Проблеми и решения на охладителната система!
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- Flipz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 316
- Регистриран на: 7.06.2010
- Местоположение: София, България
- Пол: Мъж
- Кара: 2012 BMW X5 Xdrive30d
- Мечтае да кара: 2020 BMW X5 Xdrive30d
- Детайли за колата: Sport Pkg, HUD, Adaptive Drive, Top View, LDW, Comfort Seats..all the works!
Re: ЕГР термостат - 100 градуса
Да, знам как се проверява, като се върна в София 100% ще го проверя, но е на по-малко от месец и ще е много странно да е заминал.
Недозагряването ми е странно. Не мога да проумея как мръсния радиатор ще покрие проблем с проблемен голям термостат и как от 98-101 градуса онзи ден сега ще е на 80-82 градско. И освен това при проблемен голям не би ли трябвало въобще да не загрява - 50-60 градуса макс да стои, при мен в града си е 80+ градуса...странна работа е, явно трябва да попрочета как точно работи охладителната система на Е46, че да мога да си обяснявам тези нередности по-добре
Недозагряването ми е странно. Не мога да проумея как мръсния радиатор ще покрие проблем с проблемен голям термостат и как от 98-101 градуса онзи ден сега ще е на 80-82 градско. И освен това при проблемен голям не би ли трябвало въобще да не загрява - 50-60 градуса макс да стои, при мен в града си е 80+ градуса...странна работа е, явно трябва да попрочета как точно работи охладителната система на Е46, че да мога да си обяснявам тези нередности по-добре

- ildivvy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1674
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: ЕГР термостат - 100 градуса
Щом не загрява до оптимална температура,най-вероятно е термостат.Другите "дефекти" обикновено водят до прегряване.Не се притеснявай!На края всичко ще се оправи и колата ще е "нагласена" за дълго време напред.
До един от колегите по-горе: Ако между радиаторите е задръстено,на място пак ще прегрява.Перката е с лопатки,завъртени така,че да засмукват въздух от вън,през радиатота и към двигателя.Затова е и дифузьора!Ако е задръстено,няма да засмуче достатъчно въздух и ще лъже виското (примерно).При всички случаи,по охладителната система всичко трябва да е тип-топ!Всяка профилактика е добре дошла!
До един от колегите по-горе: Ако между радиаторите е задръстено,на място пак ще прегрява.Перката е с лопатки,завъртени така,че да засмукват въздух от вън,през радиатота и към двигателя.Затова е и дифузьора!Ако е задръстено,няма да засмуче достатъчно въздух и ще лъже виското (примерно).При всички случаи,по охладителната система всичко трябва да е тип-топ!Всяка профилактика е добре дошла!
Ex: 96' BMW318ti

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!
- armagedon01
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 283
- Регистриран на: 19.01.2010
- Местоположение: София/Сливен
- Пол: Мъж
- Кара: 320 D "01, E90 320 D" 07
Re: ЕГР термостат - 100 градуса
Flipz написа:Да, знам как се проверява, като се върна в София 100% ще го проверя, но е на по-малко от месец и ще е много странно да е заминал.
Недозагряването ми е странно. Не мога да проумея как мръсния радиатор ще покрие проблем с проблемен голям термостат и как от 98-101 градуса онзи ден сега ще е на 80-82 градско. И освен това при проблемен голям не би ли трябвало въобще да не загрява - 50-60 градуса макс да стои, при мен в града си е 80+ градуса...странна работа е, явно трябва да попрочета как точно работи охладителната система на Е46, че да мога да си обяснявам тези нередности по-добре
Когато моя термоста беше прецакан /големия/ - колата работеше на 75 - 78 градуса. Смених го с нов оригинален и колата работеше на около 82 - 85 - ама ги достигаше мн бавно, смених и малкия и от тогава колата работи - 92 - 96 /320 д - 136 к.с./. Зимата и лятото температурата е една и съща. Чистих между двата радиатора, като имаше супер мн боклуци, ама нищо не се промени и за сега оставих нещата така ....
Re: ЕГР термостат - 100 градуса
Dimitroff написа:Тц - ти си по четенето![]()
Кое ми е сила и кое не - няма как да знаеш, затова си спести заключенията за себе си.
Заключението ми е на базата на мненията, които си давал по някой въпроси, които съм задавал/коментирал.
В този случай за радиатори и вискота, друг път за ЕГР-а, че запушването му влияело на надува на турбото, трети път за откачането на маркуч от тампон на двигателя и повишаването на оборотите на двигателя като резултат. Винаги като твърдя нещо съм го доказвал с графика и реални тестове, не стоя само зад празни приказки. Сам си видял и в темите, където съм го споделял и показвал резултата.
Аз съм по четенето, да. През годините съм купувал толкова литература, колкото ти не си давал за кабели за диагностика сигурно (предположение, може и да си дал 5-10к за уреди, които и аз съм дал толкова за моите). Защото като дойде кола при мен и се преглежда от до, като доказвам проблемна част, по възможно най-голям и безспорен начин и не пиша думи от рода "без да отварям капака казах какъв е проблема".
Също така ако колата беше правена при мен, след измиването на радиаторите ще искам на 100% да се върне старото виско, да се види дали с него ще загрява и ако колата не загрява ще си върна парите за частта, която е сменена заради мое мнение/препоръка. Точно за това ме уважават в други клубове и ме търсят обикновено с автомобил, който не е в движение и е минал през ръцете на няколко сервиза и идва в повечето случаи на части от кой се учил върху него.
За мен не мисли, какво мога и с каквото мога винаги помагам.

Не ме е срам да кажа, че чета и научавам всеки ден нови неща. Явно теб те е срам, или не искаш да приемаш чуждо мнение, въпрос на избор.
За мен е правилна стратегия да бъда информиран максимално правилно и от достоверни източници.
Явно си заел стратегия (позиция), която е разбираема, предвид, че имаш вече и реклама за предлагани сервизни услуги.
Минал съм по този път и те разбирам много добре.

п.п. Искам да споделя, че към момента не ми е основна работата сервизиране на автомобили. Не се падам никаква пряка конкуренция на никой със сервиз в този форум. Също така правя само една марка автомобили, които не са БМВ. Имам по-доходна работа от сервизирането на автомобили, за това правя коли на хора, които ме знаят като човек и може една кола да преседи и 5 дни при мен, преди да си тръгне. Точно за това обикновено ми носят колата на части и след сменени ненужни чарколяци за хххх пари.
Хайде със здраве и без лоши чувства.

Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: ЕГР термостат - 100 градуса
Нямам лоши чувства 
Само искам да ти обясня, че Алфа и БМВ моторите си приличат само по думичката "мотори".
Похвално е, че се опитваш да бъдеш перфекционист и сигурно си при Алфа моторите...но само не ме учи какъв да бъда аз при тези на БМВ.
За разлика от теб - аз не искам да виждам друг мотор, не искам да влизам в час и да твурдя, че мога/разбирам и от двете...нали знаеш приказката за двете дини
За четенето - няма лошо, но грешно ме интерпретираш!
За ЕГР-а - АКО пренадува турбината - при изолиран - сам се сещаш какво става.
За вакума на тампоните - а убеден ли си, че клапаните и вакумните маркучи са били на 100% изрядни ?
))
Да не се цитираме, че тази сутрин ми оправи настроението с твой пост за газ анализаторите в Е60 подфорума
(тези дето мерят задименост
)) )
Със здраве от мен - аз в темата не смятам да пиша пак
П.с.2. Само за пари не ми говори и за конкуренция, щото съм спестил толкова пари на колеги от форума, толкова неща съм вършил безплатно, колкото ти не си изкарал със сервизна дейност !
Боли ме фара за пари - те просто не са всичко - имай го в предвид просто

Само искам да ти обясня, че Алфа и БМВ моторите си приличат само по думичката "мотори".
Похвално е, че се опитваш да бъдеш перфекционист и сигурно си при Алфа моторите...но само не ме учи какъв да бъда аз при тези на БМВ.
За разлика от теб - аз не искам да виждам друг мотор, не искам да влизам в час и да твурдя, че мога/разбирам и от двете...нали знаеш приказката за двете дини

За четенето - няма лошо, но грешно ме интерпретираш!
За ЕГР-а - АКО пренадува турбината - при изолиран - сам се сещаш какво става.
За вакума на тампоните - а убеден ли си, че клапаните и вакумните маркучи са били на 100% изрядни ?

Да не се цитираме, че тази сутрин ми оправи настроението с твой пост за газ анализаторите в Е60 подфорума


Със здраве от мен - аз в темата не смятам да пиша пак

П.с.2. Само за пари не ми говори и за конкуренция, щото съм спестил толкова пари на колеги от форума, толкова неща съм вършил безплатно, колкото ти не си изкарал със сервизна дейност !
Боли ме фара за пари - те просто не са всичко - имай го в предвид просто

Re: ЕГР термостат - 100 градуса
Dimitroff написа:Нямам лоши чувства
Само искам да ти обясня, че Алфа и БМВ моторите си приличат само по думичката "мотори".
Похвално е, че се опитваш да бъдеш перфекционист и сигурно си при Алфа моторите...но само не ме учи какъв да бъда аз при тези на БМВ.
За разлика от теб - аз не искам да виждам друг мотор, не искам да влизам в час и да твурдя, че мога/разбирам и от двете...нали знаеш приказката за двете дини
За четенето - няма лошо, но грешно ме интерпретираш!
За ЕГР-а - АКО пренадува турбината - при изолиран - сам се сещаш какво става.
За вакума на тампоните - а убеден ли си, че клапаните и вакумните маркучи са били на 100% изрядни ?))
Да не се цитираме, че тази сутрин ми оправи настроението с твой пост за газ анализаторите в Е60 подфорума(тези дето мерят задименост
)) )
Със здраве от мен - аз в темата не смятам да пиша пак
П.с.2. Само за пари не ми говори и за конкуренция, щото съм спестил толкова пари на колеги от форума, толкова неща съм вършил безплатно, колкото ти не си изкарал със сервизна дейност !
Боли ме фара за пари - те просто не са всичко - имай го в предвид просто
Радвам се за добрите думи и че не съм грешно разбран.
Двигателите колкото да са различни, толкова са и еднакви. Но както каза, всяка жаба да си знае гьола.
Маркучите и клапана на тампоните са 100% наред. Проверени - маркучите държат на 0.5 бара вакуум постоянно, без загуба. Клапана си отваря коректно. Трудно го достигнах, ама като съм инат... после казвали, че Фиат двигателите били измислени за ремонт

А и ме цитирай за точната дума "димност", която съм използвал при Е60! Думата "задименост", която ти си написал няма нищо общо и е много грешно да се използва. Поинтересувай се малко и за тест на отработените газове в дизеловите автомобили и ще видиш, че има какво да научиш, за да не те разсмейвам друг път, не за друго

Ако искаш да си видиш грешката това е една прекрасна книга, която ще ти помогне.
За по-кратко ще ти кажа, че димността на дизеловия двигател е коефициент на поглъщане на светлината (K, m-1). Ако не искаш да продължаваш да се смееш, то може да вникнеш малко по-навътре.
А колегата от Е60 ако реши да си премахва ДПФ-а, лично аз ще му предложа да му го премахна софтуерно и да не дава пари по сервизите за това, защото за някой неща се дерат пари като за световно.
А за парите си прав. Като гледам си помогнал на много хора в този форум, както и аз помагам в друг форум.
С тази разлика, че на мен ъпдейта на техниката ми струва по 1200лв на година, а не е като да не съм помагал без пари. Надявам се правиш разликата от това да използвам безплатен кабел и дис/инпа/нцс и т.н. каквото и да е било без пари и това да давам по 1200лв (100лв/мес) само за шоуто нали? В единия случай помагаш за шоуто, а в другия случай си плащаш, за да помагаш. Така, че съвета ти за парите не е уместен в случая.
НО аз искам да отбележа, че ти лично ме потърси, заради моя проблем с ДИС-а, където не може да мине програмирането и ме луупва накрая ако си спомняш

Предложи да се видим да видим дали моя кабел нещо не е наред или е нещо друго!!! Това виждане все още е хипотетично и не се е състояло ама аз нямам зор все още

Както казах тези неща аз не ги забравям и много високо ценя, както не мога да пренебрегна и тези неща, които се пишат във форумите, а реално не са верни. За това си позволих да напиша и тези мои коментари, въпреки, че си опозиция, защото това е форум и всички трябва да си помагаме. Реших някой да не се излъже само по една въртяща ел. перка, че виското не му е наред и да хукне към първия магазин да прави оборот.
Поздрави и извинения към автора ако съм разводнил темата с излишни писания, защото като модератор в други форуми знам колко досадно е това!
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: ЕГР термостат - 100 градуса
Flipz написа:Да, знам как се проверява, като се върна в София 100% ще го проверя, но е на по-малко от месец и ще е много странно да е заминал.
Недозагряването ми е странно. Не мога да проумея как мръсния радиатор ще покрие проблем с проблемен голям термостат и как от 98-101 градуса онзи ден сега ще е на 80-82 градско. И освен това при проблемен голям не би ли трябвало въобще да не загрява - 50-60 градуса макс да стои, при мен в града си е 80+ градуса...странна работа е, явно трябва да попрочета как точно работи охладителната система на Е46, че да мога да си обяснявам тези нередности по-добре
Проверката е много проста. Пробваш с ръка кога ще се загрее долния маркуч на водния радиатор. Би трябвало до 85 градуса да си е студен - това е работещ термостат. Ако започне да се затопля още от 50-60 градуса, значи е отворен постоянно и е за смяна, защото държи по ниска температура на мотора от работната.

- Flipz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 316
- Регистриран на: 7.06.2010
- Местоположение: София, България
- Пол: Мъж
- Кара: 2012 BMW X5 Xdrive30d
- Мечтае да кара: 2020 BMW X5 Xdrive30d
- Детайли за колата: Sport Pkg, HUD, Adaptive Drive, Top View, LDW, Comfort Seats..all the works!
Re: ЕГР термостат - 100 градуса
Ще проверя и двата термостата като се върна в София, но ми е интересно то има ли възможност да е от нещо друго. До колкото знам недозагряванетое винаги породено от термостат. Странното е, че това се появи след почистването на радиатора, а преди това даже държеше малко над нормалнага 88-94 градуса.
- stuci_ir
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 147
- Регистриран на: 18.02.2011
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Е60 М54
Re: ЕГР термостат - 100 градуса
Колега какво стана с колата ти. Оправи ли я?
д

- Flipz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 316
- Регистриран на: 7.06.2010
- Местоположение: София, България
- Пол: Мъж
- Кара: 2012 BMW X5 Xdrive30d
- Мечтае да кара: 2020 BMW X5 Xdrive30d
- Детайли за колата: Sport Pkg, HUD, Adaptive Drive, Top View, LDW, Comfort Seats..all the works!
Re: ЕГР термостат - 100 градуса
В понеделник ще ходя да я прегледат и ще пиша като стане ясно какво й е.
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: ЕГР термостат - 100 градуса
При мен след смяна на термостата /стария или не искаше да отваря или отваряше но недостатъчно/, температурата закова в Пловдив при 35 градуса на 91-93 градуса, на клима. На прибиране, през Пампорово стигна най много до 96 като ми държеше около 91-94 средно взависимост от карането, трафика и т.н. Виското също ми е ново, но преди да сменя термостата, пак загряваше. То и виското си ми беше за смяна, защото не помня да съм го чувал да фучи. А това новото като започне....
Направо излитаме!
Като го гледам тоя големия термостат, спокойно си остава и в затворено положение. Няма такова нещо че се развалят и остават само отворени. Може да е така за малкия, но този не. И интересното е че при неработещ такъв, температурата не ми е минавала 100-101 градуса.


Като го гледам тоя големия термостат, спокойно си остава и в затворено положение. Няма такова нещо че се развалят и остават само отворени. Може да е така за малкия, но този не. И интересното е че при неработещ такъв, температурата не ми е минавала 100-101 градуса.

- Flipz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 316
- Регистриран на: 7.06.2010
- Местоположение: София, България
- Пол: Мъж
- Кара: 2012 BMW X5 Xdrive30d
- Мечтае да кара: 2020 BMW X5 Xdrive30d
- Детайли за колата: Sport Pkg, HUD, Adaptive Drive, Top View, LDW, Comfort Seats..all the works!
Re: ЕГР термостат - 100 градуса
И аз си мисля, че няма какво друго да е освен голям термостат за смяна, но ще видим. Оказа се, че може да бъде зацепено виско също..моето го смених преди няколко седмици...
Както и да е, ще се види в понеделник..при всички случаи се надявам това да е последния компонент от охладителната система, който да сменям скоро
)
Както и да е, ще се види в понеделник..при всички случаи се надявам това да е последния компонент от охладителната система, който да сменям скоро

Re: ЕГР термостат - 100 градуса
Flipz написа:... Оказа се, че може да бъде зацепено виско също..моето го смених преди няколко седмици...
....
Ако съм разбрал правилно се опитваш да кажеш, че сега твоето преохлаждане можело да бъде от виското, което е зацепено постоянно и перката се върти на пълни обороти. Ако съм те разбрал правилно, то проблема не ти е в това и не знам кой ти е дал такова предположение. Това естествено ако всичко друго по охлаждащата система (най-вече термостати) работи коректно.
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
- Flipz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 316
- Регистриран на: 7.06.2010
- Местоположение: София, България
- Пол: Мъж
- Кара: 2012 BMW X5 Xdrive30d
- Мечтае да кара: 2020 BMW X5 Xdrive30d
- Детайли за колата: Sport Pkg, HUD, Adaptive Drive, Top View, LDW, Comfort Seats..all the works!
Re: ЕГР термостат - 100 градуса
Нищо не е 100% ясно, в понеделник след прегледа ще знам повече и най-вероятно ще се сложи ключ на темата след пълно оправяне на този охладителен проблем дали от термостат или виско.
Моето предположение е постоянно отворен голям термостат поради всички симптоми, които има това преохлаждане са същите, за които съм чел във форума при такъв проблем. За жалост, не мога да достигна до долния маркуч на радиатора, за да проверя дали е топъл или студен при 60 градуса, а не ми се сваляше долната кора се навирам да го тествам.
Мисля обаче, че съм към края на решаването на проблема...което много ме радва
Моето предположение е постоянно отворен голям термостат поради всички симптоми, които има това преохлаждане са същите, за които съм чел във форума при такъв проблем. За жалост, не мога да достигна до долния маркуч на радиатора, за да проверя дали е топъл или студен при 60 градуса, а не ми се сваляше долната кора се навирам да го тествам.
Мисля обаче, че съм към края на решаването на проблема...което много ме радва

- nik4o_83
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 406
- Регистриран на: 6.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: на ток
- Мечтае да кара: по пътища без дупки
Re: ЕГР термостат - 100 градуса
Здравейте колеги,
Темата стана много интересна и я следя с голям интерес.
За да не съм оф-топик - днес гледах по менюто и колата държеше стабилни 87 градуса - само градско. С временни повишения до 88-89, но повече не качи. Не съм пускал климатик или парно.
Мотора е 320д 150к.с.
Темата стана много интересна и я следя с голям интерес.
За да не съм оф-топик - днес гледах по менюто и колата държеше стабилни 87 градуса - само градско. С временни повишения до 88-89, но повече не качи. Не съм пускал климатик или парно.
Мотора е 320д 150к.с.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани