Зацепване маслена помпа, М47N двигател???
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
2 мнения
• Страница 1 от 1
Зацепване маслена помпа, М47N двигател???
Колеги понеже при ремонта се наложи да се свали маслената помпа, сега връщането и обратно на мотора е се оказа лек проблем, не се виждат никъде белези и нямаме точна представа как да я зацепим. Някой ако знае, ще бъде много от помощ!!!
- pazokolarov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2287
- Регистриран на: 26.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320dA 525xd
В дебелите книги пише, че след вадене маслената помпа винаги се сменя с нова. И върху зъбното й колело има 2 белязки.
От ТИС-а:
1. Застопоряваш маховика в ГМТ с една шпилка.
2. застопоряваш опъвача на веригата пак с шпилка (сигурно около Ф 3-4 мм)
3. Поставяш помапата. Зъбното й колело (ЗК) се зацепва с тези на коляновия вал и на балансиращия вал (малкото, мисля че се пада в дясно). Отбелязките върхо ЗК на нова помпа са върху радиалната част на колелото, не върху страничната част до зъбите, и сочат към ЗК на коляновия вал и към ЗК на балансиращия вал (мисля, че се пада нагоре и на дясно). През дупките на ЗК трябва да се виждат 3 болта - двата отгоре за помпата и един в ляво. Дупките на ЗК на помпата са през едно и през две ребра Двете ребра трябва да сочат към ЗК на коляновия вал, а едното ребро - към ЗК на балансиращия вал. Може да няма ребра а само тясна и широка част - аналогично е. Лошото е, че върху ЗК на старата помпа тези отбелязки вероятно изобщо не личат и може да се обърне колелото на 180 градуса. Едниствения джокер биха били дупките за болтовете ако не пасват в другото положение, което ме съмнява.
4. Притиска се ЗК на помпата по оста и радално към другите две ЗК за да се зацепят.
5. Завиват се болтовете на помпата, като се притягат леко, на кръст. Започва се от горен десен болт (който е между зъбните колела), долен ляв, долен десен, горен ляв. Горните болтове са М6 10,9, долните са М7 10,9.
6. Затягат се в същата последователност, като за М6 - 14Nm, a М7 - 25Nm.
Надявам се да съм ти бил макар и малко в поза. Но мисля, че наистина ще е по-добре да вземеш нова помпа, както предписват немците.
От ТИС-а:
1. Застопоряваш маховика в ГМТ с една шпилка.
2. застопоряваш опъвача на веригата пак с шпилка (сигурно около Ф 3-4 мм)
3. Поставяш помапата. Зъбното й колело (ЗК) се зацепва с тези на коляновия вал и на балансиращия вал (малкото, мисля че се пада в дясно). Отбелязките върхо ЗК на нова помпа са върху радиалната част на колелото, не върху страничната част до зъбите, и сочат към ЗК на коляновия вал и към ЗК на балансиращия вал (мисля, че се пада нагоре и на дясно). През дупките на ЗК трябва да се виждат 3 болта - двата отгоре за помпата и един в ляво. Дупките на ЗК на помпата са през едно и през две ребра Двете ребра трябва да сочат към ЗК на коляновия вал, а едното ребро - към ЗК на балансиращия вал. Може да няма ребра а само тясна и широка част - аналогично е. Лошото е, че върху ЗК на старата помпа тези отбелязки вероятно изобщо не личат и може да се обърне колелото на 180 градуса. Едниствения джокер биха били дупките за болтовете ако не пасват в другото положение, което ме съмнява.
4. Притиска се ЗК на помпата по оста и радално към другите две ЗК за да се зацепят.
5. Завиват се болтовете на помпата, като се притягат леко, на кръст. Започва се от горен десен болт (който е между зъбните колела), долен ляв, долен десен, горен ляв. Горните болтове са М6 10,9, долните са М7 10,9.
6. Затягат се в същата последователност, като за М6 - 14Nm, a М7 - 25Nm.
Надявам се да съм ти бил макар и малко в поза. Но мисля, че наистина ще е по-добре да вземеш нова помпа, както предписват немците.
2 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани