ПОМОЩ!!! червената лампа на маслото!

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 62
Регистриран на: 9.01.2009
Местоположение: London(Пловдив)

ПОМОЩ!!! червената лампа на маслото!

Мнение от ivsan_82 » 09 Яну 2009, 16:50

Здравеите,нов съм в този прекрасен и много полезен форум за БМВ.Имам Е46 от около месец.Но колкото и да се рових във всички теми,не открих разисквания точно по моя проблем.
Трябваше да пътувам около 2500 км и около средата на пътуването,след като бях спрял да зареждам,запалих,потеглих,и след около 2 мин. ми светна червената лампа на маслото.Точно там имаше едни изкачвания и спускания,та лампата ту светваше,ту изгасваше.В крайна сметка остана да си свети през целия път и продължава досега.
Бях чел,че светне ли тази лампа,незабавно трябва да се изгаси мотора.Не направих точно така,но спрях след около 10 км,прожерих нивото,след като бях изчакал да поизстине,обадих се на маистора,които 5 дни по-рано ми беше сменял маслото,обясних му всичко.Той ме посъветва да проверя налягането,даваики газ при отворена капачка на маслото-всичко се оказа наред.И понеже нямах друг избор,яхнах бавареца и продължих.Ве4е съм се прибрал,досега не съм усетил нещо да не е наред в работата на двигателя,но лампата продължава да си свети.Само когато колата е студена,не светва веднага,а след около 2-3 мин.Иначе съм изчел всичко из форумите за тая лампа,и на мен като на другите допреди тази случка ми светеше в жълто за около 10 сек. преди да изгасне.
Моля ви колеги,давайте акъли и казваите кво да правя...Колицата ми е страхотна и ако й прецакам двигателя,много ще ме боли:-(

ШОП
Аватар
Мнения: 3110
Регистриран на: 23.06.2003
Местоположение: София
Кара: e87lci

Мнение от BMDrago » 09 Яну 2009, 16:53

Така както го описваш май не си с подходящото масло и помпата неможе да ти създаде нужното налягане,питай майстора какво масло е сипал,защото ако не е масло може да е датчик или в най лошия случай помпа!!!
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 62
Регистриран на: 9.01.2009
Местоположение: London(Пловдив)

Мнение от ivsan_82 » 09 Яну 2009, 17:27

Нямам никакви съмнения за качеството на маслото,което са ми сложили.Относно предположението ти,че проблема е от датчика,силно се надявам да е така,защото ми се струва наи-малкия дявол,но от всичко прочетено във форума си мисля,че проблема е датчика само ако свети жълтата лампа за маслото.
А иначе възможно ли е наистина да е от помпата,при положение,че при работещ двигател,като отворя капачката на маслото,пръска здраво,в смисъл-качва си масло наи-общо казано?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4093
Регистриран на: 28.11.2006
Местоположение: София/Сандански
Пол: Мъж
Кара: BMW E90 330d; BMW F25 30d
Мечтае да кара: BMW M

Мнение от kriso85 » 09 Яну 2009, 17:33

Според мен е датчика.
Първо него виж. Още повече че като се прецака (изгори, развали) може и направо червено да ти свети.
ПП: иначе с какво масло си? смени ли масления филтър?
"Try not. Do or do not. There is no try" Yoda
Изображение

ШОП
Аватар
Мнения: 3110
Регистриран на: 23.06.2003
Местоположение: София
Кара: e87lci

Мнение от BMDrago » 09 Яну 2009, 18:15

Не е така 2 различни датчика са за ниво и налягане-не се бъркайте

P.S. Маслото ако ще да е най-якото,ако ще и най-вкусното да е като ти е като ти е заминал двигателя си иска по-гъсто
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 62
Регистриран на: 9.01.2009
Местоположение: London(Пловдив)

Мнение от ivsan_82 » 09 Яну 2009, 18:59

крисо85,сигурно ли е това за датчика,че като се развали,светва тая лампа?И когато колата е студена,защо не светва веднага,а като загрее малко?А иначе,маслото е ЕLF COMPETITION 10W 40.Прави ми впечатление във фактурата от ремонта(защото сменях и други неща,вклиучително и гарнитура тяло маслен филтър),че количеството на маслото е 4,5 литра.А ако не се лъжа,някъде във форума бях чел,че на е46 се слага 5,5 литра масло при смяна...Но пък нали ви казвам,нивото си е добре.
А БМДраго,защо реши,че ми е заминал двигателя,работи си перфектно още,не ме плаши

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4093
Регистриран на: 28.11.2006
Местоположение: София/Сандански
Пол: Мъж
Кара: BMW E90 330d; BMW F25 30d
Мечтае да кара: BMW M

Мнение от kriso85 » 09 Яну 2009, 19:26

Е46 318и с М43 мотор (118 коня) събира точно 4 л. масло :confused: Аз винаги слагам 3.9 литра защото не е добре щеката да е до максимума ;)
Прочети поста на БМДраго - има логика да са два датчика.
На една моя стара кола постоянно светваше и изгасваше тази лампа за маслото (там нямаше жълта) и проблема беше в датчика.
Ако е електронен проблем (датчик) една диагностика веднага ще го хване... Първо виж кво ще каже компа и тогава да гадаем.
Няма логика да е заминал двигателя - ако му е редичко маслото прощо ще го хапва, а колегата написа че нивото е добре. Още повече, че 10в40 си е добре за този двигател. По каталог го дават 5в40 и 10в40 още от нов :!:
ПП: според инфото на БМВ ако двигателят хапва
до 1 литър масло на 1000 км. то той си е наред. ;) (иначе М43 не трябва да гори почти никакво количество 10в40)
"Try not. Do or do not. There is no try" Yoda
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 62
Регистриран на: 9.01.2009
Местоположение: London(Пловдив)

Мнение от ivsan_82 » 09 Яну 2009, 19:58

мерси kriso85 за тва инфо за маслото,във фактурата може да пише 4.5 л.,но се надявам,че половин кило са си го оставили за тях :mhihi:
А всъщност кога е наи-наи-наи правилно да се проверява нивото на маслото?Защото като съм карал колата и го проверя,е до максимума точно,а като е студена,е някъде между минимума и средата.
Но в краина сметка това е по друга тема,според мен колкото и гадно масло да се сложи,колко и нивото да не е идеално,едва ли ще се стигне дотам тая гадна червена лампа да не ще да изгасва.Да,ще я закарам на компиутър,но няма да е в близките няколко дни,а дотогава ще си я карам.И все пак се надявам някои от вас колеги да е имал подобен проблем и да каже какво е решението :help:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 355
Регистриран на: 1.06.2008
Местоположение: Варна
Кара: E60 520d LCI
Мечтае да кара: Самолет

Мнение от brabusbg » 09 Яну 2009, 21:11

kriso85 написа: ПП: според инфото на БМВ ако двигателят хапва
до 1 литър масло на 1000 км. то той си е наред. ;) (иначе М43 не трябва да гори почти никакво количество 10в40)

Eхееее това за първо път го чувам, но ако е вярно.... просто нямам думи. Да не би да си искал да напишеш 10000км, а не 1000 ????

ШОП
Аватар
Мнения: 3110
Регистриран на: 23.06.2003
Местоположение: София
Кара: e87lci

Мнение от BMDrago » 09 Яну 2009, 21:13

Значи логиката е следната:
студено масло>по-гъсто(прави си нужното налягане и лампата не свети)
топло масло>по-редичко (не прави налягането и лампата светва)

възможно е и повдигачи да потропват
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1261
Регистриран на: 8.09.2008

Мнение от WALL » 09 Яну 2009, 21:20

ivsan_82 написа:
...А всъщност кога е наи-наи-наи правилно да се проверява нивото на маслото?...


Проверка на нивото на маслото в двигателя

1. Паркирай колата върху хоризонтална повърхност
2. Изключете двигателя, който трябва да е достигнал работна температура
3. След около 5 минути, вземете
нивела/щеката и го избършете с чиста марля/плат, хартия или тъкан, подобни...
4. Внимателно пъхнете нивела/щеката изцяло в
неговата тръба, след което го изтеглете отново
5. Масленото ниво трябва да бъде между
двата маркера нивела/щеката .
Подобно на разхода на гориво, масло на двигателя
консумация, зависи от стила на шофиране
и оперативните условия.


(буквален превод от Инструкция за експлоатация)

Колега най вероятно ти е заминал датчика или слаб контак.... карай с ниво на маслото, което е над средата на нивела и за да си сигурен в маслената помпа замери и налягане.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 62
Регистриран на: 9.01.2009
Местоположение: London(Пловдив)

Мнение от ivsan_82 » 09 Яну 2009, 23:00

BMDrago написа:Значи логиката е следната:
студено масло>по-гъсто(прави си нужното налягане и лампата не свети)
топло масло>по-редичко (не прави налягането и лампата светва)

възможно е и повдигачи да потропват


Това означава ли,че маслото ми не е достатъчно гъсто?И какво да направя,да го смена с по-гъсто ли?

ШОП
Аватар
Мнения: 3110
Регистриран на: 23.06.2003
Местоположение: София
Кара: e87lci

Мнение от BMDrago » 09 Яну 2009, 23:08

ivsan_82 написа:
BMDrago написа:Значи логиката е следната:
студено масло>по-гъсто(прави си нужното налягане и лампата не свети)
топло масло>по-редичко (не прави налягането и лампата светва)

възможно е и повдигачи да потропват


Това означава ли,че маслото ми не е достатъчно гъсто?И какво да направя,да го смена с по-гъсто ли?

Отиди на сервиз за да ти измерят налягането на маслото за да не се окаже,че сменяш масло напразно
Изображение

Слави
Аватар
Мнения: 7952
Регистриран на: 20.03.2003
Пол: Мъж

Мнение от © » 09 Яну 2009, 23:17

brabusbg написа:
kriso85 написа: ПП: според инфото на БМВ ако двигателят хапва
до 1 литър масло на 1000 км. то той си е наред. ;) (иначе М43 не трябва да гори почти никакво количество 10в40)

Eхееее това за първо път го чувам, но ако е вярно.... просто нямам думи. Да не би да си искал да напишеш 10000км, а не 1000 ????

колкото и странно да звучи, това казват от БМВ

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1266
Регистриран на: 16.05.2008
Местоположение: Devnya Drag Club

Мнение от plamen_hh » 10 Яну 2009, 0:10

Лошото е че може да не е от помпата ами от лагерите на вала но както казваш щом не е блокирала и още върви може да е от помпата ;)

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook