Въпроси относно експлоатация на автоматик

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 54
Регистриран на: 15.12.2007

Въпроси относно експлоатация на автоматик

Мнение от ludmilcar » 25 Юни 2009, 21:12

Колеги, имам следните въпроси за автоматика, Е- 46 01 година, типтроник.
На колко хиляди се сменя маслото и филтъра в скоростната кутия.
Колко литра масло събира, и относно експлоатирането, при по дълък престой примерно на светофар или задръстване, в какъв режим да се държи,
на директна или да се изключва на неутрал. Благодаря предварително на отзовалите се.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 181
Регистриран на: 30.04.2008
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: e65 730d SE
Мечтае да кара: m5

Мнение от optimist » 25 Юни 2009, 21:36

Според мен е хубаво да го сменяш на 3-4 год или най-много на 100х.
Събира около 6 литра в неофицилни сервизи процедурата е около 300лв всичко в Камор вероятно е 2-но. Дръж я колата на Д при нормални обстоятелства примерно интервал на светофар 1 мин общо взето колкото по-малко я ръчкаш толкова по-добре все пак ако очакваш престои за повече време примерно над 2-3 минути по добре на P

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6597
Регистриран на: 2.07.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: или поне се учи ежедневно
Мечтае да кара: М3 CSL, Z4М

Мнение от Sharo » 25 Юни 2009, 21:36

Държиш си на директна няма проблем.
Принципно маслото на тия кутии го дават лонглайф и не се сменя ама все пак на 100 000 км колата излиза от гаранция та .... ти си решаваш
ти ли клатиш или клати бас-а.. егати номера паднаа двата таса http://youtube.com/watch?v=NYchvWbcvf0&feature=related
Хайде да покараме малко кола

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2753
Регистриран на: 16.08.2008
Местоположение: Бургас
Кара: F07 535D
Мечтае да кара: SL500

Мнение от anzak » 25 Юни 2009, 22:20

Sharo написа:Държиш си на директна няма проблем.
Принципно маслото на тия кутии го дават лонглайф и не се сменя ама все пак на 100 000 км колата излиза от гаранция та .... ти си решаваш

маслото го дават лайфтайм ама все тая .. и като я вземеш още е добре да го смениш със филтъра после както е написал колегата на 100 000 км ама дотогава ще си продал колата :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 54
Регистриран на: 15.12.2007

Мнение от ludmilcar » 25 Юни 2009, 23:42

Много благодаря за компетентните мнения колеги, автомобила ми е с сервизна книжка, купих го от първи собственик и е на 112 хил. та мисля да
предприема смяната веднага. :bchug: Относно застоя препоръчвате паркинг вместо неутрал, но за да превключа от D на P трябва да прещракам през всичките скорости докато неутрала е точно над директа, та затова въпроса ми бе дали не е с цел така подредбата на превключване на режимите, така и така кракът е на педала за спирачката та затова предполагах че е по правилно за престойте да прещраквам само D, N и пак D като тръгвам. Не успях да намеря инфо за точна манипулация с автоматика, ще се въсползвам от ваще съвети. :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 509
Регистриран на: 22.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: да го карат

Мнение от ITK » 26 Юни 2009, 8:23

Аз на светофари и прочие си оставям на D...не знам, според мен няма смисъл, виж ако чакаш на прелез бариера нещо, повече от 2-3 минути, да, но иначе не виждам защо да превключваш...
други са на обратното мнение, кумът ми например на всеки червен светофар си вкарва Р на джипката....и той има някаква логика, ама не му я разбирам...
Маслото не съм го сменял, и аз почти на същите км като твоите я взех, но не мисля да я карам 10 години или 100 хил.км...ако иска следващия й собственик да го сменя :D
F**k them all!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2287
Регистриран на: 26.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320dA 525xd

Мнение от pazokolarov » 26 Юни 2009, 11:28

Препоръчва се когато колата ще стои повече от 30 секунди на място да се превключи на "Неутрал" - N, а не на Р. Логиката е, че автоматиците също имат "съединител"/и, който е добре да се разтовари, а не да драйфа на полусъединител.
Но няма да се счупи ако я държиш на D на сфетофар.
За филтъра и маслото - в американските форуми бях попаднал на техническа документация от БМВ-дилър, в която препоръчват АСК да се обслужва на всеки 80-100 000 км (60 000 мили). Както посочи колега по-горе, под лонг-лайф се разбира края на гаранционния срок.
Колега, сподели, ако обичаш, информация за смяната след като приключиш.
Изображение
ИзображениеИзображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 244
Регистриран на: 20.01.2008
Пол: Мъж
Кара: Е61
Детайли за колата: 525ix

Мнение от klita » 26 Юни 2009, 11:45

Моята по километраж е на 130 хил., като 30хил. са моите :)
Масло не мисля да сменям, и мисля така да я оставя.
На светофари винаги си я слагам на N - свободна, логиката ми е, че когато е на D колата иска да върви, а аз и държа спирачката и не давам, но това съпротивление се отразява на самата скоростна кутия.
Не казвам, че съм прав, проста така разсъждавам.

П.П.
А и тук в Сливен имаме един светофар дето червеното му е 78 сек. а зеленото 12 сек., хихихихихи познайте дали 78 сек стоя на D

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 516
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: на голямата вода
Кара: кот кара

Мнение от zlati79 » 26 Юни 2009, 13:48

........то се и усеща натягането на задния мост като превключиш от N на D или R и държиш спирачката, така че наистина най-добре на Р или N при дълги светофари или чакане!

Слави
Аватар
Мнения: 7952
Регистриран на: 20.03.2003
Пол: Мъж

Мнение от © » 26 Юни 2009, 17:55

аз карам от време на време ланд крузер автоматик
и през ум не ми е минавало да превключвам на N или P
стои си на Д
е***ти автоматика - то това е единственото му предимство и аз да се откажа от него :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2855
Регистриран на: 10.01.2008
Местоположение: София
Кара: Хилядолетен сокол

Мнение от NikiNikolov » 26 Юни 2009, 23:39

На светофар, държиш: D и спирачка ако не те мързи, ако не: Р, масло и филтър сменяш когато започне да дава проблеми, иначе не пипаш.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 139
Регистриран на: 28.04.2007
Местоположение: jb
Кара: Х5is;E30 325i
Детайли за колата: дизела е за тракторите;)

Мнение от tuning_mania » 04 Юли 2009, 15:53

колеги ...някой имал ли е проблем с автоматика -типтроника :?: моя нещо се ебава като започна да катеря нагорнища...почва да претриса :!: и трябва да подам газ за да се оправи :confused: ,я кажете с смяна на масло дали ще се оправи или с програмиране на нов софт? :!: :?: :( ако някой е опитвал и има резултат да сподели!
ще карам дизел,като стана земеделец!!![/color]

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 776
Регистриран на: 5.08.2006
Местоположение: Детройт, София

Мнение от Stoyan7777 » 06 Юли 2009, 23:25

:shock: :mhihi:
до сега не бях чувал/виждал някой да спре на светофар
и да слага на неутрална или парк, а тука има страшно
много автоматици.
Това са пълни глупости
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 54
Регистриран на: 15.12.2007

Мнение от ludmilcar » 07 Юли 2009, 12:03

tuning_mania написа:колеги ...някой имал ли е проблем с автоматика -типтроника :?: моя нещо се ебава като започна да катеря нагорнища...почва да претриса :!: и трябва да подам газ за да се оправи :confused: ,я кажете с смяна на масло дали ще се оправи или с програмиране на нов софт? :!: :?: :( ако някой е опитвал и има резултат да сподели!

Колега а как катериш, :roll: имам в предвит че ако е голям наклона и
примерно трябва да се катери бавно то трябва да минеш на ръчен режим и на 1-ва, на автоматичен не става.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 383
Регистриран на: 12.03.2007
Местоположение: Пловдив

Мнение от Agande » 07 Юли 2009, 16:42

ludmilcar написа:
tuning_mania написа:колеги ...някой имал ли е проблем с автоматика -типтроника :?: моя нещо се ебава като започна да катеря нагорнища...почва да претриса :!: и трябва да подам газ за да се оправи :confused: ,я кажете с смяна на масло дали ще се оправи или с програмиране на нов софт? :!: :?: :( ако някой е опитвал и има резултат да сподели!

Колега а как катериш, :roll: имам в предвит че ако е голям наклона и
примерно трябва да се катери бавно то трябва да минеш на ръчен режим и на 1-ва, на автоматичен не става.


На автоматичен режим защо да не става?? Ръгаш кик-а и то автоматично те връща на предавка с която да изкачиш наклона.
:help: Не разбирам какво толкова не ви е ясно на автоматика. При спряло положение на светофара държиш спирачката и газта заедно, стрелката на оборотомера сочи 2000, гумите пушат, тръгваш леко с гъза настрани и като пуснеш спирачката излиташ. Ако на някой не му е ясно правя показно. :help:
Изображение

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook