Странен проблем !!! --- ОПРАВЕНА

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 55
Регистриран на: 11.01.2008
Местоположение: SF
Кара: E46 M3
Мечтае да кара: Космически кораб

Странен проблем !!! --- ОПРАВЕНА

Мнение от KFZ-Handler » 05 Авг 2008, 11:49

Здравейте,
колата е е46, 318i, 00г.

Проблема е следния:
На 5 скорост след 3500 оборота лампата на чека започва да мига и колата се спъва. Започва да се държи все едно е извадена една от лулите на цилиндрите. Явно ЕЦУ-то включва някаква защита, защото
при каране до 3500 няма никакви проблеми и върви нормално.
След диагностика в Камор казаха, че грешката е проблем в образуването на горивната смес и да изчистим дюзите, но това не помогна. Сменени са всички филтри + този на картерните газове.
Колата е на реални 131 000км. закупена от Германия със сервизна книжка.

Предварително благодаря на всички, че ми писна да давам по 70лв. за диагностика и после пак нищо :roll:
Последна промяна KFZ-Handler на 25 Авг 2008, 10:33, променена общо 2 пъти

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 516
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: на голямата вода
Кара: кот кара

Мнение от zlati79 » 05 Авг 2008, 12:40

съжелявам че в темата ти, но мисля че въпроса ми е свързан! Та да не отварям нова - "какво включва една компютърна или каквато е там диагностика в оторизиран сервиз - Камор, Бова, Дару или някой друг, на какво да наблегна ако нямам оплаквания по принцип и какво да си поискам"! Мерси предварително!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 108
Регистриран на: 2.09.2007

Re: Странен проблем !!!

Мнение от aleks_al » 05 Авг 2008, 14:46

KFZ-Handler написа:Здравейте,
колата е е46, 318i, 00г.

Проблема е следния:
На 5 скорост след 3500 оборота лампата на чека започва да мига и колата се спъва. Започва да се държи все едно е извадена една от лулите на цилиндрите. Явно ЕЦУ-то включва някаква защита, защото
при каране до 3500 няма никакви проблеми и върви нормално.
След диагностика в Камор казаха, че грешката е проблем в образуването на горивната смес и да изчистим дюзите, но това не помогна. Сменени са всички филтри + този на картерните газове.
Колата е на реални 131 000км. закупена от Германия със сервизна книжка.

Предварително благодаря на всички, че ми писна да давам по 70лв. за диагностика и после пак нищо :roll:
Какъвто и да е проблема след като ти премигва 'чека' би трябвало при диагностиката да ти се изписва и грешката..може да се окаже "бедна горивна смес" от проблем с бензиновата помпа примерно...все пак трябва да има някаква индикация от датчиците по колата :!:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 278
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: back to diesel(Ld)

Мнение от motor » 05 Авг 2008, 15:12

Ако ти мига лампата постоянно - разбери кой цилиндър се изключва и после свещ, бобина, дюза или компресия на съответния цилиндър. Ако си проверявал дюзите размени лулите и бобините на работещ с неработещ цилиндър и така по метода на изключването ще разбереш какво е дало фира.
БЯЛ ЛЯП И КОЛАТА ПО ИНЕРЦИЯ(НА ГАС)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 55
Регистриран на: 11.01.2008
Местоположение: SF
Кара: E46 M3
Мечтае да кара: Космически кораб

Мнение от KFZ-Handler » 05 Авг 2008, 15:13

И аз на това се надявам, но ето че само гадаят.... другата сряда е пак в камор и няма да я изкарам докато не се оправи....

Все пак нормално ли е в сервизен режим да не разрешава работа на 5 скорост с над 3500rpm? :help:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 55
Регистриран на: 11.01.2008
Местоположение: SF
Кара: E46 M3
Мечтае да кара: Космически кораб

Мнение от KFZ-Handler » 05 Авг 2008, 15:17

motor написа:Ако ти мига лампата постоянно - разбери кой цилиндър се изключва и после свещ, бобина, дюза или компресия на съответния цилиндър. Ако си проверявал дюзите размени лулите и бобините на работещ с неработещ цилиндър и така по метода на изключването ще разбереш какво е дало фира.

Лампата свети постоянно и колата върви добре, а проблема с мигането и прекъсването се появява само на 5-та след 3500rpm. Ако я задържиш малко под тея обороти се оправя, което ме навежда на мисълта че компа пуска някаква защита. Ако някой от колегите е карал в авариен режим да сподели.... :roll:

Мерси

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 108
Регистриран на: 2.09.2007

Мнение от aleks_al » 05 Авг 2008, 16:29

KFZ-Handler написа:
motor написа:Ако ти мига лампата постоянно - разбери кой цилиндър се изключва и после свещ, бобина, дюза или компресия на съответния цилиндър. Ако си проверявал дюзите размени лулите и бобините на работещ с неработещ цилиндър и така по метода на изключването ще разбереш какво е дало фира.

Лампата свети постоянно и колата върви добре, а проблема с мигането и прекъсването се появява само на 5-та след 3500rpm. Ако я задържиш малко под тея обороти се оправя, което ме навежда на мисълта че компа пуска някаква защита. Ако някой от колегите е карал в авариен режим да сподели.... :roll:

Мерси
Аз карам моята в авариен режим 2 месеца близо, като грешката която ми изписва е точно "бедна смес"! Мога да отбележа, че нямам такъв проблем с двигателя при тези обороти, но ми се струва че при мен сменената ламбда сонда 'лъже' компа на бимата :!: А когато ти изчистат грешката, преди да ти е светнал отново чека, двигателят как се държи при тези обороти..ако пак не поема няма резон да е от аварийния режим, а явно проблемът си съществува обективно.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 55
Регистриран на: 11.01.2008
Местоположение: SF
Кара: E46 M3
Мечтае да кара: Космически кораб

Мнение от KFZ-Handler » 05 Авг 2008, 16:41

При триене на грешката се появява след около 30км. Проблема е че няма къде да я пробвам при тея задръствания, но мисля че започва да прави проблема едва когато влезе в авариен. Дано да я оправят в камор, пък ще пиша какво е разрешението на проблема... :confused:

Aleks_al имаш ли си на идея при теб какъв е проблема?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 108
Регистриран на: 2.09.2007

Мнение от aleks_al » 05 Авг 2008, 18:40

При мен също не е ясно :( Имах проблем с датчик на разпределителния вал, ламбда сондата (тази преди катализатора) и една клапа за вентилация маслените пари на двигателя, която ми компрометираше вакуума при ПХ..след като ги смених двигателят работи перфектно на всички режими, но започна да ми дава грешката за бедна смес. Все пак съм решил да почистя дюзите и релето на горивната помпа и ако това не даде резултат май ще сменя и самата помпа, но преди това ще върна старата ламбда за да видя дали с нея ще дава отново същата грешка..другия вариант да си карам така бимата, но има едно нещо което ме дразни в този режим на работа...при изключване от скорост разходомера отчита едно деление, при започване на спирането се покачва някъде докъм средата на скалата и чак когато колата спре окончателно пада на нулата..нещо което не го прави когато грешката е изчистена. А при теб забелязъл ли си да ти играе така прибора за разход в авариен режим?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1410
Регистриран на: 25.10.2007
Местоположение: на жълтите павета
Кара: на бира и кебапчета
Мечтае да кара: М6-ца кабрио

Мнение от alexsch » 05 Авг 2008, 21:19

..... :shock: и твоя мотор ли има филтър на картерните газове :shock: ...мислех, че това е само при дизелите!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 108
Регистриран на: 2.09.2007

Мнение от aleks_al » 05 Авг 2008, 22:35

alexsch написа:..... :shock: и твоя мотор ли има филтър на картерните газове :shock: ...мислех, че това е само при дизелите!
Не е точно филтер, а някаква мембранна клапа, която стои в/у колекторното тяло и може би служи да създава известен вакуум в зоната на разпределителния вал..поне до там стига другия край на маркуча, знам ли;)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 55
Регистриран на: 11.01.2008
Местоположение: SF
Кара: E46 M3
Мечтае да кара: Космически кораб

Мнение от KFZ-Handler » 06 Авг 2008, 9:49

aleks_al написа:При мен също не е ясно :( Имах проблем с датчик на разпределителния вал, ламбда сондата (тази преди катализатора) и една клапа за вентилация маслените пари на двигателя, която ми компрометираше вакуума при ПХ..след като ги смених двигателят работи перфектно на всички режими, но започна да ми дава грешката за бедна смес. Все пак съм решил да почистя дюзите и релето на горивната помпа и ако това не даде резултат май ще сменя и самата помпа, но преди това ще върна старата ламбда за да видя дали с нея ще дава отново същата грешка..другия вариант да си карам така бимата, но има едно нещо което ме дразни в този режим на работа...при изключване от скорост разходомера отчита едно деление, при започване на спирането се покачва някъде докъм средата на скалата и чак когато колата спре окончателно пада на нулата..нещо което не го прави когато грешката е изчистена. А при теб забелязъл ли си да ти играе така прибора за разход в авариен режим?

:arrow: Не съм обърнал внимание...но когато пусне защитата дори с пълна газ, разходометъра не вдига повече от 8/100.....иначе и при мен са сменени филтър на картерните, свещи и др. Не знам до колко са изчистили дюзите, тъй като това няма как да го проверя и ми остава да вярвам на сервиз "ЮВЕ". Мисля да сменя и аз датчика на коляновия и този на разпределителния....четох някъде че се получавало нагар в самите жици поради високата температура и това води понякога до прекъсване.
Във всеки случай е много дразнещо да ми свети лампата постоянно, така че ще има разрешение на проблема :!:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 55
Регистриран на: 11.01.2008
Местоположение: SF
Кара: E46 M3
Мечтае да кара: Космически кораб

Мнение от KFZ-Handler » 25 Авг 2008, 10:32

:arrow: Проблема е решен!

Оказа се, че дебитомера е заминал. След смяната му всичко се оправи и колата върви осезаемо по-добре! Не е истина колко главоболия може да ти създаде тоя "евтин" консуматив....

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook