Грешки при диагностициране - Е46 и Е39.

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 419
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
Мечтае да кара: Всичко що започва с М

Re: Грешки при диагностициране - Е46 и Е39.

Мнение от insane_v » 07 Апр 2015, 23:26

oci написа:
insane_v написа:Здравейте, колеги. Наскоро смених дросела, че ми правеше доста проблеми. Мотора ми е М54 Б30 и е с дросел с електронно управление. При смяната откачих акумулатора за всеки случай. След смяната го закачих и изтрих адаптацията на колата за стария дросел, за да може да се адаптира към новия. Сега мотора работи перфектно, но все пак искам да попитам това достатъчно ли е или трябва да ходя на майстор да ми обучи компа да работи коректно с новия дросел?

то това е обучаването като изтриеш адаптивите на дросела, а ти вече си го направил :yes:


Благодаря, колега. Вече няколко седмици откакто смених дросела и нямам проблеми, но все пак исках да съм сигурен, че не бъркам нещо.

Потребител
Аватар
Мнения: 40
Регистриран на: 26.07.2014
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Грешки при диагностициране - Е46 и Е39.

Мнение от killyou » 16 Апр 2015, 15:31

Колеги, някой да се е сблъсквал с тази грешка - 43F1 Electrical Aux Heater - Short Circuit to B-, да не е нагревателя за антифриза. Става въпрос за М47N

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 419
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
Мечтае да кара: Всичко що започва с М

Re: Грешки при диагностициране - Е46 и Е39.

Мнение от insane_v » 18 Апр 2015, 18:53

insane_v написа:
oci написа:
insane_v написа:Здравейте, колеги. Наскоро смених дросела, че ми правеше доста проблеми. Мотора ми е М54 Б30 и е с дросел с електронно управление. При смяната откачих акумулатора за всеки случай. След смяната го закачих и изтрих адаптацията на колата за стария дросел, за да може да се адаптира към новия. Сега мотора работи перфектно, но все пак искам да попитам това достатъчно ли е или трябва да ходя на майстор да ми обучи компа да работи коректно с новия дросел?

то това е обучаването като изтриеш адаптивите на дросела, а ти вече си го направил :yes:


Благодаря, колега. Вече няколко седмици откакто смених дросела и нямам проблеми, но все пак исках да съм сигурен, че не бъркам нещо.


Всъщност се оказа, че наистина се прави "настройка" на клапата, която представлява отваряне до 100% и затваряне на клапата, за да може компютъра да запамети двете крайни положения. Тая настройка се активира с помощта на софтуера за диагностика.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Re: Грешки при диагностициране - Е46 и Е39.

Мнение от oci » 20 Апр 2015, 7:33

killyou написа:Колеги, някой да се е сблъсквал с тази грешка - 43F1 Electrical Aux Heater - Short Circuit to B-, да не е нагревателя за антифриза. Става въпрос за М47N

това е електрическия нагревател на антифриза.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Грешки при диагностициране - Е46 и Е39.

Мнение от zvetiko » 20 Апр 2015, 8:24

insane_v написа:
insane_v написа:
oci написа:
insane_v написа:Здравейте, колеги. Наскоро смених дросела, че ми правеше доста проблеми. Мотора ми е М54 Б30 и е с дросел с електронно управление. При смяната откачих акумулатора за всеки случай. След смяната го закачих и изтрих адаптацията на колата за стария дросел, за да може да се адаптира към новия. Сега мотора работи перфектно, но все пак искам да попитам това достатъчно ли е или трябва да ходя на майстор да ми обучи компа да работи коректно с новия дросел?

то това е обучаването като изтриеш адаптивите на дросела, а ти вече си го направил :yes:


Благодаря, колега. Вече няколко седмици откакто смених дросела и нямам проблеми, но все пак исках да съм сигурен, че не бъркам нещо.


Всъщност се оказа, че наистина се прави "настройка" на клапата, която представлява отваряне до 100% и затваряне на клапата, за да може компютъра да запамети двете крайни положения. Тая настройка се активира с помощта на софтуера за диагностика.


Колега, няма такова нещо- в дроселовата клапа има два потенциометъра с противоположни графични характеристики, които се следят взаимно, дали клапата се позиционира правилно. При замяна на клапата, както ти е казал колегата, се извършва само нулиране на стойностите на корекциите на дроселовата клапа.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 419
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
Мечтае да кара: Всичко що започва с М

Re: Грешки при диагностициране - Е46 и Е39.

Мнение от insane_v » 20 Апр 2015, 22:11

Може и да си прав, но лично гледах майстора и видях на монитора му как активира въпросната "настройка" и ми каза да слушам. Наистина се чу тракането на клапата при отварянето и затварянето и. Обяснението му беше, че всяка клапа била зацепена различно, макар и само с някакви десети или дори стотни от градуса и ако не се направи това можело понякога компа да дава грешки в позицията на клапата. След като в софтуера за диагностика я има тази настройка, и вече няколко "майстора" ми казаха, че трябва да се прави, може би наистина е редно да се направи, за да се избегнат евентуални грешки.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 350
Регистриран на: 8.11.2012
Пол: Мъж
Кара: 318ci е46'01

Re: Грешки при диагностициране - Е46 и Е39.

Мнение от Manuel » 28 Апр 2015, 15:35

Колеги може ли да помогнете, че нещо не се справям с превода, даде следните грешки: 149 control valve secondary air , 171 pruefung kraftstoff- versorgungssystem. Мотора е м43 :help:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 373
Регистриран на: 21.09.2008
Пол: Мъж
Детайли за колата: BMW E46 320d 150к.с. M47N
BMW E61 530xi 272к.с. N53 LCI

Re: Грешки при диагностициране - Е46 и Е39.

Мнение от sannikolaus » 28 Апр 2015, 19:06

Manuel написа:Колеги може ли да помогнете, че нещо не се справям с превода, даде следните грешки: 149 control valve secondary air , 171 pruefung kraftstoff- versorgungssystem. Мотора е м43 :help:

149 - Въздушен клапан на помпата
171 - Заседнал допълнителен въздушен клапан
Мисля, че това са грешките, но нека и някой по-разбиращ от мен да изкаже мнение! Успех колега!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 350
Регистриран на: 8.11.2012
Пол: Мъж
Кара: 318ci е46'01

Re: Грешки при диагностициране - Е46 и Е39.

Мнение от Manuel » 28 Апр 2015, 20:42

sannikolaus написа:
Manuel написа:Колеги може ли да помогнете, че нещо не се справям с превода, даде следните грешки: 149 control valve secondary air , 171 pruefung kraftstoff- versorgungssystem. Мотора е м43 :help:

149 - Въздушен клапан на помпата
171 - Заседнал допълнителен въздушен клапан
Мисля, че това са грешките, но нека и някой по-разбиращ от мен да изкаже мнение! Успех колега!

Можеш ли колега ми ги покажеш кой са да знам кое да свалям за проверка :lol:

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 10.05.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E46 320d 136к.с.

Re: Грешки при диагностициране - Е46 и Е39.

Мнение от jeliopetrov » 28 Апр 2015, 20:45

Здравейте!Моля за малко помощ в разчитането на следната грешка.
Колата влиза в авариен.Както си карам най-спокойно без да я юркам, изведнъж спира да набира.И съответно се оправя,ей така както си карам.
Първата ясно ЕГР ми е затапен.Мисля че проблема е във втората но не ми е ясно точно как да го оправя.
dvigatel.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 13.01.2013

Re: Грешки при диагностициране - Е46 и Е39.

Мнение от emiltrent » 28 Апр 2015, 22:06

Колеги моля за малко помощ, колата е 320 Д 136кс.
С инпа Luftmasse ми показва !34 от стойности между 0 -16. Дебитомера ли ми е заминал?

Грешките са ми:
17 TOG -мисля че е датчика за нивото на масло
Error frequency : 255
Open circuit Error present Sporadic error

215 right lever-type sensor - сензора за нивото на гориво ? При мен си работи наред.
Error frequency : 0
Short circuit to batt+ Sporadic erro

Мерси предварително.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 419
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
Мечтае да кара: Всичко що започва с М

Re: Грешки при диагностициране - Е46 и Е39.

Мнение от insane_v » 28 Апр 2015, 23:49

Manuel написа:
sannikolaus написа:
Manuel написа:Колеги може ли да помогнете, че нещо не се справям с превода, даде следните грешки: 149 control valve secondary air , 171 pruefung kraftstoff- versorgungssystem. Мотора е м43 :help:

149 - Въздушен клапан на помпата
171 - Заседнал допълнителен въздушен клапан
Мисля, че това са грешките, но нека и някой по-разбиращ от мен да изкаже мнение! Успех колега!

Можеш ли колега ми ги покажеш кой са да знам кое да свалям за проверка :lol:


149 се отнася за клапана под номер 1 в тази схема: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=EW51&mospid=47647&btnr=11_2203&hg=11&fg=45

Въздуха който се подава към този клапан идва от помпата за вторичен въздух, на английски е "Secondary Air Pump" (известна във форума като "прахосмукачката"), но грешките ти май се отнасят само заседнал клапан. Помпата е под номер 1 от тази схема: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=EW51&mospid=47647&btnr=11_2188&hg=11&fg=50 Функцията на тази помпа е чисто екологична. Студен мотор работи на обогатена смес докато загрее и в изгорелите газове има много неизгорели горивни пари. Въпросната помпа вкарва свеж въздух (кислород), за да изгори не изгорелите горивни пари и да затопли катализатора по-бързо, за да го вкара в работен режим. Помпата работи само първите 2 минути след запалване на студен мотор и след това се изключва.

Клапана се намира отляво на мотора над изпускателния колектор.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 350
Регистриран на: 8.11.2012
Пол: Мъж
Кара: 318ci е46'01

Re: Грешки при диагностициране - Е46 и Е39.

Мнение от Manuel » 29 Апр 2015, 7:21

Мерси колега жив и здрав и само да попитам може ли да ги дава като грешки заради това, че предишния собственик е махнал катализатора?

Пантерчо
Аватар
Мнения: 4700
Регистриран на: 16.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: WBS нов внос
Мечтае да кара: Е30 от скъпите

Re: Грешки при диагностициране - Е46 и Е39.

Мнение от Bavarcho » 29 Апр 2015, 9:37

...
Последна промяна Bavarcho на 01 Май 2015, 10:09, променена общо 1 път
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 132
Регистриран на: 17.05.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е61 525d, F11 525d xDrive
Мечтае да кара: само BMW-та

Re: Грешки при диагностициране - Е46 и Е39.

Мнение от jivakula » 29 Апр 2015, 20:17

Здравейте,
колата е е39 528iA и може ли да ми помогните за следните грешки:
- "202 Lambdaregelung Bank 1 Regelanschlag"
- "203 Lambdaregelung Bank 2 Regelanschlag"
- "241 Verbrennungsaussetzer Zylinder 4"

Появиха се след смяна на дебитормер, почистване на ICV(Idle Control Valve) и подмяна с нов CCV(Crankcase-Ventilation) и нови тръбички.

lambd.jpg

lambd2.jpg


Допълнително инфо след като се изчистят грешките:
- двигателя работи неравномерно. Колата има и газова уредба. На бензин много често двигателя неработи стабилно, независимо от температурата на двигателя. При превключване на газ двигателя променя работата си, но пак леко тресе. Също и като се постави колата на "N" оборотите падат и се вдигат няколко пъти докато се нормализират.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook