За хора с 320д 150кс.

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори


Аватар
Мнения: 1079
Регистриран на: 6.05.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Бързо
Мечтае да кара: М3 Е92

За хора с 320д 150кс.

Мнение от ludia » 16 Ное 2008, 22:40

Чудя се дали да си махна пеперудките на колекторите. И затова изкъм да запитам вас.
От колко време имате 320д 150кс. и кога си махнахте пеперудките (ако сте го направили).
Или ако не сте колко време карате с тях ?
Изображение
БМВ не е нито най-бързата кола, нито най-луксозната, сигурно не и най-красивата, тя е просто НАЙ-ДОБРАТА!


http://clip4e.com/play.php?id=45143

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1266
Регистриран на: 16.05.2008
Местоположение: Devnya Drag Club

Мнение от plamen_hh » 16 Ное 2008, 23:38

Сваляй ги в най-скоро време после да не свляш мотора ;)


Аватар
Мнения: 679
Регистриран на: 23.05.2006
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Хулиган по пътищата
Детайли за колата: Екстри много :)

Мнение от quickshare » 17 Ное 2008, 1:01

Ми аз примерно няма да ги махна.Просто не искам да развалям нещо,което го е сътворил производителя,било то лошо или добро!!!
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 654
Регистриран на: 24.12.2007
Местоположение: Сливен,Гърция(Kos island)
Кара: 320Д(M47TUD20)

Re: За хора с 320д 150кс.

Мнение от Face » 17 Ное 2008, 1:16

ludia написа:Чудя се дали да си махна пеперудките на колекторите. И затова изкъм да запитам вас.
От колко време имате 320д 150кс. и кога си махнахте пеперудките (ако сте го направили).
Или ако не сте колко време карате с тях ?


Аз моите ги махнах след като ме доведоха до основен ремонт,така,че сам преценявай...

Потребител
Аватар
Мнения: 28
Регистриран на: 13.08.2007

Мнение от peho » 17 Ное 2008, 1:39

здравейте колеги, и аз карам 320д 150 к.с. Да попитам какво представляват пеперудките, за които говорите-за какво служат и къде се намират.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1410
Регистриран на: 25.10.2007
Местоположение: на жълтите павета
Кара: на бира и кебапчета
Мечтае да кара: М6-ца кабрио

Мнение от alexsch » 17 Ное 2008, 8:43

аз също искам да ги махам, но така и не намирам майстор, който да може бързо евтино и качествено да свърши тази работа. нека колегите, които са правили тази операция да се изкажат по въпроса. предварително благодаря! и моля не заключвайте темата с оправданието- има друга по въпроса!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 311
Регистриран на: 5.10.2007

Мнение от tankishev » 17 Ное 2008, 11:27

alexsch написа:аз също искам да ги махам, но така и не намирам майстор, който да може бързо евтино и качествено да свърши тази работа. нека колегите, които са правили тази операция да се изкажат по въпроса. предварително благодаря! и моля не заключвайте темата с оправданието- има друга по въпроса!

Не ти трябва майстор, можеш и сам само трябва да внимаваш ... за около час работа (даже 2-3 ако ще почистваш колектора и ЕГР-а)

По темата .... аз пък няма да ги махам ... нямам проблеми с тях и няма да те панирам излишно с какво може да се случи - аз лично не се притеснявам ... защо? .... ами защото си отворих колектора и чинно си ги почистих..след това си почистих и ЕГР-а и самият колектор ... щом за 150 хил км се бяха насъбрали 1мм налепи по пеперудките мисля да карам колата и да си спя спокойно ... + това смятам да ги почиствам на всеки 25хил. км. (когато чистя ЕРГ-то) което в моят случай си е на всеки 2 години.... ако човек се грижи за колата си може да си я кара дълги години без да скубе коси дали да променя дизайна на мислителите от БМВ или не
И мен ме "ужили" колега от форума:
http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?p=1393313#1393313
Все още чакам извинение ... като от умрял писмо!

Изображение среден разход

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1410
Регистриран на: 25.10.2007
Местоположение: на жълтите павета
Кара: на бира и кебапчета
Мечтае да кара: М6-ца кабрио

Мнение от alexsch » 17 Ное 2008, 12:02

виждам, че си го правил- дай някакви указания по въпроса....

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 311
Регистриран на: 5.10.2007

Мнение от tankishev » 17 Ное 2008, 20:14

alexsch написа:виждам, че си го правил- дай някакви указания по въпроса....


Указанията са ... много търпение и внимание:
1. Процедурата се прави на студен двигател
2. Свалят се покривните кори на двигателя (и двете)
3. Свалят се капак на филтър на климатик, филтър на климатик, и цялата ваничка, в която ляга филтъра на климатика (тази процедура е нужна за да се достигне до задната страна на колектора)
4. Разхлабят се скобите на тръбата идваща от интеркулера и тръбата вкарваща изгорели газове за повторно изгаряне (двете влизат в ЕРГ) ... след това въпросните тръби се откачат
5. откача се вакумното маркуче на ЕРГ и след това се сваля самото ЕРГ
6. ЕРГ се почиства с бензин и се оставя настрана
7. за долната страна на колектора посредством щипки са закачени 2 ел. вакумни регулатора 1 за ЕРГ и един за пеперудките ... откачаш ги внимателно
8. вакумният регулатор за пеперудките (този откъм купето) е свързан с колектора посредствум маркуче ... откачаш го .... отделно на колектора има монтиран датчик, към който отива кабелче ... откачаш буксата
9. оглеждаш колектора отгоре и го опипваш отстрани за кабели, букси и други неща които биха препречили откачането му
10. развинтваш колектора и .... ВНИМАВАШ (без да ти треперят ръцете :) ) ... внимателно повдигаш и изваждаш колектора ... при най-малкото съпротивление се оглеждаш пак за нещо което е закачено или опира ..... ВАЖНО: причината да си толкова внимателен е защото не трябва да има резки вибрации/сътресения при премахването на колектора тъй като м/у колектора и блока има 8 гумени съединения ... трябва да внимаваш някое от тях да не падне в блока
11. запушваш дупките на блока с нещо подходящо
12. почистваш гумените съединения
13. свалаш всичко, което можеш от колектора и го почистваш
14. пеперудките се свалят като развинтиш 2та винта на шапките им и издърпаш нагоре
15. почистваш пеперудките с бензин и следиш за изкривявания или счупвания ... при признак на такива няма да ги монтираш обратно а направо ще пристъпиш към изолирането им (премахването им) ... това става чрез премахване на лостчето от пеперудката, издърпването му през шапката и запушването на шапката с подходящ болт.
16. почистваш старателно колектора с бензин
17. оставяш всичко да изсъхне добре и да се изпари целият бензин
18. сглобяваш по обратният ред

При слагането на пеперудките ги смажи с подходяща финна грес ... отделно си поиграй да видиш дали мърдат свободно и дали не закачат дори минимално стените на колектора.

Това е процесът, които направих аз ... трябва да се работи внимателно и да имате необходимите инструменти ... ако не сте сигурни, че можете да се справите по-добре не го правете ... не поемам отговорност за щети, които бихте нанесли на колата си.
И мен ме "ужили" колега от форума:
http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?p=1393313#1393313
Все още чакам извинение ... като от умрял писмо!

Изображение среден разход


Аватар
Мнения: 1588
Регистриран на: 7.01.2005
Местоположение: SF
Пол: Мъж
Кара: E30 318hi ---> E30 328ihA
Детайли за колата: Бърз, здрав и безумно чист , това е моят автомобил :) Съвсем скоро M52B28 inside :DD

Мнение от V-max » 17 Ное 2008, 20:42

и аз моите не ги махнах , но се оказа че след 2004та нагоре са пооправени и щом от БМВ си признават грешката и ги препработват за мен въпроса е приключил :arrow: махайте ги докато е време ;) На приятели и познати съм махнал доста клапи и оплаквания няма , това става дума за период от половин година някъде . Който ще си ги маха - да си купи комплект гарнитури за колектора (2по4бр) , използвайте момента и за една профилактика на дюзите или смяна на свещ :idea:

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook