Проблем с тип-троник на БМВ 2003 дизел 150 к.с
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
10 мнения
• Страница 1 от 1
Проблем с тип-троник на БМВ 2003 дизел 150 к.с
Здравейте,
наскоро си купих БМВ 320 Д 2003 г, 150 к.с, тип-троник. Имам следния проблем. Когато автомобила си превключва скоростите, се появява странен звук. Ще се опитам да го обесня.
Нали знаете как когато верижна машина е минала по асфалт и е оставила диря и ако минете през тази диря с по-висока скорост, се чува едно харкане. Е, това харкане е аналогично с звука,който се появява при мен. Трябва да отпусна педала на газта, за да изчезне. Има и още нещо. Понякога, когато автомата си превключва скоростите, третата не влиза плавно,а с леко предарпване/причуккване. Има ли някой,който може да ми даде някакъв съвет?
Четох мненията за смяна на маслото на кутията. Моето не го смених, защото на моята кутия пише, че се сменя само в случай на някакъв ремонт или отваряне на кутията и е посочен номера на маслото.
Информативно, моята кутия е американската на дженерал моторс, а не немската.
Закарах колата да я видят, и ме посаветваха да си видя първо кардана и да си сменя маслото, като много внимателно се провери за наличие на стружки! Ако няма, да наливам новото и да карам като сменя и филатъра. Ако има стружки обаче, работата отивала на над 2000лв. Дайте съвет.
наскоро си купих БМВ 320 Д 2003 г, 150 к.с, тип-троник. Имам следния проблем. Когато автомобила си превключва скоростите, се появява странен звук. Ще се опитам да го обесня.
Нали знаете как когато верижна машина е минала по асфалт и е оставила диря и ако минете през тази диря с по-висока скорост, се чува едно харкане. Е, това харкане е аналогично с звука,който се появява при мен. Трябва да отпусна педала на газта, за да изчезне. Има и още нещо. Понякога, когато автомата си превключва скоростите, третата не влиза плавно,а с леко предарпване/причуккване. Има ли някой,който може да ми даде някакъв съвет?
Четох мненията за смяна на маслото на кутията. Моето не го смених, защото на моята кутия пише, че се сменя само в случай на някакъв ремонт или отваряне на кутията и е посочен номера на маслото.
Информативно, моята кутия е американската на дженерал моторс, а не немската.
Закарах колата да я видят, и ме посаветваха да си видя първо кардана и да си сменя маслото, като много внимателно се провери за наличие на стружки! Ако няма, да наливам новото и да карам като сменя и филатъра. Ако има стружки обаче, работата отивала на над 2000лв. Дайте съвет.
- pazokolarov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2287
- Регистриран на: 26.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320dA 525xd
Re: Проблем с тип-троник на БМВ 2003 дизел 150 к.с
За смяната на маслото, ако потърсиш във форумите тук, ще видиш че официаланата информация на БМВ по въпроса е 100000 мили пробег (160000-170000 км).
Това, което описваш, и особенно за зациклянето на 3-та скорост не е изобщо нормално. Няма да питам дали си якарал преди да я купиш, но тогава от многото положитени емоции може и да не си забелязал тези проблеми.
Във форума на Е39 има малко повече информация по въпроса за ремонтите на АСК.
Правилно са те насочили да видиш първо какво е състоянието на маслото и наличието на ДОСТА метални боклуци по магнита в картера на кутията. Може да се почне със смяна на маслото и филтъра, плюс добавяне на добавка в маслото (от типа на руската, дето танковете могат да изкарат до 50 -100 км без масло в двигателя), пък белким помогне някак. Ако е приложима за АСК, така и така ще има ремонт, ако не помогне - със сигурност няма да навреди.
Обикновенно ремонтите на АСК са скъпа процедура, но пък и зависи в кой момент ще се направи (до колко е задълбочен проблема)
Това, което описваш, и особенно за зациклянето на 3-та скорост не е изобщо нормално. Няма да питам дали си якарал преди да я купиш, но тогава от многото положитени емоции може и да не си забелязал тези проблеми.
Във форума на Е39 има малко повече информация по въпроса за ремонтите на АСК.
Правилно са те насочили да видиш първо какво е състоянието на маслото и наличието на ДОСТА метални боклуци по магнита в картера на кутията. Може да се почне със смяна на маслото и филтъра, плюс добавяне на добавка в маслото (от типа на руската, дето танковете могат да изкарат до 50 -100 км без масло в двигателя), пък белким помогне някак. Ако е приложима за АСК, така и така ще има ремонт, ако не помогне - със сигурност няма да навреди.
Обикновенно ремонтите на АСК са скъпа процедура, но пък и зависи в кой момент ще се направи (до колко е задълбочен проблема)
- miroalpina
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 259
- Регистриран на: 7.07.2008
- Местоположение: SOFIA
- Пол: Мъж
- Кара: 525 D
Re: Проблем с тип-троник на БМВ 2003 дизел 150 к.с
колега маслото и филтъра на автомата - ВЕДНАГА смяна И ЧИСТЕНЕ НА ГРЕШКИТЕ НА КОМПА НА АВТОМАТА колата ще се роди след това 

- ludia
-
-
- Мнения: 1079
- Регистриран на: 6.05.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Бързо
- Мечтае да кара: М3 Е92
Re: Проблем с тип-троник на БМВ 2003 дизел 150 к.с
Тези кутий на ГМ са едни от най-големите боклуци на света. Много дефектни и много скапани, при това ако не се лъжа са правени и във Франция.
А иначе смени маслото и провери за стружки ако не се оправи си на "пързалката" в Джемини или приложните сервизи.
А иначе смени маслото и провери за стружки ако не се оправи си на "пързалката" в Джемини или приложните сервизи.

БМВ не е нито най-бързата кола, нито най-луксозната, сигурно не и най-красивата, тя е просто НАЙ-ДОБРАТА!
http://clip4e.com/play.php?id=45143
Re: Проблем с тип-троник на БМВ 2003 дизел 150 к.с
Както ти казаха колегите по-горе, смени маслото и филтъра на кутията. Инвестицията не е голяма, а работата на кутията се подобрява значително. Направи и една диагностика, провери дали има записани грешки и изтрии адаптациите на кутията. Проблема за който говориш с "бученето" е масов за тази кутия ако не ти е актоализиран софтуера. Последната актуализация е от 2005 година. Всички описват проблема с опит на скоростната кутия да превключи на по-висока предавка при ниски обороти на двигателя. Обикновенно при 3-та или 4-та предавка.
Re: Проблем с тип-троник на БМВ 2003 дизел 150 к.с
Благодаря Ви за мненията. Изчетох темата за смяната на маслото на автоматика на този модел кола. Евала за този форум!!!
Веднага след като го сменя, ще пиша какво е станало.
Аз съм от Варна и едно единствено място има където разбират от автоматични кутии, май....
Сега проверявам в София, и е много вероятно да прескоча до там, защото не искам някой да ми се учи на колата! Още веднаж благодаря!
Веднага след като го сменя, ще пиша какво е станало.
Аз съм от Варна и едно единствено място има където разбират от автоматични кутии, май....
Сега проверявам в София, и е много вероятно да прескоча до там, защото не искам някой да ми се учи на колата! Още веднаж благодаря!
- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: Проблем с тип-троник на БМВ 2003 дизел 150 к.с
westf1 написа:Благодаря Ви за мненията. Изчетох темата за смяната на маслото на автоматика на този модел кола. Евала за този форум!!!
Веднага след като го сменя, ще пиша какво е станало.
Аз съм от Варна и едно единствено място има където разбират от автоматични кутии, май....
Сега проверявам в София, и е много вероятно да прескоча до там, защото не искам някой да ми се учи на колата! Още веднаж благодаря!
Смени си и софта на скоростната кутия ... един прятел остана много приятно очарован след тази манипулация - не спира да се кефи на плавното превключване.
Той първо смени маслото, а след 10 000км отиде и за ъпдейт на софта на кутията...сега карал друга кола.
- Kalinski
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 262
- Регистриран на: 10.10.2009
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 320dA+чип
- Мечтае да кара: черно М6
Re: Проблем с тип-троник на БМВ 2003 дизел 150 к.с
Аз лично се радвам на супер плавно и тихо сменяне на скоростите.
Но имам едно вапросче.
Нормално ли е при студена кола кутията да сменя на малко по високи обороти ? Сменя доста по мудно. Ест проблема изчезва колата като позагрее след 2-3 мин.
Но имам едно вапросче.
Нормално ли е при студена кола кутията да сменя на малко по високи обороти ? Сменя доста по мудно. Ест проблема изчезва колата като позагрее след 2-3 мин.
Re: Проблем с тип-троник на БМВ 2003 дизел 150 к.с
Kalinski написа:Аз лично се радвам на супер плавно и тихо сменяне на скоростите.
Но имам едно вапросче.
Нормално ли е при студена кола кутията да сменя на малко по високи обороти ? Сменя доста по мудно. Ест проблема изчезва колата като позагрее след 2-3 мин.
Нормално е колега. Това е описано и в TIS. Мисля че беше до достигане температура на маслото(на кутията) 40 или 60 градуса. Това е с цел да достигне по-бързо до нормална работна температура.
- Kalinski
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 262
- Регистриран на: 10.10.2009
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 320dA+чип
- Мечтае да кара: черно М6
Re: Проблем с тип-троник на БМВ 2003 дизел 150 к.с
Значи да не се притеснявам. Смятам че е свързано с гъстотата на маслото но все пак реших да попитам за всеки случаи 

10 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани