таралеж или крайното стъпало на вентилатора

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 271
Регистриран на: 23.06.2012
Местоположение: Каварна
Пол: Мъж
Кара: E46 330dА '02
Мечтае да кара: 330d G20

Re: таралеж или крайното стъпало на вентилатора

Мнение от Stanimir330 » 29 Авг 2020, 12:13

Дойде и моя ред да сменя таралежа на колата. Купих от колегата Laviatan, таралеж на Behr/Hella сложих го и най - накрая вентилатора на парното спира да работи след като спра климатроника. Преди ми падаше акумулатора, защото вентилатора продължаваше да върти, а и доста често се случваше на втора степен да духа като за последно или обратно, на най - високата степен да духа едва едва, за сега всичко е 6, остана да си изпратя стария таралеж на някой да го рециклира. Стария е Behr/BMW, не знам дали е оригинален.

П.С. След като сглобих всичко, запалих колата и степените си работят, врътката на централните духалки е на синьо и си духа студено, но като дам на червено, да започне да духа топло, духалките спират да духат, а все едно духа някъде вътре в таблото. Къде мога да търся проблема ? Само на като завъртя врътката на духалките на червено е проблема, със студеното няма проблеми духа си без никакви проблеми.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2049
Регистриран на: 30.05.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 318i 98
Мечтае да кара: Електромобил...

Re: таралеж или крайното стъпало на вентилатора

Мнение от vavilon » 07 Сеп 2020, 9:50

Stanimir330 написа:Дойде и моя ред да сменя таралежа на колата. Купих от колегата Laviatan, таралеж на Behr/Hella сложих го и най - накрая вентилатора на парното спира да работи след като спра климатроника. Преди ми падаше акумулатора, защото вентилатора продължаваше да върти, а и доста често се случваше на втора степен да духа като за последно или обратно, на най - високата степен да духа едва едва, за сега всичко е 6, остана да си изпратя стария таралеж на някой да го рециклира. Стария е Behr/BMW, не знам дали е оригинален.

П.С. След като сглобих всичко, запалих колата и степените си работят, врътката на централните духалки е на синьо и си духа студено, но като дам на червено, да започне да духа топло, духалките спират да духат, а все едно духа някъде вътре в таблото. Къде мога да търся проблема ? Само на като завъртя врътката на духалките на червено е проблема, със студеното няма проблеми духа си без никакви проблеми.

У тази жега всичко спира да духа. Вдигни градусите на климатроника 23-30.

Потребител
Аватар
Мнения: 41
Регистриран на: 15.08.2010
Пол: Мъж
Кара: E46 320d

Re: таралеж или крайното стъпало на вентилатора

Мнение от stean » 07 Сеп 2020, 12:42

И аз това му казах, в темата за бързите въпроси.
Докато температурата в купето не стане по-ниска от зададената, оттам няма да духа топло.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 271
Регистриран на: 23.06.2012
Местоположение: Каварна
Пол: Мъж
Кара: E46 330dА '02
Мечтае да кара: 330d G20

Re: таралеж или крайното стъпало на вентилатора

Мнение от Stanimir330 » 07 Сеп 2020, 19:51

Ясно това го разбрах, но нормално ли е като дам врътката на червено и дам градусите на 25-30, почва да си духа някъде зад таблото и на предното стъкло, без дори да съм натиснал бутона за обдухване на предния прозорец. Питам, защото ми направи впечатление, със стария таралеж не беше, а духаше винаги и на синьо и на червено и се чудя дали не съм прецакал моторчето за регулиране клапите.

Потребител
Аватар
Мнения: 41
Регистриран на: 15.08.2010
Пол: Мъж
Кара: E46 320d

Re: таралеж или крайното стъпало на вентилатора

Мнение от stean » 07 Сеп 2020, 21:28

Това за обдухването на предното стъкло, мисля заводски е оставено така.
Ако в жегите те запере някой по-силен порой, няма друга сила, дето да махне конденза от там.

Все пак, ако искаш пробвай рано сутрин, когато е по-хладно, за да се увериш дали има проблем.

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 31.03.2012

Re: таралеж или крайното стъпало на вентилатора

Мнение от jarun » 17 Сеп 2020, 16:45

Колеги дайте някви координати на колегата " oci ". Стана въпрос за рециклиране на тапалеж

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 10.11.2014
Пол: Мъж

Re: таралеж или крайното стъпало на вентилатора

Мнение от darkshadowzz » 12 Дек 2020, 3:25

Здравейте, колеги. И аз от седмица имам проблем свързан с тоя таралеж - парното един ден спря да духа въобще. Преди това беше правило опити да тръгне за известно време и пак да спре да духа. Поръчахме нов таралеж на valeo и го сложихме. Вентилатора тръгна, но и на най-силната степен като усилех от управлението не духаше толкова силно колкото преди. Реших, че може да е от това че вече не е оригиналния и да карам няколко дена така да преценя дали ще може да се ползва така. Колата не я бях карал 3 дена от тогава и днес като запалих пак не тръгна парното. Какъв е шанса и новия таралеж който сложихме да е сдал багажа? Май отивам на вариант да пробвам да рециклирам стария ми и да видя дали няма да се оправят нещата, но пък от това което четох оригиналния ми не е от моделите които си струва да се рециклират (Alcatel, Valeo с тънките бодли). Колата е e39 2002г, но тази тема като гледам е била по-скоро активна, а проблемите при моделите са еднакви до колкото виждам.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 629
Регистриран на: 28.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46XI

Re: таралеж или крайното стъпало на вентилатора

Мнение от Драгослав » 04 Фев 2024, 18:44

Здравейте,
Днес вентилатора спря да работи.
Таралежът е рециклиран преди 4 години от активен колега в темата, за което благодаря.
Предполагам е възможно след 4 години да си е заминал и рециклирания таралеж?
Поръчах нов на febi, но се замислям дали пък не е самия вентилатор?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1087
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: таралеж или крайното стъпало на вентилатора

Мнение от The Heartlistener » 04 Фев 2024, 20:34

Провери и бушон №50 в жабката.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 629
Регистриран на: 28.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46XI

Re: таралеж или крайното стъпало на вентилатора

Мнение от Драгослав » 04 Фев 2024, 20:50

Благодаря за отговора,
Проверих бушони 50,37,28,
Както пише в легендата на таблото. Здрави са.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1087
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: таралеж или крайното стъпало на вентилатора

Мнение от The Heartlistener » 04 Фев 2024, 20:57

Само 50 е конкретно за вентилатора. При изгорял 28 няма да работи и управлението. А 37 е за перката на двигателя.
Сменяй Ежко-Бежко и всичко ще е наред :) .
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 629
Регистриран на: 28.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46XI

Re: таралеж или крайното стъпало на вентилатора

Мнение от Драгослав » 07 Фев 2024, 9:55

Таралежът се оказа.
Малко е кофти смяната, но не е и нещо невъзможно.
Повече ме затрудни връщането на жабката :)
Това клипче може да бъде полезно - https://www.youtube.com/watch?v=vDDCYQKorOI&t=130s

ентусиаст
Аватар
Мнения: 906
Регистриран на: 4.09.2003
Местоположение: Plovdiv
Пол: Мъж
Детайли за колата: Е46 M47N20

Re:

Мнение от Ludmil » 27 Фев 2024, 11:15

kiko™ написа:И моя таралеж започна да дава симптоми че ще ме напуска, за това се разрових из форума и открих че едни колега си е оправил таралежа като е понатиснал там където е залят със смола, имало хлабава спойка и така го оправил. Така и така твоя вече те е напуснал, пробвай тоя вариант и кажи дали става та да знам дали си заслужава да разглабям колата.

П.П. Бях попадал и на обява в продава в която един колега продаваше рециклиран таралеж, ако той прочете темата и има желанието да помогне със съвет как се рециклират ще е добре.


Това е временно решение, след време въпросната студена спойка пак ще прави проблем. Оправя се само със сваляне на смолата и презапояване. Но риска за по-голяма повреда при свалянето на смолата е много голям.
При положение че се намират доста лесно едва ли си заслужава да се ремонтират.
... _______
o/_______\o
(Оo=00=oO)
[]==***==[]

Предишна

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook