Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- insane_v
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 419
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
- Мечтае да кара: Всичко що започва с М
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Драгослав написа:Колеги,някой сменял ли е този тампон(Transmission bearing set) номер 2 от схемата ?
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=22_0059
Това тампона на раздатката ли е ? Или някакъв тампон на скоростите,който го има само при Х моделите?
Да, това е точно тампона на раздатката. Аз го смених като сменях раздатката. На практика на него се държи цялата задна част на скоростната кутия, т.к. раздатката е монтирана на нея.
- kokok0
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 301
- Регистриран на: 19.11.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 333xi Touring
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
От любопитство - от къде се сдоби с друга раздатка ?
- insane_v
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 419
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
- Мечтае да кара: Всичко що започва с М
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
kokok0 написа:От любопитство - от къде се сдоби с друга раздатка ?
Намерих раздатка 2-ра ръка от колега от форума


- NGneer4eto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1046
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: по Аутобан
- Детайли за колата: снегорин
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
insane_v написа:kokok0 написа:От любопитство - от къде се сдоби с друга раздатка ?
Намерих раздатка 2-ра ръка от колега от форумаТампона й беше скъсан и честно казано си беше голям риск, но за мой късмет се оказа читава. И понеже не вярвах, че ще изкара много, след смяната си оправих и моята и сега си имам една за резерва
Как я оправи твоята?

- stefan_suny
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 353
- Регистриран на: 8.09.2015
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330xi
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Ами колегата най вероятно е сменял лагера на фланеца за предния кардан. В момента и аз провеждам проучване по въпроса с този ремонт. Лагерите са NK47/20 -задния иглен лагер който основно се скапва и 6011-С3 -предния който би трябвало да е здрав но не пречи да се смени(~20лв). Сега търся съвет каква е поцедурата по смяна на игления лагер, тъй като до колкото виждам от снимки на раздатката този лагер е запресован. Ще съм благодарен ако колегата или някой друг който знае сподели как го е направил за да е здраво и надеждно.
- kokok0
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 301
- Регистриран на: 19.11.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 333xi Touring
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
... и какво й беше всъщност ?
- insane_v
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 419
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
- Мечтае да кара: Всичко що започва с М
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
kokok0 написа:... и какво й беше всъщност ?
Същото като на 90% от колегите - разбит лагер на фланеца към предния кардан заради който цялата кола се тресеше при ускорение. Освен него имаше и още един лагер, който беше леко съмнителен и смених и него. Всичко останало си беше наред.
Сметката излезе:
- около 120 лв за лагери на ФАГ (не помня колко точно струваха, но бяха много по-евтини от лагерите, които са си заводски с канали, а като качество са същите, ако не и по-добри

- 30лв за нарязването на канали на външните гривни на лагерите.
- 200 лв за труд на майстора
- Sw!zz3r0
- Потребител
-
- Мнения: 32
- Регистриран на: 10.09.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330xd; 2.7biturbo quattro;
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Здравейте колеги, искам да ви попитам няколко въпроса за 4х4-то.
До колкото чета в wikipedia за xdrive, разбирам, че системта е представена 2003г и ако искам е46 с тази система, трябва да е от 2003г., но никъде не можах да намеря информация дали от самото начало на годината или от кой месец се предлага и как точно да позная, че БМВ-то е с хдрайв, а не старата 4wd система. (Тази използвана в е30 е34 и първите е46-ци до 2003г.) A относно старата система, да разбирам, че все пак има някакъв електронен блокаж посредством DSC-то?
До колкото чета в wikipedia за xdrive, разбирам, че системта е представена 2003г и ако искам е46 с тази система, трябва да е от 2003г., но никъде не можах да намеря информация дали от самото начало на годината или от кой месец се предлага и как точно да позная, че БМВ-то е с хдрайв, а не старата 4wd система. (Тази използвана в е30 е34 и първите е46-ци до 2003г.) A относно старата система, да разбирам, че все пак има някакъв електронен блокаж посредством DSC-то?
На кола с турбо ако не и даваш газ е все едно да си имаш хубава жена и да не я е.еш!
- virtualchild
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 713
- Регистриран на: 14.03.2011
- Пол: Мъж
- Кара: F11 LCI 530xd / E46 330xda M57N
- Мечтае да кара: по-малко на пътна помощ
- Детайли за колата: +VRPerformance+eco-tuning auto+ново BMW X5 турбо
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Няма е46 с x-drive колега. Разликата е в раздатката, която чрез електроника може да прехвърля между предна и задна ос.
Просто вземаш Е90 ако това ти трябва.
Просто вземаш Е90 ако това ти трябва.
- Sw!zz3r0
- Потребител
-
- Мнения: 32
- Регистриран на: 10.09.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330xd; 2.7biturbo quattro;
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Грешна им е информацията във wiki-то значи.
"xDrive is available on the X1, X3 and is standard equipment on X5, and X6 crossover sport activity vehicles. It is also optional on the 1 Series (2012-present) 3 Series (2003–present for sedans, 2007-2013 for coupes), 4 Series (2014), 5 Series (2005-present), 6 Series (2012–present for coupe and Gran Coupe), and 7 Series (2010–present)."
"xDrive was introduced in 2003 with the new X3 and the refreshed BMW 3 Series (E46)." - особено това ме наведе на мисълта, че фейслифтовите са хдрайв.
Не държа на него и другото 4х4 ми върши работа, стига да има този електронен блокаж, който да блокира с АБС превъртащата гума, за да прехвърли усилие на другата.
Също би ми било интерсно някой да сподели, дали е повдигал малко колата, примерно с подложки или да използва гуми 225/50/17 вместо заводските 225/45/17?
"xDrive is available on the X1, X3 and is standard equipment on X5, and X6 crossover sport activity vehicles. It is also optional on the 1 Series (2012-present) 3 Series (2003–present for sedans, 2007-2013 for coupes), 4 Series (2014), 5 Series (2005-present), 6 Series (2012–present for coupe and Gran Coupe), and 7 Series (2010–present)."
"xDrive was introduced in 2003 with the new X3 and the refreshed BMW 3 Series (E46)." - особено това ме наведе на мисълта, че фейслифтовите са хдрайв.
Не държа на него и другото 4х4 ми върши работа, стига да има този електронен блокаж, който да блокира с АБС превъртащата гума, за да прехвърли усилие на другата.
Също би ми било интерсно някой да сподели, дали е повдигал малко колата, примерно с подложки или да използва гуми 225/50/17 вместо заводските 225/45/17?
На кола с турбо ако не и даваш газ е все едно да си имаш хубава жена и да не я е.еш!
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Sw!zz3r0 написа:Също би ми било интерсно някой да сподели, дали е повдигал малко колата, примерно с подложки или да използва гуми 225/50/17 вместо заводските 225/45/17?
Колега, x-овете са високи като трактори, ако са със заводското си окачване, не вярвам да искаш да я вдигаш още.
Иначе моята е с ниско окачване и наскоро сложих 225/50/17, нямам никакъв проблем.
- kokok0
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 301
- Регистриран на: 19.11.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 333xi Touring
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
235/45/17 също пасва идеално.
- sevenfifty
- Потребител
-
- Мнения: 8
- Регистриран на: 30.05.2015
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: e46 330xd touring
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Здравейте,
Наскоро си купих каравана, която да тегля с 330xd (ръчни) и искам да споделя, че колата се представя повече от прилично
Не липсва нито мощност, нито въртящ момент, а караванката не е лека, около 1000кг.
Единствено се надявам съединителя да не ме предаде бързо, та ако някой може да сподели опит ако тегли активно, някакви съвети за теглене и това как да се щади съединителя - на каква предавка е препоръчитлено да се изкачват наклони, или пък обороти на ДВГ и т.н
Поздрави на всички!
Наскоро си купих каравана, която да тегля с 330xd (ръчни) и искам да споделя, че колата се представя повече от прилично

Не липсва нито мощност, нито въртящ момент, а караванката не е лека, около 1000кг.
Единствено се надявам съединителя да не ме предаде бързо, та ако някой може да сподели опит ако тегли активно, някакви съвети за теглене и това как да се щади съединителя - на каква предавка е препоръчитлено да се изкачват наклони, или пък обороти на ДВГ и т.н
Поздрави на всички!

- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
icak написа:Sw!zz3r0 написа:Също би ми било интерсно някой да сподели, дали е повдигал малко колата, примерно с подложки или да използва гуми 225/50/17 вместо заводските 225/45/17?
Колега, x-овете са високи като трактори, ако са със заводското си окачване, не вярвам да искаш да я вдигаш още.
Иначе моята е с ниско окачване и наскоро сложих 225/50/17, нямам никакъв проблем.
Като комбайна са направо ...точно 1.8 см е по-висок седана .
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
acho.rs написа:icak написа:Sw!zz3r0 написа:Също би ми било интерсно някой да сподели, дали е повдигал малко колата, примерно с подложки или да използва гуми 225/50/17 вместо заводските 225/45/17?
Колега, x-овете са високи като трактори, ако са със заводското си окачване, не вярвам да искаш да я вдигаш още.
Иначе моята е с ниско окачване и наскоро сложих 225/50/17, нямам никакъв проблем.
Като комбайна са направо ...точно 1.8 см е по-висок седана .
Е споко ся, не се засягай.. и аз карам х. 1.8см над вече достатъчно високото окачване на обикновения седан.. Както и да е, сега няма да го обръщаме на спор, просто никой не може да си изкриви душата, да каже, че х-овете не изглеждат неестествено със сток окачването им, а за мен лично даже и прекалено. Да не говорим за поведение при завои.. голямо лашкане. Иначе е ясно, че е готино да си караш спокойно и да не се превръщаш в параноик, следящ всяка неравност по пътя и да се чудиш сега ще опре ли тука, няма ли да опре

Ето произволна снимка от нета за сравнение, горе е сток окачване, долу е с H&R пружини и Билщайн амортисьори.

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани