Въпрос за шлюзовете зад перката на Е46 320д 136к.с.
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
Въпрос за шлюзовете зад перката на Е46 320д 136к.с.
Въпросът ми се отнася до Е46 320д 136к.с. (преди фейса).
Зад самата перка на радиатора и испарителя на климатика на самия кожух на перката има едни
шлюзове, които се отварят от пружина и се затварят с вакуум.
Интересувам се каква е тяхната функция и кога трябва да са отворени, и кога затворени?
Моята логика е, че са затворени докато колата загрее с цел по-бързо загряване (особенно през зимата), но после се
замислих, че радиатора, който всъщност трябва да бъде охлаждан за да се охлажда двигателят
е пред самата перка и шлюзовете не играят никаква роля, и за това по-бързо загряване играе роля
термостата.
Въпросът ми е в такъв случай там можеше да си е затворено постоянно, при какви условия се отварят тези шлюзове?
Зад самата перка на радиатора и испарителя на климатика на самия кожух на перката има едни
шлюзове, които се отварят от пружина и се затварят с вакуум.
Интересувам се каква е тяхната функция и кога трябва да са отворени, и кога затворени?
Моята логика е, че са затворени докато колата загрее с цел по-бързо загряване (особенно през зимата), но после се
замислих, че радиатора, който всъщност трябва да бъде охлаждан за да се охлажда двигателят
е пред самата перка и шлюзовете не играят никаква роля, и за това по-бързо загряване играе роля
термостата.
Въпросът ми е в такъв случай там можеше да си е затворено постоянно, при какви условия се отварят тези шлюзове?
- Next
- старши ентусиаст
- Мнения: 1618
- Регистриран на: 1.10.2008
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 330D
- Мечтае да кара: ///M power
- Детайли за колата: BMW - Bought My Wife
Re: Въпрос за шлюзовете зад перката на Е46 320д 136к.с.
Само да допълня, че и след фейса има такива шлюзове
- katronski_br
- ентусиаст
- Мнения: 857
- Регистриран на: 9.03.2010
- Пол: Мъж
- Кара: с кеф...
- Мечтае да кара: МИГ29
- Детайли за колата: Е90 бензин 129 к.с. 2007.
Re: Въпрос за шлюзовете зад перката на Е46 320д 136к.с.
А така де-за какво са наистина???
аз забелязах че най долният ми го няма и следващият беше тръгнал да пада та си играх с едни свински опашки да оправям защото незнайно защо една пласмастка беше счупена. и аз съм се питал за какво служат.
аз забелязах че най долният ми го няма и следващият беше тръгнал да пада та си играх с едни свински опашки да оправям защото незнайно защо една пласмастка беше счупена. и аз съм се питал за какво служат.
В началото бе самолетен двигател..... и Господ каза: ''Нека бъде BMW''
- cfk
- младши ентусиаст
- Мнения: 309
- Регистриран на: 6.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E83 LCI 3.0d; E46 LCI 330i
- Мечтае да кара: BMW
Re: Въпрос за шлюзовете зад перката на Е46 320д 136к.с.
Най-вероятно спират студеният въздушен поток през радиатора към блока на двигателят, по този начин моторът достига по-бързо работната си температура и при 90 градуса се отварят.
- Zagy
- нафтения
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Въпрос за шлюзовете зад перката на Е46 320д 136к.с.
cfk написа:Най-вероятно спират студеният въздушен поток през радиатора към блока на двигателят, по този начин моторът достига по-бързо работната си температура и при 90 градуса се отварят.
Точно така. Тези клапи регулират въздушния поток през радиатора и помагат за оптимално охлаждане или загряване. Примерно всички знаете през зимата как някои хора слагат мушами или балатум пред радиатора, за да може колата да загрява по-бързо - при нас това е ненужно, Гюнтер в завода го е измислил
Si non confectus, non reficiat.
- katronski_br
- ентусиаст
- Мнения: 857
- Регистриран на: 9.03.2010
- Пол: Мъж
- Кара: с кеф...
- Мечтае да кара: МИГ29
- Детайли за колата: Е90 бензин 129 к.с. 2007.
Re: Въпрос за шлюзовете зад перката на Е46 320д 136к.с.
казваш за мушамите пред радиатора които хората слагат да не го духа студения въздух, само че нашите ''шлюзове'' са зад него .
В началото бе самолетен двигател..... и Господ каза: ''Нека бъде BMW''
Re: Въпрос за шлюзовете зад перката на Е46 320д 136к.с.
katronski_br написа:казваш за мушамите пред радиатора които хората слагат да не го духа студения въздух, само че нашите ''шлюзове'' са зад него .
Преди да отвори термостата и радиатора е студен! Какво като са зад него?
П.С. Някой няма ли да се оплаче, че при него ги няма?
- Zagy
- нафтения
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Въпрос за шлюзовете зад перката на Е46 320д 136к.с.
katronski_br написа:казваш за мушамите пред радиатора които хората слагат да не го духа студения въздух, само че нашите ''шлюзове'' са зад него .
Така де - това пречи да минава студен въздух през радиатора - така въздуха в него си остава един и същ и се загрява по-бързо. Получава се нещо като въздушна възглавница, а въздуха е много добър изолатор
stilko написа:П.С. Някой няма ли да се оплаче, че при него ги няма?
При много Е46-ци не работят правилно - било заради скапани вакууми, било поради механични повреди.
При мен си работат на 6
Si non confectus, non reficiat.
Re: Въпрос за шлюзовете зад перката на Е46 320д 136к.с.
Zagy написа:При много Е46-ци не работят правилно - било заради скапани вакууми, било поради механични повреди.
При мен си работат на 6
За това говоря.
Нямаше да им обърна внимание, но когато колата си е загряла на 90 градуса пак не ги отваря.
Прави вакуум и ги затваря, това на какво може да се дължи и някой знае ли как може да се оправи този проблем
(ако е проблем? За това съм пуснал темата, да разбера), а колкото до създаване на въздушна възглавница не съм
съгласен, защото отдолу е напълно отворено(точно зад перката самият кожух няма дъно) въздуха си излиза под колата.
Дори е направено с извивка по-обтекаемо.
И в този ред на мисли като си се отвори термостата и се охлажда радиатора => двигателя(дори и при затворени шлюзове),
тези шлюзове ако се отворят ще позволят само и двигателят да бъде обдухван от студен въздух.
Днес или утре ще сваля корите да видя от каде идва самият вакуумен маркуч, който ги затваря.
Zagy кажи нещо повече за тези вакууми...
Ако някой се с сблъсквал с този проблем и го е решавал да каже как, защото както всички знаем когато нещо не е наред не
се знае какви поразии може да направи, когато всичко си е сметнато как трябва да бъде ....
- Zagy
- нафтения
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Въпрос за шлюзовете зад перката на Е46 320д 136к.с.
Ами какво да ти кажа - най-добре си прегледай цялата вакуумна инсталация - има едно вакуумно резервоарче до турбото (представлява нещо като малка пластмасова тубичка с оребрение) и от него тръгват вакуумите за клапаните на турбото и ЕГР-а и тези щори (така се водели...). Прегледай за нацепени или направо скъсани маркучета - аз скоро си подмених едно маркуче, което тотално беше дало фира. Смятам скоро да сменя всичките маркучета.
Si non confectus, non reficiat.
Re: Въпрос за шлюзовете зад перката на Е46 320д 136к.с.
Zagy написа:stilko написа:П.С. Някой няма ли да се оплаче, че при него ги няма?
При много Е46-ци не работят правилно - било заради скапани вакууми, било поради механични повреди.
При мен си работат на 6
А има и такива които изобщо ги нямат, от завода
- Dimitroff
- Фен на тройките
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: Въпрос за шлюзовете зад перката на Е46 320д 136к.с.
Oт завода е единия вариант - втория вариант е в следствие от челен удар и не поставянето на въпросните
- Zagy
- нафтения
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Въпрос за шлюзовете зад перката на Е46 320д 136к.с.
Е аз бая Е46-ци съм виждал, но досега такава без тези щори не съм мяркал...
Si non confectus, non reficiat.
Re: Въпрос за шлюзовете зад перката на Е46 320д 136к.с.
Там е работата, че шлюзовете се затварят когато има вакуум, и моите си седят затворени и има вакуум.
значи не е от маркучите, а трябва да видя как се прекратява този вакуум ... за да се овторят.
значи не е от маркучите, а трябва да видя как се прекратява този вакуум ... за да се овторят.
- tani bojilov
- младши ентусиаст
- Мнения: 348
- Регистриран на: 3.04.2010
- Местоположение: Банкя
- Пол: Мъж
- Кара: е 46 320д 136кс + чип
Re: Въпрос за шлюзовете зад перката на Е46 320д 136к.с.
Да не би само ако тръгне да прегрява да се отварят щорите.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани