проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- Ceco Sqrov
- Потребител
- Мнения: 21
- Регистриран на: 10.02.2018
- Пол: Мъж
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Добро утро колеги,открих проблема,не бях щракнал маркуча който влиза от долу в клапана и се оправи,но тази сутрин ново 20.При запалване на мотора виалката за вторичния въздух моментално се включи и отново запали много трудно,дори бих казал че запали на цилиндър и половина защото само силно тресене и кюфкане а след като откачих букста на виалката си запали и мотора работеше перфектно
- bamaboy_
- Потребител
- Мнения: 24
- Регистриран на: 14.05.2012
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
- Кара: e36 320i ; e91 320d++
- Мечтае да кара: 850
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Здравейте колеги от една седмица карам Н42б18 а и имам някакъв странен шум при мотора не чука ами шуми нещо обслужена е сменено е маслото
5в40 няма течове мотора си работи горе долу нормално , няма ми капаците на мотора отпред възможно ли е заради липсата на въздуховода да шуми.
така ми шуми на другата кола М50Б20 като махна филтърната кутия някви идеи или някой с същия мотор да го чуя как работи щото може и аз нещо да се филмирам
благодаря
5в40 няма течове мотора си работи горе долу нормално , няма ми капаците на мотора отпред възможно ли е заради липсата на въздуховода да шуми.
така ми шуми на другата кола М50Б20 като махна филтърната кутия някви идеи или някой с същия мотор да го чуя как работи щото може и аз нещо да се филмирам
благодаря
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Това с "някакъв странен шум" нищо не говори. Пусни звук да го чуем? Из мотора ти има сигурно 300-400 движещи се чаркала и абсолютно всяка една от тях си звучи по нейн си начин.
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- mcfistell
- Потребител
- Мнения: 44
- Регистриран на: 25.12.2013
- Местоположение: Plovdiv
- Пол: Мъж
- Кара: F31 318d N47D20
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Здравейте,
Приятел си стяга Н42Б20-ката. Отвори го и му смени гумички на клапаните, сегменти, верига с водачи, оптегач и вече е на път да затваря мотора. Въпроса е че като че ли клапаните имат голям луфт във водачите!? Мотора не е първия който отваря и прави, така че "голямия луфт" е в смисъл на по-голям от нормалния за да речем на някоя М50 или М43. Как да разберем дали нещата са в норма и има ли за този мотор водачи на клапани като резервни части за подмяна защото нещо не намираме? Някой ремонтирал ги е?
Приятел си стяга Н42Б20-ката. Отвори го и му смени гумички на клапаните, сегменти, верига с водачи, оптегач и вече е на път да затваря мотора. Въпроса е че като че ли клапаните имат голям луфт във водачите!? Мотора не е първия който отваря и прави, така че "голямия луфт" е в смисъл на по-голям от нормалния за да речем на някоя М50 или М43. Как да разберем дали нещата са в норма и има ли за този мотор водачи на клапани като резервни части за подмяна защото нещо не намираме? Някой ремонтирал ги е?
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Аз съм правил водачи и точно тук в тая тема някъде назад ги има точните размери. Ако не греша бяха постнати от Taricate. Хубаво е да ги спазите тези размери, защото мотора си е "топъл" и възможност за затягането им има! Интересното с тези водачи бе, че още при първото отваряне на мотора бяха вече с луфтове. Тогава колата бе на около 220 250 000. После карах така поне още 250 000 и така и не мръднаха повече. Смених ги миналата година и засега около 80 000 не съм ги чувал.
Сегменти и верига сте ги сменили напразно, можеш да си сигурен, но станала тя вече.
На колко км е въпросния мотор, знаеш ли?
Сегменти и верига сте ги сменили напразно, можеш да си сигурен, но станала тя вече.
На колко км е въпросния мотор, знаеш ли?
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- mcfistell
- Потребител
- Мнения: 44
- Регистриран на: 25.12.2013
- Местоположение: Plovdiv
- Пол: Мъж
- Кара: F31 318d N47D20
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Километрите са както на всички коли в БГ - неисвестни Собственика и я има от десетина години и е навъртял около 150к км. Колата е 2003-та и ако и преди това има още толкова значи че е на около евентуални 300к км.
Веригата наистина изглеждаше добре, но единия водач беше счупен, но беше решено че ще се прави всичко от - до.
Значи да разбирам че според теб по-големият луфт на водачите може и да не е ненормален за този мотор? При теб има ли разлика преди и след като ги направи по отношение разход на масло?
Веригата наистина изглеждаше добре, но единия водач беше счупен, но беше решено че ще се прави всичко от - до.
Значи да разбирам че според теб по-големият луфт на водачите може и да не е ненормален за този мотор? При теб има ли разлика преди и след като ги направи по отношение разход на масло?
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Не. Може би не съм се изказал правилно. За водачите на клапаните съм ЗА да се сменят, при все, че както казах дори доста разхлабени поради някакви си там причини изкараха наистина доста. Аз не мога да обясня в моя случай защо са се разхлабили сравнително бързо на няма и 200 000 и защо после дори вече разхлабени си устояха така повече от 200 000 без да се разпаднат, но е факт. Правете ги, не ги оставяйте така. При мен дори и шаващи, при първото сваляне на глава смених само гумички, без водачи и разхода на масло си спря, но пък се чуваха. Така карах 3 години и нямаше разход на масло. Дори поради разни причини свалях главата още 2-3 пъти и все не сменях водачите. Чаткаха си така цели три години мове би и като ги смених при последното сваляне на глава наскоро, то шума спря. Преди да бъдат сменени се чуваха предимно на ниски обороти.
За водача на веригата е ясно, те водачите на тоя мотор са правени от печена халва, но веригата при все, че все я набеждават е супер качествена! Като цяло дори бутало-цилондровата група, газоразпределение и ц. блок са буквално вечни. Масово се сменят сегменти, бутала и какво ли не от глупост и незнание.
За водачите не знам и аз продават ли се из БГ като резервни части, но фирмите, които се занимават с шлайфове сигурно си имат техни си решения.
За водача на веригата е ясно, те водачите на тоя мотор са правени от печена халва, но веригата при все, че все я набеждават е супер качествена! Като цяло дори бутало-цилондровата група, газоразпределение и ц. блок са буквално вечни. Масово се сменят сегменти, бутала и какво ли не от глупост и незнание.
За водачите не знам и аз продават ли се из БГ като резервни части, но фирмите, които се занимават с шлайфове сигурно си имат техни си решения.
Последна промяна ivoaudi на 24 Юни 2018, 22:26, променена общо 2 пъти
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
А нарочно пиша това в отделно мнение, при все, че вече съм го писал, но наистина е повече от важно, според мен дори най-важното при ремонта на тоя мотор:
НЕПРЕМЕННО стягане на първите три кила с ХУБАВ динамометрик! Заради алуминиевия блок разбира се. Повечето динамометрици са крайно неточни в тоя ниския диапазон. Ако първите три кила са наистина три, после при последващите два пъти по 90 градуса завършваме на около 7 кила, което си е нормално. Ако обаче първите три кила вместо три заради кофти динамометрик станат 3,5, то после може да завършим и на петнайсе кила, което е фатално за резбите!
НЕПРЕМЕННО стягане на първите три кила с ХУБАВ динамометрик! Заради алуминиевия блок разбира се. Повечето динамометрици са крайно неточни в тоя ниския диапазон. Ако първите три кила са наистина три, после при последващите два пъти по 90 градуса завършваме на около 7 кила, което си е нормално. Ако обаче първите три кила вместо три заради кофти динамометрик станат 3,5, то после може да завършим и на петнайсе кила, което е фатално за резбите!
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- dentamed
- младши ентусиаст
- Мнения: 283
- Регистриран на: 12.11.2011
- Кара: Х6 g06
- Мечтае да кара: isetta
- Детайли за колата: 4,0i
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Водачите като параметри по отношение допустимо отклонение ги има в TIS.
Не си ги спомням ама беше нещо от порядъка на 0,5mm .Доста голямо отклонение даваха.Но пак казвам не си спомням точно колко.Проверете го в тис.Иначе дали се продават отделно за тази глава нямам идея.Аз никога не съм сменял.Но няма начин да няма начин
Иначе главата аз я стягах по мой си начин и няма грешка.Динамометричния ми е голям и малките нм не са много точни.
Направих го на 30nm, стегнах и след това го направих на 70 nm или 7кг.
Направих точно два пъти по 90 градуса и щракна.Ако беше по-рано щях да спра до там ама точно 7кг е стягането на тая глава.Тези 30nm +90% +90% се равняват точно на 7kg.Както е казал и Ivoaudi
Не си ги спомням ама беше нещо от порядъка на 0,5mm .Доста голямо отклонение даваха.Но пак казвам не си спомням точно колко.Проверете го в тис.Иначе дали се продават отделно за тази глава нямам идея.Аз никога не съм сменял.Но няма начин да няма начин
Иначе главата аз я стягах по мой си начин и няма грешка.Динамометричния ми е голям и малките нм не са много точни.
Направих го на 30nm, стегнах и след това го направих на 70 nm или 7кг.
Направих точно два пъти по 90 градуса и щракна.Ако беше по-рано щях да спра до там ама точно 7кг е стягането на тая глава.Тези 30nm +90% +90% се равняват точно на 7kg.Както е казал и Ivoaudi
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
dentamed написа:Водачите като параметри по отношение допустимо отклонение ги има в TIS.
Не си ги спомням ама беше нещо от порядъка на 0,5mm .Доста голямо отклонение даваха.Но пак казвам не си спомням точно колко.Проверете го в тис.Иначе дали се продават отделно за тази глава нямам идея.Аз никога не съм сменял.Но няма начин да няма начин
Иначе главата аз я стягах по мой си начин и няма грешка.Динамометричния ми е голям и малките нм не са много точни.
Направих го на 30nm, стегнах и след това го направих на 70 nm или 7кг.
Направих точно два пъти по 90 градуса и щракна.Ако беше по-рано щях да спра до там ама точно 7кг е стягането на тая глава.Тези 30nm +90% +90% се равняват точно на 7kg.Както е казал и Ivoaudi
Toчно така е стягането: 30 + 70 нютона на 3 стъпки - изпитано поне 4-5 пъти и работи безпроблемно доста хил. км. навъртяни .
Назад в темата някъде бях извадил едни стойности, но не ги помня. Относно "луфта" на клапаните - точно на тия мотори е доста отчетлив, заради валвтроника. И аз помня, че беше около 0.3 - 0.5мм допустимо, което си е доста, спрямо нормалните мотори, но тук е така ! Идеята е, че при работа на валвтроника се получава голямо усукване и трябва да има луфт, за да не се разбият седлата и водачите на клапаните. Ако главата е свалена - може да се залее с газ или бензин горивната камера и да се види дали изпуска от някой клапан. Ако няма теч - всичко е ОК.
Добрите шофьори имат остатъци от насекоми по страничните си прозорци! - Валтер Рьорл
- mcfistell
- Потребител
- Мнения: 44
- Регистриран на: 25.12.2013
- Местоположение: Plovdiv
- Пол: Мъж
- Кара: F31 318d N47D20
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Благодаря за мненията колеги! Всичко сведох до знанието на авера дето си право мотора. Той между временно е намерил от някъде водачи като резервни компоненти и ги е поръчал за да ги смени.
Благодаря ви за включванията
Благодаря ви за включванията
- dentamed
- младши ентусиаст
- Мнения: 283
- Регистриран на: 12.11.2011
- Кара: Х6 g06
- Мечтае да кара: isetta
- Детайли за колата: 4,0i
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Колеги намерих го в тис и го копирах.Луфта наистина е 0,5mm .Все пак ми е останал верен спомен от преди доста години.
На первую страницу
BMW TIS online
Техническая и справочная информация по автомобилям BMW и Mini
11 12 Головка блока цилиндров с крышкой N42
Высота головки блока цилиндров: Номинальный размер мм 143,30 Б
Допуск на обработку мм 143,00 Б
Направляющей втулки клапана в качестве запасной части нет
Внутренний диаметр установленной направляющей втулки клапана
Номинальный мм 6,0 H7
Максимальный зазор
(между стержнем и направляющей втулкой клапана)
мм 0,5
Подшипники распределительного вала
Упорный подшипник (ширина) мм 19,935-19,900
Незабудкино Сделано в nezabudkino.com
bmwcats.com 2007-2018
https://tis.bmwcats.com/doc1070976/
https://tis.bmwcats.com/doc1070922/
На первую страницу
BMW TIS online
Техническая и справочная информация по автомобилям BMW и Mini
11 12 Головка блока цилиндров с крышкой N42
Высота головки блока цилиндров: Номинальный размер мм 143,30 Б
Допуск на обработку мм 143,00 Б
Направляющей втулки клапана в качестве запасной части нет
Внутренний диаметр установленной направляющей втулки клапана
Номинальный мм 6,0 H7
Максимальный зазор
(между стержнем и направляющей втулкой клапана)
мм 0,5
Подшипники распределительного вала
Упорный подшипник (ширина) мм 19,935-19,900
Незабудкино Сделано в nezabudkino.com
bmwcats.com 2007-2018
https://tis.bmwcats.com/doc1070976/
https://tis.bmwcats.com/doc1070922/
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Здравейте, наскоро направих пълна ревизия на двигателя, биелни лагери, гарнитури, сегменти, всички уплатнения, шлайф на глава и гумички, та проблема е , че работи перфектно колата докато вдигне оптимална температура, след което започва да няма мощност и да трепери, правени са диагностики и нищо не излиза Моля помогнете
- pimpo
- младши ентусиаст
- Мнения: 604
- Регистриран на: 24.01.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е46
- Детайли за колата: N42B20
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Опитай с диагностиката да изтриеш адаптациите на мотора. При такъв мащабен ремонт това е задължителна процедура. Разбира се не ти обещавам да се оправи, но е най-лесното което може да се направи.
Кога се пише "И" и кога "Й"
1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ
2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)
1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ
2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Няколко пъти го правихме и адаптирахме всичките неща наново, като тогава изключихме и валвтроника като неработещ, защото си се адаптира перфектно, но работата продължава...
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани