проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- bigfinger
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 140
- Регистриран на: 18.06.2014
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 316i E46 N42B18
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
За колегата който пита какво е системата за вторичен въздух
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=AY31-EUR-11-2003-E46-BMW-316i&diagId=11_3198
Предполагам че елемента 8 е изолирал. За мен това няма смисъл освен ако не е дефектирал, но мен лично ме съмнява да върви по-добре от тази интервенция.
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=AY31-EUR-11-2003-E46-BMW-316i&diagId=11_3198
Предполагам че елемента 8 е изолирал. За мен това няма смисъл освен ако не е дефектирал, но мен лично ме съмнява да върви по-добре от тази интервенция.
Няма ненаказано добро!!!! Китайска поговорка.
- Бай Семо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 212
- Регистриран на: 27.03.2010
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: колело в парка
- Мечтае да кара: E34 Alpina
- Детайли за колата: E46 325ti М-pack Imola rot 2
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Колега радвам се че си успял да се пребориш. Желая ти да нямаш повече такива проблеми. И още нещо, реших да си купя Е46 Компакт N42B20. Много четох, много гледах и като отворих твоята тема направо се разколебах. Ти ме уби... чесно. Бях чувал че горят масло, но не го бях видял чено на бяло написано.
. И още един съвет, ако имаш възможност махни си газовото. Танко за кокориго ... Всъщност колко ти гори градско на бензин?

- cacao_user
- Потребител
-
- Мнения: 8
- Регистриран на: 4.08.2009
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Колеги здравейте, дайте малко акъл.Мой приятел в UK изрева на yмряло вече с въпросния мотор. Колата беше обслужена масло, свещи, 2 бубни, клапан за картерната вентилация и гарнитура на капака на клапаните и сега колата като работи на място 30 сек започва да пуши.Студена не пуши грам, като и дава газ нищо, но спре ли и поработи ли 30 сек пушек и мирис на изгоряло масло.Компресията е мерена 12 на 4те цил
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Вакуум помпа - отзад, вляво на мотора. Сменят се 2 гумички ( не много лесно, като се внимава при сглобяването да се зацепи правилно към вала) и до седмица се измирисва.
Ползвай търсачката - има много писано по проблема
Ползвай търсачката - има много писано по проблема

Добрите шофьори имат остатъци от насекоми по страничните си прозорци! - Валтер Рьорл
- cacao_user
- Потребител
-
- Мнения: 8
- Регистриран на: 4.08.2009
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Пуши отзад през гърнетата
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Ако наистина пуши МНОГО отзад - проблема най-вероятно е от клапаните ( гумичките им) и по-малко вероятно от семеринги.
Също така е добре да се провери правилно ли са свързани маркучите от картерната вентилация (писал си, че е сменен клапана - а тръбите ?) , защото има и вероятност оттам да има проблем.
Също така е добре да се провери правилно ли са свързани маркучите от картерната вентилация (писал си, че е сменен клапана - а тръбите ?) , защото има и вероятност оттам да има проблем.
Добрите шофьори имат остатъци от насекоми по страничните си прозорци! - Валтер Рьорл
- pimpo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 604
- Регистриран на: 24.01.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е46
- Детайли за колата: N42B20
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
ivoaudi написа:На самия изпускателен колектор е набучено, отгоре.А за какво служи, отговора е за едно голямо нищо!Колегата отгоре го е пообяснил.
Въпросния клапан служи да отваря само когато се включи "прахосмукачката". А тя пък, доколкото знам, се ползва само за да разреди изгорелите газове при студен старт, с единствената цел да се покрият някакви еко норми. Аз моята прахусмукачка съм я откачил.
Кога се пише "И" и кога "Й"
1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ
2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)
1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ
2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Здравейте колеги, отскоро имам и един проблем с този мотор. Колата е на 250к км реални до 3000 оборота е много муден и се чува един странен звук все едно веригата ми е разхлабена и неможе да се разтегне до 3000 оборота е муден и след 3000 оборота се изстрелва пускам газта и като падне под 3000 оборота колата и като дам на 2ра примерно е между 2000-3000 оборота като натисна газта се чува пак този звук и колата не върви и след 3000 оборота пак се изстрелва и този звук изчезва. Закарах на сервиз направиха му диагностика и излезе една грешка незнам точно как му беше номера, но мисля че беше 2781 за ламбда сондата на всмукателния. Човека смени датчика на всмукателя на ламбда сондата, смени двата вала и пак същата грешка изписа и след това ми каза че проблема не е електричен, а механичен и най-вероятно ще е веригата е разхлабена или ванусите. Закарах и в сервиз на БМВ и на още няколко места и на всякъде ме бавят колата стои по 1-2 седмици и не правят нищо майсторите ,казват ми за да се разбере проблем от какво е трябва да се сменят куп неща и ми говорят за доста големи цифри. Закарах колата на 4 майстора и досега никъде не ми казаха това да се смени и се оправя колата, а навсякъде искат да правят опити и да разберат от какво е, което коства доста време и никой не иска да се захваща. Според мен някой който разбира от този мотор като кара колата и веднага ще разбере от какво идва проблема. Един от майсторите ми каза да махна КАТАЛИЗАТОРА и да пробвам тогава как ще стоят нещата. Та исках да те попитам дали наистина може ли да е от това? Аз се съмнявам да е от веригата или ванусите, от това което съм чел от форума си направих този извод. Ще съм благодарен някой ако даде едно мнение от какво може да е. Мерси предварително
П.С. Качвам клипове в които може да видите по конкретно за какво говоря.
https://www.youtube.com/watch?v=l985Uezy-Ec
https://www.youtube.com/watch?v=-Vi-jIzvEGM
https://www.youtube.com/watch?v=S52rdDfZGDo
П.С. Качвам клипове в които може да видите по конкретно за какво говоря.
https://www.youtube.com/watch?v=l985Uezy-Ec
https://www.youtube.com/watch?v=-Vi-jIzvEGM
https://www.youtube.com/watch?v=S52rdDfZGDo
- pimpo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 604
- Регистриран на: 24.01.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е46
- Детайли за колата: N42B20
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Този звук ми прилича на клапан картерни газове. Много лесно можеш да разбереш дали е от него. Махаш декоративния капак над всмукателнитя колектор (2 болта се развиват само) и под него ще видиш това:

Това посочено от стрелката е изхода на въпросния клапан. Маркуча който тръгва от него надясно, го вадиш и го запушваш. Маркуча се вади с голи ръце, няма щипки или нещо подобно, просто е нахлузен. Целта е изхода на клапана да остане отворен, а маркуча който води към всмукателния колектор - запушен.
Покарай така за да видиш дали има ефект. Според мен ще има. Ако е така имаш 2 варианта:
- Караш си така, с изолиран клапан, но отделяш някакво количество маслени пари в атмосферата
- Кихаш определена сума пари и го сменяш, но задължително заедно с маркучите около него защото те си заминават почти толкова често, колкото и самия клапан

Това посочено от стрелката е изхода на въпросния клапан. Маркуча който тръгва от него надясно, го вадиш и го запушваш. Маркуча се вади с голи ръце, няма щипки или нещо подобно, просто е нахлузен. Целта е изхода на клапана да остане отворен, а маркуча който води към всмукателния колектор - запушен.
Покарай така за да видиш дали има ефект. Според мен ще има. Ако е така имаш 2 варианта:
- Караш си така, с изолиран клапан, но отделяш някакво количество маслени пари в атмосферата
- Кихаш определена сума пари и го сменяш, но задължително заедно с маркучите около него защото те си заминават почти толкова често, колкото и самия клапан
Кога се пише "И" и кога "Й"
1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ
2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)
1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ
2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)
- bigfinger
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 140
- Регистриран на: 18.06.2014
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 316i E46 N42B18
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
И после проверка за разтеглена верига и зацепване. И всичко заспива 

Няма ненаказано добро!!!! Китайска поговорка.
- ivoaudi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Все не остава време напоследък, а трябва да кажа нещо, че аха да подведа хората да си изолират така наречения ЕГР, който изобщо не е никакъв ЕГР, ама както и да е. Както си бе недоумението ми защо тръгна тази кола, като при все, че въпросния клапан ПО НИКАКЪВ начин не може да повлияе на работата на мотора. Просто факт обаче, мотора живна с поне 10 15% нагоре и сега вече знам истинската причина. От около 2г карам с Evans. За хората, които не знаят, това е един високотехнологичен антифриз, който не завира чак до 180 градуса, не надува системата, държи зимата до -40 градуса, предпазва доста по - добре охладителната система от корозия и ред други предимства но.....за конвенционалните мотори има един супер лош недостатък, за който трябваше да науча аз сам, че и по възможно най - трудния начин. Използването на този антифриз повишава температурата на мотора с поне 5 градуса и конвенционален мотор, който не е пригоден специално за работа с Evans започва веднага да страда от това, че се появяват предпоставки за детонации. На ДМЕ никак не му допада това и веднага сваля аванса. В резултат.....изминах почти 200х.км със сериозно понижена мощност на мотора и баене къде ли не по света, от кой ли не. Съвсем логично никога никой не се сети за този скрит проблем, на никого не се сърдя, сложен и куц казус си бе. Та във въпросния ден на изолирането на ЕГР изхвърлих и въпросния еванс и си сипах хубав антифриз.....Просто тогава все още не допусках, че това може да повлияе дотолкова. Няма да забравя да дам мнение където трябва каква шитня е въпросния еванс и как се плащат стотици евра(в моя случай 1200, щото го изливах не два три пъти на асфалта) само и само да ти гори колата повече и да е тромава....Ето оказва се, че и аз мога да бъда истински глупав и да набутвам сам себе си, не го правете и вие:)
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- pApit0
- Потребител
-
- Мнения: 41
- Регистриран на: 9.01.2009
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i n42b20
- Детайли за колата: e46 318i n42b20 143 h.p.
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Здравейте колеги и весели празници !
И аз съм с 318i n42b20 и да не отварям нова тема реших тук да опиша какви са моите симптоми. Колата на студен старт при потегляне и по рязко натискане на газта от начални обороти 1000 до към 2500 не върви а прекъсва и започва да мига "CHECK ENGINE" и след около минута грешката изчезва. При по високи обороти колата има леко замисляне и леко притрисане ще кажеш работи на 3 цилиндъра. Грешката която я вади е "MISSFIRE" на първи цилиндър. Смених свещите с NJK и сложих 2 нови бобини и проблема си остана ! На място когато припомпя газта няколко пъти двигателя започва да губи обороти и гасне. След тези проблеми реших да почистя дебитомера със почистващ спрей CRC за дебитомери но ефект никакъв. Имам съмнения за клапан картерни газове който го имам в наличност но още не съм го сменил , дали може да е от него ? При смяната му ще сменя и 4те маркуча които излизат от него. Мислех и за датчик разпределитен вал ,но за сега първо ще сменя клапана и след това ще видя как работи мотора. Какво мислите вие колеги ? Колата губи и много масло , за това четох че може да е от гумичките на клапаните които мисля да сменя догодина но казват ,че при незиправен клапан за картерни газове също може да има загуба на масло и особено в моя случай както имам грешка на първи цилиндър MISSFIRE. Компресията на двигателя е наред 13 13 13 11. Прилагам и клип какво точно ми прави на студен старт на място когато припомпя газта няколко пъти - гасне , а при подаване на рязко газ има замисляне и тресе ще кажеш работи на 3 цилиндъра в първата секунда и след това се развъртва мотора.
https://www.youtube.com/watch?v=VFMDHv7W6rc
И аз съм с 318i n42b20 и да не отварям нова тема реших тук да опиша какви са моите симптоми. Колата на студен старт при потегляне и по рязко натискане на газта от начални обороти 1000 до към 2500 не върви а прекъсва и започва да мига "CHECK ENGINE" и след около минута грешката изчезва. При по високи обороти колата има леко замисляне и леко притрисане ще кажеш работи на 3 цилиндъра. Грешката която я вади е "MISSFIRE" на първи цилиндър. Смених свещите с NJK и сложих 2 нови бобини и проблема си остана ! На място когато припомпя газта няколко пъти двигателя започва да губи обороти и гасне. След тези проблеми реших да почистя дебитомера със почистващ спрей CRC за дебитомери но ефект никакъв. Имам съмнения за клапан картерни газове който го имам в наличност но още не съм го сменил , дали може да е от него ? При смяната му ще сменя и 4те маркуча които излизат от него. Мислех и за датчик разпределитен вал ,но за сега първо ще сменя клапана и след това ще видя как работи мотора. Какво мислите вие колеги ? Колата губи и много масло , за това четох че може да е от гумичките на клапаните които мисля да сменя догодина но казват ,че при незиправен клапан за картерни газове също може да има загуба на масло и особено в моя случай както имам грешка на първи цилиндър MISSFIRE. Компресията на двигателя е наред 13 13 13 11. Прилагам и клип какво точно ми прави на студен старт на място когато припомпя газта няколко пъти - гасне , а при подаване на рязко газ има замисляне и тресе ще кажеш работи на 3 цилиндъра в първата секунда и след това се развъртва мотора.
https://www.youtube.com/watch?v=VFMDHv7W6rc
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
pApit0 написа:Здравейте колеги и весели празници !
И аз съм с 318i n42b20 и да не отварям нова тема реших тук да опиша какви са моите симптоми. Колата на студен старт при потегляне и по рязко натискане на газта от начални обороти 1000 до към 2500 не върви а прекъсва и започва да мига "CHECK ENGINE" и след около минута грешката изчезва. При по високи обороти колата има леко замисляне и леко притрисане ще кажеш работи на 3 цилиндъра. Грешката която я вади е "MISSFIRE" на първи цилиндър. Смених свещите с NJK и сложих 2 нови бобини и проблема си остана ! На място когато припомпя газта няколко пъти двигателя започва да губи обороти и гасне. След тези проблеми реших да почистя дебитомера със почистващ спрей CRC за дебитомери но ефект никакъв. Имам съмнения за клапан картерни газове който го имам в наличност но още не съм го сменил , дали може да е от него ? При смяната му ще сменя и 4те маркуча които излизат от него. Мислех и за датчик разпределитен вал ,но за сега първо ще сменя клапана и след това ще видя как работи мотора. Какво мислите вие колеги ? Колата губи и много масло , за това четох че може да е от гумичките на клапаните които мисля да сменя догодина но казват ,че при незиправен клапан за картерни газове също може да има загуба на масло и особено в моя случай както имам грешка на първи цилиндър MISSFIRE. Компресията на двигателя е наред 13 13 13 11. Прилагам и клип какво точно ми прави на студен старт на място когато припомпя газта няколко пъти - гасне , а при подаване на рязко газ има замисляне и тресе ще кажеш работи на 3 цилиндъра в първата секунда и след това се развъртва мотора.
https://www.youtube.com/watch?v=VFMDHv7W6rc
Провери също и за паразитен въздух, най - често от гофрирания маркуч след дебитомера. При всички положения смени картерната вентилация! Най - вероятно и разхода на масло ще намалее
Добрите шофьори имат остатъци от насекоми по страничните си прозорци! - Валтер Рьорл
- ivoaudi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Непременно провери отново компресията и на студен и топъл мотор! Резултатите от двата различни теста може и да те озадачат силно.
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- pApit0
- Потребител
-
- Мнения: 41
- Регистриран на: 9.01.2009
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i n42b20
- Детайли за колата: e46 318i n42b20 143 h.p.
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Taricate написа:pApit0 написа:Здравейте колеги и весели празници !
И аз съм с 318i n42b20 и да не отварям нова тема реших тук да опиша какви са моите симптоми. Колата на студен старт при потегляне и по рязко натискане на газта от начални обороти 1000 до към 2500 не върви а прекъсва и започва да мига "CHECK ENGINE" и след около минута грешката изчезва. При по високи обороти колата има леко замисляне и леко притрисане ще кажеш работи на 3 цилиндъра. Грешката която я вади е "MISSFIRE" на първи цилиндър. Смених свещите с NJK и сложих 2 нови бобини и проблема си остана ! На място когато припомпя газта няколко пъти двигателя започва да губи обороти и гасне. След тези проблеми реших да почистя дебитомера със почистващ спрей CRC за дебитомери но ефект никакъв. Имам съмнения за клапан картерни газове който го имам в наличност но още не съм го сменил , дали може да е от него ? При смяната му ще сменя и 4те маркуча които излизат от него. Мислех и за датчик разпределитен вал ,но за сега първо ще сменя клапана и след това ще видя как работи мотора. Какво мислите вие колеги ? Колата губи и много масло , за това четох че може да е от гумичките на клапаните които мисля да сменя догодина но казват ,че при незиправен клапан за картерни газове също може да има загуба на масло и особено в моя случай както имам грешка на първи цилиндър MISSFIRE. Компресията на двигателя е наред 13 13 13 11. Прилагам и клип какво точно ми прави на студен старт на място когато припомпя газта няколко пъти - гасне , а при подаване на рязко газ има замисляне и тресе ще кажеш работи на 3 цилиндъра в първата секунда и след това се развъртва мотора.
https://www.youtube.com/watch?v=VFMDHv7W6rc
Провери също и за паразитен въздух, най - често от гофрирания маркуч след дебитомера. При всички положения смени картерната вентилация! Най - вероятно и разхода на масло ще намалее
Колега гофрирания маркуч съм го проверил и е добре. Когато чистих дебитомера ,свалих и дросела и него го почистих. Всички букси където видях по двигателя ги почистих с контактен спрей. След празниците мисля сам да се наема да сменя въпросния клапан за картерната вентилация. Тъкмо за коледа получих едно гедоре и мисля да го сефтосам. Ще пиша отговор когато направя трансплантацията дали има резултат.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани