Въпроси относно експлоатация на автоматик
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
28 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Въпроси относно експлоатация на автоматик
Колеги, имам следните въпроси за автоматика, Е- 46 01 година, типтроник.
На колко хиляди се сменя маслото и филтъра в скоростната кутия.
Колко литра масло събира, и относно експлоатирането, при по дълък престой примерно на светофар или задръстване, в какъв режим да се държи,
на директна или да се изключва на неутрал. Благодаря предварително на отзовалите се.
На колко хиляди се сменя маслото и филтъра в скоростната кутия.
Колко литра масло събира, и относно експлоатирането, при по дълък престой примерно на светофар или задръстване, в какъв режим да се държи,
на директна или да се изключва на неутрал. Благодаря предварително на отзовалите се.
- optimist
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 181
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: sofia
- Пол: Мъж
- Кара: e65 730d SE
- Мечтае да кара: m5
Според мен е хубаво да го сменяш на 3-4 год или най-много на 100х.
Събира около 6 литра в неофицилни сервизи процедурата е около 300лв всичко в Камор вероятно е 2-но. Дръж я колата на Д при нормални обстоятелства примерно интервал на светофар 1 мин общо взето колкото по-малко я ръчкаш толкова по-добре все пак ако очакваш престои за повече време примерно над 2-3 минути по добре на P
Събира около 6 литра в неофицилни сервизи процедурата е около 300лв всичко в Камор вероятно е 2-но. Дръж я колата на Д при нормални обстоятелства примерно интервал на светофар 1 мин общо взето колкото по-малко я ръчкаш толкова по-добре все пак ако очакваш престои за повече време примерно над 2-3 минути по добре на P
- Sharo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6597
- Регистриран на: 2.07.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: или поне се учи ежедневно
- Мечтае да кара: М3 CSL, Z4М
Държиш си на директна няма проблем.
Принципно маслото на тия кутии го дават лонглайф и не се сменя ама все пак на 100 000 км колата излиза от гаранция та .... ти си решаваш
Принципно маслото на тия кутии го дават лонглайф и не се сменя ама все пак на 100 000 км колата излиза от гаранция та .... ти си решаваш
ти ли клатиш или клати бас-а.. егати номера паднаа двата таса http://youtube.com/watch?v=NYchvWbcvf0&feature=related
Хайде да покараме малко кола
Хайде да покараме малко кола
- anzak
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2753
- Регистриран на: 16.08.2008
- Местоположение: Бургас
- Кара: F07 535D
- Мечтае да кара: SL500
Sharo написа:Държиш си на директна няма проблем.
Принципно маслото на тия кутии го дават лонглайф и не се сменя ама все пак на 100 000 км колата излиза от гаранция та .... ти си решаваш
маслото го дават лайфтайм ама все тая .. и като я вземеш още е добре да го смениш със филтъра после както е написал колегата на 100 000 км ама дотогава ще си продал колата

Много благодаря за компетентните мнения колеги, автомобила ми е с сервизна книжка, купих го от първи собственик и е на 112 хил. та мисля да
предприема смяната веднага.
Относно застоя препоръчвате паркинг вместо неутрал, но за да превключа от D на P трябва да прещракам през всичките скорости докато неутрала е точно над директа, та затова въпроса ми бе дали не е с цел така подредбата на превключване на режимите, така и така кракът е на педала за спирачката та затова предполагах че е по правилно за престойте да прещраквам само D, N и пак D като тръгвам. Не успях да намеря инфо за точна манипулация с автоматика, ще се въсползвам от ваще съвети. 
предприема смяната веднага.


- ITK
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 509
- Регистриран на: 22.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: да го карат
Аз на светофари и прочие си оставям на D...не знам, според мен няма смисъл, виж ако чакаш на прелез бариера нещо, повече от 2-3 минути, да, но иначе не виждам защо да превключваш...
други са на обратното мнение, кумът ми например на всеки червен светофар си вкарва Р на джипката....и той има някаква логика, ама не му я разбирам...
Маслото не съм го сменял, и аз почти на същите км като твоите я взех, но не мисля да я карам 10 години или 100 хил.км...ако иска следващия й собственик да го сменя
други са на обратното мнение, кумът ми например на всеки червен светофар си вкарва Р на джипката....и той има някаква логика, ама не му я разбирам...
Маслото не съм го сменял, и аз почти на същите км като твоите я взех, но не мисля да я карам 10 години или 100 хил.км...ако иска следващия й собственик да го сменя

F**k them all!
- pazokolarov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2287
- Регистриран на: 26.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320dA 525xd
Препоръчва се когато колата ще стои повече от 30 секунди на място да се превключи на "Неутрал" - N, а не на Р. Логиката е, че автоматиците също имат "съединител"/и, който е добре да се разтовари, а не да драйфа на полусъединител.
Но няма да се счупи ако я държиш на D на сфетофар.
За филтъра и маслото - в американските форуми бях попаднал на техническа документация от БМВ-дилър, в която препоръчват АСК да се обслужва на всеки 80-100 000 км (60 000 мили). Както посочи колега по-горе, под лонг-лайф се разбира края на гаранционния срок.
Колега, сподели, ако обичаш, информация за смяната след като приключиш.
Но няма да се счупи ако я държиш на D на сфетофар.
За филтъра и маслото - в американските форуми бях попаднал на техническа документация от БМВ-дилър, в която препоръчват АСК да се обслужва на всеки 80-100 000 км (60 000 мили). Както посочи колега по-горе, под лонг-лайф се разбира края на гаранционния срок.
Колега, сподели, ако обичаш, информация за смяната след като приключиш.
- klita
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 244
- Регистриран на: 20.01.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Е61
- Детайли за колата: 525ix
Моята по километраж е на 130 хил., като 30хил. са моите
Масло не мисля да сменям, и мисля така да я оставя.
На светофари винаги си я слагам на N - свободна, логиката ми е, че когато е на D колата иска да върви, а аз и държа спирачката и не давам, но това съпротивление се отразява на самата скоростна кутия.
Не казвам, че съм прав, проста така разсъждавам.
П.П.
А и тук в Сливен имаме един светофар дето червеното му е 78 сек. а зеленото 12 сек., хихихихихи познайте дали 78 сек стоя на D

Масло не мисля да сменям, и мисля така да я оставя.
На светофари винаги си я слагам на N - свободна, логиката ми е, че когато е на D колата иска да върви, а аз и държа спирачката и не давам, но това съпротивление се отразява на самата скоростна кутия.
Не казвам, че съм прав, проста така разсъждавам.
П.П.
А и тук в Сливен имаме един светофар дето червеното му е 78 сек. а зеленото 12 сек., хихихихихи познайте дали 78 сек стоя на D
- zlati79
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 516
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: на голямата вода
- Кара: кот кара
........то се и усеща натягането на задния мост като превключиш от N на D или R и държиш спирачката, така че наистина най-добре на Р или N при дълги светофари или чакане!
- NikiNikolov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2855
- Регистриран на: 10.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: Хилядолетен сокол
На светофар, държиш: D и спирачка ако не те мързи, ако не: Р, масло и филтър сменяш когато започне да дава проблеми, иначе не пипаш.
- tuning_mania
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 139
- Регистриран на: 28.04.2007
- Местоположение: jb
- Кара: Х5is;E30 325i
- Детайли за колата: дизела е за тракторите;)
колеги ...някой имал ли е проблем с автоматика -типтроника
моя нещо се ебава като започна да катеря нагорнища...почва да претриса
и трябва да подам газ за да се оправи
,я кажете с смяна на масло дали ще се оправи или с програмиране на нов софт?
ако някой е опитвал и има резултат да сподели!






ще карам дизел,като стана земеделец!!![/color]
- Stoyan7777
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 776
- Регистриран на: 5.08.2006
- Местоположение: Детройт, София


до сега не бях чувал/виждал някой да спре на светофар
и да слага на неутрална или парк, а тука има страшно
много автоматици.
Това са пълни глупости

tuning_mania написа:колеги ...някой имал ли е проблем с автоматика -типтроникамоя нещо се ебава като започна да катеря нагорнища...почва да претриса
и трябва да подам газ за да се оправи
,я кажете с смяна на масло дали ще се оправи или с програмиране на нов софт?
![]()
![]()
ако някой е опитвал и има резултат да сподели!
Колега а как катериш,

примерно трябва да се катери бавно то трябва да минеш на ръчен режим и на 1-ва, на автоматичен не става.
ludmilcar написа:tuning_mania написа:колеги ...някой имал ли е проблем с автоматика -типтроникамоя нещо се ебава като започна да катеря нагорнища...почва да претриса
и трябва да подам газ за да се оправи
,я кажете с смяна на масло дали ще се оправи или с програмиране на нов софт?
![]()
![]()
ако някой е опитвал и има резултат да сподели!
Колега а как катериш,имам в предвит че ако е голям наклона и
примерно трябва да се катери бавно то трябва да минеш на ръчен режим и на 1-ва, на автоматичен не става.
На автоматичен режим защо да не става?? Ръгаш кик-а и то автоматично те връща на предавка с която да изкачиш наклона.


28 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани