проблем с ключ/ключалка

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 8
Регистриран на: 10.11.2009
Пол: Мъж

проблем с ключ/ключалка

Мнение от peter_m » 07 Май 2010, 15:08

Колата е 2.0д 136к 2000г.

Проблема е следния - въртя ключа на контакт, не светват лампите за подгряване (и още няколко лампи) и ако завъртя да пали - не ще. Вадя ключа - пак пробвам - същата история. Така няколко пъти докато светнат лампите и си пали без проблем. Понякога - от първия път, понякога - може десетина пъти да пробвам. Ако е на контакт и размърдам ключа в ключалката - не светват лампите. Къде да търся проблема - в ключа или в ключалката. Някой сблъсквал ли се е с подобен проблем - така ме е страх, че ще ме остави някъде. :dunno:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 857
Регистриран на: 9.03.2010
Пол: Мъж
Кара: с кеф...
Мечтае да кара: МИГ29
Детайли за колата: Е90 бензин 129 к.с. 2007.

Re: проблем с ключ/ключалка

Мнение от katronski_br » 07 Май 2010, 18:54

В пакета ще да е проблема .
В началото бе самолетен двигател..... и Господ каза: ''Нека бъде BMW''

Потребител
Аватар
Мнения: 8
Регистриран на: 10.11.2009
Пол: Мъж

Re: проблем с ключ/ключалка

Мнение от peter_m » 07 Май 2010, 19:36

Съжалявам за невежеството, но какво е "пакет" :confused:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 857
Регистриран на: 9.03.2010
Пол: Мъж
Кара: с кеф...
Мечтае да кара: МИГ29
Детайли за колата: Е90 бензин 129 к.с. 2007.

Re: проблем с ключ/ключалка

Мнение от katronski_br » 08 Май 2010, 2:36

там където ти влиза ключа за да запалиш
пакет е защото не е обикновена ключалка. на ключа няма какво да му е че да работи веднъж и после няколко пъти да не работи, все пак не е от гума и да се огъва всеки път по различен начин. ако ти отключва и заключва от ключалката на вратата всеки път тогава му няма нищо на ключа. ако не е от пакета може да е от електрониката нещо.
В началото бе самолетен двигател..... и Господ каза: ''Нека бъде BMW''

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1553
Регистриран на: 7.09.2008
Местоположение: около Пловдив
Кара: BMW 330cd

Re: проблем с ключ/ключалка

Мнение от unikalen88 » 08 Май 2010, 11:38

колега незнам за пакети и клучалки но ако изобщо невърти стартера може проблема да е в чипа на клуча или съответно модула които разпознава клуча,ако имаш друг клуч пробваи с него и ако пак е така иди да провериш модула на колата които разпознава чипа в клуча
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 8
Регистриран на: 10.11.2009
Пол: Мъж

Re: проблем с ключ/ключалка

Мнение от peter_m » 08 Май 2010, 15:21

За съжаление нямам втори ключ. Ако не светнат лампите - колата не пали. И аз си мислех да не е нещо с разпознаването на ключа. Не съм компетентен, но няммаше ли някакъв еквалайзер (или както там се нарича). Колата да пали само ако си е с нейния ключ. Някаквая безжична връзка между ключа и колата. Може там да се е смахнало нещо. Ще пробвам в сервиза какво ще кажат. Благодаря за мненията.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 857
Регистриран на: 9.03.2010
Пол: Мъж
Кара: с кеф...
Мечтае да кара: МИГ29
Детайли за колата: Е90 бензин 129 к.с. 2007.

Re: проблем с ключ/ключалка

Мнение от katronski_br » 08 Май 2010, 17:38

Мани това разпознаване, на колегата не му светкат лампите. колата му е 2000 година какви ти модули и чипове за разпознаване. на един приятел му се счупи ключа на същата кола от същата година отиде при ключар о той му изпили един набързо и нахлузи една гума отзад за да е удобно за хващане, че иначе беше като за катинарче и колата си пали без разпознаване. може пък да се е припознала.

и аз лично си правих два резервни ключа при ключар единият от които си е от едно цяло парче метал, колата ми си пали с него а моята е 2001 година. другият го поръчах като заготовка от интернет и само преместих платкатане видях точно кое трябва да разпознае колата. призаключена кола с дистанционото на ключа-(респективно с пусната аларма), отварям колата с правен ключ алармата (оригинална заводска) пищи и спира в момента в който дам контакт с правеният ключ, не разбирам какво е разпознала колата тогава
В началото бе самолетен двигател..... и Господ каза: ''Нека бъде BMW''

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Re: проблем с ключ/ключалка

Мнение от tsb_bg » 08 Май 2010, 18:27

Колега, за да пали колата със всеки ключ (нарязан по патронника) единствената причина е, че DME-то е програмирано да не търси сигнал от EWS-а (имобилайзера)

Според мен има 2 разумни обяснения за това:
- преди теб на тази кола и се е налагало да я палят с "някакъв" ключ ...
- ако си я оставял за ремонт по съмнителни сервизи е подготвена да се раздели с теб - EWS-а е блокиран и има нарязан ключ за нея

Дано не съм познал, но аз друга причина да се изключи EWS-а не виждам :!:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 857
Регистриран на: 9.03.2010
Пол: Мъж
Кара: с кеф...
Мечтае да кара: МИГ29
Детайли за колата: Е90 бензин 129 к.с. 2007.

Re: проблем с ключ/ключалка

Мнение от katronski_br » 08 Май 2010, 19:16

Ами азколата я купих от Белгия. Вече две години си я карам в Испания и единственият сервиз в който съм я вкарвал е този на БМВ.
В началото бе самолетен двигател..... и Господ каза: ''Нека бъде BMW''

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 335
Регистриран на: 12.11.2007

Re: проблем с ключ/ключалка

Мнение от kokakabana » 08 Май 2010, 19:33

аз имах подобен проблем самоче на мен ми светваха лампите само не искаше да завърти стартера има 2 ри ключ и с него пали веднага. казахами ключа се е прецкал чипа ама аз несе сагласих с тях защото то или работи или не работи след множество разглобявания и зглобявания забелязах че батерията се размества и двете и пластинки дават на късо вътре отсраних проблема и вече една година сам без ядове. отиди на ключар да ти прочете ключа ако е наред той си показва.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 857
Регистриран на: 9.03.2010
Пол: Мъж
Кара: с кеф...
Мечтае да кара: МИГ29
Детайли за колата: Е90 бензин 129 к.с. 2007.

Re: проблем с ключ/ключалка

Мнение от katronski_br » 08 Май 2010, 19:46

един приятел си палеше Аудито(модел 2008 година) с пластмасовата мостра по която се прави копие на ключ.
толкова ли са назад пък тези от Ауди бе, един чип за разпознаване да не сложат.
В началото бе самолетен двигател..... и Господ каза: ''Нека бъде BMW''


Аватар
Мнения: 1832
Регистриран на: 20.11.2008
Местоположение: Пловдив
Кара: Другите да му завиждат.....
Мечтае да кара: Самолет и Петролен танкер
Детайли за колата: MNOGO BARZA

Re: проблем с ключ/ключалка

Мнение от milennyc » 08 Май 2010, 19:54

Ти колега голям спец излезна по тези коли. Може спокойно сервиз да отвориш.... ама докато дойдеш на знанията на колегата tsb_bg има мн хляб да ядеш. Той много добре е обяснил за имобилайзера, това че при някоя кола пали е много лошо за тази кола няма EWS и ДДЕ(ДМЕ) синхронизация. Т.е побългаряване, което пък е още по съмнително кво се случва с тази кола и защо е на този хал. Но почти всички нови коли имат имобилайзер и това ги прави до някъде по сложни за кражби :idea:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Re: проблем с ключ/ключалка

Мнение от tsb_bg » 08 Май 2010, 20:06

katronski_br написа:един приятел си палеше Аудито(модел 2008 година) с пластмасовата мостра по която се прави копие на ключ....

Пластмасовия ключ не е мостра по която се прави копие а напълно функционален ключ (с интегриран чип) за запалване на двигателя и отключване на врати багажник, жапка и падащи облегалки на задните седалки (евентуално ако ги има колата) :!:
Той е лек, плосък не заема място, не се влияе от влага и се нарича "ключ за портмоне"
Предвиден е да се ползва тогава, когато човек не е с дреха с джобове, а например с бански или спортен екип или просто няма къде да държи нормалния "мастер" ключ, но не и за ежедневна употреба.
Има го и в комплекта ключове на BMW и за това и AUDI-то е запалило с такъв пластмасов ключ

Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 8
Регистриран на: 10.11.2009
Пол: Мъж

Re: проблем с ключ/ключалка

Мнение от peter_m » 08 Май 2010, 21:24

Това за кражбата не ми се вярва. Колата е карана само в Найси кар в Пловдив (и то рядко и в присъствието на баща ми), просто не е създавала проблем. Проблема започна НЕ след посещение в сервиз, просто от самосебе си. Не е от батерията, защото до сега центрялното никога не е отказвало. (или пък да се е изтощила много, на централното да работи, а при палене да прави номера, което също не вярвам). Иначе за разпознаване незнам ... Ключа е такъв

Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Re: проблем с ключ/ключалка

Мнение от tsb_bg » 09 Май 2010, 0:22

Колега между ключа който ти си показал и този от моя пост (по-стария) освен външния вид разликата е в начина на нарчзване и това, че стария модел е със сменяема батерия CR2016 а този, който ти показваш се зарежда (по индукция) докато двигателя работи и ключа съответно е в контакта.

Това, че колата пали с ключ, който е без чип, т.е. не търси синхронизация мецду EWS и DME/DDE не е нормално и ако колата беше моя аз не бих го оставил така. Съветвам те да провериш при оторизиран дилър как стоят нещата и как епрограмеран EWS-а (ако го има) и ключовете (ако не е само един).
Разбира се решението си е твое :yes:

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook