Нов сам с Е46
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
10 мнения
• Страница 1 от 1
- vladu
- Потребител
-
- Мнения: 48
- Регистриран на: 9.02.2009
- Местоположение: Burgas
- Пол: Мъж
- Кара: E 46 320D
Нов сам с Е46
Здравеите,преди 3 дена си я взех и се регнах,бихте ли споделили какво да и сменям освен маслата и филтрите.Не знам какво масло да слова,всеки казжа различно масло 320 Д 136 коня е колата.Казаха ми че е сас верига.Благодаря предварително:)
- titto
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2036
- Регистриран на: 23.05.2006
- Местоположение: София
- Кара: Е46 320i
- Мечтае да кара: БМВ и в отвъдното!
- Детайли за колата: Мууудна красавица, но си го изкарвам на служебната
Давай с търсачката, пише всичко подробно!
Добре дошъл!

Добре дошъл!


--------------------------------------------------------------------------------------------
Е12-M535i;Е30-318;Е34 Touring 525 TDS;Е36-318iS;Е46 320i
"FWD е като жена с малки ци.и-върши работа, но няма КЕФ...!!!"
- ivo752
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 322
- Регистриран на: 24.03.2008
- Местоположение: Mалката Виена
- Пол: Мъж
- Кара: Е60,530Д
- Мечтае да кара: влака
Re: Нов сам с Е46
vladu написа:Здравеите,преди 3 дена си я взех и се регнах,бихте ли споделили какво да и сменям освен маслата и филтрите.Не знам какво масло да слова,всеки казжа различно масло 320 Д 136 коня е колата.Казаха ми че е сас верига.Благодаря предварително:)
Здравей,като начало трябва да смениш маслен,горивен филтър,въздушен както и филтъра на купето,а също така и филтъра на картерните газове,да не забравиш и маслото ,аз моето го вземах от колегата V-max и съм доволен вече 10 000км не е мръднало

- Archangel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2337
- Регистриран на: 13.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: N42B20 с ръкавици
- Мечтае да кара: Spitfire
vladu написа:Казаха ми за маслото 0 в 40 пална синтетика.Как ви се вижа
Зависи на колко км ти е колата. Предполагам, че е на доста, така че минимум 5W40.
Rainbow shaker,
On a stallion twister,
Bareback rider,
On the eye of the sky,
Stormbringer coming down,
Meaning to stay,
Thunder and lightning,
Heading your way..
On a stallion twister,
Bareback rider,
On the eye of the sky,
Stormbringer coming down,
Meaning to stay,
Thunder and lightning,
Heading your way..
- zlatina_zz
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 60
- Регистриран на: 12.09.2008
- Местоположение: ...в хармония
- Пол: Жена
Колега , виж сега да ти обясня за маслата според моите познания от обща култура (не съм специалист да подчертая):D ...
колкото първата цифра е по-малка ,това означава ,че маслото е по-тънко.В случая с 0W 40 (пълна синтетика) колата ти излиза от завода.След известно време 15 тина хил км да речем или 20хил-30хил (не знам точно) ,0W40 се заменя с 5W 40.Тоест една идея малко по-плътно(пак пълна синтетика се води) ,понеже се приема ,че двигателя се е разработил нали разбираш..След 100-150 хил км вече е логично да се премине на така наречената полусинтетика ,т е 10W40(там маслото е мааалко по-плътно ,защото както сам можеш да се досетиш се появяват така наречените минимални работни хлабинки в двигателя ,които ОБАЧЕ са си съвсем в рамките на нормалното)Това се рабира естествено,когато 5w40 -то вземе да го духа по-малко и почнеш да доливаш..След като 10W40 и него вземе да го погорва...се преминава на минерално масло,което е с вискозитет на първите цифри вече15W40,а вземе ли и него да духа става вече страшно
и ти трябва "запечатано с целувка" т е 20W50 например пак минерално естетствено,което е доста по-плътно..
СЕГа ,
нали сам разбираш ,че е почти равно на нула колата ти да е с 0W40 ,ПОНЕЖЕ и да го сложиш ,ще ти го гори.(въпреки,че де да знам какъв е твоя случай точно,може пък да ти е супер нова колата..
знам ли...
)
Но иначе в общия случай..почти невъзможно е кола все пак закупена втора ръка да е на толкова малко км ,че да слагаш толкова ултра тънко масло... и обикновенно се получава следното .Купуваш си масло пълна синтетика ,което е двойно и тройно по-скъпо от полусинтетиката ,а да не говориме за минералното и след 2-3 хил км оставаш сърдит , като виждаш ,че ти го гори например или като палиш претропва..Обвиняваш маслото ,че е боклук
и отиваш в някой друг магазин или сервиз ,където по-компетентно лице без да ти обяснява гореспоменатите дрънканици, ти предлага полусинтетично примерно ,излекува ти' болката "и всичко е 6, а ти решаваш ,че дадената мака ,която ти е продал този е най-хубавата!
Казано с две думи ,че нещо се отплеснах в обяснения..търси си най-добре 10W40 (полусинтетика),като на всяка туба,без значение от фирмата производител, има така наречената спецификация по АПИ,която е изведена точно под вискозитета.Там трябва да попиташ дали е най-висок дизелов клас въпросната туба ,която ти предлагат или не.Защото повечето масла стават и за дизел и за бензин,но зависи кой-клас взимаш.Дали най-висок дизелов или най-висок бензинов.На теб ти трябва най-висок дизелов клас да пише!
Мисля ,че ще останеш доволен и 10 хил няма да го лапа със сигурност...ако пък се окаже ,че греша и ти го гори ,то тогава знай ,че си за минерално .. и колицата си е на бая километри..Това е ..дано съм ти била полезна .Успех и търси немско масло,което няма рафинерии в гърция ,турция и т н..
и още нещо да спомена в заключение..ако ти предлгат разни добавки и простотии за мотора, не се вързвай ,а знай едно - хубавото масло само съдържа в себе си всичко необхдимо и не се нуждае от добавки !!Много хора обаче не знаят това и в старанието си да вземат най-доброто ръгат всякакви идиотщини в мотора ,които освен ,че са скъпи ,нищо друго не биха ти помогнали..
колкото първата цифра е по-малка ,това означава ,че маслото е по-тънко.В случая с 0W 40 (пълна синтетика) колата ти излиза от завода.След известно време 15 тина хил км да речем или 20хил-30хил (не знам точно) ,0W40 се заменя с 5W 40.Тоест една идея малко по-плътно(пак пълна синтетика се води) ,понеже се приема ,че двигателя се е разработил нали разбираш..След 100-150 хил км вече е логично да се премине на така наречената полусинтетика ,т е 10W40(там маслото е мааалко по-плътно ,защото както сам можеш да се досетиш се появяват така наречените минимални работни хлабинки в двигателя ,които ОБАЧЕ са си съвсем в рамките на нормалното)Това се рабира естествено,когато 5w40 -то вземе да го духа по-малко и почнеш да доливаш..След като 10W40 и него вземе да го погорва...се преминава на минерално масло,което е с вискозитет на първите цифри вече15W40,а вземе ли и него да духа става вече страшно

СЕГа ,
нали сам разбираш ,че е почти равно на нула колата ти да е с 0W40 ,ПОНЕЖЕ и да го сложиш ,ще ти го гори.(въпреки,че де да знам какъв е твоя случай точно,може пък да ти е супер нова колата..


Но иначе в общия случай..почти невъзможно е кола все пак закупена втора ръка да е на толкова малко км ,че да слагаш толкова ултра тънко масло... и обикновенно се получава следното .Купуваш си масло пълна синтетика ,което е двойно и тройно по-скъпо от полусинтетиката ,а да не говориме за минералното и след 2-3 хил км оставаш сърдит , като виждаш ,че ти го гори например или като палиш претропва..Обвиняваш маслото ,че е боклук


Казано с две думи ,че нещо се отплеснах в обяснения..търси си най-добре 10W40 (полусинтетика),като на всяка туба,без значение от фирмата производител, има така наречената спецификация по АПИ,която е изведена точно под вискозитета.Там трябва да попиташ дали е най-висок дизелов клас въпросната туба ,която ти предлагат или не.Защото повечето масла стават и за дизел и за бензин,но зависи кой-клас взимаш.Дали най-висок дизелов или най-висок бензинов.На теб ти трябва най-висок дизелов клас да пише!
Мисля ,че ще останеш доволен и 10 хил няма да го лапа със сигурност...ако пък се окаже ,че греша и ти го гори ,то тогава знай ,че си за минерално .. и колицата си е на бая километри..Това е ..дано съм ти била полезна .Успех и търси немско масло,което няма рафинерии в гърция ,турция и т н..
и още нещо да спомена в заключение..ако ти предлгат разни добавки и простотии за мотора, не се вързвай ,а знай едно - хубавото масло само съдържа в себе си всичко необхдимо и не се нуждае от добавки !!Много хора обаче не знаят това и в старанието си да вземат най-доброто ръгат всякакви идиотщини в мотора ,които освен ,че са скъпи ,нищо друго не биха ти помогнали..
- majstorapetkov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 422
- Регистриран на: 21.07.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Е90
Браво, страхотно написано, следя и очаквам всяка нова тема и твоите изчерпателни и компетентни мнения, с които да си обогатя техническата култура!
Само така, продължавай в същия дух! И това, че не те мързи да пишеш е много хубаво!

- zlatina_zz
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 60
- Регистриран на: 12.09.2008
- Местоположение: ...в хармония
- Пол: Жена
A ето и една табличка,на която е видно и кои масла за каква температура са подходящи..в смисъл ,че не може на тропиците примено да караш с 0W..
,както и в Сибир да тръгнеш с 20В50 в мотора
http://www.carbibles.com/images/saerates.gif
ама трябва д а копирате линка и лично да го поставите в броузера и ще се отвори
...


http://www.carbibles.com/images/saerates.gif
ама трябва д а копирате линка и лично да го поставите в броузера и ще се отвори
...

- IvaN66
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 252
- Регистриран на: 3.03.2008
- Местоположение: Стара Загора
- Кара: Е46 2.0d 99'
Аз ти препоръчвам Liqiu Moly 10W40 ili 5W40.Какъв вискозитет да си избереш сам ще решиш.Ако двигателя е в добро състояние за предпочитане е по "тънкото" масло.По течливо е при ниски температури и пази при студения старт мотора(тогава е най-голямото износване).
10 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани