Да изчакваме ли преди гасене на двигателя.

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 163
Регистриран на: 30.06.2009
Местоположение: софия
Пол: Мъж
Кара: 320Д 2002
Мечтае да кара: 330 d

Да изчакваме ли преди гасене на двигателя.

Мнение от zoti » 07 Яну 2010, 18:40

Чувал съм ,че при дизела е добре да се изчаква известно време ,преди загасяне на двигателя.(за преди потегляне е ясно)По принцип вреда няма,та затова го правя,но бих желал да чуя и мнения от по-запознати. :bowdown: Обезпечава ли се по този начин по-дълъг живот на двигателя и въобще..........вие правите ли го?И защо?
From the body to the soul,where our hearts lead.....we must go

Слави
Аватар
Мнения: 7952
Регистриран на: 20.03.2003
Пол: Мъж

Re: Да изчакваме ли преди гасене на двигателя.

Мнение от © » 07 Яну 2010, 20:55

изчаква се да се охлади турбината 2-3 мин. ако си напъвал много преди това колата
дори в оригиналната книжка т.е. ръководството на колата за тойота дизел го пише изрично

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 136
Регистриран на: 2.05.2009
Пол: Мъж
Кара: 318i '00
Мечтае да кара: BMW E65

Re: Да изчакваме ли преди гасене на двигателя.

Мнение от mittko » 07 Яну 2010, 22:34

За да не пиша друга тема ще се възползвам от тази на колегата.. Въпроса ми е при бензина има ли значение това или само за дизела е така.. Благодаря предварително!!!
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1266
Регистриран на: 16.05.2008
Местоположение: Devnya Drag Club

Re: Да изчакваме ли преди гасене на двигателя.

Мнение от plamen_hh » 07 Яну 2010, 22:52

За дизела е хубаво да го изчакваш ако си го натискал иначе заминава турбината доста по-бързо
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 701
Регистриран на: 21.11.2008

Re: Да изчакваме ли преди гасене на двигателя.

Мнение от dimodi » 07 Яну 2010, 23:03

Мен пък ме интересува друг случай: ако се кара често на кратки разстояния от 1-2 км примерно и колата изобщо не успява да загрее, като дори стрелката не излиза от синия сектор - това вреди ли на нещо? :roll:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 701
Регистриран на: 21.11.2008

Re: Да изчакваме ли преди гасене на двигателя.

Мнение от dimodi » 07 Яну 2010, 23:10

И друго: в подфорум Е60/Е65/Е87/Е90/Х-series дори имаше тема, че не било добре колата да работи и да загрява на място. Палиш и тръгваш. :D Аз също го намерих в моята книжка:

Do not allow the engine to warm up at a standstill, but drive off as soon as possible, using moderate engine speeds. :D

ШОП
Аватар
Мнения: 3110
Регистриран на: 23.06.2003
Местоположение: София
Кара: e87lci

Re: Да изчакваме ли преди гасене на двигателя.

Мнение от BMDrago » 07 Яну 2010, 23:13

Студеният старт си е вреден по принцип
Изображение


Аватар
Мнения: 1079
Регистриран на: 6.05.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Бързо
Мечтае да кара: М3 Е92

Re: Да изчакваме ли преди гасене на двигателя.

Мнение от ludia » 07 Яну 2010, 23:34

mittko написа:За да не пиша друга тема ще се възползвам от тази на колегата.. Въпроса ми е при бензина има ли значение това или само за дизела е така.. Благодаря предварително!!!

Ако имаш турбин - Да вреди

dimodi написа:Мен пък ме интересува друг случай: ако се кара често на кратки разстояния от 1-2 км примерно и колата изобщо не успява да загрее, като дори стрелката не излиза от синия сектор - това вреди ли на нещо? :roll:

Не вреди на нищо освен на акумулатора.

dimodi написа:И друго: в подфорум Е60/Е65/Е87/Е90/Х-series дори имаше тема, че не било добре колата да работи и да загрява на място. Палиш и тръгваш. :D Аз също го намерих в моята книжка:
Do not allow the engine to warm up at a standstill, but drive off as soon as possible, using moderate engine speeds. :D

Ако температурата е над 3 градуса палиш слагаш си колата оглеждаш се и тръгваш.
Ако температурата е под 0 палиш и до 1мин. тръгваш.
Ако е голям студ -15 градуса и надоло палиш и изчакваш поне 3 до 5мин. и тръгваш.
Това е моя съвет. И то предимно за дизелите.
Изображение
БМВ не е нито най-бързата кола, нито най-луксозната, сигурно не и най-красивата, тя е просто НАЙ-ДОБРАТА!


http://clip4e.com/play.php?id=45143

ШОП
Аватар
Мнения: 3110
Регистриран на: 23.06.2003
Местоположение: София
Кара: e87lci

Re: Да изчакваме ли преди гасене на двигателя.

Мнение от BMDrago » 07 Яну 2010, 23:56

ludia написа:
mittko написа:
dimodi написа:Мен пък ме интересува друг случай: ако се кара често на кратки разстояния от 1-2 км примерно и колата изобщо не успява да загрее, като дори стрелката не излиза от синия сектор - това вреди ли на нещо? :roll:

Не вреди на нищо освен на акумулатора.



А къде се намира маслото при студен двигател? :roll:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2287
Регистриран на: 26.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320dA 525xd

Re: Да изчакваме ли преди гасене на двигателя.

Мнение от pazokolarov » 08 Яну 2010, 0:05

BMDrago написа:
ludia написа:
mittko написа:
dimodi написа:Мен пък ме интересува друг случай: ако се кара често на кратки разстояния от 1-2 км примерно и колата изобщо не успява да загрее, като дори стрелката не излиза от синия сектор - това вреди ли на нещо? :roll:

Не вреди на нищо освен на акумулатора.



А къде се намира маслото при студен двигател? :roll:

След ауспуха :mhihi:
Изображение
ИзображениеИзображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3146
Регистриран на: 24.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е90

Re: Да изчакваме ли преди гасене на двигателя.

Мнение от mitaka7 » 08 Яну 2010, 0:07

BMDrago написа:
ludia написа:
mittko написа:
dimodi написа:Мен пък ме интересува друг случай: ако се кара често на кратки разстояния от 1-2 км примерно и колата изобщо не успява да загрее, като дори стрелката не излиза от синия сектор - това вреди ли на нещо? :roll:

Не вреди на нищо освен на акумулатора.



А къде се намира маслото при студен двигател? :roll:



Драго и аз ще допълня нещо. Скапват се гърнетата по-бързо от конденза.

Слави
Аватар
Мнения: 7952
Регистриран на: 20.03.2003
Пол: Мъж

Re: Да изчакваме ли преди гасене на двигателя.

Мнение от © » 08 Яну 2010, 0:10

за този конденз имаше една статия преди време в АутоБилд ... доста лоши неща пишеше, но за съжаление е изключено да я открия

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2337
Регистриран на: 13.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: N42B20 с ръкавици
Мечтае да кара: Spitfire

Re: Да изчакваме ли преди гасене на двигателя.

Мнение от Archangel » 08 Яну 2010, 0:19

Даа...кофти работи стават от конденза в гърнетата...мога и снимков материал да приложа :mhihi:
Rainbow shaker,
On a stallion twister,
Bareback rider,
On the eye of the sky,
Stormbringer coming down,
Meaning to stay,
Thunder and lightning,
Heading your way..

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 701
Регистриран на: 21.11.2008

Re: Да изчакваме ли преди гасене на двигателя.

Мнение от dimodi » 08 Яну 2010, 0:26

dimodi написа:Мен пък ме интересува друг случай: ако се кара често на кратки разстояния от 1-2 км примерно и колата изобщо не успява да загрее, като дори стрелката не излиза от синия сектор - това вреди ли на нещо? :roll:


Питам защото на един приятел с Е39 530Д му гръмна турбината преди време, а колата му беше на реални 140 хил. км. и много гледана. Та той си беше внушил, че това е станало, защото работата му беше на може би 2-3 км от тях, а той зимата редовно си ходеше с колата. За това разстояние температурата тъкмо успяваше да излезе от синята зона. След това той я гасеше, тя изстиваше напълно, вечерта пак обратно и така почти всеки ден. Горката колица така и не успяваше да вдигне температура като хората и като мина зимата турбото се предаде. :roll:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4093
Регистриран на: 28.11.2006
Местоположение: София/Сандански
Пол: Мъж
Кара: BMW E90 330d; BMW F25 30d
Мечтае да кара: BMW M

Re: Да изчакваме ли преди гасене на двигателя.

Мнение от kriso85 » 08 Яну 2010, 0:46

Кратките разстояния при студен двигател доста сериозно се отразяват върху разхода. Но чак пък да са вредни... Все пак не всички минаваме по 5-10 км. сутрин. Примерно в Сандански отсечките на които карам са около 500-1000м. , рядко повече. А през деня правя сигурно 20 студени старта.... Просто сменям масло и филтри на 8к и не се притеснявам.
А относно изчакването преди гасене - аз на тдс-а винаги го изчаквах поне 2-3 минути на място след натоварване. Сега на 18ката директно изкарвам ключа :mhihi:
А подгряването на място - колегата @лудия го е казал точно - слагаш колана, настройваш кастофона и тръгваш лекичко докато прескочиш синьото, после малко по-смело (до 2.5к оборота) и като стигне средата (няколко минути след това) газ до ламарина ;)

ПП: а относно конденза и генерацията :arrow: NESSport :driving: :mhihi:
"Try not. Do or do not. There is no try" Yoda
Изображение

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook