Скрити (и не чак толкова скрити) екстри в Е46

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 774
Регистриран на: 19.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: N55

Re: Скрити (и не чак толкова скрити) екстри в Е46

Мнение от bscsystem » 26 Юни 2010, 13:07

Когато се вдигат прозорците, ако има "пречка" да се затворят плътно, прозореца се връща автоматично надолу до средата... за да не ни затисне главата примерно :mhihi: :mhihi:
E46 330d M57D30, 304k.c. 550nm 1.6 boost by TST Racing, Black/Estoril Blue, Full M tech 2, Simota AF w/ custom downpipe and 76mm straight exhaust, Boost Meter VDO, Strut bar, Brembo 320mm/300, Coilovers w/ Rondell 0081 8x18 225/40 - 10x18 245/40 Vredestein Ultrac Sessanta, Front camber plates, Rear Adjustable Camber Arms, Black HID Retrofit 6k. - Sold

E87 - Black on black, exterior M1 bodykit, interior full sports package. - Sold

N55 335i m-sport, S2+ 331whp

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2285
Регистриран на: 26.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320dA 525xd

Re: Скрити (и не чак толкова скрити) екстри в Е46

Мнение от pazokolarov » 26 Юни 2010, 14:10

В съвременните автомобили системата за контрол в налягането на гумите се превръща в стандартно оборудване. С няколко думи какво представлява тя в БМВ:
Tyre pressure control (RDC)
Предназнаението на системата tyre pressure control е да напомни на шофьора да си провери и коригира налягането на гумите когато е спаднало и да сигнализира в случаи на пукната гума.
Системата се състои от:
- системен модул, обработващ сигналите;
- по 1 антена във всеки калник;
- електронен модул, интегриран с винтила във всяка джанта;
- инициализиращ бутон;
- предупредителна лампа на таблото (напречен разрез на гума с удивителен занак вътре).
Инициализацията на системата се прави при всяка промяна на налягането в гумите или при смяна на гумите. За целта се вклчва на контакт, натиска се инициализиращия бутон и се задържа за 6 секунди. В следващите няколко минути системния модул възприема и запаметява стойностите на наляганията във всяка една от гумите и започва да следи за изменения. Системата следи за изменения както при движение, така и когато автомобилът е на място.
Сигнализиране от системата:
Предупреждение (предупредителната лампа на системата светва в жълто): на таблото с приборите по време на чек-контрола, при минимално спадане на налягането в някоя от гумите (0.2 bar под запаметеното налягане), като сигурността на пътуването все още е гарантирана.
Сериозно предупреждение (предупредителната лампа на системата светва в червено + звуков сигнал): Сигурността на пътуването е застрашена, налягането в гумите трябв да бъде проверено незабавно. Активира се при загуба ба налягане с повече от 0.4 bar или над 16% от зададената/запаметена в модула начална стойност.
По време на чек-контролът е възможно да бъде изписано някое от следните съобщения:Tyre pressure set, tyre monitoring inactive, check tyre pressure, tyre failure, tyre failure front right, tyre failure front left, tyre failure rear right, tyre failure rear left.

До тук добре. Но по-интересното е, че е в Е46, оборудвани с DSC МК60, има скрит коз, който позволява активиране на подобен тип система без да се налага оборудване със скъпи датчици, антени и модули:

Tyre defect indicator (RPA) в E46 (само за автомобили с DSC MK60)
За разлика от системата RDC, системата tyre defect indicator (RPA) следи състоянието на всяко едно колело като използва датчиците за скорост от системата ABS. Специално логическо стъпало в DSC модула сравнява и оценява получените от скоростните датчици сигнали с предварително установените по време на инициализацията стойности. По този начин се дава информация на шофьора за възможен проблем с налягането в гумите.
Всички Е46, които имат DSC MK60 са с инсталирани вече в автомобила компоненти на системата, които са и част от основното му оборудване, с изключение на калибриращия бутон (RPA button) (инсталира се допълнително, по-точно се сменя switch-модула с нов) и кабелната инсталация за бутона (инсталира се допълнително).
Инициализирането на системата е аналогично на RDC – чрез калибриращия бутон се установяват началните стойности, но се следи не изменението на сигнал от електронни датчици в гумите, а данните за промяна в коростта на въртене на всяко едно колело. В случай на спадане на налягането в някоя от гумите, поради намаляване на радиуса на колелото се променя и ъгловата му скорост. Това се констатира от логическото стъпало в DSC-модула и се подава сигнал на таблото (предупредителна лампа и гонг) като предупреждиние за шофьора.
RPA системата има 5 статуса:
1. ”Active” status – след запалване и след селф-теста, RPA систематавлиза в ”активно” състояние. Ако налягането в гумите отговаря на зададеното от шофьора, минус допустим толеранс, системата не съобщава за проблем.
2. ”Warning” status – сигналната лапа светва в червено и прозвучава гонга. Това е в резултат от спадане на налягането в някоя от гумите с около 30%. В това състояние не може да се извършва калибрирне. С натискане на RPA-бутона за 4 секунди системата преминава в актвно състояние.
3. ”Inactive” status – сигналната лапа светва в жълто и системата е деактивирана.
4. ”Fault” status – сигналната лапа светва в жълто. Получава се при повреден сензор на DSC-системата или при натиснат RPA-бутон в продължение на 120 и повече секунди.
5. ”Learning” (Standardisation) status. Това състояние се активира с натискане на RPA-бутона за 4 секунди. Сигналната лампа светва за 12 секунди за потвърждение на активирането. Тази процедура трябва да се прави винаги след корекция на налягането в гумите или след смяната им. Системата възприема покачване на налягането до 50% от стойността му при студени гуми, но минимум след 10 минути каране. Като част от процеса на обучение е установяването на разлика в налягането в някоя гума с около 30% от начално инициализираната стойност.
При смяна на DSC модула, системата RPA се деактивира.
В допълнение, ако има проблем в ABS и DSC системите (съответните лампи на таблото светят), то този проблем ще се дублира и от лампата на RPA-системата.
Изображение
ИзображениеИзображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2285
Регистриран на: 26.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320dA 525xd

Re: Скрити (и не чак толкова скрити) екстри в Е46

Мнение от pazokolarov » 02 Юли 2010, 21:28

bscsystem написа:Когато се вдигат прозорците, ако има "пречка" да се затворят плътно, прозореца се връща автоматично надолу до средата... за да не ни затисне главата примерно :mhihi: :mhihi:

Задейства се функцията finger-trap protection, която активира мотора на стъклото за отваряне за 1-2 секунди. Налична е за всички ел. позорци, шибедаха и гюрука, без задните ел. стъкла на купетата. (описано е в предните постове) Функцията се задейства чрез пластмасова лента с два контакта, интегрирана в рамката на врата.


Внимание! 1. Функцията се деактивира, ако затварянето се осъществява от бутона до скоростния лост и бутона е задъжан в положение "затваряне"!
2. За моделите Е46 Кабрио и Компакт, произведени до 09/2003 функцията не е налична! След 09/2003 при тези модели функцията се задейства чрез контрол на мощността на моторчето на прозорците. (При смяна на такова моторче, функцията трябва да бъде стандартизирана/програмирана в управлението на моторчето. За целта прозореца се отваря до край, след което се затваря със задържане на бутона, без да се използва функцията с едно докосване на ключа. След пълното затваряне на прозореца е необходимо ключа да се задържи още за поне 1 секунда.)

Още за електрическите прозорци:
Максималното време за движение на прозорците е ограничено до 8 секунди. Ако до това време отварянето/затварянето не се осъществи, захранването на моторчето се прекъсва. Ако по някаква причина движението на прозореца се блокира (не става дума за функцията finger-trap protection), моторчето има предпазител, който се задейства след 1 минута и снема напрежението.
За моделите "купе" времето за пълно вдигане/сваляне на прозореца може да се приеме като неофициален индикатор на стойността на напрежението (ако няма странични проблеми): при напрежение до 10В пълния ход се осъществява за 8 секунди. Всяко следващо нарастване на напрежението с 1 волт намалява времето на пълния ход с 1 секунда и при 14 В той е 4 секунди.
Последна промяна pazokolarov на 03 Юли 2010, 7:46, променена общо 1 път
Изображение
ИзображениеИзображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2285
Регистриран на: 26.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320dA 525xd

Re: Скрити (и не чак толкова скрити) екстри в Е46

Мнение от pazokolarov » 01 Дек 2010, 0:39

INSTRUMENT CLUSTER TEST FUNCTIONS
Скрито меню на таблото


Тъй като даоста колеги не могат да намерят описанието на тази функция във важните теми, ще постна информацита и тук.

В допълнение на паметта за грешки и диагностичната линия, базовото табло съдържа серия от тестовие, които могат да бъдат изпълнени за проверка на различни функции и стойности в автомобила.
Тестовете се изобразяват на LCD-дисплея за километража и БК. Скритото меню съдържа общо 21 теста.
• Тестове 1 & 2 са винаги отключени.
• Тестовете от 3 до 21 са достъпни само след отключване на тестовите функции чрез тест 19.

Активиране на менюто:
1. Поставете контактния ключ в нулево положение.
2. Натиснете и задръжте левия бутон на таблото.
3. Завъртете ключа в положение 1 или 2 (на контакт).
4. Отпуснете бутона.
5. На екрана се появява Тест №1 :
Изображение

Превключването между тестовете става с натискане на левия бутон на таблото. След избиране на желания главен тест отпуснете бутона и изчакайте 1-2 секунди – така влизате в менюто с подтестовете на теста. Излизането към главните тестове става като се натисне и задържи левия бутон на таблото за повече от 1 секунда (при някои табла връщането към главните тестове става с бързо, кратко натискане на бутона).
Главните тестове се превъртат от 0 до 21 и се повтарят последователно до излизане от менюто.
След като е активирано скритото меню, може да се задейства стартера и да се следят параметри на автомобила в движение.
От менюто се излиза с влизане в Тест №0 или със завъртане на контактния ключ в нулево положение.
6. Предвижете се до Тест №19 и влезте в него. На дисплея ще започнат да се редуват
Изображение
Изображение

Когато се появи „_L_off” натиснете левия бутон на таблото.
Дисплея се връща на Тест №0 .
:!: :!: :!: Натиснете веднага бутона за да преминете към Тест №1!
В противен случай активирането на Тест №0 ще изключи скритото меню!



TEST 01. – Специфична информация за автомобила:

_ 12345 -> _ _1.0 - последните 5 знака от VIN
_ _4961 -> _ _1.1 - обозначение на шасито
691128 -> 9_1.2 - партиден номер на таблото
065312 -> _ _1.3 - Coding (06)/ Diagnosis (53)/ Bus index (12)
_ _4502 -> _ _1.4 - седмица (45) и година (2002) на производство на автомобила
12_230 -> 0 _1.5 - Hardware/software-версии на таблото (HW:12, SW:2.30)
......... -> _ _1.6 - не се използва при Е46
06_ _75 -> 3_1.7 - CAN-version (06) и KI-revision index (75)

TEST 02. – Ситемен тест на таблото.

Активират се стрелките на приборите до пълен оборот и обратно, едноцветните и двуцветните индикаторни лампи за проверка за изправност.

TEST 03. – SI данни.

_ _0907 -> _ _3.0 - израходвани литри гориво от последната инспекция
_ _0247 -> _ _3.1 - изминали дни от последната инспекция
:!: Този показател е различен от интервала за подмяна на спирачната течност!

TEST 04. – Моментен разход на гориво.

_ _0089 -> _ _4.0 - 8,9 литра на 100км.
_ _0018 -> _ _4.0 - 1,8 литра на час ( мени се стъпалообразно в зависимост от оборотите и натоварването на двигателя)

TEST 05. – Разход на гориво за изминато разтояние.

_ _0064 -> _ _5.0 - 6,4 литра на 100км. – среден разход
_ _0842 -> _ _5.1 - 842 км – моментен възможен максимален пробег

TEST 06. – Данни за наличното гориво в резервоара по данни на сезорите за нивото в литри.

240309 -> _ _6.0 - ляв сензор – 24,0 литра, десен сензор – 30,9 литра
_ _0549 -> _ _6.1 - 54,9 литра общо средно количество гориво в резервоара
_ _0540 -> 1 _6.2 - 54,0 литра показвано гориво и фаза на горивото :
1 – и двата сензора за О’К
2 – грешка в едния сензор
3 - неправилна стойност на данните от сензорите

TEST 07. – Температура и скорост.

_ _ _032 -> _ _7.0 - температура на охлаждащата течност - 32⁰С
_ _ _245 -> _ _7.1 - външна температура - 24,5⁰С
_ _ 0810 -> _ _7.2 - обороти на двигателя – 810 об./мин.
_ _ _023 -> _ _7.3 - скорост на автомобила – 23 км/ч

TEST 08. – Входящи стойности в НЕХ-код.

_ _ _214 -> _ _8.0 - System voltage ADC-Value Hex code
2b4314 -> _ _8.1 - ADC Values HG left/HG right
_ _ _004 -> _ _8.2 - ADC Value brake degradation sensor (000=o.k.)
_ _ _184 -> _ _8.3 - ADC стойност външна температура

TEST 09. – Акумулаторна батерия.

_ _ _124 -> _ _9.0 - напрежение на акумулатора – 12,4В
057013 -> _ _9.1 - ???
056_01 -> _ _9.2 - ???
_ _ 0000 -> 8 _9.3 - ???

TEST 10. TEST 11. и TEST 12. – не се използват.

TEST 13. – Тест на гонга. -> _13.0

TEST 14. – не се използва.

TEST 15. – Статус на I/O-портовете (bit codes) на таблото (0=low; 1=high) .
1st-belt contact (seat belt fastened=0) ; 2) ignition lock contact (key inserted=0) ; 3) door contact (door open=0) ; 4) clock button (pressed=0) ; 5) SI reset (for reset=0) ; 6) EGS transmission (failure=0)
Status Digital Outputs (bits) (0=inactive, 1=active)
1) Gong output; 2) Brake warning lamp; 3) Low fuel warning lamp; 4) EGA lamp; 5) seat belt lamp; 6) manipulation dot
На моето табло при изгасен двигател и активирано скрито меню показва следното:
000101 -> 005.0
110000 -> 115.1
100011 -> 115.2
001100 -> 015.3
000001 -> 115.4
011110 -> 015.5
000000 -> 005.6

TEST 16. TEST 17. и TEST 18. – не се използват.

TEST 19. – Отключване/заключване на скритото меню.

_L_on_ ->
_L_off -> _19.0 – изобразява смяна на “L-ON” с “L-OFF” на всяка секунда. За отключване на менюто, натисни бутона на таблото веднага щом се промени на “L-OFF”.
Когато се излезе от менюто то автоматично се заключва.

TEST 20. – не се използва.

TEST 21. – Ресет на софтуера – рестартиране на настройките на БК.

_ reset -> _ 21.0 - рестартиране на настройките на БК



ВЛИЗАНЕ В СЕРВИЗНОТО МЕНЮ НА АВТОМОБИЛИ С МК III И МК IV („ГОЛЯМАТА НАВИГАЦИЯ”)

За влизане в Service Mode:
• Завъртете ключа на положение 1 (KL R).
• От екрана „Menu” изберете “SET”.
• Щом влезете в екрана на меню „Set”, натиснете и задръжте бутона “MENU” за 8 секунди.
• На дисплея ще се появи менюто „Service Mode”.
• Изберете теста който желаете да направите.

Изображение
Изображение
ИзображениеИзображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2285
Регистриран на: 26.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320dA 525xd

Re: Скрити (и не чак толкова скрити) екстри в Е46

Мнение от pazokolarov » 01 Дек 2010, 0:41

Много моля постове от типа:
" :( Ъ,при мен туй го няаа :( " и " :D А! И аз го и мам, и аз! :lalala: :bchug: "
, както и постове, свързани с технически проблеми по използване на споделените благинки, да не се пускат.

Коментарите по тази тема - в темата
"Коментари, емоции и въпроси по темата "Скрити екстри в Е46"

Предварително благодаря!
Изображение
ИзображениеИзображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1145
Регистриран на: 13.01.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e46 compact 320td

Re: Скрити (и не чак толкова скрити) екстри в Е46

Мнение от iv4o9999 » 13 Дек 2010, 17:02

сигнал за задна скорост при включване на задна зумера издава сигнал с цел да не си збъркал първата което при наще возила е доста трудно но явно на някои с случва

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 282
Регистриран на: 6.09.2008
Местоположение: София, Стара Загора

Re: Скрити (и не чак толкова скрити) екстри в Е46

Мнение от zmeyan » 16 Яну 2011, 13:34

Не съм много сигурен дали е екстра или е дефект при мен...
Забелязах, че зимата като е студено, а климатроникът е настроен на по-висока температура преди да загрее колата достатъчно, колкото и да съм пуснал парното - не започва да духа, докато не достигне необходимите градуси. След като водата на парното загрее до зададените на климатроника градуси, тогава започва да духа през отворите, но преди това не.
Както вече казах.. не знам дали е екстра или дефект при мен - от една страна е полезно, но от друга не (т.е. минимално трябва да се загрее до 16 градуса, за да почне да духа на стъклото например, но ако е -15, а ми се иска още при 5-10 градуса да започне да духа и размразява - трябва да се почака)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 472
Регистриран на: 18.01.2011
Местоположение: Freiburg/Плевен/Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: 320d E46 2002г.
Мечтае да кара: 2010 e92 335i

Re: Скрити (и не чак толкова скрити) екстри в Е46

Мнение от makaveli316 » 24 Яну 2011, 0:15

zmeyan написа:Не съм много сигурен дали е екстра или е дефект при мен...
Забелязах, че зимата като е студено, а климатроникът е настроен на по-висока температура преди да загрее колата достатъчно, колкото и да съм пуснал парното - не започва да духа, докато не достигне необходимите градуси. След като водата на парното загрее до зададените на климатроника градуси, тогава започва да духа през отворите, но преди това не.
Както вече казах.. не знам дали е екстра или дефект при мен - от една страна е полезно, но от друга не (т.е. минимално трябва да се загрее до 16 градуса, за да почне да духа на стъклото например, но ако е -15, а ми се иска още при 5-10 градуса да започне да духа и размразява - трябва да се почака)


И при мен е така, споко, не мисля че е дефект, така е направено просто. А като е -15 се моли първо да ти запали колата (ако е дизел) :mhihi: и ръкавички и шапчица с шал и си на 6 :ok:

btw онова с докосването на ключа с брадичката наистина работи, не е глупост, верно главата ти служи като антена и ти се отваря колата и от далече :)
Изображение

Chris Rock: "There's black people, and there's niggas and the niggas have got to go"

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2285
Регистриран на: 26.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320dA 525xd

Re: Скрити (и не чак толкова скрити) екстри в Е46

Мнение от pazokolarov » 25 Яну 2011, 19:12

pazokolarov написа:Моля, пишете въпросите и коментарите по тази тема - в темата

"Коментари, емоции и въпроси по темата "Скрити екстри в Е46"

Предварително благодаря!
Последна промяна pazokolarov на 26 Май 2011, 15:01, променена общо 1 път
Изображение
ИзображениеИзображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 412
Регистриран на: 22.06.2010
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: BMW F36 420xD GranCoupe, E90 320d
Мечтае да кара: изтребител F16 но ще се задоволя с F36 (за сега)

Re: Скрити (и не чак толкова скрити) екстри в Е46

Мнение от tosh » 22 Фев 2011, 21:33

iv4o9999 написа:сигнал за задна скорост при включване на задна зумера издава сигнал с цел да не си збъркал първата което при наще возила е доста трудно но явно на някои с случва

Този сигнал дето го чуваш при вкл. на задна е поради неизправност в парктроника ;)
ИзображениеИзображениеИзображение

Фен на тройките
Аватар
Мнения: 6397
Регистриран на: 21.02.2007
Местоположение: СА,Х
Пол: Мъж
Кара: Колите да палят и работят!
Мечтае да кара: ;)
Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)

Re: Скрити (и не чак толкова скрити) екстри в Е46

Мнение от Dimitroff » 22 Фев 2011, 21:59

tosh написа:
iv4o9999 написа:сигнал за задна скорост при включване на задна зумера издава сигнал с цел да не си збъркал първата което при наще возила е доста трудно но явно на някои с случва

Този сигнал дето го чуваш при вкл. на задна е поради неизправност в парктроника ;)


Сигнала, за който говори колегата е програмируема екстра и е точно за каквото казва той :winky:

От тук нататък ще трия всеки "коментар" - нека темата, която Пацо развива от доста време да остане максимално чиста - има си тема за коментари по екстрите.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 50
Регистриран на: 30.08.2010

Re: Скрити (и не чак толкова скрити) екстри в Е46

Мнение от nako-bako » 25 Фев 2011, 12:27

Скоро чух, че можело да се направи дистанционно палене на Е46. Може ли някой да каже дали е вярно и ако да - как става това?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 126
Регистриран на: 6.03.2010
Пол: Мъж

Re: Скрити (и не чак толкова скрити) екстри в Е46

Мнение от en4o » 24 Мар 2011, 9:01

Ето виж чичо гугъл какво намери - http://homepage.ntlworld.com/j.walkden1 ... Button.pdf :!:
В началото бе самолетен двигател..... и Господ каза: ''Нека бъде BMW''

Потребител
Аватар
Мнения: 2
Регистриран на: 13.11.2010
Пол: Мъж
Кара: E46 320d E 320 CDI

Re: Скрити (и не чак толкова скрити) екстри в Е46

Мнение от ngazara » 25 Май 2011, 23:19

Централното заключване може да се програмира да заключва автоматично вратите след потегляне и достигане на скорост 8 (или 13) км/ч.

и как точно става това можеш ли да разясниш?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1028
Регистриран на: 9.11.2010
Пол: Мъж
Кара: 316 i 1999

Re: Скрити (и не чак толкова скрити) екстри в Е46

Мнение от NikVanov » 26 Май 2011, 11:30

С програмата DIS се отива в Coding /кодиране/, KEY MEMORY OPTIONS, Central Locking, Automatic door locking after driving*. Ако колата има повече ключове се прави за всеки ключ отделно.

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook