Малко корекция на колекторчето!
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
Re: Малко корекция на колекторчето!
се няква роля ще играят тия неща там са заега ще ги оставя ще направя едно патуване до германия и като се върна ще го сваля пак и ще ги махна че имам и една изгоряла свещ да сменя .
- ludia
-
-
- Мнения: 1079
- Регистриран на: 6.05.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Бързо
- Мечтае да кара: М3 Е92
Re: Малко корекция на колекторчето!
От три дни съм без пеперудки и понеже това е форум се чувствам длъжен да споделя своите впечатления.
Като ги махнах измих колекторите и ЕГР клапана, зглобих всичко и след 3-дни каране впечатленията са ми:
-много по-тиха работа на двигателя от самото му запалване.
-по-добра енерция на скорост.
-според мен малко е намалял вървежа в малките обороти
-никакъв пушек
Можеби много от вас ще са любопитни за вървежа. Мога да обясня че попринцип карам в ниските обороти
45км.-4-та; 60км.-5-та; горе доло така сменям не всеки път но в 70% от случайте.
Сега 4-та сменям пак на 45-км. без разлика но 5-та се мъчи леко на 60км. а е по същия начин както с пеперудките на 65-70км.
Утре ще я тествам и за максимална скорост за да видя дали има промени и там.
Като ги махнах измих колекторите и ЕГР клапана, зглобих всичко и след 3-дни каране впечатленията са ми:
-много по-тиха работа на двигателя от самото му запалване.
-по-добра енерция на скорост.
-според мен малко е намалял вървежа в малките обороти
-никакъв пушек
Можеби много от вас ще са любопитни за вървежа. Мога да обясня че попринцип карам в ниските обороти
45км.-4-та; 60км.-5-та; горе доло така сменям не всеки път но в 70% от случайте.
Сега 4-та сменям пак на 45-км. без разлика но 5-та се мъчи леко на 60км. а е по същия начин както с пеперудките на 65-70км.
Утре ще я тествам и за максимална скорост за да видя дали има промени и там.

БМВ не е нито най-бързата кола, нито най-луксозната, сигурно не и най-красивата, тя е просто НАЙ-ДОБРАТА!
http://clip4e.com/play.php?id=45143
Re: Малко корекция на колекторчето!
ludia написа:...
честно казано се радвам, че не сме те подвели
за максимална скорост мисля че няма смисъл, защото там с клапи или не все едно, винаги ще са отворени
- Alexi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3867
- Регистриран на: 20.10.2003
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: буретата да пресъхват
Re: Малко корекция на колекторчето!
ОФФ: луд не е полезно да си караш дизела на толкова ниски обороти ... 1800-2000 като минимум е по добре ...
- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
- Alexi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3867
- Регистриран на: 20.10.2003
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: буретата да пресъхват
Re: Малко корекция на колекторчето!
до колкото чета по западните форуми това натоварва силно демферния маховик ,повечето сменили рано такъв обичат много ниските обороти
- ludia
-
-
- Мнения: 1079
- Регистриран на: 6.05.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Бързо
- Мечтае да кара: М3 Е92
Re: Малко корекция на колекторчето!
Ако имаш в предвид 1800обр. преди превключване 65-км. на 4-та е точно толкова.
А ако искаш 1800обр. след превключване трябва да съм на 90км. за да вкарам 5-та
Може и да си прав за маховика но попринцип след отпускане на съединитела мисля че вече не се натоварва.
А ако искаш 1800обр. след превключване трябва да съм на 90км. за да вкарам 5-та
Може и да си прав за маховика но попринцип след отпускане на съединитела мисля че вече не се натоварва.

БМВ не е нито най-бързата кола, нито най-луксозната, сигурно не и най-красивата, тя е просто НАЙ-ДОБРАТА!
http://clip4e.com/play.php?id=45143
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Малко корекция на колекторчето!
Alexi написа:до колкото чета по западните форуми това натоварва силно демферния маховик ,повечето сменили рано такъв обичат много ниските обороти

Si non confectus, non reficiat.
Re: Малко корекция на колекторчето!
Колеги, ще споделя и аз за моите клапи на колектора. Аз съм с мотор 3000 дизел - 184 кс. Колата ми е с автоматична скоростна кутия и клапите ги има. Та, прочетох доста във форума и не срещнах никаде това което ми казаха за клапите и закакво служат. А това което ми казаха е най логично. Клапите служат единствено при гасенето на мотора - затжарят се само когато се изгася двигателя за няколко секунди и след това се отварят пак /служат за по-меко гасене на мотора, като спират въздуха към цилиндрите/. В тази връзка, нямат нищо общо с ниските обороти или пък с екологичните изисквания. Ще вметна, 4е сами можете да проверите кога се затжарят и отварят, като с ръка бракнете под колектора и напипате оста която ги управлява - просто намерете някой да Ви пали и гаси колата.
Относно това, кога и защо се чупят - единственото логично обяснение е, че се чупят когато се натрупа нагар по тях - тогава клапите закачат в колектора и при гасене, когато моторчето ги затваря /моторчето е доста мощно/, клапите задират в колектора и се посуква оста на която са хванати. След няколко /не мога да кажа колко/ такива посуквания клапата се чупи някаде по оста. Затова извода е, клапите трябва да са чисти - тогава проблем няма. А двидателят трупа ли нагар - това вече е друг проблем. Та това е за клапите.
Още нещо да споделя - ако сте решили да ги махате - има измислено интелигентно решение - http://cgi.ebay.co.uk/BMW-Swirl-Flap-re ... 3a5e1f2a36
Клапите като се порових установих, че са на 22 или 33 мм.
Надявам се съм бил полезен, но за да сам напълно честен, това ми го каза овека който ремонтира моето BMW

Относно това, кога и защо се чупят - единственото логично обяснение е, че се чупят когато се натрупа нагар по тях - тогава клапите закачат в колектора и при гасене, когато моторчето ги затваря /моторчето е доста мощно/, клапите задират в колектора и се посуква оста на която са хванати. След няколко /не мога да кажа колко/ такива посуквания клапата се чупи някаде по оста. Затова извода е, клапите трябва да са чисти - тогава проблем няма. А двидателят трупа ли нагар - това вече е друг проблем. Та това е за клапите.
Още нещо да споделя - ако сте решили да ги махате - има измислено интелигентно решение - http://cgi.ebay.co.uk/BMW-Swirl-Flap-re ... 3a5e1f2a36
Клапите като се порових установих, че са на 22 или 33 мм.
Надявам се съм бил полезен, но за да сам напълно честен, това ми го каза овека който ремонтира моето BMW


- Face
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 654
- Регистриран на: 24.12.2007
- Местоположение: Сливен,Гърция(Kos island)
- Кара: 320Д(M47TUD20)
Re: Малко корекция на колекторчето!
Изкаш да кажеш,че служат за моторна спирачка като при ТИР-вете!
Иначе има някаква логика да се товарят при гасене,при мен се скъса едната,точно при гасене на мотора.
Но не по нормалния начин,а на скорост(сякоха ми пътя и скочих на спирачките).
Иначе има някаква логика да се товарят при гасене,при мен се скъса едната,точно при гасене на мотора.
Но не по нормалния начин,а на скорост(сякоха ми пътя и скочих на спирачките).
- starterwrc
- Потребител
-
- Мнения: 38
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: стара загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е46
- Мечтае да кара: М3 Е46
Re: Малко корекция на колекторчето!
Мой приятел скоро си прецака мотора с тези 'пеперуди'. Искат му 2500лв за целия ремонт с части втора употреба.Гадна работа! Наистина е по добре принудителното им отстраняване.
Re: Малко корекция на колекторчето!
Искам да кажа, че се затварят /работят/ точно при гасене на двигателя и затова и се 4упят точно при гасене - те през останалото време са винаги отворени.
Не служат за двигателна спирачка - както казах, сработват само при гасене на двигателя.
Не служат за двигателна спирачка - както казах, сработват само при гасене на двигателя.
- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: Малко корекция на колекторчето!
Аз пък ти казах и в една друга тема, че при отнемане на газта - затварят!
Най-брутални са пораженията когато стане белята с висока скорост/обороти и се върне до долу газта...и затворят клапите...и попадне някоя в някой от цилиндрите...а може и няколко да попаднат
... мармалад 
Най-брутални са пораженията когато стане белята с висока скорост/обороти и се върне до долу газта...и затворят клапите...и попадне някоя в някой от цилиндрите...а може и няколко да попаднат


- optimist
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 181
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: sofia
- Пол: Мъж
- Кара: e65 730d SE
- Мечтае да кара: m5
Re: Малко корекция на колекторчето!
Когато намалиш от високи обороти с клапите имаше по-голям ефект на моторна спирачка сега без тях инерцията на колата е по-голяма
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Малко корекция на колекторчето!
optimist написа:...сега без тях инерцията на колата е по-голяма
Сигурността също

Si non confectus, non reficiat.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани