад перката на Е46 320д 136к.с.
Zagy написа:cfk написа:Най-вероятно спират студеният въздушен поток през радиатора към блока на двигателят, по този начин моторът достига по-бързо работната си температура и при 90 градуса се отварят.
Точно така. Тези клапи регулират въздушния поток през радиатора и помагат за оптимално охлаждане или загряване. Примерно всички знаете през зимата как някои хора слагат мушами или балатум пред радиатора, за да може колата да загрява по-бързо - при нас това е ненужно, Гюнтер в завода го е измислил
мушамите се слагат щото не им работят термостатите и неможе да загрее колата,следователно гори много и няма парно
- nakoone
- ентусиаст
- Мнения: 1237
- Регистриран на: 20.05.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Touring
Re: Въпрос за шлюзовете зад перката на Е46 320д 136к.с.
garfield90 написа:Здравейте колеги,
Изчетох цялата тема за тези жалузи и в крайна сметка разбрах, че тези жалузи трябва да са затворени в движение а да се отварят когато се изгаси колата.Пише също, че се отварят на 107 градуса или при 3000 об на перката но малко ми се губи логиката (излиза че трябва да спира вакуума към тях за да няма съпротивлениее за пружината и да отвори жалузите)
При мен проблема е следния: в движение жалузите са затворени но когато изгася колата не се отварят.Като извадя маркуча за вакуума се отварят и като вкарам си остават отворени както трябва да са.Въпроса ми е защо не ги отваря като изгася двигателя нали тогава би трябвало да няма вакуум който да задържа пружината.След като изгася колата някаде около вакуум помпата се чува леко съскане и затваряне на някакъв клапан и съскането спира.
Ако може някой да ми даде свестен отговор защотот ходих по майстори които си нямат идея за какво става дума.Единия казва трябва да са отворени в движение, другия че трябва да са затворени и колата сама щяла да реши кога да ги отвори третия дори не знае за какво са.
Благодаря
Повдигам тази стара тема...
Имам същият проблем като колегата.За толкова години никой ли не е отговорил дали е имал същият проблем и ако го е имал...как го е решил?
- gromovich
- младши ентусиаст
- Мнения: 391
- Регистриран на: 18.01.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46
- Мечтае да кара: T-72 само направо и с пълна газ
Re: Въпрос за шлюзовете зад перката на Е46 320д 136к.с.
Я провери дали не си объркал местата на маркучите към клапана. Аз така карах известно време т.е. след изгасяне на колата жалюзите не се отваряха. след като се осетих, че маркучите са разменени всичко си дойде на място.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани