Демпферна шайба - проверявайте
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Демпферна шайба - проверявайте
Mys7Ic написа:Аз си купих Кортеко за 330лв .с отстъпката. Ще пиша за резултати. Имам едно тракане при студен двигател и после се оправя малко като загрее. Почти съм сигурен, че е от нея. Като я удрям когато не работи колата има почукване.
Може да си трака и от дюзи,по скоро като е твърда гумата на шайбата сутрин тогава да не трака а в последствие...
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- bai_ILIA
- ентусиаст
-
- Мнения: 1232
- Регистриран на: 6.02.2010
- Пол: Мъж
- Кара: '16 Q7 S Line 3.0 TFSI Supercharged
- Детайли за колата: Stage 1 435hp/545NM, заредена до гърба
Re: Демпферна шайба - проверявайте
от шайбата е колега. самата шайба е всъшност 2 шайби в едно. по средата между двете има една метална пластина или нещо подобно. моята така чукаше миналата зима на студен двигател и като я свалиха и разглобиха се оказа тази метална пластина. набиха нова на преса за 10 кинта и всичко се оправи. пред мен я правиха понеже майсторите бъзикаха човека, че клиента бил ВИП и иска да види какъв е проблема на място...дадох на човека 20лв вместо 10 понеже се бях настроил за 800
иначе примерно ако си балъче може да те лъзнат за нова шайба 800-900лв щото тази чукала...каучука и беше супер, все пак е сменяна с нова по гаранция на 47500км понеже клиента бил усетил вибрации (така излиза в сервизната история). сега пак на студено палене и ниски температури, когато мотора има повече вибрации, пак лекинко причуква и като загрее е тишина. ще я сваля след време като сменям ремъците и пак на пресата...а като мине още повече време - нова за 800лв
няма да забравя как вадя колата една студена Януарска сутрин и от мотора се чува чукане
викам айде ша се късат вериги ли незнам ама чука на скъпо...10+10 кинта за шайбата и 30 за сваляне и качване...


няма да забравя как вадя колата една студена Януарска сутрин и от мотора се чува чукане

"Чемодан, вокзал, Москва"
- Zheleznia
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 57
- Регистриран на: 5.12.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: в лявата лента.
- Мечтае да кара: Черна е46 М3 :)
- Детайли за колата: DIESEL POWER
Re: Демпферна шайба - проверявайте
Здравейте Колеги
да напиша малко лични впечатления относно този проблем с демпферната шайба , на мене ми се наложи да я сменям към средата на 2012г. Сложихме Дайко понеже нямах финанси тогава и сега след 3г. и няколко месеца + 40 000 км почна да просвирва и майстора каза че сигурно от нея е проблема, но не сме сваляли чарковите да я гледаме за да останови на 100% че е тя“ Малко по нататъка ще проверим и ще напиша. Предполагам на някои колеги ще им е полезен коментара ми. Колата е 320д 99г. 136кс. сток.

По ме дразнят "боклуците" които хвърлят боклуците си по Земята!
- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Демпферна шайба - проверявайте
bai_ILIA написа:от шайбата е колега. самата шайба е всъшност 2 шайби в едно. по средата между двете има една метална пластина или нещо подобно. моята така чукаше миналата зима на студен двигател и като я свалиха и разглобиха се оказа тази метална пластина. набиха нова на преса за 10 кинта и всичко се оправи. пред мен я правиха понеже майсторите бъзикаха човека, че клиента бил ВИП и иска да види какъв е проблема на място...дадох на човека 20лв вместо 10 понеже се бях настроил за 800иначе примерно ако си балъче може да те лъзнат за нова шайба 800-900лв щото тази чукала...каучука и беше супер, все пак е сменяна с нова по гаранция на 47500км понеже клиента бил усетил вибрации (така излиза в сервизната история). сега пак на студено палене и ниски температури, когато мотора има повече вибрации, пак лекинко причуква и като загрее е тишина. ще я сваля след време като сменям ремъците и пак на пресата...а като мине още повече време - нова за 800лв
![]()
няма да забравя как вадя колата една студена Януарска сутрин и от мотора се чува чуканевикам айде ша се късат вериги ли незнам ама чука на скъпо...10+10 кинта за шайбата и 30 за сваляне и качване...
Стана ми интересно,къде са набили тая пластина...обзалагам се че на тези за първоначално вграждане,няма какво да пипнеш или да набиеш,сменял съм оем и пак нма къде,освен при шестаците да е различна....намери някоя снимка,че ми е интересно наистина
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- bai_ILIA
- ентусиаст
-
- Мнения: 1232
- Регистриран на: 6.02.2010
- Пол: Мъж
- Кара: '16 Q7 S Line 3.0 TFSI Supercharged
- Детайли за колата: Stage 1 435hp/545NM, заредена до гърба
Re: Демпферна шайба - проверявайте
Gqbriel написа:bai_ILIA написа:от шайбата е колега. самата шайба е всъшност 2 шайби в едно. по средата между двете има една метална пластина или нещо подобно. моята така чукаше миналата зима на студен двигател и като я свалиха и разглобиха се оказа тази метална пластина. набиха нова на преса за 10 кинта и всичко се оправи. пред мен я правиха понеже майсторите бъзикаха човека, че клиента бил ВИП и иска да види какъв е проблема на място...дадох на човека 20лв вместо 10 понеже се бях настроил за 800иначе примерно ако си балъче може да те лъзнат за нова шайба 800-900лв щото тази чукала...каучука и беше супер, все пак е сменяна с нова по гаранция на 47500км понеже клиента бил усетил вибрации (така излиза в сервизната история). сега пак на студено палене и ниски температури, когато мотора има повече вибрации, пак лекинко причуква и като загрее е тишина. ще я сваля след време като сменям ремъците и пак на пресата...а като мине още повече време - нова за 800лв
![]()
няма да забравя как вадя колата една студена Януарска сутрин и от мотора се чува чуканевикам айде ша се късат вериги ли незнам ама чука на скъпо...10+10 кинта за шайбата и 30 за сваляне и качване...
Стана ми интересно,къде са набили тая пластина...обзалагам се че на тези за първоначално вграждане,няма какво да пипнеш или да набиеш,сменял съм оем и пак нма къде,освен при шестаците да е различна....намери някоя снимка,че ми е интересно наистина
те не набиха нова пластина ами смениха нейната си която беше смачкана. нещо ми обясняваха, че е като гарнитура между двете части и се износва от вибрациите. на пресата гледах как набиват двете части (двете отделни писти) на шайбата, за да стане едно цяло. това, което са направили едва ли е предвидено да се прави

http://www.realoem.com/bmw/enUS/partxref?q=11238511371

"Чемодан, вокзал, Москва"
Re: Демпферна шайба - проверявайте
Gqbriel написа:Mys7Ic написа:Аз си купих Кортеко за 330лв .с отстъпката. Ще пиша за резултати. Имам едно тракане при студен двигател и после се оправя малко като загрее. Почти съм сигурен, че е от нея. Като я удрям когато не работи колата има почукване.
Може да си трака и от дюзи,по скоро като е твърда гумата на шайбата сутрин тогава да не трака а в последствие...
Сменихме шайбата и вече нямам този шум като този на клипчето: https://www.youtube.com/watch?v=HwcjfzPPZZ8
Обаче много мъки докато я демонтираме. На стартер не се получи, за сметка на това направихме контра с една щанга на зъбите на маховика и едвам я отвихме. Сега няма тракане, отделно усещах вибрации по купето (особено като ускорявам рязко) все едно не са ми балансирани гумите . Вече колата "спи" на хубав път.
- Alx_BMW
- Потребител
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: 2.03.2015
- Местоположение: РВ, СН
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 Touring
Re: Демпферна шайба - проверявайте
Моята се скъса съвсем неочаквано в Албена. Колата просто не искаше да запали на паркинга, след много мъки бутане и т.н., запалихме на едно надолнище, но в този момент изчезна хидравликата и таблото светна, когато отворихме капака ремъците и раздробената шайба бяха на корите
. Понеже същият ден си тръгвахме, ремонтът трябваше да се извърши спешно, издърпахме колата до близкото село Огняново до сервиза на Руслан (известен е там в околността). Сложиха ми шайба Кортеко - всичко с труда 520лв. Ремъка беше здрав и не съм го сменял - сложиха ми стария. Ето и малко снимки на самата шайба:

Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Re: Демпферна шайба - проверявайте
Колеги не съм чел всичките 50 страници, но аз карам вече над 50 000км с едномасов(без демфер) съединител и без демферна шайба на 320 136кс., има фирма която ми я направи и ми взе 280лева, не знам какви са тези космически цени по 500-600лева за шайби. Нямам никакви проблеми като разтрисане, вибрации и т.н
- Malik
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 324
- Регистриран на: 19.09.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 530d '09
Re: Демпферна шайба - проверявайте
И моят експеримент с Дайко-то се оказа неуспешен. След около 15к км днес сутринта изплю ремъците.
Сега сложих Кортеко.
Догодина оригинална
Сега сложих Кортеко.
Догодина оригинална

- Maxmadness
- ентусиаст
-
- Мнения: 1151
- Регистриран на: 15.03.2010
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320Cd. `04 Kawasaki z1000 `11
Re: Демпферна шайба - проверявайте
Malik написа:И моят експеримент с Дайко-то се оказа неуспешен. След около 15к км днес сутринта изплю ремъците.
Сега сложих Кортеко.
Догодина оригинална
Кортекото ако не е менте,ще забравиш за дълго време

"The Lion does not need the whole world to fear him, only those nearest where he roams"
A.J DARKHOLME
A.J DARKHOLME
- philipz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 400
- Регистриран на: 13.03.2013
- Местоположение: СA
- Пол: Мъж
- Кара: 330 d ,204 h.p.
- Детайли за колата: e46 330d touring ,manual 6 speed,204 h.p.
Re: Демпферна шайба - проверявайте
Тъй като има съществена разлика между шайбата на 4 и 6 цилиндровите мотори - ако има някой колега , който му е хвръкнала шайбата ( на 6 цилиндров мотор ) и му е спукала радиатори и т.н. , нека да сподели . Този случай го чета само за 4 цилиндровите. Майстора ми каза ,че с моята шайба при скъсване мога дори с кретане бавно, да стигна до сервиза.
Моята има леки цепнатини , при подаване на газ ( 4000 оборота ) на свободна - не мърда шайбата. Ясно , че ще се взима оригинал , въпроса е да ми даде малко време да посъбера някой лев , че си е цифра
Моята има леки цепнатини , при подаване на газ ( 4000 оборота ) на свободна - не мърда шайбата. Ясно , че ще се взима оригинал , въпроса е да ми даде малко време да посъбера някой лев , че си е цифра

- vvasilev1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1870
- Регистриран на: 8.04.2012
- Местоположение: Търново
- Пол: Мъж
- Кара: 318td compact '03
- Мечтае да кара: M3
- Детайли за колата: с две порти
Re: Демпферна шайба - проверявайте
Ако при форсиране не мърдат и не скърца при палене или гасене, не те знам за къде бързаш?
Sent from my HTC One using Tapatalk
Sent from my HTC One using Tapatalk
- philipz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 400
- Регистриран на: 13.03.2013
- Местоположение: СA
- Пол: Мъж
- Кара: 330 d ,204 h.p.
- Детайли за колата: e46 330d touring ,manual 6 speed,204 h.p.
Re: Демпферна шайба - проверявайте
Не мърда при форсиране , не скърца . Просто има леки пукнатини ,и от това ,което прочетох ,трябва незабавно да я сменя .
Никъде не прочетох ,че на 330ка и е хвръкнала шайбата и другото интересно е - никой не се оплаква от кортеко. Разликата в цената е двойна все пак .
Никъде не прочетох ,че на 330ка и е хвръкнала шайбата и другото интересно е - никой не се оплаква от кортеко. Разликата в цената е двойна все пак .
- vvasilev1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1870
- Регистриран на: 8.04.2012
- Местоположение: Търново
- Пол: Мъж
- Кара: 318td compact '03
- Мечтае да кара: M3
- Детайли за колата: с две порти
Re: Демпферна шайба - проверявайте
Карай си колата и не се филмирай.
Sent from my HTC One using Tapatalk
Sent from my HTC One using Tapatalk
- NGneer4eto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1046
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: по Аутобан
- Детайли за колата: снегорин
Re: Демпферна шайба - проверявайте
philipz написа:Тъй като има съществена разлика между шайбата на 4 и 6 цилиндровите мотори - ако има някой колега , който му е хвръкнала шайбата ( на 6 цилиндров мотор ) и му е спукала радиатори и т.н. , нека да сподели . Този случай го чета само за 4 цилиндровите. Майстора ми каза ,че с моята шайба при скъсване мога дори с кретане бавно, да стигна до сервиза.
Моята има леки цепнатини , при подаване на газ ( 4000 оборота ) на свободна - не мърда шайбата. Ясно , че ще се взима оригинал , въпроса е да ми даде малко време да посъбера някой лев , че си е цифра
Моята изглеждаше почти като нова когато я сменях. Само имаше леко обелена черна боичка на места и миниатюрни пукнатини по гумата. Разликата обаче беше, че с новата много силно намаля тропането при гасене на двигателя. Старата шайба е поне на 230 000+ км и така като я гледам и я сравня със късащите се шайби на 320-ките, май може и още толкова да изкара.

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани