Перката на радиатора не спира да върти !!!!!!!!
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- el lobo
- младши ентусиаст
- Мнения: 342
- Регистриран на: 4.07.2009
- Пол: Мъж
- Кара: ше E46 320D
- Мечтае да кара: 850
Re: Перката на радиатора не спира да върти !!!!!!!!
добре де при положение че перката е здрава както е в повечето случаи , няма ли вариант да се сложи нещо като реле или датчик , който да се задейства когато има нужда и перката да си включва...
- S7
- старши ентусиаст
- Мнения: 1893
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Miami
- Кара: 330ci/X5 3.5i
- Мечтае да кара: трезвен
Re: Перката на радиатора не спира да върти !!!!!!!!
Разбира се че има такъв вариант ама пък вътре трябва си сложиш едно копче като едно време на москвичите дето се вдига и смъква и да си пускаш перката когато трябва
- Zagy
- нафтения
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Перката на радиатора не спира да върти !!!!!!!!
Има и вариант да се пуска със сигнал от температурния датчик - но така работи на 100% или хич не работи. Което пак е по-добре от изгоряла перка де...
Ако има колеги, които ще си хвърлят перката (прецакана) - хвърляйте по мен! Трябва ми една такава.
Ако има колеги, които ще си хвърлят перката (прецакана) - хвърляйте по мен! Трябва ми една такава.
Si non confectus, non reficiat.
- Dimitroff
- Фен на тройките
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: Перката на радиатора не спира да върти !!!!!!!!
Управлението от китаеца върши ли ти работа (това от снимката, която ти бях дал) ?
Няма.
Твърде сложна е обработката на инфото, за да се стартира перката на нужното натоварване (в проценти).
Вече съм го писал, но ще повторя - взема се под внимание:
Натоварването на колата.
Външната температура.
Температурата на мотора.
Инфото се обработва, ЕКУ-то пуска сигнал към ГМ модула, а той задейства перката.
За колегите с прецакани перки - следете си през скритото меню температурата, за да добиете представа при какъв стил на каране и тряфик - каква е ТОЧНАТА температура (в градуси) на охладителя, защото стрелката седи в средата в температурния диапазон 75 - 110 градуса!!
Жокер - задържате левия бутон на километража, влизате в скритото меню, започвате да го натискате, докато стигнете до номер 19...изчаквате...сменя се off, on, off - пак натискате левия бутон (трябва да уцелите момента когато е off)., след това влизате в под меню 7 (с левия бутон натискате докато от ляво се изпише 7) и пускате!
След секунди на диспелея се изписва дигитално температурата на охладителя с точност до 1 градус!
el lobo написа:добре де при положение че перката е здрава както е в повечето случаи , няма ли вариант да се сложи нещо като реле или датчик , който да се задейства когато има нужда и перката да си включва...
Няма.
Твърде сложна е обработката на инфото, за да се стартира перката на нужното натоварване (в проценти).
Вече съм го писал, но ще повторя - взема се под внимание:
Натоварването на колата.
Външната температура.
Температурата на мотора.
Инфото се обработва, ЕКУ-то пуска сигнал към ГМ модула, а той задейства перката.
За колегите с прецакани перки - следете си през скритото меню температурата, за да добиете представа при какъв стил на каране и тряфик - каква е ТОЧНАТА температура (в градуси) на охладителя, защото стрелката седи в средата в температурния диапазон 75 - 110 градуса!!
Жокер - задържате левия бутон на километража, влизате в скритото меню, започвате да го натискате, докато стигнете до номер 19...изчаквате...сменя се off, on, off - пак натискате левия бутон (трябва да уцелите момента когато е off)., след това влизате в под меню 7 (с левия бутон натискате докато от ляво се изпише 7) и пускате!
След секунди на диспелея се изписва дигитално температурата на охладителя с точност до 1 градус!
- ronaldo1976
- Потребител
- Мнения: 4
- Регистриран на: 19.04.2008
Re: Перката на радиатора не спира да върти !!!!!!!!
само нова перка около 700 лева
- el lobo
- младши ентусиаст
- Мнения: 342
- Регистриран на: 4.07.2009
- Пол: Мъж
- Кара: ше E46 320D
- Мечтае да кара: 850
Re: Перката на радиатора не спира да върти !!!!!!!!
колеги някой сменял ли е само блока за управление на перката и дали става лесно че съм си намерил един здрав блок и мисля да опитам първо да сменя само него , преди да почна да търся целия комплект . Перката е само една нали - тази която е на климатика (става въпрос за 320д )
- Dimitroff
- Фен на тройките
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: Перката на радиатора не спира да върти !!!!!!!!
E то точно само блока гори, де!
Перката какво да и стане ?!
За 320д ръчка - перката е една.
За 320д автомат - перките са две! (една зад радиаторите за водния радиатор и една пред климатичния радиатор за климатика)
Виж управлението да не е от предната перка на автоматик (тази на климатика)...
Перката какво да и стане ?!
За 320д ръчка - перката е една.
За 320д автомат - перките са две! (една зад радиаторите за водния радиатор и една пред климатичния радиатор за климатика)
Виж управлението да не е от предната перка на автоматик (тази на климатика)...
- el lobo
- младши ентусиаст
- Мнения: 342
- Регистриран на: 4.07.2009
- Пол: Мъж
- Кара: ше E46 320D
- Мечтае да кара: 850
Re: Перката на радиатора не спира да върти !!!!!!!!
да , дано и при мен се окаже само блока , но като го сменя до колко трябва да я чакам за да се пусне перката все пак да пробвам дали работи че сега е и студенко , след 85-86 градуса ли се пуска ?
- vavilon
- старши ентусиаст
- Мнения: 2049
- Регистриран на: 30.05.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 318i 98
- Мечтае да кара: Електромобил...
Re: Перката на радиатора не спира да върти !!!!!!!!
Си пуснеш от скритото меню 19, под меню 7 (цифровите градуси). Гледаш от 85...88, трябва да се включи.
- petre1981
- Потребител
- Мнения: 15
- Регистриран на: 13.12.2009
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 318I
Re: Перката на радиатора не спира да върти !!!!!!!!
Привет с молба за помощ.Имам бензинова е46 318фейслифт 2002година 143к.с. много проблеми със перката.По принцип перката ми работеше постоянно при запалването на колата,което не трябва да е така.Направих голяма глупост.Някой ми беше казал ,че като дадеш двата кабела,които излизат от температурния датчик на радиатора на късо перката работи постоянно,затова си помислих че дават на късо.Исках да ги проверя,но направих това със замерване през крушка и май изгорях нещо,защото перката не върти вече.Моля се да е модула на перката.До каде водят тези два кабела и възможно ли е да съм прецакал нещо друго.Някой ако може да даде отговор.Мерси предварително
- BOBO BAVARIA
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 73
- Регистриран на: 1.03.2009
- Пол: Мъж
- Кара: bmw 330d, 318is
- Детайли за колата: BMW FOREVER
Re: Перката на радиатора не спира да върти !!!!!!!!
и аз имах такав проблем на мен ми бе6е от ел блока на перката смених го и се оправи вси4ко ,беше зацепило на 2-ра степен,даже и на изгасен мотор има и реленца може да е от тях около рад. са под буксата на перката некаде там бяха
бмв-то е болест за която няма лек
- petre1981
- Потребител
- Мнения: 15
- Регистриран на: 13.12.2009
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 318I
Re: Перката на радиатора не спира да върти !!!!!!!!
BOBO BAVARIA написа:и аз имах такав проблем на мен ми бе6е от ел блока на перката смених го и се оправи вси4ко ,беше зацепило на 2-ра степен,даже и на изгасен мотор има и реленца може да е от тях около рад. са под буксата на перката некаде там бяха
При мен беше само на запалена кола,обаче след мойта интервенция вече изобщо не върти.Въпроса ми е ако знаеш на каде отиват двата кабела от термодатчика на изхода на радиатора кадето базиках и ако мозеш да ми кажеш каде се намират другите датчици за включването на перката
Re: Перката на радиатора не спира да върти !!!!!!!!
petre1981 написа:Привет с молба за помощ.Имам бензинова е46 318фейслифт 2002година 143к.с. много проблеми със перката.По принцип перката ми работеше постоянно при запалването на колата,което не трябва да е така.Направих голяма глупост.Някой ми беше казал ,че като дадеш двата кабела,които излизат от температурния датчик на радиатора на късо перката работи постоянно,затова си помислих че дават на късо.Исках да ги проверя,но направих това със замерване през крушка и май изгорях нещо,защото перката не върти вече.Моля се да е модула на перката.До каде водят тези два кабела и възможно ли е да съм прецакал нещо друго.Някой ако може да даде отговор.Мерси предварително
Пълна простотия си направил. как така мериш през лампа, тва да не е да провериш има или нема ток до там. То датчик не се мери така, мери се с мултицет на съпротивление, т.е. промяната на съпротивлението дава индикация за температурата. Интерпретацията на това съпротивление се прави от ЕКУто на двигателя, което пък от своя страна подава сигнал на управляващия блок на перката, а тя изчислява с каква скорост да се движи перката в зависимост от температурата, за да охлади до необходимото ниво. Най-просто обяснено е така! За теб има два варианта, защото си окъсил кабелите реално през лампата - или да си изгорил някое предпазителче (което е по-вероятния вариант) или да си изгорил някой компонент на ЕКУто на двигателя, което е по-малко вероятния, но доста болезнен вариант, ако е така. Такива простотий недей да правиш повече. Препоръчвам ти да не караш колата, докато не отстраниш проблема, щото ще я прегрееш. Направи следното: Там, където са бушоните разглобяваш напълно - жабка, конзолата с бушоните, абе всичко. Отзад зад конзолата има едни скрити предпазители малки, черни и са квадратни. Да знаеш това са също предпазители. Мериш един по един всички и се надяваш да откриеш изгорял, за да го смениш. Ако не намериш лошо. Също така провери и обикновените бушони, ама по принцип горят задните квадратните, за които ти говоря. Така че действай, успех! А това, че перката е работила постоянно говори, че някой от датчиците не бачка и е в авариен режим перката. По-добре да бачка на макс постоянно, отколкото да регрее. Начи така не се прави. Ходи се на диагностика и там пише кой точно датчик дава фира и се сменява. Не е милиони, не е и кой знае какъв проблем. Са сам си си създал по-голям. Те реално са два - един в главата и един на радиатрора. Компа следи и двата. Ти как така реши, че е точно тоя на радиатора??? Както и да е, човек о опит се учи!
- petre1981
- Потребител
- Мнения: 15
- Регистриран на: 13.12.2009
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 318I
Re: Перката на радиатора не спира да върти !!!!!!!!
slitter написа:petre1981 написа:Привет с молба за помощ.Имам бензинова е46 318фейслифт 2002година 143к.с. много проблеми със перката.По принцип перката ми работеше постоянно при запалването на колата,което не трябва да е така.Направих голяма глупост.Някой ми беше казал ,че като дадеш двата кабела,които излизат от температурния датчик на радиатора на късо перката работи постоянно,затова си помислих че дават на късо.Исках да ги проверя,но направих това със замерване през крушка и май изгорях нещо,защото перката не върти вече.Моля се да е модула на перката.До каде водят тези два кабела и възможно ли е да съм прецакал нещо друго.Някой ако може да даде отговор.Мерси предварително
Пълна простотия си направил. как така мериш през лампа, тва да не е да провериш има или нема ток до там. То датчик не се мери така, мери се с мултицет на съпротивление, т.е. промяната на съпротивлението дава индикация за температурата. Интерпретацията на това съпротивление се прави от ЕКУто на двигателя, което пък от своя страна подава сигнал на управляващия блок на перката, а тя изчислява с каква скорост да се движи перката в зависимост от температурата, за да охлади до необходимото ниво. Най-просто обяснено е така! За теб има два варианта, защото си окъсил кабелите реално през лампата - или да си изгорил някое предпазителче (което е по-вероятния вариант) или да си изгорил някой компонент на ЕКУто на двигателя, което е по-малко вероятния, но доста болезнен вариант, ако е така. Такива простотий недей да правиш повече. Препоръчвам ти да не караш колата, докато не отстраниш проблема, щото ще я прегрееш. Направи следното: Там, където са бушоните разглобяваш напълно - жабка, конзолата с бушоните, абе всичко. Отзад зад конзолата има едни скрити предпазители малки, черни и са квадратни. Да знаеш това са също предпазители. Мериш един по един всички и се надяваш да откриеш изгорял, за да го смениш. Ако не намериш лошо. Също така провери и обикновените бушони, ама по принцип горят задните квадратните, за които ти говоря. Така че действай, успех! А това, че перката е работила постоянно говори, че някой от датчиците не бачка и е в авариен режим перката. По-добре да бачка на макс постоянно, отколкото да регрее. Начи така не се прави. Ходи се на диагностика и там пише кой точно датчик дава фира и се сменява. Не е милиони, не е и кой знае какъв проблем. Са сам си си създал по-голям. Те реално са два - един в главата и един на радиатрора. Компа следи и двата. Ти как така реши, че е точно тоя на радиатора??? Както и да е, човек о опит се учи!
Проверих ги тея черни предпазители наред са сега мисля да проверя навътре има някакви релета квадратни, ако знаеш кое точно отговаря за перката ще ми помогнеш много.А междудругото като направих тая простотия със лампата понеже си бях забравил мултицета махнах клемата на акумулатора преди това.Моля ти се успокой ме че не съм преебал ЕКУ то. И още нещо,като замеря преди перката има напрежения а след модула на перката няма никой.Дали не съм преебал перката само.
- tani bojilov
- младши ентусиаст
- Мнения: 348
- Регистриран на: 3.04.2010
- Местоположение: Банкя
- Пол: Мъж
- Кара: е 46 320д 136кс + чип
Re: Перката на радиатора не спира да върти !!!!!!!!
Незнам на тия коли бъкани с толкова електроника как можете дадавате на късо това и онова,но както колегата по горе написа така
Дано колега да е малкия дявол.slitter написа: човек от опит се учи!
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани