КЛИМАТРОНИК
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
11 мнения
• Страница 1 от 1
- Jenerala
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 222
- Регистриран на: 17.10.2007
- Местоположение: Plovdiv, Bulgaria
- Пол: Мъж
- Кара: F10 525d AT
КЛИМАТРОНИК
Колеги, някой знае ли колко фреон трябва да има в климартоника защото на капака има една табела на която пише че трявба да е 740мл., а един уж много разбиращ майстор в сервиз за климатици ми сложи 650мл. и каза че това е достатъчно иначе ако е повече почвало да вдига налягане.
А като цяло когато темп. е до 30град. климатика ми дърпа от мощността но поносимо, но когато стане като днес 36град. и докато маневрирам или карам по по-малки улици където няма скорост и оборот докато захапе 2000об. направо е "куц кон" и когато много се натовари компресора почва да вие нещо а на моменти когато няма оборот колата студената струя леко се затопля за малко и после пак се оправя, та се чудя дали може да е от количесвото на фреона или е нещо друго. СПОДЕЛЕТЕ МОЛЯ.
А като цяло когато темп. е до 30град. климатика ми дърпа от мощността но поносимо, но когато стане като днес 36град. и докато маневрирам или карам по по-малки улици където няма скорост и оборот докато захапе 2000об. направо е "куц кон" и когато много се натовари компресора почва да вие нещо а на моменти когато няма оборот колата студената струя леко се затопля за малко и после пак се оправя, та се чудя дали може да е от количесвото на фреона или е нещо друго. СПОДЕЛЕТЕ МОЛЯ.
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Бележката от стенда е пред мен - колата побира точно 770мл. (BOSCH АCS500 стенд). Интересното е, че ми обслужиха климата за 30 лева в Шумен (ново масло за компресора, нов фреон и оцветител + пълна диагностика) - тука такова нещо няма. Само си представям каква е надценката в София само защото си в столицата...
- Jenerala
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 222
- Регистриран на: 17.10.2007
- Местоположение: Plovdiv, Bulgaria
- Пол: Мъж
- Кара: F10 525d AT
- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Колега вариантите са няколко но едни от тах са:
1. Пичовете дато са ти пълнили системата са я презаредили но със 650 грама няма как защо тя събира 680+-10.
2. Запекъл лагер на компресора.
3. Или прецакано управлени на вентилатора и мръсни радиатори и да предположим че вдига голямо налягане в жегити и се търмози компресора и затова ти спъва колата.
И последен вариант да е нещо друго извън климатичната система трябва да си сигурен че го прави при включен климатик и работещ компресор гредаш електромагнитния съединител на компесора да е зацепил когато ти е спъната колата.
Дано съм бил полезен.
1. Пичовете дато са ти пълнили системата са я презаредили но със 650 грама няма как защо тя събира 680+-10.
2. Запекъл лагер на компресора.
3. Или прецакано управлени на вентилатора и мръсни радиатори и да предположим че вдига голямо налягане в жегити и се търмози компресора и затова ти спъва колата.
И последен вариант да е нещо друго извън климатичната система трябва да си сигурен че го прави при включен климатик и работещ компресор гредаш електромагнитния съединител на компесора да е зацепил когато ти е спъната колата.
Дано съм бил полезен.
- Jenerala
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 222
- Регистриран на: 17.10.2007
- Местоположение: Plovdiv, Bulgaria
- Пол: Мъж
- Кара: F10 525d AT
oci написа:Колега вариантите са няколко но едни от тах са:
1. Пичовете дато са ти пълнили системата са я презаредили но със 650 грама няма как защо тя събира 680+-10.
2. Запекъл лагер на компресора.
3. Или прецакано управлени на вентилатора и мръсни радиатори и да предположим че вдига голямо налягане в жегити и се търмози компресора и затова ти спъва колата.
И последен вариант да е нещо друго извън климатичната система трябва да си сигурен че го прави при включен климатик и работещ компресор гредаш електромагнитния съединител на компесора да е зацепил когато ти е спъната колата.
Дано съм бил полезен.
Благодаря ти колега за изчерпателния отговор като гледам си специалист в областта така че все някоя от причините които си изброил ще се окаже проблема.
1.Ти си спеца но си мисля че 20-30гр. едва ли са решаващи

2.Ако е запекъл лагер на компресора няма ли да тормози винаги(равномерно) макар че и аз се съмнявам за това.
3.Вследствие на проблема(който се надявам да открия) още като я взех имах нещастието да сменя перката 704лв. щото преди не охлаждаше и в града вдигаше мах30атмосф. и изключваше сега вече е добре, но за радиатора си много прав, яко е набит с гадини но не знам как е най безболезно да се изчисти.
Колкото до това дали е само когато е на климатик твърдо ДА без него е като пушка. Помагай да го доизмъдрим

- ангелски
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 342
- Регистриран на: 29.05.2006
- Местоположение: Временно на планетата, жител на ЕU
- Пол: Мъж
- Кара: 330xdА
- Детайли за колата: Става все още.
Здравей колега, в моя каталог на Valeo ми дава 680 + - 10гр. на дизел и с компресор Seiko 740 гр. +-25гр. Моя съвет е да отидеш при човек с добра станция да ти източи фреона да я остави на вакум поне 45 мин. да я напълни и сложи поне 30 гр. масло. Защо трябва да го направиш не ми се обяснява сега.
Другото, което да направиш е да си почистиш радятора. Как става тази гимнастика? Не е много сложно, махаш кората на двигателя отдолу, под радяторите има още една малка кора, коато се маха, след което сваляш радятора на турбото отварям скоба / почистваш го от вън и от вътре, мисля че имаше тема за това. Свалянето му ще ти отвори повече място за радяторя на климатика /След това взимаш една тел и много внимателно почистваш мърсотийте между двата радятора / климатика и водния /. Аз лично ги почиством с въздух под налягане. Ако не стане така трябва да свалиш бъбреците, просто да имаш повече свободно масто за работа. Един съвет много внимавай при почистването да не изкривиш ламелите на радяторите със силната стуя на въздуха или каршера.
След всичко това ако не се оправи ще мислиш за по големи ремонти / компресор и т.н./ естествено са свързани и с повече средства.
Тази процедура я правя всяка година и ми отнема не повече от 30 мин. За наченаеш ще отнеме 1ч. с бирата.
Успех.
Другото, което да направиш е да си почистиш радятора. Как става тази гимнастика? Не е много сложно, махаш кората на двигателя отдолу, под радяторите има още една малка кора, коато се маха, след което сваляш радятора на турбото отварям скоба / почистваш го от вън и от вътре, мисля че имаше тема за това. Свалянето му ще ти отвори повече място за радяторя на климатика /След това взимаш една тел и много внимателно почистваш мърсотийте между двата радятора / климатика и водния /. Аз лично ги почиством с въздух под налягане. Ако не стане така трябва да свалиш бъбреците, просто да имаш повече свободно масто за работа. Един съвет много внимавай при почистването да не изкривиш ламелите на радяторите със силната стуя на въздуха или каршера.
След всичко това ако не се оправи ще мислиш за по големи ремонти / компресор и т.н./ естествено са свързани и с повече средства.
Тази процедура я правя всяка година и ми отнема не повече от 30 мин. За наченаеш ще отнеме 1ч. с бирата.
Успех.
Ако имаш проблем, не трябва да се безпокоиш. Вариантите са два:
Или намираш начин да го решиш, без да се нервираш, или просто той не е по твоите възможности и няма защо да се ядосваш.
Или намираш начин да го решиш, без да се нервираш, или просто той не е по твоите възможности и няма защо да се ядосваш.
- nik4o_83
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 406
- Регистриран на: 6.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: на ток
- Мечтае да кара: по пътища без дупки
ангелски написа:Здравей колега, в моя каталог на Valeo ми дава 680 + - 10гр. на дизел и с компресор Seiko 740 гр. +-25гр. Моя съвет е да отидеш при човек с добра станция да ти източи фреона да я остави на вакум поне 45 мин. да я напълни и сложи поне 30 гр. масло. Защо трябва да го направиш не ми се обяснява сега.
Другото, което да направиш е да си почистиш радятора. Как става тази гимнастика? Не е много сложно, махаш кората на двигателя отдолу, под радяторите има още една малка кора, коато се маха, след което сваляш радятора на турбото отварям скоба / почистваш го от вън и от вътре, мисля че имаше тема за това. Свалянето му ще ти отвори повече място за радяторя на климатика /След това взимаш една тел и много внимателно почистваш мърсотийте между двата радятора / климатика и водния /. Аз лично ги почиством с въздух под налягане. Ако не стане така трябва да свалиш бъбреците, просто да имаш повече свободно масто за работа. Един съвет много внимавай при почистването да не изкривиш ламелите на радяторите със силната стуя на въздуха или каршера.
След всичко това ако не се оправи ще мислиш за по големи ремонти / компресор и т.н./ естествено са свързани и с повече средства.
Тази процедура я правя всяка година и ми отнема не повече от 30 мин. За наченаеш ще отнеме 1ч. с бирата.
Успех.
Колегата е абсолютно прав - първо опитай с почистване на радиатора. След като си минал процедура по зареждане на системата с фреон, сега почисти. Думите на човека, при който си правих същата процедура за климатроника бяха, че почистване на радиатора трябва да се прави всяка седмица!!!! Не с въздух или вода под налягане, а с обезмаслител! Пръскаш, оставяш няколко минути и после с течаща вода от чешмата (с маркуч разбира се) обилно измиваш! значи ако знаеш какви неща ми наговори за радиатора - много проблеми могат да се дължат единствено ако е зацапан!!! Така че почисти го много добре и покарай....и да се надяваме да драснеш един ред че всичко е ок

- Leon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 10745
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Zagy написа:Бележката от стенда е пред мен - колата побира точно 770мл. (BOSCH АCS500 стенд). Интересното е, че ми обслужиха климата за 30 лева в Шумен (ново масло за компресора, нов фреон и оцветител + пълна диагностика) - тука такова нещо няма. Само си представям каква е надценката в София само защото си в столицата...

Never mistake motion for action...
- Jenerala
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 222
- Регистриран на: 17.10.2007
- Местоположение: Plovdiv, Bulgaria
- Пол: Мъж
- Кара: F10 525d AT
- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Както казах ако е замърсен радиатора ще вдига високо налягане поради не добро обдухване на топлообменника и е възможно да се гаси компресора от пресостата за високо налягане, така че пробвай първо с чистене на радиатора и тогава виж как ще се държи.
Специално това може и без станция да се установи като се закачат манометри и се видят наляганията - ниско и високо и ако се включи втората степен на вентилатора а налягането е високо то е ясна работата, но на едно ауди се оказа запушване в дехидратора и от там поради високото налягане непрекъснато компресора се включва и се изключва това пък от своя страна се отразява на работата на двигателя /спъва колата/ поради високото налягане и так се затърмозява така, че това е само ориентир, но понеже е най евтино и сигурно а така или иначе тоблообменника задължително се държи добре почистен за да работи както трябва климотичната система същото се отнася и за филтъра на купето ако не е сменен на време пак ще прави проблеми. А тия за 80 лева ги знам и обикновенно не проверяват системата и така миналата седмица на един пич с едно рено му взели 80 лв и фреона изтече от о-пръстен на радиатора, но услуги и цени всякакви.
Успех
Специално това може и без станция да се установи като се закачат манометри и се видят наляганията - ниско и високо и ако се включи втората степен на вентилатора а налягането е високо то е ясна работата, но на едно ауди се оказа запушване в дехидратора и от там поради високото налягане непрекъснато компресора се включва и се изключва това пък от своя страна се отразява на работата на двигателя /спъва колата/ поради високото налягане и так се затърмозява така, че това е само ориентир, но понеже е най евтино и сигурно а така или иначе тоблообменника задължително се държи добре почистен за да работи както трябва климотичната система същото се отнася и за филтъра на купето ако не е сменен на време пак ще прави проблеми. А тия за 80 лева ги знам и обикновенно не проверяват системата и така миналата седмица на един пич с едно рено му взели 80 лв и фреона изтече от о-пръстен на радиатора, но услуги и цени всякакви.
Успех
11 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани