Проблем с тип-троник на БМВ 2003 дизел 150 к.с

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 13.04.2010
Пол: Мъж

Проблем с тип-троник на БМВ 2003 дизел 150 к.с

Мнение от westf1 » 13 Апр 2010, 8:30

Здравейте,
наскоро си купих БМВ 320 Д 2003 г, 150 к.с, тип-троник. Имам следния проблем. Когато автомобила си превключва скоростите, се появява странен звук. Ще се опитам да го обесня.
Нали знаете как когато верижна машина е минала по асфалт и е оставила диря и ако минете през тази диря с по-висока скорост, се чува едно харкане. Е, това харкане е аналогично с звука,който се появява при мен. Трябва да отпусна педала на газта, за да изчезне. Има и още нещо. Понякога, когато автомата си превключва скоростите, третата не влиза плавно,а с леко предарпване/причуккване. Има ли някой,който може да ми даде някакъв съвет?
Четох мненията за смяна на маслото на кутията. Моето не го смених, защото на моята кутия пише, че се сменя само в случай на някакъв ремонт или отваряне на кутията и е посочен номера на маслото.
Информативно, моята кутия е американската на дженерал моторс, а не немската.
Закарах колата да я видят, и ме посаветваха да си видя първо кардана и да си сменя маслото, като много внимателно се провери за наличие на стружки! Ако няма, да наливам новото и да карам като сменя и филатъра. Ако има стружки обаче, работата отивала на над 2000лв. Дайте съвет.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2287
Регистриран на: 26.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320dA 525xd

Re: Проблем с тип-троник на БМВ 2003 дизел 150 к.с

Мнение от pazokolarov » 13 Апр 2010, 18:50

За смяната на маслото, ако потърсиш във форумите тук, ще видиш че официаланата информация на БМВ по въпроса е 100000 мили пробег (160000-170000 км).
Това, което описваш, и особенно за зациклянето на 3-та скорост не е изобщо нормално. Няма да питам дали си якарал преди да я купиш, но тогава от многото положитени емоции може и да не си забелязал тези проблеми.
Във форума на Е39 има малко повече информация по въпроса за ремонтите на АСК.
Правилно са те насочили да видиш първо какво е състоянието на маслото и наличието на ДОСТА метални боклуци по магнита в картера на кутията. Може да се почне със смяна на маслото и филтъра, плюс добавяне на добавка в маслото (от типа на руската, дето танковете могат да изкарат до 50 -100 км без масло в двигателя), пък белким помогне някак. Ако е приложима за АСК, така и така ще има ремонт, ако не помогне - със сигурност няма да навреди.
Обикновенно ремонтите на АСК са скъпа процедура, но пък и зависи в кой момент ще се направи (до колко е задълбочен проблема)
Изображение
ИзображениеИзображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 259
Регистриран на: 7.07.2008
Местоположение: SOFIA
Пол: Мъж
Кара: 525 D

Re: Проблем с тип-троник на БМВ 2003 дизел 150 к.с

Мнение от miroalpina » 13 Апр 2010, 19:37

колега маслото и филтъра на автомата - ВЕДНАГА смяна И ЧИСТЕНЕ НА ГРЕШКИТЕ НА КОМПА НА АВТОМАТА колата ще се роди след това :yes:


Аватар
Мнения: 1079
Регистриран на: 6.05.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Бързо
Мечтае да кара: М3 Е92

Re: Проблем с тип-троник на БМВ 2003 дизел 150 к.с

Мнение от ludia » 13 Апр 2010, 19:43

Тези кутий на ГМ са едни от най-големите боклуци на света. Много дефектни и много скапани, при това ако не се лъжа са правени и във Франция.
А иначе смени маслото и провери за стружки ако не се оправи си на "пързалката" в Джемини или приложните сервизи.
Изображение
БМВ не е нито най-бързата кола, нито най-луксозната, сигурно не и най-красивата, тя е просто НАЙ-ДОБРАТА!


http://clip4e.com/play.php?id=45143

ентусиаст
Аватар
Мнения: 858
Регистриран на: 11.04.2005
Местоположение: Варна
Кара: U.D.M.

Re: Проблем с тип-троник на БМВ 2003 дизел 150 к.с

Мнение от stilko » 14 Апр 2010, 1:48

Както ти казаха колегите по-горе, смени маслото и филтъра на кутията. Инвестицията не е голяма, а работата на кутията се подобрява значително. Направи и една диагностика, провери дали има записани грешки и изтрии адаптациите на кутията. Проблема за който говориш с "бученето" е масов за тази кутия ако не ти е актоализиран софтуера. Последната актуализация е от 2005 година. Всички описват проблема с опит на скоростната кутия да превключи на по-висока предавка при ниски обороти на двигателя. Обикновенно при 3-та или 4-та предавка.

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 13.04.2010
Пол: Мъж

Re: Проблем с тип-троник на БМВ 2003 дизел 150 к.с

Мнение от westf1 » 14 Апр 2010, 8:05

Благодаря Ви за мненията. Изчетох темата за смяната на маслото на автоматика на този модел кола. Евала за този форум!!!
Веднага след като го сменя, ще пиша какво е станало.
Аз съм от Варна и едно единствено място има където разбират от автоматични кутии, май....
Сега проверявам в София, и е много вероятно да прескоча до там, защото не искам някой да ми се учи на колата! Още веднаж благодаря!

Фен на тройките
Аватар
Мнения: 6397
Регистриран на: 21.02.2007
Местоположение: СА,Х
Пол: Мъж
Кара: Колите да палят и работят!
Мечтае да кара: ;)
Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)

Re: Проблем с тип-троник на БМВ 2003 дизел 150 к.с

Мнение от Dimitroff » 17 Апр 2010, 19:54

westf1 написа:Благодаря Ви за мненията. Изчетох темата за смяната на маслото на автоматика на този модел кола. Евала за този форум!!!
Веднага след като го сменя, ще пиша какво е станало.
Аз съм от Варна и едно единствено място има където разбират от автоматични кутии, май....
Сега проверявам в София, и е много вероятно да прескоча до там, защото не искам някой да ми се учи на колата! Още веднаж благодаря!


Смени си и софта на скоростната кутия ... един прятел остана много приятно очарован след тази манипулация - не спира да се кефи на плавното превключване.
Той първо смени маслото, а след 10 000км отиде и за ъпдейт на софта на кутията...сега карал друга кола.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 262
Регистриран на: 10.10.2009
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: 320dA+чип
Мечтае да кара: черно М6

Re: Проблем с тип-троник на БМВ 2003 дизел 150 к.с

Мнение от Kalinski » 18 Апр 2010, 12:29

Аз лично се радвам на супер плавно и тихо сменяне на скоростите.
Но имам едно вапросче.
Нормално ли е при студена кола кутията да сменя на малко по високи обороти ? Сменя доста по мудно. Ест проблема изчезва колата като позагрее след 2-3 мин.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 858
Регистриран на: 11.04.2005
Местоположение: Варна
Кара: U.D.M.

Re: Проблем с тип-троник на БМВ 2003 дизел 150 к.с

Мнение от stilko » 18 Апр 2010, 13:30

Kalinski написа:Аз лично се радвам на супер плавно и тихо сменяне на скоростите.
Но имам едно вапросче.
Нормално ли е при студена кола кутията да сменя на малко по високи обороти ? Сменя доста по мудно. Ест проблема изчезва колата като позагрее след 2-3 мин.


Нормално е колега. Това е описано и в TIS. Мисля че беше до достигане температура на маслото(на кутията) 40 или 60 градуса. Това е с цел да достигне по-бързо до нормална работна температура.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 262
Регистриран на: 10.10.2009
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: 320dA+чип
Мечтае да кара: черно М6

Re: Проблем с тип-троник на БМВ 2003 дизел 150 к.с

Мнение от Kalinski » 18 Апр 2010, 14:37

Значи да не се притеснявам. Смятам че е свързано с гъстотата на маслото но все пак реших да попитам за всеки случаи :)
Изображение

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook