Перката на радиатора не спира да върти !!!!!!!!

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 29
Регистриран на: 20.11.2008
Местоположение: Sofia

Перката на радиатора не спира да върти !!!!!!!!

Мнение от oleg » 01 Май 2010, 21:49

Перката на вентилатора работи постоянно.Някои има ли идея от какво може да е.Не е от ел.блок!!!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 144
Регистриран на: 15.06.2008
Местоположение: Пловдив
Кара: e46 m54b25,e30 m30b35 turbo
Мечтае да кара: MMMMMMM

Re: Перката на радиатора не спира да върти !!!!!!!!

Мнение от kok4o » 01 Май 2010, 21:56

От блока за управление на перката.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 29
Регистриран на: 20.11.2008
Местоположение: Sofia

Re: Перката на радиатора не спира да върти !!!!!!!!

Мнение от oleg » 01 Май 2010, 21:59

не е от него,днес го смених и продължава :?:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1288
Регистриран на: 30.03.2008
Местоположение: Пловдив,Р.Конаре
Пол: Мъж
Кара: Камион колкото читалището...

Re: Перката на радиатора не спира да върти !!!!!!!!

Мнение от pistata9889 » 01 Май 2010, 22:03

Иди на майстор,една дагностика да ти направи,и ще се наясно.
Може да е кво ли не,ако сменяш всичко с всяко предложение?
Когато трябва да вземеш решение относно една страна,изслушай и другата,може нейната версия да е по достоверна!!!

Потребител
Аватар
Мнения: 29
Регистриран на: 20.11.2008
Местоположение: Sofia

Re: Перката на радиатора не спира да върти !!!!!!!!

Мнение от oleg » 01 Май 2010, 22:08

днес бях на диагностика и казаха 4е е от ел.блока....както казах смених го и продължава да си върти.


Аватар
Мнения: 1832
Регистриран на: 20.11.2008
Местоположение: Пловдив
Кара: Другите да му завиждат.....
Мечтае да кара: Самолет и Петролен танкер
Детайли за колата: MNOGO BARZA

Re: Перката на радиатора не спира да върти !!!!!!!!

Мнение от milennyc » 01 Май 2010, 22:10

Ел. блока на кое? Може да е от ел. блока на помпата

Потребител
Аватар
Мнения: 29
Регистриран на: 20.11.2008
Местоположение: Sofia

Re: Перката на радиатора не спира да върти !!!!!!!!

Мнение от oleg » 01 Май 2010, 22:13

ел.блока на вентилатора

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Re: Перката на радиатора не спира да върти !!!!!!!!

Мнение от oci » 01 Май 2010, 22:27

колега има вероятност да е от датчика за високо налягане на климатика откачи му буксата ако спре да върти смемня го.
Имах го този проблем само че на един голф датчика си беше изместил характеристиките и при нормално налягане в системата около 7 бара той даваше 25 и перката въртеше нон стоп.
Но може и друго да е най-добре откачи буксата на датчика ако не се лъжа този датчик е на дехидратора и ако не спре да върти отиди на свястна диагностика има колеги от форума с добри програми или ми се обади на мен ако искаш ще помогнем.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 87
Регистриран на: 6.10.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е91 330xd
Мечтае да кара: M6 Grand Coupe

Re: Перката на радиатора не спира да върти !!!!!!!!

Мнение от sider23 » 01 Май 2010, 23:02

колега, здравей и от мен!!!
не искам да те плаша, но аз преди 6 месеца имах същия проблем...
след като купих и смених цялата перка с нейния ел. блок, проблема си остана...
и така, после в 3 сервиза ходих и накрая се оказа, че проблема ми беше в ДДЕ блока....
беше записал грешка в температурата и постоянно въртеше....
та тая грешчица ми излезе четири-цифрена сума накрая....
но моята е дизел 150 кс., не си писал твоята каква е...


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Re: Перката на радиатора не спира да върти !!!!!!!!

Мнение от dinozab » 12 Юли 2010, 16:00

Колеги да не пускам нова тема.Колата е 316 М43 мотор 1.9.Перката отпред от вчера върти постоянно на максимум дори и на загасена кола направо бута акумулатора ако не я откача то буксата не спира по никакъв начин.На Инпата ми изписва грешка 108 - Control electric fan и не мога да я изтрия.По схемите доколкото се ориентирах компютъра дава сигнал на перката да се включи а тя си има постоянен +.Четох че това въртене на макс. се дължало на дефектен датчик на изхода долу на водния радиатор.Е смених го и пак същата работа.Кабелите ги проверих всички вериги са ок и остава да е или компютъра или онова устройство което на закачено на самата перка.Въпросите са ми три
1.Control electric fan е това устройство което е на самата перка или компютъра?
2.Кое регулира оборотите на самата перка компютъра или устройството закачено на перката?
3.Кое в случая в тази схема на връзване на перката се явява реле? - Питам защото имах такъв проблем при моето Е34 и беше залепнало релето и затова ми въртеше постоянно перката на климатика отпред :roll:
Колата е на един приятел а той е международен шофьор и няма кога да я оставя по сервизи.Сега си е тук за два три дни пък колата му трябва че си има работа и нещата ги вършим и се опитваме да ги оправим в движение както се вика :help:


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Re: Перката на радиатора не спира да върти !!!!!!!!

Мнение от dinozab » 12 Юли 2010, 16:57

Проблема е ясен вече самата перка е сменихме я с на едно друго BMW и на него започна да върти постоянно.Някакви успешни опити за ремонт да знаете тук за Пловдив че цените което ги четох тук из форума за нови са доста соленички :confused:
Все пак моя човек ще я занесе при някакъв негов познат на ти с електрониката да види какво може да направи и като има резултат ще пиша.

Фен на тройките
Аватар
Мнения: 6397
Регистриран на: 21.02.2007
Местоположение: СА,Х
Пол: Мъж
Кара: Колите да палят и работят!
Мечтае да кара: ;)
Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)

Re: Перката на радиатора не спира да върти !!!!!!!!

Мнение от Dimitroff » 14 Юли 2010, 11:32

В какъв смисъл не спира да върти?

Принципно когато върти - дори и да извадиш ключа не спира - тя просто трябва да си охлади...и след като охлади спира сама.

Колко време я чакахте ?


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Re: Перката на радиатора не спира да върти !!!!!!!!

Мнение от dinozab » 14 Юли 2010, 12:02

Dimitroff написа:В какъв смисъл не спира да върти?

Принципно когато върти - дори и да извадиш ключа не спира - тя просто трябва да си охлади...и след като охлади спира сама.

Колко време я чакахте ?

Докато не бутне батерията.И на студена кола пак върти.Смених ме я с на едно друго БМВ и на другата кола започна да върти постоянно.Явно самото управление което на перката е укъсило към + и затова върти постоянно щото на перката идва постоянен +.

Фен на тройките
Аватар
Мнения: 6397
Регистриран на: 21.02.2007
Местоположение: СА,Х
Пол: Мъж
Кара: Колите да палят и работят!
Мечтае да кара: ;)
Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)

Re: Перката на радиатора не спира да върти !!!!!!!!

Мнение от Dimitroff » 14 Юли 2010, 12:08

При мен пък от понеделник...доста често ми се включва перката...имам колата от 6 месеца, но до сега или не е имало такива температури, или не съм се бутал в трафик...
Говоря за Е46 след фейса - 320д.

Старата ми Е46ца (преди фейса) - за почти 3 години - не съм я чул тази перка...та сега ми е странно - започнах да се чудя дали не съм и аз в клуба на перките...


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Re: Перката на радиатора не спира да върти !!!!!!!!

Мнение от dinozab » 14 Юли 2010, 12:25

Значи доколкото събрах информация за тази перка тя е без степенна т.е работи в натоварване от 0-100% като в нормален режим т.е. нормално работа всичко е О.К. варира в границите от 5-95% натоварване.Специално при М43 компютъра взима информация от датчика за темп. на главата,термостата,този който е на изхода на радиатора и датчика за скорост.Като събере информация от всичките той дава сигнал на перката да върти или не.Сега тук в цялата тая работа не ми стана ясно кое казва на перката с какви обороти да се върти.Ако колата се движи със скорост над 80км/ч перката също не включва.При М43 температурата на мотора варира в границите от 85-110гр. според режима на каране.Ако колата се кара в ненатоварен режим на ниски обороти в града двигателя работи на 110гр. за по-голяма икономия, ако пък е в натоварен на високи обороти работи на 85гр. с чел постигане на по-висока мощност.Относно работата на климати там я командва датчика за налягане който е 12-степенен ако маже така да се изразя.

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook