проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1713
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от ivoaudi » 11 Фев 2019, 14:51

Смени си акумулатора
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 54
Регистриран на: 29.09.2017
Местоположение: Бургас
Кара: 318i CI N42B20 2003 Touring

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от smok85 » 12 Фев 2019, 14:03

ivoaudi написа:Смени си акумулатора

Това беше :yes:
1,3,5

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 13.02.2019
Пол: Жена

Проблем с e46 compact n42b18a

Мнение от Albenaa123 » 13 Фев 2019, 8:01

Моля за малко помощ! Смених някои неща:.. пълен к-т верига, пълно ревизиране на главата, сегменти, гарнитури, клапан картерни газове и други дребни неща.. След този ремонт колата първия ден беше ок, но след това се започна.. Като е студена и я запаля след 2-3секунди оборотите започват да падат и в момента в който подам газ колата глъхне не може да потегли и иска да угасне .. обаче угася ли я след това не пали.. отивам някъде, гася я и като се върна не пали.. трябва да мине време и когато тя реши пали,но при следващо угасяне същата работа. След това четох,че може да е датчик колянов вал, датчик разпределителен вал.. смених ги и пак същото.. Като извадя маркуча на бензина от горивната рейка и стартирам колата пали,но угасва поради липсата на бензин, когато го сложа обратно и запаля в 90% от случаите пали. Не знам вече какво да правя и какво да сменям.. На диагностиката ми дава грешка ламбда сонди, защото няма катализатор .. Дали е възможно всичко това да се получава от тях?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 242
Регистриран на: 25.04.2017
Местоположение: in the car
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 2000cc. 143hp. DOUBLE VANOS
Мечтае да кара: BMW
Детайли за колата: BMW E46 2000cc. 143hp. VALVETRONNIC DOUBLE VANOS

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от onewg » 13 Фев 2019, 20:25

мен ми предстои точно покупката на такъв мотор...

Там проблема е един и е ясен на всички, нарича се валвтроник 8) изисква смяната на цялото газоразпределение + повдигачите + веригите и обтегачите + мотора на валветроника и синхронизация (обучение на валветроника) :mhihi: :mhihi:
:driving:
Изображение
Тиез коне искат да ядат.... :bowdown: :conf: :driving:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 12.11.2011
Кара: Х6 g06
Мечтае да кара: isetta
Детайли за колата: 4,0i

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от dentamed » 13 Фев 2019, 22:35

Глупости.Валветроника незнам защо е толкова набеждаван. Единствено което по често се среща като проблем е модула или датчика на валветроника.Много рядко ако не е сменяно маслото се износва вала.
Моторчето в повечето случаи се сменя и става ясно,че не е то,а модула.
Веригите се разтягат с годините.При някои повече при други по-малко,но незнам за скъсана на тоя мотор.Може и да има де.Успокоителите и оптегача са по-големия проблем.
Като цяло двигатела е много лесен за обслужване и не е чак толкова капризен.Иска само едно хубаво масло и навременна смяна.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 185
Регистриран на: 17.10.2009
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: BMW e46 touring

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от desoxr » 13 Фев 2019, 23:03

onewg написа:мен ми предстои точно покупката на такъв мотор...

Там проблема е един и е ясен на всички, нарича се валвтроник 8) изисква смяната на цялото газоразпределение + повдигачите + веригите и обтегачите + мотора на валветроника и синхронизация (обучение на валветроника) :mhihi: :mhihi:

Глупости !!!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 242
Регистриран на: 25.04.2017
Местоположение: in the car
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 2000cc. 143hp. DOUBLE VANOS
Мечтае да кара: BMW
Детайли за колата: BMW E46 2000cc. 143hp. VALVETRONNIC DOUBLE VANOS

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от onewg » 13 Фев 2019, 23:13

Не са никакви глупости, газоразпределението е много инфарктно, там допуските са 0,05 от мм :| иначе проблеми с празният ход не се форсира и така нататък!!!
:driving:
Изображение
Тиез коне искат да ядат.... :bowdown: :conf: :driving:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1713
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от ivoaudi » 14 Фев 2019, 0:06

Инфарктни са ти на тебе желанията да подвеждаш хората с компетентните си мнения! Баш глупости дрънкаш и то не за пръв път.

Към Албена:
Аз не знам каква е причината да бъде изкормен катализатора и едва ли има такава, но на твое място бих почнал от него - бих го възстановил. Също така бих измерил първо налягането на бензина в рейла. Оглед на де-що има маркучи за евентуални пропуски, изолиране на картерна вентилация за проба и подобни
Последна промяна ivoaudi на 14 Фев 2019, 0:17, променена общо 2 пъти
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 604
Регистриран на: 24.01.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е46
Детайли за колата: N42B20

Re: Проблем с e46 compact n42b18a

Мнение от pimpo » 14 Фев 2019, 0:10

Albenaa123 написа:Моля за малко помощ! ...

От ламбда сонди не вярвам да се стигне чак до там. Най много да вдигне малко разхода.
След такъв сериозен ремонт е задължително да се ресетнат адаптациите на мотора. Правено ли е? Ако не, го направи и покарай поне 20-30км след това. На другия ден на студено виж как е.
Провери за загуба на вакуум в смукателния колектор. Може нещо някъде да се е измъкнало. Такъв тип проблеми обикновено не дават грешка при диагностика!
Виж си дебитомера, да не е зацапан. Може да го почистиш със спрей СПЕЦИАЛЕН за дебитомери (!никакъв друг!).
Почисти си соленоидите на ваноса (има клипчета в нета). Двата са еднакви, но въпреки това гледай да не ги разменяш, защото се износват различно и размяната може да спъне колата. Ако са вадени при ремонта, може да ги размениш за проба.
Кога се пише "И" и кога "Й"

1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ

2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 242
Регистриран на: 25.04.2017
Местоположение: in the car
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 2000cc. 143hp. DOUBLE VANOS
Мечтае да кара: BMW
Детайли за колата: BMW E46 2000cc. 143hp. VALVETRONNIC DOUBLE VANOS

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от onewg » 14 Фев 2019, 0:36

ivoaudi написа:Инфарктни са ти на тебе желанията да подвеждаш хората с компетентните си мнения! Баш глупости дрънкаш и то не за пръв път.


Абе твоят N42 като почне да боботи на ниски обороти и да гасне и да не се форсира. тогава ще те питам.. :mhihi: :mhihi: :mhihi: как ще ти побелеят косиците, така както много ги разбираш работите!!!
:driving:
Изображение
Тиез коне искат да ядат.... :bowdown: :conf: :driving:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1713
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от ivoaudi » 14 Фев 2019, 1:07

Моят доживя до преклонната възраст от 600х км и бе пенсиониран тези дни без да е избоботил и загаснал безпричинно ни веднъж. Както казваш именно защото му разбирам. А че имаше проблеми, имаше, при това безкрайни. Все пак до последно си вървя без НИКАКВА хлабина по него! Не те опонирам за да се заяждам с теб, а за да предпазя хора да не си изпосменят истински здрави неща напразно.

Казва се за около 2145-ти път: Валвтроник, газоразпределение, повдигачи, Ваноси и всякакви там железа по този мотор - МЕГА ЗДРАВИ! Единственото не здраво желязно нещо е обтегача на веригата и то само ранната му версия.
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 242
Регистриран на: 25.04.2017
Местоположение: in the car
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 2000cc. 143hp. DOUBLE VANOS
Мечтае да кара: BMW
Детайли за колата: BMW E46 2000cc. 143hp. VALVETRONNIC DOUBLE VANOS

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от onewg » 14 Фев 2019, 7:17

И аз не се опитвам да се заяждам с тебе, ама повечето БМВ та са внос от италия на по 190000 :mhihi: без да е сменяно и капка масло...

Много е хубаво да попаднеш на добре подържано БМВ такова дето собственика не се е циганил а е сложил примерно Castrol GTX 39 лева литъра :shock: :shock: но колко попадат на такива :cry: :cry: :dunno:
:driving:
Изображение
Тиез коне искат да ядат.... :bowdown: :conf: :driving:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 70
Регистриран на: 13.11.2007
Пол: Мъж
Кара: BMW 316ti M; BMW E61 525ix
Мечтае да кара: M

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от volk » 14 Фев 2019, 14:23

Здравейте! Искам да споделя моя опит с този мотор. Имам n42b18A, 12-ти месец 2003г. Минал съм около 30000км, сега колата е на 240000км. Попадал съм на тази тема чел съм я, но преди няколко дни ми се наложи да изчета всички мнения. По време на движение колата започна да работи на три цилиндъра светна чека и EML. Като се зачетох за евентуалния проблем ми настръхна косата - оказа се ,че не се даваше конкретно решение на проблема, от сложно та по - сложно било. Със смяна на бобина, проблемът изчезна, смених и свещите, че май заради тях бобината беше заминала. Подкрепям мнението, че моторът е доста по - здрав отколкото се твърди масово. Сигурно може да се появи проблем с валвтроника, но дълбоко се съмнявам да е толкова често срещан.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 12.11.2011
Кара: Х6 g06
Мечтае да кара: isetta
Детайли за колата: 4,0i

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от dentamed » 14 Фев 2019, 15:39

https://www.google.com/search?q=thermos ... O-26N9hdWM:

Пускам ви вариант за промяна на термостата защото много колеги ме питат на лично.Аз направих подобно изпълнение и го монтирах на маткуча между термостата и радиатора.Като махнах оригиналния термостат и остана празно тялото.
Друго решение от рено5 направо в маркуча се набутва.
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=55058
Тук са писали за него във форума на алфа

Доколкото до здравината на n42. АЗ ЛИЧНО ПРЕДЛАГАМ ДА ПРОМЕНИТЕ ЗАГЛАВИЕТО НА ТЕМАТА.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 242
Регистриран на: 25.04.2017
Местоположение: in the car
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 2000cc. 143hp. DOUBLE VANOS
Мечтае да кара: BMW
Детайли за колата: BMW E46 2000cc. 143hp. VALVETRONNIC DOUBLE VANOS

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от onewg » 14 Фев 2019, 16:27

Както се казва. честито вече съм собственик на 318 :mhihi: Изображение :lalala: :bowdown: :bowdown: :driving: :driving:
:driving:
Изображение
Тиез коне искат да ядат.... :bowdown: :conf: :driving:

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook