За маслото
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
15 мнения
• Страница 1 от 1
- Archangel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2337
- Регистриран на: 13.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: N42B20 с ръкавици
- Мечтае да кара: Spitfire
За маслото
Загледах се от няколко дни - светваше ми индикаторът за маслото като изгася двигателя. Първоначално мислех, че самият датчик е заминал, обаче днес проверих нивото на маслото и - о, чудо - беше на връхчето на пръчката. Та имах едни 600мл. от последната смяна и го долях. Сега всичко е ок.
Та колко масло е нормално да хапва колата?
Ето и малко инфо:
-Изминати 10000км. от последната смяна
-Наляти ~800л. бензин от последната инспекция(съответно смяна на консумативи)
-Не съм щадил колата, зорил съм сам, карал съм я с пътници и много багаж и т.н.
-Последната смяна беше на 26.06.
По мои груби сметки и по тези на менюъла за колата - изяла е около 1,1л. масло.
Тоест между мерките на пръчката е ~1л. и да кажем, че докъдето беше при мен под минимума е +100мл.
Та колко масло е нормално да хапва колата?
Ето и малко инфо:
-Изминати 10000км. от последната смяна
-Наляти ~800л. бензин от последната инспекция(съответно смяна на консумативи)
-Не съм щадил колата, зорил съм сам, карал съм я с пътници и много багаж и т.н.
-Последната смяна беше на 26.06.
По мои груби сметки и по тези на менюъла за колата - изяла е около 1,1л. масло.
Тоест между мерките на пръчката е ~1л. и да кажем, че докъдето беше при мен под минимума е +100мл.
Rainbow shaker,
On a stallion twister,
Bareback rider,
On the eye of the sky,
Stormbringer coming down,
Meaning to stay,
Thunder and lightning,
Heading your way..
On a stallion twister,
Bareback rider,
On the eye of the sky,
Stormbringer coming down,
Meaning to stay,
Thunder and lightning,
Heading your way..
- kriso85
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4093
- Регистриран на: 28.11.2006
- Местоположение: София/Сандански
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 330d; BMW F25 30d
- Мечтае да кара: BMW M
Мойта не изгаря и 100 грама между смените (8000-8500). Все пак карам с 10в40 полусинтетика.
Принципно по официални данни този разход на масло не е въобще притеснителен.
Ти с какво масло караш - ако е 5в30 , може да пробваш 5в40.
А ако си с някое 0в40 направо си е нормален този разход.
Принципно по официални данни този разход на масло не е въобще притеснителен.
Ти с какво масло караш - ако е 5в30 , може да пробваш 5в40.
А ако си с някое 0в40 направо си е нормален този разход.

"Try not. Do or do not. There is no try" Yoda

- Archangel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2337
- Регистриран на: 13.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: N42B20 с ръкавици
- Мечтае да кара: Spitfire
5W-30 e маслото, може и да опитам с по-гъстичко, все пак моята я направих ветеран - на около 180 000 реални км е.
Днес си взех една бутилка допълнително - сега като ги смятам съм налял точно 1л. масло - 600 от старата бутилка и 400мл. от новата.
Както казах не съм я щадил това лято при каране и доста съм я настъпвал. Така че засега(при условие, че ще следя стриктно нивото) - ще се успокоя, че разходът е нормален.
Евентуално при някакъв по-рязък спад я вкарвам в сервиз да прегледат уплътнения и такива работи, защото от вървеж нямам никакви оплаквания, не трака, няма хлопане... Е, малко присвирва/скърца отнякъде, обаче предполагам че е някоя от обтяжните ролки(vibration dampener), защото докато карах със спукано казанче за антифриза си пръскаше водица в нея и е поръждясала
Благодаря все пак на всички отзовали се.
Днес си взех една бутилка допълнително - сега като ги смятам съм налял точно 1л. масло - 600 от старата бутилка и 400мл. от новата.
Както казах не съм я щадил това лято при каране и доста съм я настъпвал. Така че засега(при условие, че ще следя стриктно нивото) - ще се успокоя, че разходът е нормален.
Евентуално при някакъв по-рязък спад я вкарвам в сервиз да прегледат уплътнения и такива работи, защото от вървеж нямам никакви оплаквания, не трака, няма хлопане... Е, малко присвирва/скърца отнякъде, обаче предполагам че е някоя от обтяжните ролки(vibration dampener), защото докато карах със спукано казанче за антифриза си пръскаше водица в нея и е поръждясала

Благодаря все пак на всички отзовали се.
Rainbow shaker,
On a stallion twister,
Bareback rider,
On the eye of the sky,
Stormbringer coming down,
Meaning to stay,
Thunder and lightning,
Heading your way..
On a stallion twister,
Bareback rider,
On the eye of the sky,
Stormbringer coming down,
Meaning to stay,
Thunder and lightning,
Heading your way..
- quickshare
-
-
- Мнения: 679
- Регистриран на: 23.05.2006
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Хулиган по пътищата
- Детайли за колата: Екстри много :)
ivailo78 написа:и при мен така карав с пълна синтетика 0в40 за 12000км не е мръднало


- kriso85
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4093
- Регистриран на: 28.11.2006
- Местоположение: София/Сандански
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 330d; BMW F25 30d
- Мечтае да кара: BMW M
Ако е около 100 000км. и е пазена и правилно гледана няма нищо ненормално. 

"Try not. Do or do not. There is no try" Yoda

- Next
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1618
- Регистриран на: 1.10.2008
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 330D
- Мечтае да кара: ///M power
- Детайли за колата: BMW - Bought My Wife
аз карам с някакво лонг лайф масло на кастрол което се сменя на 20к хубаво ли е това масло или идва много на колата като се кара с този тип масла по добре ли е на 10к да се сменя с някакво друго да не е лонг лайф кастрол или и на 10к и на 20к маслата са си сметнати за колко километра може да минат кажети ми колеги кво да правя
темата е за заключване съгласно т. 3 от правилата
но все пак да отговоря и аз нещо на колегата - независимо дали са лонглайф или не, не карай повече от 10 000км с едно и също масло. Така мисля аз и го спазвам стриктно

но все пак да отговоря и аз нещо на колегата - независимо дали са лонглайф или не, не карай повече от 10 000км с едно и също масло. Така мисля аз и го спазвам стриктно
Последна промяна © на 24 Яну 2009, 20:57, променена общо 1 път
- motor
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 278
- Регистриран на: 7.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: back to diesel(Ld)
Хора четете повече за маслата. 5в30 го дават за пенсионерската каране. В всяка сервизна литература за 5в30 пише high rpm avoided. За една година каране съм го сменял 3 пъти с кастрол едж 0в40 на 10000 и не е изгорило и грам масълце. другата седмица ще го сменям пак и съм намислил да сложа Repsol elit Cosmos 0w40.
БЯЛ ЛЯП И КОЛАТА ПО ИНЕРЦИЯ(НА ГАС)
15 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани