БМВ e46 320 Д проблем топлообменик

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 21
Регистриран на: 23.08.2009
Местоположение: Русе (Две могили)
Кара: e46 318ci
Мечтае да кара: Е90 320si

БМВ e46 320 Д проблем топлообменик

Мнение от canko_1 » 23 Авг 2009, 21:48

Здравейте колеги... имам следния много сложен проблем.. не можах да намеря тема... а може и да няма... значи... бях забелязал че ми надува в маркучите, който излизат от радиатора... за 100 км ми изгори 1 литър антифриз.. .. Което нали е първи признак на гарнитура...Съответно по тежкия вариант глава... Обаче след като го отворих установих, че нито главата нито гарнитурата са спукани нито цилиндрите са изчистени... нали ако е спукана да ги меши и буталата отгоре ще са като нови.. Та така де... значи допитах се и ми казаха, че може да се от тооплобменика и не съм решил още какво да правя.. да се мъча да го надуя ли.. за да видя дали пуска... като пробвах... както се знае на вкус маслото е солено едно такова гадно а като бутнах масълцето от топлобменика беше, сладко което ме наведе до мисълта че може и да там да ми прави и проблемите... Ако можете помогнете :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1553
Регистриран на: 7.09.2008
Местоположение: около Пловдив
Кара: BMW 330cd

Мнение от unikalen88 » 23 Авг 2009, 22:33

може колега-ти да не го опитваш ,маслото но си прав защото антифриза е сладък и няма място при маслото
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 21
Регистриран на: 23.08.2009
Местоположение: Русе (Две могили)
Кара: e46 318ci
Мечтае да кара: Е90 320si

Мнение от canko_1 » 23 Авг 2009, 22:39

Ами... опитах го...защото като го извадих го сложих на една маса и при оглеждането маслото което изтече ми се стори прекалено рядко.... А и знам че така се разбира дали ги е смесило :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 104
Регистриран на: 9.04.2008
Местоположение: "СПА столица на Балканите"
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 320D TOURING
Мечтае да кара: X6 M-POWER

Мнение от Lyubo » 23 Авг 2009, 23:05

Здравей колега.Провери си охладитела на АГР-клапана много често се пукат и от там почва да губи антифриз.Свали го и го потопи в един лигейн запуши долния изход за антифриза и от горния където е малкия термостат го махаш и от там надуваш със помпа или компресор внимателно и ако излизат балони от от изходите за изгорелите газове е спукан.Ако е здрав после го подсуши хубаво преди да го качиш.До сега на 2-ве съм сменял спукани.
Под номер (1) на фигурата.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=50

Потребител
Аватар
Мнения: 21
Регистриран на: 23.08.2009
Местоположение: Русе (Две могили)
Кара: e46 318ci
Мечтае да кара: Е90 320si

Мнение от canko_1 » 23 Авг 2009, 23:15

Мхм.... ми значи утре сутринта ще го надуя да видя какъв ще е резултата.. :)

Потребител
Аватар
Мнения: 21
Регистриран на: 23.08.2009
Местоположение: Русе (Две могили)
Кара: e46 318ci
Мечтае да кара: Е90 320si

Мнение от canko_1 » 25 Авг 2009, 13:20

От него е :) сега търся връзката с Германия, имам познат там, че тука цената е възмотително голяма :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2287
Регистриран на: 26.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320dA 525xd

Мнение от pazokolarov » 25 Авг 2009, 13:37

canko_1 написа:От него е :) сега търся връзката с Германия, имам познат там, че тука цената е възмотително голяма :)

В ЕТК-то гледам, че в Германия цената на този топлообменник е 285 евро с ДДС, а тук е 599 лв. За 40-тина лева разлика ти си приценяваш какви схеми за доставка да си разработваш. Но има и вариант да го намериш в моргите или от някоя катасрофирала от форума, на доста по-ниска цена. Вече знаеш и как да го провериш дали е в ред.
Само давам предложения .... :roll:
Изображение
ИзображениеИзображение

Потребител
Аватар
Мнения: 21
Регистриран на: 23.08.2009
Местоположение: Русе (Две могили)
Кара: e46 318ci
Мечтае да кара: Е90 320si

Мнение от canko_1 » 26 Авг 2009, 18:44

Колеги голям проблем... зглобихме колата всичко прегледахме по няколко пъти.... запалихме я и нещо изчатка и до там сега я отворихме....Имат ли защита да не набива глапаните този модел...Направо, не знам голям карък ме гони ще се побъркам..!!!!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 104
Регистриран на: 9.04.2008
Местоположение: "СПА столица на Балканите"
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 320D TOURING
Мечтае да кара: X6 M-POWER

Мнение от Lyubo » 26 Авг 2009, 19:04

canko_1 написа:Колеги голям проблем... зглобихме колата всичко прегледахме по няколко пъти.... запалихме я и нещо изчатка и до там сега я отворихме....Имат ли защита да не набива глапаните този модел...Направо, не знам голям карък ме гони ще се побъркам..!!!!
Няма защита.

Потребител
Аватар
Мнения: 21
Регистриран на: 23.08.2009
Местоположение: Русе (Две могили)
Кара: e46 318ci
Мечтае да кара: Е90 320si

Мнение от canko_1 » 26 Авг 2009, 19:10

Тц тц....

Потребител
Аватар
Мнения: 21
Регистриран на: 23.08.2009
Местоположение: Русе (Две могили)
Кара: e46 318ci
Мечтае да кара: Е90 320si

Мнение от canko_1 » 26 Авг 2009, 19:24

имам счупени кубилички.... Как мога да разбера дали са ми здрави клапаните.... Мисля че е прехвърлило зъб на веригата затова се е Получило така....

Потребител
Аватар
Мнения: 21
Регистриран на: 23.08.2009
Местоположение: Русе (Две могили)
Кара: e46 318ci
Мечтае да кара: Е90 320si

Мнение от canko_1 » 26 Авг 2009, 19:50

Колега къде е това ЕТК... Форум ли е саит някакъв за части ли е .. в София някъде ли.. Аз в Русе не можах да намеря цена под 900.... за нов

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2287
Регистриран на: 26.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320dA 525xd

Мнение от pazokolarov » 26 Авг 2009, 20:56

ЕТК e програма - електронен каталог на частите. Можеш да си го изтеглиш от форума и да го инсталираш на компа си. В интернет има аналог
realoem.com
По номенклатурните номера можеш да провериш цената на частите в сайта на Дарукар.
Тази цена 900 лв :shock: ! Ако не бъркам става дума за номер 1 от схемата:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=50
В Дарукар цената е 599лв. Ако е и с термостата, той е 130 лв. ама пак не мога да ги докарам до 900.
А за клапаните - мойте съболезнования. Не мога да си обясня как може да се получи без чужда намеса ...
Изображение
ИзображениеИзображение

Потребител
Аватар
Мнения: 21
Регистриран на: 23.08.2009
Местоположение: Русе (Две могили)
Кара: e46 318ci
Мечтае да кара: Е90 320si

Мнение от canko_1 » 26 Авг 2009, 21:10

ами аз направих един оборот и нещо, като го зглобявах да видя дали всичко ще е наред при нареждането и ако е прехвърлило зъб нали ще затегне... обаче не запали си работи 5 мин и реших да го изкарам навъна нали да го оставя да работи щото дето беше месило от преди беше останало антифриз в гърнето и още миришеше на гадно изгарах го... оставих го да работи влязох вътре.. зех му там корите да ги закача и като го изфорсирах и до там чат мат пат.... сега 2 3 кобили са заминали абе ако са ми заминали клапаните не трябва ли да не мога да завартя би трябвало да е блокирал нали...що то не е блокирал въртят си се... Съмнява ме, че не съм закачил правилно оптекача на веригата към веригата и долната страна не е останала добре закрепена или не знам и аз вече.. и като съм дал гас и тя се е наместила след което е отхлабило веригата тя прехвърля зъб и се почваа меленето...Не знам и аз ко става...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 412
Регистриран на: 2.07.2007
Местоположение: Дупница
Детайли за колата: 320д, 320и, 328и

Мнение от oTECa » 27 Авг 2009, 13:07

Колега, ако си преебал някои клапан, двигателя ще върти, но няма да има компресия и може съответния цилиндър да не работи.

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook