таралеж или крайното стъпало на вентилатора
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: таралеж или крайното стъпало на вентилатора
freakylp написа:Здравейте,
Успях да си сваля таралежа за около 25 мин. на 320d e46, но сега доста ми се "опъва" стигането до платката.
Доста здрава е пластмасата отгоре / изливката / и не знам как да я махна.
Нямам пистолет за горещ въздух и с нощ е голяма мъка.
Дайте някакъв съвет как да изчопля тази гадост и да стигна до тъпите транзистори.
И също така можете ли да ми дадете схемата за бушоните като картинка ?
Кои бушони отговарят за парното и климатроника ?
Благодаря ви предварително![]()
Без пистолет за горещ въздух само ще разкъртиш платката защото и под нея има от силикона и без да се нагрее няма как да я извадиш после.
Докато се науча как да я вадя тази платка сам счупил поне три таралежа.
Но факт е, че таралежа подлежи на ремонт до сега от двайсетина ежковци само един, два не тръгнаха, но това е защото не всеки път проблема е в транзисторите понякога е в самата платка.
- freakylp
- Потребител
-
- Мнения: 12
- Регистриран на: 27.01.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320d E46
- Мечтае да кара: 335d e92
Re: таралеж или крайното стъпало на вентилатора
oci написа:freakylp написа:Здравейте,
Успях да си сваля таралежа за около 25 мин. на 320d e46, но сега доста ми се "опъва" стигането до платката.
Доста здрава е пластмасата отгоре / изливката / и не знам как да я махна.
Нямам пистолет за горещ въздух и с нощ е голяма мъка.
Дайте някакъв съвет как да изчопля тази гадост и да стигна до тъпите транзистори.
И също така можете ли да ми дадете схемата за бушоните като картинка ?
Кои бушони отговарят за парното и климатроника ?
Благодаря ви предварително![]()
Без пистолет за горещ въздух само ще разкъртиш платката защото и под нея има от силикона и без да се нагрее няма как да я извадиш после.
Докато се науча как да я вадя тази платка сам счупил поне три таралежа.
Но факт е, че таралежа подлежи на ремонт до сега от двайсетина ежковци само един, два не тръгнаха, но това е защото не всеки път проблема е в транзисторите понякога е в самата платка.
Някой да има пистолет за горещ въздух

Не ми се дават 170 лв., щом има вероятност да си го оправя за 10-на лева и малко пот / кво да се прави ... Габровец съм си /


- mustang1986
- ентусиаст
-
- Мнения: 893
- Регистриран на: 6.12.2009
- Местоположение: Димитровград
- Пол: Мъж
- Кара: E46 M47N
Re: таралеж или крайното стъпало на вентилатора
http://el-instrumenti.bg/%D0%9F%D0%B8%D ... 0%BD%D0%B0
30лв-На работа го ползваме нон стоп от година и няма никакви проблеми
30лв-На работа го ползваме нон стоп от година и няма никакви проблеми


Да пишеш на български с латински букви е като да пишеш на стена с лайна....чете се,но не е красиво!!!
- vavilon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2049
- Регистриран на: 30.05.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 318i 98
- Мечтае да кара: Електромобил...
Re: таралеж или крайното стъпало на вентилатора
freakylp написа:oci написа:freakylp написа:Здравейте,
Успях да си сваля таралежа за около 25 мин. на 320d e46, но сега доста ми се "опъва" стигането до платката.
Доста здрава е пластмасата отгоре / изливката / и не знам как да я махна.
Нямам пистолет за горещ въздух и с нощ е голяма мъка.
Дайте някакъв съвет как да изчопля тази гадост и да стигна до тъпите транзистори.
И също така можете ли да ми дадете схемата за бушоните като картинка ?
Кои бушони отговарят за парното и климатроника ?
Благодаря ви предварително![]()
Без пистолет за горещ въздух само ще разкъртиш платката защото и под нея има от силикона и без да се нагрее няма как да я извадиш после.
Докато се науча как да я вадя тази платка сам счупил поне три таралежа.
Но факт е, че таралежа подлежи на ремонт до сега от двайсетина ежковци само един, два не тръгнаха, но това е защото не всеки път проблема е в транзисторите понякога е в самата платка.
Някой да има пистолет за горещ въздух![]()
Не ми се дават 170 лв., щом има вероятност да си го оправя за 10-на лева и малко пот / кво да се прави ... Габровец съм си /![]()
Аз имам.

- spower
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1504
- Регистриран на: 28.09.2005
- Кара: любимата ни марка да е първа ;)
- Мечтае да кара: римска колесница с М-пакет ;)
Re: таралеж или крайното стъпало на вентилатора
И аз имам 

Плей листа с видеа за ремонт на BMW Х3 F25:
https://www.youtube.com/playlist?list=P ... A1PWE6WpJt

- kvi2xlc
- Потребител
-
- Мнения: 31
- Регистриран на: 19.12.2010
- Местоположение: Bulgaria
- Пол: Мъж
- Кара: е46 touring 320 D от 12 години
- Мечтае да кара: е46 320 Д
Re: таралеж или крайното стъпало на вентилатора
това намерих в ю-туб дано е полезно за много от форума
http://www.youtube.com/watch?v=TAyrfW-V ... re=related
доста подробно е показано разглобяването и обратния монтаж
http://www.youtube.com/watch?v=TAyrfW-V ... re=related
доста подробно е показано разглобяването и обратния монтаж
- BMW_1914
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 502
- Регистриран на: 1.05.2011
- Местоположение: РУСЕ
- Пол: Мъж
- Кара: BMW F10 520dA
Re: таралеж или крайното стъпало на вентилатора
как да разбера дали тоя таралеж ми е 100 % за смяна 
днес след изгасяне на мотора, останах в колата понеже говорех по телефона и като приключих разговора се заслушах и се чува някакво жужене от средните духалки , което спря след няколко минути....

днес след изгасяне на мотора, останах в колата понеже говорех по телефона и като приключих разговора се заслушах и се чува някакво жужене от средните духалки , което спря след няколко минути....
- NikVanov
- ентусиаст
-
- Мнения: 1031
- Регистриран на: 9.11.2010
- Пол: Мъж
- Кара: X3 E83 2.0d 2006; 316 i 1999;
Re: таралеж или крайното стъпало на вентилатора
При дефектен таралеж вентилаторът на климатроника работи когато си иска- непостоянно. Този шум вероятно не е от духалките, а от таблото на климатроника- зад лявата решетка има малко вентилаторче, което вкарва въздух от купето към датчика за температурата в купето, то се изключва автоматично след около 16 минути заедно с всички консуматори.
- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: таралеж или крайното стъпало на вентилатора
NikVanov написа:При дефектен таралеж вентилаторът на климатроника работи когато си иска- непостоянно. Този шум вероятно не е от духалките, а от таблото на климатроника- зад лявата решетка има малко вентилаторче, което вкарва въздух от купето към датчика за температурата в купето, то се изключва автоматично след около 16 минути заедно с всички консуматори.
Не си напълно прав колега понякога като си замине таралежа подава напрежение към вентилатора на купето и той върти съвсем леко или просто жужи и по този начин най-често пада акумулатора на колата, иначе за управлението на климатроника е абсолютно точно там вентилаторчето се замърсява и почва да шуми но то се чува от самото управление.
- NikVanov
- ентусиаст
-
- Мнения: 1031
- Регистриран на: 9.11.2010
- Пол: Мъж
- Кара: X3 E83 2.0d 2006; 316 i 1999;
Re: таралеж или крайното стъпало на вентилатора
Съгласен съм, значи трябва внимателно да се чуе от къде е шумът- точно един колега пита как да разбере дали таралежът е дефектирал. Доколкото разбрах- ако шуми малкото вентилаторче- чува се от таблото на климатроника и то спира след ок. 16 минути. Ако се чува някакво жужене или лек шум след това (след 16-тата минута)- вероятно е дефектирал таралежът и шуми големия вентилатор, тогава се появява проблем с бързо падане на акумулатора.
- NikVanov
- ентусиаст
-
- Мнения: 1031
- Регистриран на: 9.11.2010
- Пол: Мъж
- Кара: X3 E83 2.0d 2006; 316 i 1999;
Re: таралеж или крайното стъпало на вентилатора
И един важен цитат от съседния пост на колегата Oci, касаещ мерене на консумацията след автоизключването на всички консуматори"
Re: Проблем - Акумулатора пада изведнъж??
Мнениеот oci » 01 Мар 2012, 0:38
той вентилатора може да си работи нормално и таралеж да го управлява безупречно, но е факт че залепва и от време на време подава напрежение към мотора на парното и почва да върти друг е момента, че по някога има консумация от него и без да върти мотора.
Просто или да се извади бушона или да се откачи буксата на ежко и да се мери консумацията при каключена кола след 15 минута като заспи колата консумацията трябва по спомени да е по малка от 0.05 ампера.
Re: Проблем - Акумулатора пада изведнъж??
Мнениеот oci » 01 Мар 2012, 0:38
той вентилатора може да си работи нормално и таралеж да го управлява безупречно, но е факт че залепва и от време на време подава напрежение към мотора на парното и почва да върти друг е момента, че по някога има консумация от него и без да върти мотора.
Просто или да се извади бушона или да се откачи буксата на ежко и да се мери консумацията при каключена кола след 15 минута като заспи колата консумацията трябва по спомени да е по малка от 0.05 ампера.
- BMW_1914
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 502
- Регистриран на: 1.05.2011
- Местоположение: РУСЕ
- Пол: Мъж
- Кара: BMW F10 520dA
Re: таралеж или крайното стъпало на вентилатора
NikVanov написа:Съгласен съм, значи трябва внимателно да се чуе от къде е шумът- точно един колега пита как да разбере дали таралежът е дефектирал. Доколкото разбрах- ако шуми малкото вентилаторче- чува се от таблото на климатроника и то спира след ок. 16 минути. Ако се чува някакво жужене или лек шум след това (след 16-тата минута)- вероятно е дефектирал таралежът и шуми големия вентилатор, тогава се появява проблем с бързо падане на акумулатора.
Само да попитам след 16 минута, когато колата "заспи" и се изкл. всички консуматори, възможно ли е този таралеж още да ми прави ''мизерии'' и да черпи ток от акумулатора

- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: таралеж или крайното стъпало на вентилатора
BMW_1914 написа:NikVanov написа:Съгласен съм, значи трябва внимателно да се чуе от къде е шумът- точно един колега пита как да разбере дали таралежът е дефектирал. Доколкото разбрах- ако шуми малкото вентилаторче- чува се от таблото на климатроника и то спира след ок. 16 минути. Ако се чува някакво жужене или лек шум след това (след 16-тата минута)- вероятно е дефектирал таралежът и шуми големия вентилатор, тогава се появява проблем с бързо падане на акумулатора.
Само да попитам след 16 минута, когато колата "заспи" и се изкл. всички консуматори, възможно ли е този таралеж още да ми прави ''мизерии'' и да черпи ток от акумулатора
Нали досега точно това обясняват - че става точно така.....
Si non confectus, non reficiat.
- BMW_1914
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 502
- Регистриран на: 1.05.2011
- Местоположение: РУСЕ
- Пол: Мъж
- Кара: BMW F10 520dA
Re: таралеж или крайното стъпало на вентилатора
Zagy написа:BMW_1914 написа:NikVanov написа:Съгласен съм, значи трябва внимателно да се чуе от къде е шумът- точно един колега пита как да разбере дали таралежът е дефектирал. Доколкото разбрах- ако шуми малкото вентилаторче- чува се от таблото на климатроника и то спира след ок. 16 минути. Ако се чува някакво жужене или лек шум след това (след 16-тата минута)- вероятно е дефектирал таралежът и шуми големия вентилатор, тогава се появява проблем с бързо падане на акумулатора.
Само да попитам след 16 минута, когато колата "заспи" и се изкл. всички консуматори, възможно ли е този таралеж още да ми прави ''мизерии'' и да черпи ток от акумулатора
Нали досега точно това обясняват - че става точно така.....
има ли вариант да го спра тоя таралеж, че да не ми прави мизерии и да не ми скапва акумулатора

- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: таралеж или крайното стъпало на вентилатора
Si non confectus, non reficiat.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани