Проблем с вакуумната система
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
5 мнения
• Страница 1 от 1
Проблем с вакуумната система
Задравейте,
Обръщам се към вас със следния проблем. При покупката на колата преди около година (318i 99г.) забелязах че маркучето на схемата 14 е прерязано. Намерих подобно и го удължих защото не стигаше до клапана 15. Но преди около месец ми изгоря вентилаторът за вторичния въздух. Интересува ме как се управлява този КЛАПАН 15 и каква му е функцията? Също така забелязах че в маркуче 14 не се образува вакуум, а в маркуче 5 има
Обръщам се към вас със следния проблем. При покупката на колата преди около година (318i 99г.) забелязах че маркучето на схемата 14 е прерязано. Намерих подобно и го удължих защото не стигаше до клапана 15. Но преди около месец ми изгоря вентилаторът за вторичния въздух. Интересува ме как се управлява този КЛАПАН 15 и каква му е функцията? Също така забелязах че в маркуче 14 не се образува вакуум, а в маркуче 5 има
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- nedbmw
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 394
- Регистриран на: 24.02.2009
- Местоположение: стара загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW Е46 facelift
- Мечтае да кара: Е90
- Детайли за колата: E46 318i N42 143h.p.
Re: Проблем с вакуумната система
Колега тази система ти вкарва част от изгорелите газове в смукателния колектор и се казва съкратено EGR,тя служи за намаляне на азотните окиси в изгорелите газове и се оправлява от контролера за управление на двигателя по определена схема на включване.И така при теб ,ако изобщо при различните режими на ДВГ-то не се появява никакав вакуум,значи или ти е повреден, запушен клапана или няма ел. връзка м/у клапана и контролера .Проверете ги. 

Re: Проблем с вакуумната система
Колега благодаря ти за изчерпателния отговор . Само че не съм на ясно чрез вакуум ли се отваря клапан 15? Защото си мисля че поради липсата на такъв по маркуче 14 не се е отварял клапана и вентилаторът за вторичен въздух е нагнетявал във затворена система и съответно изгорял.
- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Проблем с вакуумната система
S_KALA написа:Колега благодаря ти за изчерпателния отговор . Само че не съм на ясно чрез вакуум ли се отваря клапан 15? Защото си мисля че поради липсата на такъв по маркуче 14 не се е отварял клапана и вентилаторът за вторичен въздух е нагнетявал във затворена система и съответно изгорял.
Клапана се отваря от вакума създаден от смукателния колектор и не вкарва газове в смукателния колектор а вкарва въздух от вън в изпускателния колектор за удължаване живота на катализатора, ако се загледаш и проследиш, че има маркуч с филтър който да пречиства външния въздух той е зад радиатора от пред срещуположно на помпата.
Това за което говори колегата горе ЕГР имат само дизелите, докато твоето бензиново бмв и вакума се създава от смукатлия колектор минава през ел.клапана за вторичен въздух номер 13 на схемата и най-вероятно той не ти работи за да не създава по натам вакуум и да се е търмозила помпата.
Това не се отразява на работата на двигателя по никакъв начин и ако нямаш катализатор вече не е нужно да я копуваш тази помпа аз моята я изолирах и я махнах, ти също можеш да я откачиш, а ако се качи на диягностика съм сигурен, че този датчик за вторичен въздух ще ти го даде като грешка може и буксата да е окислила така онзи ден оправих колата на един колега.
Ако имаш програма я закачи и кажи каква грешка дава в двигателя.
Re: Проблем с вакуумната система
Благодаря за изчерпателния ти отговор Oci. Катализатора не е свалян но се замислям по въпроса така и така половината система вече е аут ( вентилаторът също е свален). Но не знам какво се получава с втората ламбда сонда след катализатора? Четох доста из форума и май ти имаше някакви проблеми след смяната му с гърне.
5 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани