При смяна на маслото...

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 309
Регистриран на: 6.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E83 LCI 3.0d; E46 LCI 330i
Мечтае да кара: BMW

При смяна на маслото...

Мнение от cfk » 02 Апр 2009, 12:07

Здравейте колеги, понеже си сменям сам маслото на двигателя, оставам го да се източи докато спре даже и да капе и след това припалвам колата за две секунди да издуха остатъците от маслената помпа и др. части. По този начин излизат поне още 500-600 мл. Та въпроса ми е, знае ли някой дали това е опасно, най-вече за маслената помпа? Правил съм го няколко пъти и не е имало проблем.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4093
Регистриран на: 28.11.2006
Местоположение: София/Сандански
Пол: Мъж
Кара: BMW E90 330d; BMW F25 30d
Мечтае да кара: BMW M

Мнение от kriso85 » 02 Апр 2009, 12:23

Не мисля че е добра идея да палиш двигателят когато няма масло :confused:
Мисля че по-добре е да идеш да ти го сменят някъде маслото, източват го с помпа и дори да остане малко не е фатално ;) После слагаш точно толкова колкото дават по каталог и си готов ;)
"Try not. Do or do not. There is no try" Yoda
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 301
Регистриран на: 8.02.2008
Кара: 320 i
Мечтае да кара: Е90 пак бензин

Мнение от ивайло81 » 02 Апр 2009, 12:54

тва за първи път го чувам...на 300-400 гр масло като долееш 5-6 литра не вярвам да има разлика....

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 309
Регистриран на: 6.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E83 LCI 3.0d; E46 LCI 330i
Мечтае да кара: BMW

Мнение от cfk » 02 Апр 2009, 12:59

Точно така правя разликата, ако източа маслото без да припалвам побира 4,3-4,4 л., а като припаля съвсем за малко, говорим за не повече от 2 секунди, после събира 4,8-4,9 литра, по каталог е 5,1 но това е абсолютен максимум.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1266
Регистриран на: 16.05.2008
Местоположение: Devnya Drag Club

Мнение от plamen_hh » 02 Апр 2009, 13:05

Да не го източваш при студен двигател :D

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 309
Регистриран на: 6.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E83 LCI 3.0d; E46 LCI 330i
Мечтае да кара: BMW

Мнение от cfk » 02 Апр 2009, 13:38

Ами, напълно загрял, маслото е като водичка... :D

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 103
Регистриран на: 23.04.2007

Мнение от rdk » 02 Апр 2009, 15:48

а масления филтър пълниш ли го

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1627
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: София/Пловдив
Пол: Мъж
Кара: F
Мечтае да кара: Самолет

Мнение от Е.Димитров » 02 Апр 2009, 17:04

rdk написа:а масления филтър пълниш ли го


Е това да не е жигула...как ще напълниш отделно масления филтър...като е потопяем :shock:

Слави
Аватар
Мнения: 7952
Регистриран на: 20.03.2003
Пол: Мъж

Мнение от © » 02 Апр 2009, 17:55

аз не си сменям сам маслото, но ако разбера, че някъде се опитват да я палят без масло завинаги ще ме загубят като клиент
Според мен е напълно излишно да рискуваш с подобна операция
Пали се след като налееш маслото, само да загасне лампата и напълни филтъра, после проверяваш и доливаш до максимума

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 309
Регистриран на: 6.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E83 LCI 3.0d; E46 LCI 330i
Мечтае да кара: BMW

Мнение от cfk » 02 Апр 2009, 20:24

© написа:аз не си сменям сам маслото, но ако разбера, че някъде се опитват да я палят без масло завинаги ще ме загубят като клиент
Според мен е напълно излишно да рискуваш с подобна операция
Пали се след като налееш маслото, само да загасне лампата и напълни филтъра, после проверяваш и доливаш до максимума


Така е най-правилно, обаче преди малко го смених и реших пак да я припаля за момент докато го точа, наистина изхвърли още, такова което иначе нямаше да изтече, после сложиш филтъра, маслото, запалих я, качи си масло за няколко секунди и замърка... :D Не е за друго ама иначе ме дразни мисълта че вътре остава значително количество от старото масло ;)

Turbo Pilot
Аватар
Мнения: 1628
Регистриран на: 8.07.2004
Местоположение: www.srautobg.com
Пол: Мъж
Кара: X5 F15 m50d,E30 TURBO
Мечтае да кара: Това което си карам

Мнение от Cobra » 02 Апр 2009, 21:18

Давай смело с тая операция,
след 4та смяна ми звънни да дойдеш в моя сервиз за една бърза ревизия на основни,биелни лагер колянов вал и квото още си смлял :kuku:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 91
Регистриран на: 5.07.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 200320DM47TU
Мечтае да кара: trabant ot novite
Детайли за колата: super pila e:)

:)

Мнение от RadioDJ » 02 Апр 2009, 21:26

:D

Направо е добре след източване до последна капка да се покара 20-30км на пълен винт да се изпари каквото е останало,
все пак сигурно поне 20-30 грама ще останат като маслени пари -
я в коляновия вал, я някъде по цилиндрите.

Майтап бе, не се сдържах. :help:

Сега сериозно. Какъв е смисъла, колега, да питаш какво е правилно, а ти да си правиш каквото си си решил. :?:
Forced induction means torque,
torque means fun.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 625
Регистриран на: 21.02.2007
Кара: М40, 1.6

Мнение от Chapai » 02 Апр 2009, 21:33

Дано нямате проблеми с подкачването на новото масло...
Едно е да се държи като отегчена съпруга, друго си е като ококорена комшийка.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 761
Регистриран на: 12.02.2008
Местоположение: Пазарджик-Велинград
Пол: Мъж
Кара: X5
Мечтае да кара: MX5

Мнение от gido » 02 Апр 2009, 23:09

споредмен за две секунди нее фатално защото по частите има останал маслен филм ,но мисля чее излишно това препалване за някакви 100грама на фона на новото масло от4,5 литра

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook