Загрява колата :( Help!

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 308
Регистриран на: 27.06.2008
Местоположение: Пловдив
Кара: 318i

Загрява колата :( Help!

Мнение от kaspar_ivo » 03 Ное 2008, 21:27

Здравейте момчета. Имам следния проблем.

За втори път ми се случва като седя по задръствания и колата да ми загрява. Моля кажете ми от какво може да се получава това?? Искам да го оправя защото е много неприятно. Изглежда перката не се включва за да охлади двигателя. :help: Загрява само като съм в трафик сълго време. :help:
:(
Възможно ли да е от някви датчици и кои са те??

Утре ще сменям антифриза и ще питам момчетата от какво може да е но все пак ако можете да помогнете ще е супер. :help: :help: :(

Фен на тройките
Аватар
Мнения: 6397
Регистриран на: 21.02.2007
Местоположение: СА,Х
Пол: Мъж
Кара: Колите да палят и работят!
Мечтае да кара: ;)
Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)

Re: Загрява колата :( Help!

Мнение от Dimitroff » 03 Ное 2008, 21:29

kaspar_ivo написа:Здравейте момчета. Имам следния проблем.

За втори път ми се случва като седя по задръствания и колата да ми загрява. Моля кажете ми от какво може да се получава това?? Искам да го оправя защото е много неприятно. Изглежда перката не се включва за да охлади двигателя. :help: Загрява само като съм в трафик сълго време. :help:
:(
Възможно ли да е от някви датчици и кои са те??

Утре ще сменям антифриза и ще питам момчетата от какво може да е но все пак ако можете да помогнете ще е супер. :help: :help: :(


Термостат колега :idea:

Гост
Аватар

Мнение от Гост » 03 Ное 2008, 21:33

Баш термостата е - не отваря... :yes: Сменяй без да се кумиш, да не прегрееш двигателя... ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 308
Регистриран на: 27.06.2008
Местоположение: Пловдив
Кара: 318i

Мнение от kaspar_ivo » 03 Ное 2008, 21:34

Извинявам се за глупавите въпроси ама Термостат скъп ли е ремонта/смяната??? :( и от каде мога да го купя? Вари 2000?

Гост
Аватар

Мнение от Гост » 03 Ное 2008, 21:46

kaspar_ivo написа:Извинявам се за глупавите въпроси ама Термостат скъп ли е ремонта/смяната??? :( и от каде мога да го купя? Вари 2000?


Не е скъп - 90лв, смяната и тя не е много, ако не се излъжеш да ти го сменят в Дару или Камор... :mhihi: Недей моля те... ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 308
Регистриран на: 27.06.2008
Местоположение: Пловдив
Кара: 318i

Мнение от kaspar_ivo » 03 Ное 2008, 21:49

Естествено че няма да е в Камор или Дару :)

Въпроса е дали наистина е от термостата или може да е някакъв датчик? :(

Гост
Аватар

Мнение от Гост » 03 Ное 2008, 22:09

kaspar_ivo написа:Естествено че няма да е в Камор или Дару :)

Въпроса е дали наистина е от термостата или може да е някакъв датчик? :(


Блока за управление на перката ми идва наум, ама най-добре не се терзай, а като отидеш за смяна на антифриз им кажи за проблема преди това и да ти тестват охладителната система и дали отваря големия кръг на термостата и дали ти се включва перката като оставите да работи колата на место известно време... ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 638
Регистриран на: 20.01.2008
Местоположение: София
Кара: e90 320d 163hp 2006

Мнение от baga » 03 Ное 2008, 22:16

Първо отстраняваш проблема, после сменяш антифриза.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 343
Регистриран на: 2.04.2008
Местоположение: Европейски съюз
Пол: Мъж
Кара: Комбайн
Мечтае да кара: Фадрома

Мнение от ukelichko » 03 Ное 2008, 23:01

Като седи по задръствания, тоест на едно място. Значи когато се движи не загрява, май не е термостата а прблем с перката. Има вариант на перка с виско съединител(писано е много за нея във форума). Перката може да е с датчик като на останалите автомобили или с модул за управление. Тази с датчик е елементарна, някъде по радиатора има датчик. Окъсяваш го и ако перката заработи сменяваш датчика. Ако не завърти при окъсен датчик най-вероятно е в мотора на перката. Друг вариант е когато перката се управлява от модул, който взема сигнал от борд компютъра и на базата на този сигнал определя с каква скорост да върти перката(има общо 15 скорости). А борд комютъра взема сигнал от термо сонда в блока. Модулът е направен като изгори перката да върти постоянно, за да не скапе двигателя, но има и вариант да не върти изобщо перката. Той представлява една платка монтирана на конзолата на перката на радиатора. Лошото е че този тип перка върви директно с модула 704 лева. Не зная кой е твоя вариант защото се монтират и трите варианта. Иначе имам само перката с мотора и ако се наложи ще ти я подаря. Успех. Аз навремето станах професор по перки за Е46. :mhihi: ,защото една седмица :banghead: Въпреки всичко има и вариант да не е от перката, но както обясняваш за стоенето на място....
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 308
Регистриран на: 27.06.2008
Местоположение: Пловдив
Кара: 318i

Мнение от kaspar_ivo » 03 Ное 2008, 23:28

Мерси за добре обеснения отговор, дано проблема да не е от този модул :( :uups: А по принцип този модул като се направи пълна диагностика няма ли да излезне ако е проблемен? защото съм правил и всичко е ток и жици??

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1266
Регистриран на: 16.05.2008
Местоположение: Devnya Drag Club

Мнение от plamen_hh » 03 Ное 2008, 23:36

От перката е проблема ако е от термостата ще прегрява и в движение ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 308
Регистриран на: 27.06.2008
Местоположение: Пловдив
Кара: 318i

Мнение от kaspar_ivo » 04 Ное 2008, 0:18

plamen_hh написа:От перката е проблема ако е от термостата ще прегрява и в движение ;)


По точно какъв? :help:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 343
Регистриран на: 2.04.2008
Местоположение: Европейски съюз
Пол: Мъж
Кара: Комбайн
Мечтае да кара: Фадрома

Мнение от ukelichko » 04 Ное 2008, 1:46

kaspar_ivo написа: А по принцип този модул като се направи пълна диагностика няма ли да излезне ако е проблемен? защото съм правил и всичко е ток и жици??

Може и да излезе, не съм сигурен, зависи какъв е дефекта. Ти видя ли с кой тип перка си. Виж и ще публикувам литература точно за този тип. Имам две упътвания за ремонт на Е46, но едното е на руски а другото е на испански. Ще ти преведа точно тази част която те инересува. :comp:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 308
Регистриран на: 27.06.2008
Местоположение: Пловдив
Кара: 318i

Мнение от kaspar_ivo » 04 Ное 2008, 2:02

а как мога да разбера с ква перка съм? :help:

Преди малко е гледахме с един колега и тои мисли че съм с тази перка която се оправлявала от борд компютъра. На самата перка има закрепена една черна купийка това мога да кажа само :uups: :(.

Искахме да видим дали колата ще загрее обаче уви.. колата поработи към 15-тина минути и обортите вдигах и кво ли не ама не загря пущината седеше си посредата и неможахме да видим дали перката се вклиючва :( Обаче като се пусне Климатика и перката тръгва... което значи че не е от перката май? :help:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 343
Регистриран на: 2.04.2008
Местоположение: Европейски съюз
Пол: Мъж
Кара: Комбайн
Мечтае да кара: Фадрома

Мнение от ukelichko » 04 Ное 2008, 3:34

Ето това е схемата. ИзображениеА2 е борд компютъра. Другата линия идва от прес датчика на климатика. Възможно е проблема да е в борд компютъра щом при климата работи. Както е дадено на схемата линията от компютъра няма нищо общо с тази от климатика, просто двата кабела се събират в една точка и продължават към платката като един кабел. А борд компа взема сигнал от датчик в блока, но ако този датчик се скапе не би трябвало да показва вярно и температурата на стрелката. Възможно е да е и прекъснат кабел, кой знае. Важното е че щом при климатика върти перката значи модула на перката и самата перка са здрави. Сега е доста неудобно да провериш дали идва сигнал от компютъра. Трябва при преминаване на стрелката над средата, на управляващия кабел и маса да се появи напрежение. В модула влизат три кабела. По-тънкия е управляващия.
Изображение

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook