Да изчакваме ли преди гасене на двигателя.
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
34 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- zoti
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 163
- Регистриран на: 30.06.2009
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
- Кара: 320Д 2002
- Мечтае да кара: 330 d
Да изчакваме ли преди гасене на двигателя.
Чувал съм ,че при дизела е добре да се изчаква известно време ,преди загасяне на двигателя.(за преди потегляне е ясно)По принцип вреда няма,та затова го правя,но бих желал да чуя и мнения от по-запознати.
Обезпечава ли се по този начин по-дълъг живот на двигателя и въобще..........вие правите ли го?И защо?

From the body to the soul,where our hearts lead.....we must go
Re: Да изчакваме ли преди гасене на двигателя.
изчаква се да се охлади турбината 2-3 мин. ако си напъвал много преди това колата
дори в оригиналната книжка т.е. ръководството на колата за тойота дизел го пише изрично
дори в оригиналната книжка т.е. ръководството на колата за тойота дизел го пише изрично
- mittko
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 136
- Регистриран на: 2.05.2009
- Пол: Мъж
- Кара: 318i '00
- Мечтае да кара: BMW E65
Re: Да изчакваме ли преди гасене на двигателя.
За да не пиша друга тема ще се възползвам от тази на колегата.. Въпроса ми е при бензина има ли значение това или само за дизела е така.. Благодаря предварително!!!
Re: Да изчакваме ли преди гасене на двигателя.
За дизела е хубаво да го изчакваш ако си го натискал иначе заминава турбината доста по-бързо
Re: Да изчакваме ли преди гасене на двигателя.
Мен пък ме интересува друг случай: ако се кара често на кратки разстояния от 1-2 км примерно и колата изобщо не успява да загрее, като дори стрелката не излиза от синия сектор - това вреди ли на нещо? 

Re: Да изчакваме ли преди гасене на двигателя.
И друго: в подфорум Е60/Е65/Е87/Е90/Х-series дори имаше тема, че не било добре колата да работи и да загрява на място. Палиш и тръгваш.
Аз също го намерих в моята книжка:
Do not allow the engine to warm up at a standstill, but drive off as soon as possible, using moderate engine speeds.

Do not allow the engine to warm up at a standstill, but drive off as soon as possible, using moderate engine speeds.

- ludia
-
-
- Мнения: 1079
- Регистриран на: 6.05.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Бързо
- Мечтае да кара: М3 Е92
Re: Да изчакваме ли преди гасене на двигателя.
mittko написа:За да не пиша друга тема ще се възползвам от тази на колегата.. Въпроса ми е при бензина има ли значение това или само за дизела е така.. Благодаря предварително!!!
Ако имаш турбин - Да вреди
dimodi написа:Мен пък ме интересува друг случай: ако се кара често на кратки разстояния от 1-2 км примерно и колата изобщо не успява да загрее, като дори стрелката не излиза от синия сектор - това вреди ли на нещо?
Не вреди на нищо освен на акумулатора.
dimodi написа:И друго: в подфорум Е60/Е65/Е87/Е90/Х-series дори имаше тема, че не било добре колата да работи и да загрява на място. Палиш и тръгваш.Аз също го намерих в моята книжка:
Do not allow the engine to warm up at a standstill, but drive off as soon as possible, using moderate engine speeds.
Ако температурата е над 3 градуса палиш слагаш си колата оглеждаш се и тръгваш.
Ако температурата е под 0 палиш и до 1мин. тръгваш.
Ако е голям студ -15 градуса и надоло палиш и изчакваш поне 3 до 5мин. и тръгваш.
Това е моя съвет. И то предимно за дизелите.

БМВ не е нито най-бързата кола, нито най-луксозната, сигурно не и най-красивата, тя е просто НАЙ-ДОБРАТА!
http://clip4e.com/play.php?id=45143
Re: Да изчакваме ли преди гасене на двигателя.
ludia написа:mittko написа:dimodi написа:Мен пък ме интересува друг случай: ако се кара често на кратки разстояния от 1-2 км примерно и колата изобщо не успява да загрее, като дори стрелката не излиза от синия сектор - това вреди ли на нещо?
Не вреди на нищо освен на акумулатора.
А къде се намира маслото при студен двигател?

- pazokolarov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2287
- Регистриран на: 26.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320dA 525xd
Re: Да изчакваме ли преди гасене на двигателя.
BMDrago написа:ludia написа:mittko написа:dimodi написа:Мен пък ме интересува друг случай: ако се кара често на кратки разстояния от 1-2 км примерно и колата изобщо не успява да загрее, като дори стрелката не излиза от синия сектор - това вреди ли на нещо?
Не вреди на нищо освен на акумулатора.
А къде се намира маслото при студен двигател?
След ауспуха

- mitaka7
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3146
- Регистриран на: 24.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е90
Re: Да изчакваме ли преди гасене на двигателя.
BMDrago написа:ludia написа:mittko написа:dimodi написа:Мен пък ме интересува друг случай: ако се кара често на кратки разстояния от 1-2 км примерно и колата изобщо не успява да загрее, като дори стрелката не излиза от синия сектор - това вреди ли на нещо?
Не вреди на нищо освен на акумулатора.
А къде се намира маслото при студен двигател?
Драго и аз ще допълня нещо. Скапват се гърнетата по-бързо от конденза.
Re: Да изчакваме ли преди гасене на двигателя.
за този конденз имаше една статия преди време в АутоБилд ... доста лоши неща пишеше, но за съжаление е изключено да я открия
- Archangel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2337
- Регистриран на: 13.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: N42B20 с ръкавици
- Мечтае да кара: Spitfire
Re: Да изчакваме ли преди гасене на двигателя.
Даа...кофти работи стават от конденза в гърнетата...мога и снимков материал да приложа 

Rainbow shaker,
On a stallion twister,
Bareback rider,
On the eye of the sky,
Stormbringer coming down,
Meaning to stay,
Thunder and lightning,
Heading your way..
On a stallion twister,
Bareback rider,
On the eye of the sky,
Stormbringer coming down,
Meaning to stay,
Thunder and lightning,
Heading your way..
Re: Да изчакваме ли преди гасене на двигателя.
dimodi написа:Мен пък ме интересува друг случай: ако се кара често на кратки разстояния от 1-2 км примерно и колата изобщо не успява да загрее, като дори стрелката не излиза от синия сектор - това вреди ли на нещо?
Питам защото на един приятел с Е39 530Д му гръмна турбината преди време, а колата му беше на реални 140 хил. км. и много гледана. Та той си беше внушил, че това е станало, защото работата му беше на може би 2-3 км от тях, а той зимата редовно си ходеше с колата. За това разстояние температурата тъкмо успяваше да излезе от синята зона. След това той я гасеше, тя изстиваше напълно, вечерта пак обратно и така почти всеки ден. Горката колица така и не успяваше да вдигне температура като хората и като мина зимата турбото се предаде.

- kriso85
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4093
- Регистриран на: 28.11.2006
- Местоположение: София/Сандански
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 330d; BMW F25 30d
- Мечтае да кара: BMW M
Re: Да изчакваме ли преди гасене на двигателя.
Кратките разстояния при студен двигател доста сериозно се отразяват върху разхода. Но чак пък да са вредни... Все пак не всички минаваме по 5-10 км. сутрин. Примерно в Сандански отсечките на които карам са около 500-1000м. , рядко повече. А през деня правя сигурно 20 студени старта.... Просто сменям масло и филтри на 8к и не се притеснявам.
А относно изчакването преди гасене - аз на тдс-а винаги го изчаквах поне 2-3 минути на място след натоварване. Сега на 18ката директно изкарвам ключа
А подгряването на място - колегата @лудия го е казал точно - слагаш колана, настройваш кастофона и тръгваш лекичко докато прескочиш синьото, после малко по-смело (до 2.5к оборота) и като стигне средата (няколко минути след това) газ до ламарина
ПП: а относно конденза и генерацията
NESSport

А относно изчакването преди гасене - аз на тдс-а винаги го изчаквах поне 2-3 минути на място след натоварване. Сега на 18ката директно изкарвам ключа

А подгряването на място - колегата @лудия го е казал точно - слагаш колана, настройваш кастофона и тръгваш лекичко докато прескочиш синьото, после малко по-смело (до 2.5к оборота) и като стигне средата (няколко минути след това) газ до ламарина

ПП: а относно конденза и генерацията



"Try not. Do or do not. There is no try" Yoda

34 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани