DIY Скъсени вакуум пътища.
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
Re: DIY Скъсени вакуум пътища.
Вакума е главно за спирачките, от там със щуцер тръгва до егр-а, до турбината, до тампоните.
е това беше лоша новина
- Retrofit
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 762
- Регистриран на: 4.01.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: M62B46
Re: DIY Скъсени вакуум пътища.
за трети път да кажа... "или геометрията на турбото да не работи адекватно, може да има забавяне."
Вакума е общ, няма ли вакум за геометрията, няма и да има за спирачките...
"може и да не се случи или да не го усетиш, но от БМВ са се подсигурили"
Вакума е общ, няма ли вакум за геометрията, няма и да има за спирачките...
"може и да не се случи или да не го усетиш, но от БМВ са се подсигурили"
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: DIY Скъсени вакуум пътища.
Значи имаш предвид, че спирачките се задействат с вакуум - така ли? Ако е така то тоя резервоар, дето го елиминираме, не би трябвало да играе роля при спирачките. Евентуално както казваш да играе при геометрията, ако има проблем.
Si non confectus, non reficiat.
Re: DIY Скъсени вакуум пътища.
ако е общ вакума, няма как да не играе роля и за спирачките ...
Щом има съд, то по някакъв начин действа във всички посоки, а не само към турбото
т.е. звучи логично думата "подсигуряване"
Щом има съд, то по някакъв начин действа във всички посоки, а не само към турбото
т.е. звучи логично думата "подсигуряване"
- lyu_records
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 461
- Регистриран на: 5.07.2010
- Пол: Мъж
- Кара: Каквото си иска
- Детайли за колата: Обикновенно много бърза
Re: DIY Скъсени вакуум пътища.
© написа:ако е общ вакума, няма как да не играе роля и за спирачките ...
Щом има съд, то по някакъв начин действа във всички посоки, а не само към турбото
т.е. звучи логично думата "подсигуряване"
Ама ако са се подсигурили на дали щеше да го турнат точно там. Ще питам утре един познат механик да сподели.
- lyu_records
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 461
- Регистриран на: 5.07.2010
- Пол: Мъж
- Кара: Каквото си иска
- Детайли за колата: Обикновенно много бърза
Re: DIY Скъсени вакуум пътища.
© написа:да се надяваме, че нямаше да е там
Е голяма работа и да е за това, най-много да се одърви педала на спирачките.


При пробойна по вакумите. Но няма страшно според мен са се подсигурили по много по различен начин от тая малка грозна тулумба.

- Retrofit
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 762
- Регистриран на: 4.01.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: M62B46
Re: DIY Скъсени вакуум пътища.
Вакума действа точно като хидравликата на волана, подпомага. Без запален мотор, волана е твърд, но пак управлява гумите ако приложиш усилие, така е и със спирачките, без вакум иска много натискане на педала, та за това е основната цел да се монтира вакум помпа. От там, щом имаме вакум система, защо да не я ползваме и за други цели(геометрия, егр, тампони), нищо не пречи да ги направят с напълно електронно управление, но защо да оскъпяват производството.
Резервоара си е точно един вид буфер, както казаха колеги по назад, усигурява по плавна работа на геометрията, ако не се лъжа, когато се приложи вакум върху актуатора на геометрията, лопатките се затварят и търбото се развърта по малко, а когато вакума се отнеме, лопатките се отварят и завихрянето става по голямо върху турбината на турбото, следователно се развърта повече.
От там следва, че когато колата работи на празен ход, турбото е разтоварено и работи на по ниски обороти, геометрията е издърпана с приложен вакум... а като подаваме газ, електрическия клапан спира вакума, пружината в актуатора връща геометрията обратно и лопатките се отварят за да развъртят турбината по бързо. Резервоара задържа по голямо количество вакум, ел. клапан затваря, и резервоара започва да се пълни със въздух през филтърчето на електронния клапан, с две думи вакума намаля в резервоара, но става по бавно, защото имаме повече обем. От там следва, че геометрията се връща плавно.
Когато изолираме резервоарчето, обема на вакума е по-малко, при затваряне на ел.клапана, капацитета на вакум ни е само в маркуча от клапана до актуатора на геометрията, налягането се губи по бързо, геометрията се връща по рязко, от там се получава и разликата в развъртането на турбото, колата става по пъргава.
Надявам се бях ясен и подробен.
Резервоара си е точно един вид буфер, както казаха колеги по назад, усигурява по плавна работа на геометрията, ако не се лъжа, когато се приложи вакум върху актуатора на геометрията, лопатките се затварят и търбото се развърта по малко, а когато вакума се отнеме, лопатките се отварят и завихрянето става по голямо върху турбината на турбото, следователно се развърта повече.
От там следва, че когато колата работи на празен ход, турбото е разтоварено и работи на по ниски обороти, геометрията е издърпана с приложен вакум... а като подаваме газ, електрическия клапан спира вакума, пружината в актуатора връща геометрията обратно и лопатките се отварят за да развъртят турбината по бързо. Резервоара задържа по голямо количество вакум, ел. клапан затваря, и резервоара започва да се пълни със въздух през филтърчето на електронния клапан, с две думи вакума намаля в резервоара, но става по бавно, защото имаме повече обем. От там следва, че геометрията се връща плавно.
Когато изолираме резервоарчето, обема на вакума е по-малко, при затваряне на ел.клапана, капацитета на вакум ни е само в маркуча от клапана до актуатора на геометрията, налягането се губи по бързо, геометрията се връща по рязко, от там се получава и разликата в развъртането на турбото, колата става по пъргава.
Надявам се бях ясен и подробен.
- LUCIFER'S
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1953
- Регистриран на: 11.08.2009
- Местоположение: Добрич
- Кара: Е39 '02 530d
Re: DIY Скъсени вакуум пътища.
Темата я чета с интерес.... загатнах някои неща още в началото, гледам и че " РЕТРОФИТА" се усети веднага за какво става въпрос... просто да не мислите, че не съм карал с изолиран вакум резервар...
още преди две години... ама има една тънкост тука ... нека всеки я разбере както и аз щот ми писна "...Еби учи. еби учи".... Някой изобщо няма да разберат,гаранция...до като не стане това за което догатвам....



Fortuna fortes metuit, ignavos premit.
- tosh
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 438
- Регистриран на: 22.06.2010
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: ше BMW F36 420xD GC, E90 320d
- Мечтае да кара: изтребител F16 но ще се задоволя с F36 (за сега)
- Детайли за колата: Сега се радвам на G11 740d XDrive LCI
Re: DIY Скъсени вакуум пътища.
this manifold vacuum is used to provide braking assistance with the brake servo. it will also help control and adjust fuel pressure ( ie a high manifold vacuum would in effect suck the fuel in from the injectors, so the fuel pressure regulator monitors vacuum and keeps the pressure difference constant)
Now -what has this to do with you?
well, a diesel engine doesn't have a throttle, it's free to take as much air in as it can at all times, so there is no manifold vacuum except at high revs. At idle, you'd have no vacuum, you don't get power assistance on the brakes, so this reservoir works to hold a certian amount of air under vacuum for assistance
Източник
Според този пост от един англ. форум, при обороти на празен ход нямаме достатъчно вакуум и този резервоар складира някакво количество вакуум който да подпомага спирачките при нормалните обороти.
Аз мисля това да го проверя при първа възможност защото много обичам да карам по инерция когато е възможно. Мисля да замеря вакуума при празен ход и поведението на спирачките при тези обороти.
- unikalen88
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1553
- Регистриран на: 7.09.2008
- Местоположение: около Пловдив
- Кара: BMW 330cd
Re: DIY Скъсени вакуум пътища.
LUCIFER'S написа:Темата я чета с интерес.... загатнах някои неща още в началото, гледам и че " РЕТРОФИТА" се усети веднага за какво става въпрос... просто да не мислите, че не съм карал с изолиран вакум резервар...![]()
![]()
още преди две години... ама има една тънкост тука ... нека всеки я разбере както и аз щот ми писна "...Еби учи. еби учи".... Някой изобщо няма да разберат,гаранция...до като не стане това за което догатвам....
я колега кажи и на нас за какво догатваш -защото и аз мислех да правя това но се отказах за сега-я ме откажи за постоянно


- tosh
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 438
- Регистриран на: 22.06.2010
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: ше BMW F36 420xD GC, E90 320d
- Мечтае да кара: изтребител F16 но ще се задоволя с F36 (за сега)
- Детайли за колата: Сега се радвам на G11 740d XDrive LCI
Re: DIY Скъсени вакуум пътища.
Ами според мен lucifer's загатва за евентуален проблем със спирачките при работа на двигателя в ниските обороти поради недостиг на вакуум.
Мен пък сега нещо друго ме глозга - дали при много високи обороти няма да се създаде толкова голям вакуум че маркучите ако са стари или калпави да не изкържат и да се свият и напукат и дали едно от предназначенията на вакуумния резервоар не е за да поема този товар?
Мен пък сега нещо друго ме глозга - дали при много високи обороти няма да се създаде толкова голям вакуум че маркучите ако са стари или калпави да не изкържат и да се свият и напукат и дали едно от предназначенията на вакуумния резервоар не е за да поема този товар?
- lyu_records
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 461
- Регистриран на: 5.07.2010
- Пол: Мъж
- Кара: Каквото си иска
- Детайли за колата: Обикновенно много бърза
Re: DIY Скъсени вакуум пътища.
Днес ходих при моя монтьор, да го видя та си поговорихме с него на дълго и широко за тая тулумба. Та има я и при други марки автомобили и е напълно куха в нея нямало нищо, така ми каза той. Точно служи за вакумен буфер, както беше предположил един колега.
Та каза ми, че то вакум там с резервоар и без се си има и се си е един и същ. Не виждам смисъл от изолирането му
. Но щом казвате, че се усещала разлика, сигурно има смисъл. При мен докато бях в един сервиз ми го изолираха, без да ме питат и ми казаха, че било по-добре. Но в крайна сметка аз си смених маркучите защото бяха стари и си възстанових, старата си система, действително не виждам логика в тая манипулация.
Хей сега изядох боя



Хей сега изядох боя

- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: DIY Скъсени вакуум пътища.
Те маркучите така и така е хубаво да се сменят профилактично... а колкото до евентуални проблеми със спирачките - дано няма такива. Въпреки последните две страници с отрицателни мнения за ефекта и дефекта от интервенцията аз ще си карам така.
Si non confectus, non reficiat.
- ludia
-
-
- Мнения: 1079
- Регистриран на: 6.05.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Бързо
- Мечтае да кара: М3 Е92
Re: DIY Скъсени вакуум пътища.
Ако някои има проблеми след интервенцията да пише, все пак сме тук за да си помагаме а не за да се избиваме
п.п. предлагам колегите с тази интервенция да си напишат номерата на колите, та като ги видиме да отбиваме или поне да ги пропускаме без да се налага да натискат спирачки
шегичка за да разведря темата
и за да не съм толкова
ще напиша че аз съм доволен от моето турбо и развъртането му започва от 1300rpm

п.п. предлагам колегите с тази интервенция да си напишат номерата на колите, та като ги видиме да отбиваме или поне да ги пропускаме без да се налага да натискат спирачки



шегичка за да разведря темата
и за да не съм толкова


БМВ не е нито най-бързата кола, нито най-луксозната, сигурно не и най-красивата, тя е просто НАЙ-ДОБРАТА!
http://clip4e.com/play.php?id=45143
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани