проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 12.11.2011
Кара: Х6 g06
Мечтае да кара: isetta
Детайли за колата: 4,0i

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от dentamed » 03 Фев 2019, 8:44

Ivoaudi какви температури ти държи сега термостата?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1713
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от ivoaudi » 03 Фев 2019, 11:05

Абе очаквах по-нисички температури, но като цяло следните:
-Градско, по планински баири и в задръствания 102-103
-Извънградско с лека газ 100
-магистрала при 90км/ч е пак 100, като буквално с всеки 10км/ч температурата пада с по градус надолу. Малко странно, но факт. Явно от оборотите на помпата е влиянието. Тествах до 140км/ч и съответно 94 градуса. Получи се нещо като поредния феномен с колата ми братче :D
Все пак съм повече от доволен. Много тиха и мазна работа на тоя мотор с хубав въртящ момент още от ниските.
За термостата, ако трябва ще го сменя пак. То тоя си е 8-ми поред :ok: :mhihi:
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 12.11.2011
Кара: Х6 g06
Мечтае да кара: isetta
Детайли за колата: 4,0i

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от dentamed » 03 Фев 2019, 12:32

Ясно.Моя преди даваше същите градуси.На джипа уж е на 105 ама пак държи 102,103. Градско в задръствания е 105 ама повече засега не съм виждал.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1713
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от ivoaudi » 03 Фев 2019, 17:41

Ей ся катерих черния път нагоре към wild city, за който го знае. Около 3км са само първа и то на ниски обороти, че мн камънаци. Стабилни 102 градуса, но като изгасих вдигна на 105, при това е зима. Като цяло ниски ли са оборотите, топли си се.
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 54
Регистриран на: 29.09.2017
Местоположение: Бургас
Кара: 318i CI N42B20 2003 Touring

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от smok85 » 03 Фев 2019, 19:32

Днес смених ангренажната верига,обаче ми направи впечатление,че стария обтегач беше с голяма глава и 2 големи дупки в средата на плъзгача а новия е с малка глава (шестограма) и 2 малки дупчици в горната част на обтегача.Малко се зачудих дали не са объркали обтегачите и дали да го слагам или да го връщам в магазина и в крайна сметка реших да го сложа.Какво ще кажете ? Ще има ли проблеми с него или да го оставям и защо са тези разлики?
1,3,5

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 12.11.2011
Кара: Х6 g06
Мечтае да кара: isetta
Детайли за колата: 4,0i

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от dentamed » 03 Фев 2019, 22:46

Карай така не пипай нищо.Щом всичко работи добре.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 12.11.2011
Кара: Х6 g06
Мечтае да кара: isetta
Детайли за колата: 4,0i

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от dentamed » 05 Фев 2019, 12:44

Дайте акъл как да развия болта на коляновия вал.На стартер не става двигателя е свален.С рамо 2 метра 4 човека държът двигатела и се мести заедно с количката.А е и фиксиран.
Ще пробваме с голям гайковерт на 400nm ама ме е страх да не стане нещо на вала или аксиалните лагери.
Дайте идеи.Явно има и лепило.Мисля,че досега не е свалян ама знае ли се

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1713
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от ivoaudi » 05 Фев 2019, 13:03

Всичко де що е резбово, запекло съединение се развива с вибрация. Най-добрата такава се създава с подходящ чук. Нито голям, нито малък. За там около половин килограм. Очукай го хубаво главно по челото, но и в страниците. Като бухаш челото внимавай да не го надуеш. Подходящ плитък камък ще свърши работа.
За аксиалните лагери няма абсолютно никаква опастност! Едно, че вала тежи и гаси ударите, второ, че сериозно омаломощените от теглото удари падат на голяма площ. Бий смело!
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 12.11.2011
Кара: Х6 g06
Мечтае да кара: isetta
Детайли за колата: 4,0i

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от dentamed » 05 Фев 2019, 17:13

То хубаво това ама и най големия винтовърт има яки вибрации ама почва да чупи инстромента за контрата.А той си е оригинален.Това е над 10 см ситна резба.Може би с лепило.Утре стругаря трябва да е направил по здрав инструмент за контра.Дано да стане

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1713
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от ivoaudi » 05 Фев 2019, 18:27

За коя контра говориш Дани, не те разбрах. Желязото дето влиза отзад в маховика?
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 12.11.2011
Кара: Х6 g06
Мечтае да кара: isetta
Детайли за колата: 4,0i

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от dentamed » 05 Фев 2019, 19:02

Не то тука е автомат.Има един специален инструмент отпред за демпфера и блока

https://ru.aliexpress.com/item/12-PCS-F ... 79180.html

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 54
Регистриран на: 29.09.2017
Местоположение: Бургас
Кара: 318i CI N42B20 2003 Touring

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от smok85 » 05 Фев 2019, 21:15

Тези болтове се развиват с як пневматичен гайковерт и накисване с WD40
1,3,5

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 604
Регистриран на: 24.01.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е46
Детайли за колата: N42B20

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от pimpo » 06 Фев 2019, 13:38

smok85 написа:Днес смених ангренажната верига,обаче ми направи впечатление,че стария обтегач беше с голяма глава и 2 големи дупки в средата на плъзгача а новия е с малка глава (шестограма) и 2 малки дупчици в горната част на обтегача.Малко се зачудих дали не са объркали обтегачите и дали да го слагам или да го връщам в магазина и в крайна сметка реших да го сложа.Какво ще кажете ? Ще има ли проблеми с него или да го оставям и защо са тези разлики?

Не се притеснявай. Това е новия модел обтегач, с отстранен фабричен дефект. Това е една от задължителните процедури при закупуване на н42 мотор.
Кога се пише "И" и кога "Й"

1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ

2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 54
Регистриран на: 29.09.2017
Местоположение: Бургас
Кара: 318i CI N42B20 2003 Touring

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от smok85 » 09 Фев 2019, 0:16

Като купих колата преди 2 седмици студена палеше без проблем ,но като загрее 5-20км угасваше и не палеше докато не изстине добре.Смених датчика на коляновия вал и това изчезна.Сега обаче се появи друг проблем - първия старт за деня ( студен) е много много труден.Пали след около 20 опита ,акумулатора почти увяхва и сега се чудя дали новия датчик не е проблемен? Купих Vemo за 80лв.Направих диагностика - показа същите грешки като преди смяната на датчика (датчик на колянов вал и 2-та разпределителни).След няколко часов престой няма проблем с паленето- само сутрин като е престояла повече от 10-12ч.Ще сложа пак стария да видя дали студения старт ще се върне
1,3,5

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 3.08.2016
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 330i touring
Мечтае да кара: BMW E30 M3

Проблем с е46

Мнение от Muti1990 » 11 Фев 2019, 8:07

Колеги колата ми е е46 318и фейс и поняога като я паля ми нулира данните от бордовия компютър и часовника! Някакви идеи?

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook