За колко минути, Ви достига максимална температура ДВГ-то?

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Максимална температура ДВГ (охлаждаща течност)

Бензин 102/105 градуса.
94
14%
10мин.
151
23%
15мин.
57
9%
20мин.
18
3%
25мин.
7
1%
30мин.
2
0%
35мин.
2
0%
Дизел 88/92 градуса.
84
13%
10мин.
92
14%
15мин.
99
15%
20мин.
24
4%
25мин.
5
1%
30мин.
8
1%
35мин.
10
2%
 
Общо гласове : 653
младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 398
Регистриран на: 17.05.2010
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: Е46 /316i

Re: За колко минути, Ви достига максимална температура ДВГ-то?

Мнение от IKN » 15 Мар 2011, 1:08

Изчетох цялата тема и разбрах че при бензинките 316 /318/ за нормална се счита темп. 105 гр.
Днес най сетне успях да го разнищя това 19-то меню как правилно се влиза и почнах да гледам
дигитално температурата . Още на 75 гр. стрелката беше на 12ч. и до 105 - 106 гр. все си стои
строго вертикална . Като чета и други коментари май това се счита за нормално . Така ли е ,
или греша ??? От 75 до 105 гр. има 30градуса разлика !!!! , а стрелката е все на 12ч. :kuku:
Добре , тогава на колко градуса е предвидено да започне да отваря термостата ???
И още един много важен за мен въпрос - на колко градуса трябва да тръгне перката на радиатора????
Почнах да имам съмнения , щото при мен при леко ръчкане на място за 2 - 3 сек. стана 107 гр. , после 106 , 105 -103 .
Перка не видях да се включи , някои колеги споменават че при 103гр. им включват перките за малко и после спират.
Как да я проверя при мен дали въобще ще тръгне - ако окъся буксата на долния голям маркуч на радиатора ,трябва ли
да тръгне вентилатора ?
На самия термостат буксата за какво е - има под нея датчик за стрелката на темп. на таблото или за нещо друго ??
Извинявам се за въпросите ми , но искам да съм наясно с колата , а я имам от скоро.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2049
Регистриран на: 30.05.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 318i 98
Мечтае да кара: Електромобил...

Re: За колко минути, Ви достига максимална температура ДВГ-то?

Мнение от vavilon » 15 Мар 2011, 18:10

Трябва да включи на 104/105,гр. и да свали до 102/103,гр. Писано е! Погледни си бушон N.37, в жабката се намира.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 398
Регистриран на: 17.05.2010
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: Е46 /316i

Re: За колко минути, Ви достига максимална температура ДВГ-то?

Мнение от IKN » 15 Мар 2011, 23:51

vavilon написа:Трябва да включи на 104/105,гр. и да свали до 102/103,гр. Писано е! Погледни си бушон N.37, в жабката се намира.

Благодаря за номера на бушона колега , но явно си е здрав .
Не знам , доколкото разбирам доста параметри се следят за да има условие
за включване на перката на определена скорост. Това което съм описал в
горния си пост го пробвах при външна темп. 16 гр. и при стартиране на студен
мотор пред блока , тоест мотора не е изпитвал натоварване в движение преди
това.
Днес по обед пак правих проби - след изминати около 5 км. с нормално каране
спрях пред нас и пуснах теста /19 - 7/ . Изписа ми 102 гр. , тогава реших да включа
компресора и нагласих на 17гр. климата при външна темп. 20,5 гр. Дигнах капака
и ...о, чудо - перката върти :lalala: Компресора също , обаче от време на време спира и
пак тръгва . Вътре нагласих на трите сини точки средната врътка и си духаше прилично
студено , перката си въртеше на някакви обороти , температурата стигна до 105 гр,
и така седя към 4-5 мин. После спрях компресора , нагласих на 22 гр. и започна да
духа топло . Темп. почна да пада бързо ,стигна до към 98 гр. , но повече не я чаках и
угасих мотора . Не знам :dunno: , може и всичко да е наред . Просто на другата ми
кола съм свикнал да гледам стрелката на 90-92 гр.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 83
Регистриран на: 8.11.2009
Местоположение: София-Криводол
Пол: Мъж
Кара: Е61 530d ///M vision
Мечтае да кара: F10 550d///M

Re: За колко минути, Ви достига максимална температура ДВГ-то?

Мнение от stoino » 16 Мар 2011, 1:03

Сладур1 написа:само моята ли работи на 90-92 градуса? щото и аз като излязох след като прочетох темата и си го пуснах,загря по-бързо от 15 мин,но тук при нас беше 8-9 градуса външната температура.но колата си застана на 90,и преди съм я засичал на място,вдига до 96 градуса и предполагам се включва перката,защото не я усещам и си пада пак на 92-93....нормално ли е това.... става въпрос за 320и



ето това 92-96 е нормална темперетура за бензин,а на тези които им достига стоиности от порядака 105-110 имат проблем с охладителната система...
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 789
Регистриран на: 1.02.2010
Пол: Мъж
Кара: F34 320d
Мечтае да кара: G32
Детайли за колата: 320d GT B47

Re: За колко минути, Ви достига максимална температура ДВГ-то?

Мнение от mistyrain » 16 Мар 2011, 18:50

Ново 20. Последно колко е оптималната температура за бензин? Аз знам че за дизел е 90 а за бенз 105. В грешка ли съм?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2049
Регистриран на: 30.05.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 318i 98
Мечтае да кара: Електромобил...

Re: За колко минути, Ви достига максимална температура ДВГ-то?

Мнение от vavilon » 16 Мар 2011, 21:12

IKN написа:
vavilon написа:Трябва да включи на 104/105,гр. и да свали до 102/103,гр. Писано е! Погледни си бушон N.37, в жабката се намира.

Благодаря за номера на бушона колега , но явно си е здрав .
Не знам , доколкото разбирам доста параметри се следят за да има условие
за включване на перката на определена скорост. Това което съм описал в
гоНе е нормално да ти сваля на 98рния си пост го пробвах при външна темп. 16 гр. и при стартиране на студен
мотор пред блока , тоест мотора не е изпитвал натоварване в движение преди
това.
Днес по обед пак правих проби - след изминати около 5 км. с нормално каране
спрях пред нас и пуснах теста /19 - 7/ . Изписа ми 102 гр. , тогава реших да включа
компресора и нагласих на 17гр. климата при външна темп. 20,5 гр. Дигнах капака
и ...о, чудо - перката върти :lalala: Компресора също , обаче от време на време спира и
пак тръгва . Вътре нагласих на трите сини точки средната врътка и си духаше прилично
студено , перката си въртеше на някакви обороти , температурата стигна до 105 гр,
и така седя към 4-5 мин. После спрях компресора , нагласих на 22 гр. и започна да
духа топло . Темп. почна да пада бързо ,стигна до към 98 гр. , но повече не я чаках и
угасих мотора . Не знам :dunno: , може и всичко да е наред . Просто на другата ми
кола съм свикнал да гледам стрелката на 90-92 гр.
Сега ще оправя, анкетата за бензинките!
Бензин Цилъл 102гр./105гр. Та да обесня :) На 105гр. трябва да се включи перката, температурата пада, почити веднага на 102/103гр. и така докато достигне пак 105гр. Това в студени дни при температури под нулата. Сега, когато времето е топло, по продължително, ще се върти перката, докато свали на тези 102/103градуса.

IKN написа:
vavilon написа:Трябва да включи на 104/105,гр. и да свали до 102/103,гр. Писано е! Погледни си бушон N.37, в жабката се намира.

Благодаря за номера на бушона колега , но явно си е здрав .
Не знам , доколкото разбирам доста параметри се следят за да има условие
за включване на перката на определена скорост. Това което съм описал в
горния си пост го пробвах при външна темп. 16 гр. и при стартиране на студен
мотор пред блока , тоест мотора не е изпитвал натоварване в движение преди
това.
Днес по обед пак правих проби - след изминати около 5 км. с нормално каране
спрях пред нас и пуснах теста /19 - 7/ . Изписа ми 102 гр. , тогава реших да включа
компресора и нагласих на 17гр. климата при външна темп. 20,5 гр. Дигнах капака
и ...о, чудо - перката върти :lalala: Компресора също , обаче от време на време спира и
пак тръгва . Вътре нагласих на трите сини точки средната врътка и си духаше прилично
студено , перката си въртеше на някакви обороти , температурата стигна до 105 гр,
и така седя към 4-5 мин. После спрях компресора , нагласих на 22 гр. и започна да
духа топло . Темп. почна да пада бързо ,стигна до към 98 гр. , но повече не я чаках и
угасих мотора . Не знам :dunno: , може и всичко да е наред . Просто на другата ми
кола съм свикнал да гледам стрелката на 90-92 гр.

Колега, когато пуснеш климатика, перката се върти постоянно!!!
Не е нормално изобщо да ти пада на 98градуса! Смяна на термостат. Но за всеки случай, провери на дълъг път, как се държи температурата. Климатроника го нагласяш на ауто без включен климатик! Падне ли ти под 90гр., трябва да смениш термостата.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 83
Регистриран на: 8.11.2009
Местоположение: София-Криводол
Пол: Мъж
Кара: Е61 530d ///M vision
Мечтае да кара: F10 550d///M

Re: За колко минути, Ви достига максимална температура ДВГ-то?

Мнение от stoino » 17 Мар 2011, 0:32

mistyrain написа:Ново 20. Последно колко е оптималната температура за бензин? Аз знам че за дизел е 90 а за бенз 105. В грешка ли съм?



Аз сам имал е39 520i и оптималната темперетура и е 92-96 независимо от това дали е лято или зима щом и работи както трябва охладителната система това са стоиностите,а в момента карам е39 525tds и оптималната темперетура ми е 81-85 независимо от това дали е зима или лято....
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1573
Регистриран на: 30.10.2007
Местоположение: Столицата
Пол: Мъж

Re: За колко минути, Ви достига максимална температура ДВГ-то?

Мнение от fedoracore » 17 Мар 2011, 9:55

15 мин и си е загряла до средата ,това зимата
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 398
Регистриран на: 17.05.2010
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: Е46 /316i

Re: За колко минути, Ви достига максимална температура ДВГ-то?

Мнение от IKN » 17 Мар 2011, 11:28

vavilon написа:Колега, когато пуснеш климатика, перката се върти постоянно!!!
Не е нормално изобщо да ти пада на 98градуса! Смяна на термостат. Но за всеки случай, провери на дълъг път, как се държи температурата. Климатроника го нагласяш на ауто без включен климатик! Падне ли ти под 90гр., трябва да смениш термостата.

Да , не съм я гледал на дълъг път дигитално температурата , но ще я проверя . Досега обаче не съм
забелязал стрелката да се откланя и милиметър вляво или дясно ,независимо как ще ръчкам мотора.
Стои си винаги точно на 12 ч.
Това че падна на 98 гр. стана когато спрях компресора и пуснах парното . Според мен е нормално ,защото
крана отвори и започна циркулация през радиаторчето на парното. Обаче по нататък не я гледах примерно
след още 5 мин. каква ще е температурата , а угасих мотора. За мене беше важно да проверя най вече дали
въобще ми работи перката и нейното управление ,щото като чета колко струва нова и ми прилошава.
Сега остава да разбера при работа на място и изключен климатик дали ще завърти да охлажда перката и кой точно
датчик отговаря за това. Предполагам че е този който е на маркуча на термостата откъм долната страна на
радиатора. /или греша?/

П.П. Така и не успях да видя досега някъде инфо на колко градуса е началното отваряне на термостата.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 278
Регистриран на: 25.01.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 535ix, 2012

Re: За колко минути, Ви достига максимална температура ДВГ-то?

Мнение от landolin » 21 Мар 2011, 13:17

Незнам как трябва да е при БМВ-тата, но при старата ми кола Ауди Б4 температурата стоеше почти постоянно около 100 градуса - перките (1-ва степен) се включваха на 105 и изключваха на 98.
Няколко майстора и др. разбирачи казваха че видиш ли всички аудита работят на 100 градуса :confused: и след около половин година гарнитурата на главата сдаде багажа :banghead: , антифриза през ауспуха, маслото на боза и т.н екстри.

След ремонта смених радиатора и о чудо - температурата вече спи на 90-92 градуса!!

Само да вметна, че там датчика за перките е на радиатора и при старичък радиатор (италиански каран само с водичка) датчика не "стопля" положението и колата си седи на 100 ;)

Сега като при БМВ-то (бензинка) стрелката стои на средата, но ще погледна някой път по борд компютър колко е температурата, но за мен 100 градуса не е много нормална температура.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 83
Регистриран на: 8.11.2009
Местоположение: София-Криводол
Пол: Мъж
Кара: Е61 530d ///M vision
Мечтае да кара: F10 550d///M

Re: За колко минути, Ви достига максимална температура ДВГ-то?

Мнение от stoino » 21 Мар 2011, 18:43

Един прост опит който може да си направи всеки...Значи мойта кола е 525тдс Е39,темперетурата с която работи е 81-85 градуса,независимо от тава дали е топло на вън или студено,дали караш градско или извънградско това е температурата с която работи този мотор...И сега да преминем към опита,колата е загряла стрелката е на 12часа температурата на борда е 84градуса,колата работи на място,отваряме предния капак и отвива ме капачката на разширителния съд...и какво става???Чува се едно леко съскане като при отваряне на бира...Отвива ме капачката докрай,но забележете от разщирителния съд не излиза и капка вода???Защо ли???Защтото налягането в охладителната система е нормално,неее повишено...А какво става при колегите който темперетурата е 105градуса???Повишено налягане в охладителната система,ако отвият капачката на разширителния съд,ще има фонтани :mhihi: ...Преди и при мен преди беше така 101-102градуса изгоря гарнитурата,нова гарнитура,нова водна помпа,нов термостат,ново високо и сега ми даржи 81-85градуса :yes:
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 40
Регистриран на: 22.05.2009
Кара: BMW 320d

Re: За колко минути, Ви достига максимална температура ДВГ-то?

Мнение от f3lleR » 27 Мар 2011, 21:59

Колеги вчера смених големият термостат , и няма никаква разлика колата загрява супееееер бавно !!! , а ако е по нулата максимално до 50-60 градуса стига макс.

Остана малкия термостат за който така и неразбрах каква роля играе да охлажда изгорелите газове или изгорелите газове да топлят антифриза , но забелязах че има някой 3-ки (за 320д 136к.с. става въпрос) който го нямат малкия термостат заводски , затова ме съмнява от него да е проблема или бъркам?!?! защото не ми се иска и него да го сменям на празно , и може ли другаде да е проблема??!?! иначе сега като стана по топло чаква на 90 градуса и немърда ама пак много бавно сиг за 30 мин!!!, забелязах че на 84-5 градуса големия отваря пък на 100 се включва перката :) , помагайте :confused:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 759
Регистриран на: 19.10.2008
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: 330Ci
Мечтае да кара: M3
Детайли за колата: Mtech, Manual, Black Sapphire

Re: За колко минути, Ви достига максимална температура ДВГ-то?

Мнение от DoesNot » 27 Мар 2011, 22:08

f3lleR написа:Колеги вчера смених големият термостат , и няма никаква разлика колата загрява супееееер бавно !!! , а ако е по нулата максимално до 50-60 градуса стига макс.

Остана малкия термостат за който така и неразбрах каква роля играе да охлажда изгорелите газове или изгорелите газове да топлят антифриза , но забелязах че има някой 3-ки (за 320д 136к.с. става въпрос) който го нямат малкия термостат заводски , затова ме съмнява от него да е проблема или бъркам?!?! защото не ми се иска и него да го сменям на празно , и може ли другаде да е проблема??!?! иначе сега като стана по топло чаква на 90 градуса и немърда ама пак много бавно сиг за 30 мин!!!, забелязах че на 84-5 градуса големия отваря пък на 100 се включва перката :) , помагайте :confused:

Сменяй и малкия колега и ще се оправи :yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 147
Регистриран на: 18.02.2011
Пол: Мъж
Детайли за колата: Е60 М54

Re: За колко минути, Ви достига максимална температура ДВГ-то?

Мнение от stuci_ir » 18 Юни 2011, 18:57

Колеги днес преди около час. Външна температура 29,5гр. показваше на БК. Пускам скритото меню на колата и какво да видя:
1. Стигнах температура от сорта на 103гр. и рязко падна на 92 и пак доста бързо стигна около 105гр. Карането се извършва без климатик около 3км. температурата варираше в диапазона 105-106-107-108-107-106-107-108. 105гр. повече не видях. около 3-4 минути на 1 место седях и поех в обратна посока отново около 3км., но с включен климатик. На едно място дори температурата достигна до 109гр., но 105 не видях. 106-107-108-109-108-107-108-107-106-107-108. Направо моята тояга си работи на 107-108градуса при външна температура към 30гр. Стрелката е заковала 12 часа та не мърда.
2. Перката си включва изключва за скорости не мога да определя, но и когато климатика не е включен си се включва работи около минута изключва за около минута пак включва и така. Вътре в автомобила не можеш да усетиш, че включва но когато дигна капака го видях.
3. При включен климатик горе долу е същото включва компресора, включва перката и подобно на това, когато е изключен ги изключва, но мисля че около 30сек е интервала.
4. Пишете, че оптимална температура е 102-105гр. Моята е 106-108 градуса, това нормално ли е? Да търся ли проблеми? Колата грее ли?

П.с. Водния ми радиатор е лепен и съвсем малко продължи да сълзи. На около 1к км. към 250гр. фриз доливам

Автомобила е е46 М43 1,9 118к.с. `01г. преди фейса

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2049
Регистриран на: 30.05.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 318i 98
Мечтае да кара: Електромобил...

Re: За колко минути, Ви достига максимална температура ДВГ-то?

Мнение от vavilon » 20 Юни 2011, 9:28

Смени си радиатора :) Иначе ще си на 107-108гр. И 20мл. да загубиш, веднага се отразява на горният гръг! Затова ги вдигаш тези градуси.

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook