Виене на климартроника
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
12 мнения
• Страница 1 от 1
Виене на климартроника
Колеги проблема е следния като е пуснат климатроника като карам на 2-3000 оборота се чува едно виене само докато натисна саединитела да паднат оборотите и изчезва или като е на 2-3000 оборота само докато натисна копчето да изключа климатика и изчезва веднага .Като е на парно няма проблем само на вкл климатик
преди време четох една тема какъв фреон се слага какво масло се слага това масло как мога да го проверя под налягане ли се вкарва или мога да го видя сам някои ако може да помогне ще сам много благодарен или поне да ми посочат темата за вида на фреон и масло че сега карам на парно да не се наложи да сменям компресор след месец
БЛАГОДАРЯ ПРЕДВАРИТЕЛНО НА ВСИЧКИ
преди време четох една тема какъв фреон се слага какво масло се слага това масло как мога да го проверя под налягане ли се вкарва или мога да го видя сам някои ако може да помогне ще сам много благодарен или поне да ми посочат темата за вида на фреон и масло че сега карам на парно да не се наложи да сменям компресор след месец
БЛАГОДАРЯ ПРЕДВАРИТЕЛНО НА ВСИЧКИ
Re: Виене на климартроника
Не колега, просто се е скапал лагера на главината на копресора. Завърти шайбата на ръка при изключен двигател (само шайбата на съединителчето) и ако щтрака докъто въртиш значи на 100% е това. При високи обороти се чува като виене! Ако климата си работи добре, по-добре не го пипай!
- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Виене на климартроника
320 2.2 написа:Колеги проблема е следния като е пуснат климатроника като карам на 2-3000 оборота се чува едно виене само докато натисна саединитела да паднат оборотите и изчезва или като е на 2-3000 оборота само докато натисна копчето да изключа климатика и изчезва веднага .Като е на парно няма проблем само на вкл климатик
преди време четох една тема какъв фреон се слага какво масло се слага това масло как мога да го проверя под налягане ли се вкарва или мога да го видя сам някои ако може да помогне ще сам много благодарен или поне да ми посочат темата за вида на фреон и масло че сега карам на парно да не се наложи да сменям компресор след месец
БЛАГОДАРЯ ПРЕДВАРИТЕЛНО НА ВСИЧКИ
Имаш Л.С
ако искаш звънни и ще го проверим и направим всичко както трябва.
Поздрави
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Виене на климартроника
+1 за лагера на компресора. На един приятел точно така му виеше и се оказа лагер.
Si non confectus, non reficiat.
- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Виене на климартроника
Може и проблема да е в неработеща перка защото колегата казва, че при около 2000 оборота тогава почва да вие а ако перката не работи тогава при такива обороти налягането се качва над 25 бара при положение, че перката не се е включила и компресора почва да вие и да се товари, но не изключвам и аз лагер или пък липса на масло в компресора.
Но първо да се види включва ли му перката и какви са наляганията на системата ниско и високо по това ще стане ясно за перката и след това да се търси проблема в лагер но на компресора защото ако е на шайбата ще вие постоянно и когато климатика не работи.
Но първо да се види включва ли му перката и какви са наляганията на системата ниско и високо по това ще стане ясно за перката и след това да се търси проблема в лагер но на компресора защото ако е на шайбата ще вие постоянно и когато климатика не работи.
Re: Виене на климартроника
ако става въпрос само за предната част на компресора въртях го няма проблем варти се нормално перката се включва единствено остава да е масло само някои ако може да ми каже какво масло трябва защото в БМВ вземат 80-90евро на час за работа отделно части и това масло немога ли да го проверя сам
Re: Виене на климартроника
предварително се извинявам ако има два коментара обаче отговорих преди час и незнам защо не се вижда проверих всичко лагера е добре перката се включва остава да е масло някои знае ли какво масло се слага и дали мога сам да го проверя защото в БМВ вземат 80-90 евро на час само за работа отделно части
Re: Виене на климартроника
320 2.2 написа:предварително се извинявам ако има два коментара обаче отговорих преди час и незнам защо не се вижда проверих всичко лагера е добре перката се включва остава да е масло някои знае ли какво масло се слага и дали мога сам да го проверя защото в БМВ вземат 80-90 евро на час само за работа отделно части
Не се занимавай с ония от БМВ, а по-добре се свържи с колегата oci! Първо не взима като в БМВ, после адски много разбира от климатици, особено добре е наясно с този на е46! Това, че включва перката не означава, че тя работи добре - може да са изгорели високите скорости и да включва само ниските. Компресора пак може да се товари при това положение. После не знам как провери точно лагера и коя шайба си въртял - ако си въртял цялата не си видял нищо, трябва да завъртиш само съединителя и пак не е гаранция, че ще го усетиш, ако не знаеш какво да очакваш! Обади се на момчето, има необходимата апаратура и ще установи проблема за 5 мин. После в зависимост от това какво се окаже ще ти даде най-добрия съвет, повярвай, може дори да се заеме да го оправи, ако е нещо по-сериозно. Познавам го лично и наистина не преувеличавам. Има доста доволни от него хора от форума!
- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Виене на климартроника
slitter написа:320 2.2 написа:предварително се извинявам ако има два коментара обаче отговорих преди час и незнам защо не се вижда проверих всичко лагера е добре перката се включва остава да е масло някои знае ли какво масло се слага и дали мога сам да го проверя защото в БМВ вземат 80-90 евро на час само за работа отделно части
Не се занимавай с ония от БМВ, а по-добре се свържи с колегата oci! Първо не взима като в БМВ, после адски много разбира от климатици, особено добре е наясно с този на е46! Това, че включва перката не означава, че тя работи добре - може да са изгорели високите скорости и да включва само ниските. Компресора пак може да се товари при това положение. После не знам как провери точно лагера и коя шайба си въртял - ако си въртял цялата не си видял нищо, трябва да завъртиш само съединителя и пак не е гаранция, че ще го усетиш, ако не знаеш какво да очакваш! Обади се на момчето, има необходимата апаратура и ще установи проблема за 5 мин. После в зависимост от това какво се окаже ще ти даде най-добрия съвет, повярвай, може дори да се заеме да го оправи, ако е нещо по-сериозно. Познавам го лично и наистина не преувеличавам. Има доста доволни от него хора от форума!

Колегата пише от чужбина и това са цени на техни сервизи, но нищо чудно и тук в Дару да кажат такава цена.
Относно маслото то е смесено заедно с фреона и ще трябва да се дръпне фреона от системата и след това да се отдели маслото от фреона и да се провери количеството на му и да се сложи по спецификация за съжаление тази процедура може да се направи само в сервиз за автоклиматици или при човек който разполага с нужната апаратура иначе сам няма как понеже системата е под налягане и маслото в компресора е за определената марка фреон в случая R-134a, маслото е синтетично полиестерно. Трябва да имаш машина за обслужване на автоклиматици или вакуум помпа за изтегляне на фреона и манометри и още един куп неща защото после освен фреон, масло се слага и оцветител в системата и се държи на вакуум за да се изтегли въздуха в системата в който евентуално е попаднала и влага.
Съвет към колегата. Не ходи в официалния вносител, а в сервиз за автоклиматици предполагам там няма да ти вземат по 90 евро на час.
И пиши какъв е бил проблема ако го установят.
Re: Виене на климартроника
много съм ви благодарен за помощта и на колегата oci за обяснението остава само да отида на сервиз да проверя проблема е че наистина ме е страх от тези маистори тук нищо не разбират да не го прецакат повече като ми кажат какво е ще пиша от какво е било и това за скоростите на перката с диагностика ще излезе ли дали е добре
- nedbmw
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 394
- Регистриран на: 24.02.2009
- Местоположение: стара загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW Е46 facelift
- Мечтае да кара: Е90
- Детайли за колата: E46 318i N42 143h.p.
Re: Виене на климартроника
Ако ти е лопатков комресора, а не аксиално бутален е възможно вече да е износен и за това да вие.Срещал съм такъв проблем на Sеiko-Seki комресор.
Re: Виене на климартроника
неделчо янев написа:Ако ти е лопатков комресора, а не аксиално бутален е възможно вече да е износен и за това да вие.Срещал съм такъв проблем на Sеiko-Seki комресор.
на е46 е бутален на 101% и е идентичен за всички, ако не се лъжа, но дори и да има разминаване в някои модификации на двигател пак си е бутален! Тва с лагера е нещо доста често срещано, почти няма какво да му се коментира повече! И при мен започна да вие, ама мисля да не го пипам!
12 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани