Некачествен ремонт и помощ за едно номерче
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
1 мнение
• Страница 1 от 1
- Archangel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2337
- Регистриран на: 13.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: N42B20 с ръкавици
- Мечтае да кара: Spitfire
Некачествен ремонт и помощ за едно номерче
То си е цяла история, но ще я съкратя.
Както повечето от вас са чели - миналата седмица ми сменяха датчик на коляновия вал.
Не знам защо сглупих да не я вкарам в официален сервиз, но веднъж се опарих и повече експерименти няма да си правя.
Историята и цифрите накратко:
По-миналият уикенд датчика на коляновия вал замина и закарах колата с репатрак. Момчетата ми предложиха "техният" сервиз, който всъщност е Сити Кар под моста на 4-ти км на Цариградско шосе.
Съгласих се, понеже беше събота и си помислих, че всичко ще е ок. Датчика дойде в понеделник - правиха, струваха, още тогава като ги видях как се пипкат ми беше ясно, че ако го бях сменил сам щеше да ми излезе по-евтино.
Резултата го писах в другата тема - 240лв., от които само 100 са за датчика. Другото е труд, понеже било "много сложно" да се стигне до него. Тоест труда ми излезе колкото в Дару Кар.
Днес, по закона на Всемирната гадост и уважаемият г-н Мърфи калпавата работа на майсторите си пролича.
Какво стана? Един от маркучите за охлаждане минава много близо до обтяжните ролки, покрай самия алтернатор. Има си специална метална пластина за него. Тази пластина е закачена на алтернатора и маркуча по принцип седи на нея, така не се докосва до подвижни елементи от двигателя. Да обаче пичовете не са могли явно да се досетят и го оставили под пластината(колкото и да е логично). Следователно маркуча се опира на една от двете обтяжни ролки.
Днес, след точно 7 дена, в които се е триел в ролката поддаде и протече.
Сега ще се разделя с минимум още 100лв., за нов маркуч и труд. И без това после ще трябва нов антифриз и обезвъздушаване.
Та идеята на темата е:
Силно препоръчвам, ако можете да си го позволите(което за жалост става все по-малко вероятно с масовото поевтиняване на Е46ците) - да бягате на километри от майстори, които не са пипали БМВ над 95та година.
Да ми кажете един номенклатурен номер на маркуча, че аз не мога да го открия в ЕТК. Колебая се между два.
Маркуча излиза от тънката тръба на един тройник, който влиза в двигателя, след което почти веднага с чупка завива върху въпросната пластина и отива към задната част на двигателя(т.е. в посока купето). Тройникът е номер 4 на тази схема:
Самият маркуч не е показан на схемата на радиатора, тоест според мен е един от маркучите на тази схема:
Може би е номер 4?
Утре мисля да ходя да го търся отнякъде, че ако го нямат в Дару Кар не искам да ми седи колата там до понеделник само заради това.
EDIT: След малко умуване стигам до извода, че май е номер 1 от втората схема. То даже я има и въпросната пластина и е показано към кой маркуч се отнася...Но както са го казали хората: Акъл море - глава шамандура.
Както повечето от вас са чели - миналата седмица ми сменяха датчик на коляновия вал.
Не знам защо сглупих да не я вкарам в официален сервиз, но веднъж се опарих и повече експерименти няма да си правя.
Историята и цифрите накратко:
По-миналият уикенд датчика на коляновия вал замина и закарах колата с репатрак. Момчетата ми предложиха "техният" сервиз, който всъщност е Сити Кар под моста на 4-ти км на Цариградско шосе.
Съгласих се, понеже беше събота и си помислих, че всичко ще е ок. Датчика дойде в понеделник - правиха, струваха, още тогава като ги видях как се пипкат ми беше ясно, че ако го бях сменил сам щеше да ми излезе по-евтино.
Резултата го писах в другата тема - 240лв., от които само 100 са за датчика. Другото е труд, понеже било "много сложно" да се стигне до него. Тоест труда ми излезе колкото в Дару Кар.
Днес, по закона на Всемирната гадост и уважаемият г-н Мърфи калпавата работа на майсторите си пролича.
Какво стана? Един от маркучите за охлаждане минава много близо до обтяжните ролки, покрай самия алтернатор. Има си специална метална пластина за него. Тази пластина е закачена на алтернатора и маркуча по принцип седи на нея, така не се докосва до подвижни елементи от двигателя. Да обаче пичовете не са могли явно да се досетят и го оставили под пластината(колкото и да е логично). Следователно маркуча се опира на една от двете обтяжни ролки.
Днес, след точно 7 дена, в които се е триел в ролката поддаде и протече.
Сега ще се разделя с минимум още 100лв., за нов маркуч и труд. И без това после ще трябва нов антифриз и обезвъздушаване.
Та идеята на темата е:
Силно препоръчвам, ако можете да си го позволите(което за жалост става все по-малко вероятно с масовото поевтиняване на Е46ците) - да бягате на километри от майстори, които не са пипали БМВ над 95та година.
Да ми кажете един номенклатурен номер на маркуча, че аз не мога да го открия в ЕТК. Колебая се между два.
Маркуча излиза от тънката тръба на един тройник, който влиза в двигателя, след което почти веднага с чупка завива върху въпросната пластина и отива към задната част на двигателя(т.е. в посока купето). Тройникът е номер 4 на тази схема:

Самият маркуч не е показан на схемата на радиатора, тоест според мен е един от маркучите на тази схема:

Може би е номер 4?
Утре мисля да ходя да го търся отнякъде, че ако го нямат в Дару Кар не искам да ми седи колата там до понеделник само заради това.
EDIT: След малко умуване стигам до извода, че май е номер 1 от втората схема. То даже я има и въпросната пластина и е показано към кой маркуч се отнася...Но както са го казали хората: Акъл море - глава шамандура.
Rainbow shaker,
On a stallion twister,
Bareback rider,
On the eye of the sky,
Stormbringer coming down,
Meaning to stay,
Thunder and lightning,
Heading your way..
On a stallion twister,
Bareback rider,
On the eye of the sky,
Stormbringer coming down,
Meaning to stay,
Thunder and lightning,
Heading your way..
1 мнение
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани