проверка термостат
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- stoimenov_1958
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 176
- Регистриран на: 28.12.2010
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
- Кара: е46 136к.с.
- Мечтае да кара: х5
Re: проверка термостат
Оригиналния термостат за е 46 , 136 коня е на фирма Behr и е на 85 градуса.
- ckrumov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 129
- Регистриран на: 21.04.2008
- Местоположение: София
- Кара: f31, 320D
- Мечтае да кара: Каквото и да е, но да е BMW :)
Re: проверка термостат
Имам работещ голям термостат от 320д 136к.с., ако на някой му трябва за проба..., но обикновено проблема е в малкия.
- el lobo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 342
- Регистриран на: 4.07.2009
- Пол: Мъж
- Кара: ше E46 320D
- Мечтае да кара: 850
Re: проверка термостат
здравейте колеги , смених малкия термостат с оригинален миналата зима и колата си загряваше нормално , днес забелязвам че за 30-40 мин сутринта в трафика стрелката не отиде до средата.Дали може проблема да е в големия? колата е 320 д 136 коня
- stoimenov_1958
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 176
- Регистриран на: 28.12.2010
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
- Кара: е46 136к.с.
- Мечтае да кара: х5
Re: проверка термостат
Моята кола е с два термостата.Имах проблеми подобни на описаните по-горе.Смених първо малкия термостат който беше неизправен.Положението не се промени.След това СМЕНИХ ГОЛЕМИЯ и нещата се оправиха.Новия ми термостат е на BEHR като знака на BMW е изтрит но това да не ВИ притеснява.
- el lobo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 342
- Регистриран на: 4.07.2009
- Пол: Мъж
- Кара: ше E46 320D
- Мечтае да кара: 850
Re: проверка термостат
здравейте , наблюдавам че при топло време стрелката си стига до средата в задръстванията , но при пускане по наклон пада леко наляво , а при по-студено (+6+7 градуса) не стига до средата , а съм със сменен малък термостат оригинален преди 9-10 месеца. Ако сменя и големия дали ще си загрява нормално?
- adovet
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3729
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: проверка термостат
el lobo написа:здравейте , наблюдавам че при топло време стрелката си стига до средата в задръстванията , но при пускане по наклон пада леко наляво , а при по-студено (+6+7 градуса) не стига до средата , а съм със сменен малък термостат оригинален преди 9-10 месеца. Ако сменя и големия дали ще си загрява нормално?
Сменяй и големия и стрелката ще ти седи на средата и няма дА мърда. От това е няма от какво друго

- dokt0ra
- Потребител
-
- Мнения: 44
- Регистриран на: 22.03.2011
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: s16b20,m50b20
- Мечтае да кара: с книжка
Re: проверка термостат
Dimitroff написа:adovet написа:xerial написа:Да питам и аз нещо![]()
Интересно ми е колко бързо ви загрява и съответно изстива колата ..? При мен загравя прилично бързо но ми прави впечатление, че изстива многооо бавно - ако е загряла добре колата на 90 градуса примерно и след 2 4аса стрелката е между 1та бяла линия и синята граница ...![]()
Скоро се возих в едно пежо 307 1,6 хди което е сравнително ново на 75 К и освен че доста бързо загряваше и си стигаше оптималната Т на работа след около 40-50 мин е напълно изстинала ???
От което си правя изводи че може би имам проблеми с термостатите или ...
Точно така трябва да е, не се притеснявай.Изстива по бавно защото има кори и от долу и от горе и охладителната течност е повече от колкото на Пежото.
![]()
![]()
![]()
Нашите хубавици изстиват бавно заради допълнителния отоплител или т.н. "бойлерче/ел.печка/нагревател и още куп имена " (заместителя на нафтовата печка) - държи охладителната течност топла дълго време, за да може максимално да се избегнат студените стартове зимата...което е адски голям плюс!!
Колега в грешка си,ето малко материал да прочетете:
The auxiliary heater is switched off under the following operating conditions:
* Battery voltage < 12 V (ON hysteresis 12.8 V)
* Engine speed < 790 rpm (ON hysteresis 810 rpm)
* Time after engine start < 10 s
* Coolant temperature
The coolant temperature threshold that must be exceeded for the auxiliary heater to cut out is determined with the measured ambient temperature from a characteristic curve. Characteristic curve data:
Ambient temperature [°C]
Coolant temperature threshold [°C]
-40.0 to 86.0
-5.0 to 86.0
10.0 to 50.0
20.0 to 17.0
30.0 to 17.0
бяло бяло ,защо не си червено....
Re: проверка термостат
От всичко изписано не става ясно има ли точно конкретен критерий по койта да се установи дали малкия термостат е за смяна или големия или и двата ,т.е. дали има конкретно поведение на температурата на двг ,при което на 100 % единия термостат е за смяна,а другият е здрав;или друго поведение от което да съдим че вторият е за смяна а първият е здрав,или пък поведение което категорично да показва че и двата със сигурност са заминали?Някой наема ли се да обобщи дали има такива признаци по които да разбираме кой кога да сменим?
- Maxmadness
- ентусиаст
-
- Мнения: 1151
- Регистриран на: 15.03.2010
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320Cd. `04 Kawasaki z1000 `11
Re: проверка термостат
Добре бе тия термостати много дразнеща работа миналата зима колата не загряваше и смених малкия термостат и се оправи..сега извънградски пусна ли парното на 2 чертички и 25.5 градуса и има ли малко така надолу да е пътя по инерция без да давам газ край утива вляво и то доста почти до бялата чертичка ....




"The Lion does not need the whole world to fear him, only those nearest where he roams"
A.J DARKHOLME
A.J DARKHOLME
- el lobo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 342
- Регистриран на: 4.07.2009
- Пол: Мъж
- Кара: ше E46 320D
- Мечтае да кара: 850
Re: проверка термостат
bmw-maximilian написа:Добре бе тия термостати много дразнеща работа миналата зима колата не загряваше и смених малкия термостат и се оправи..сега извънградски пусна ли парното на 2 чертички и 25.5 градуса и има ли малко така надолу да е пътя по инерция без да давам газ край утива вляво и то доста почти до бялата чертичка ....![]()
![]()
същото е и при мен и може би ще сменя и големия скоро и дано се оправят нещата , явно когато колата е с 2 докато не смениш и двата нещата не се оправят , но ако и при два нови продължи да мърда вече не знам .....
П.С. имах А4 на което стрелкаат му заспиваше на средата и то доста бързо и няма мърдане ни вляво ни вдясно
- mitaka7
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3146
- Регистриран на: 24.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е90
Re: проверка термостат
Това, че се сменя единия термостат, не означава, че другия е вечен. Както единия може да замине, така и другия.
.
.
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: проверка термостат
Макс - смени и големия термостат - според мен е от него.
Si non confectus, non reficiat.
- vavilon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2049
- Регистриран на: 30.05.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 318i 98
- Мечтае да кара: Електромобил...
Re: проверка термостат
И да не се повтарям, пак казвам! Моя термостат, оригиналният от Дару, си замина за една година и полвина
Сега съм на Бер, вече 1г. Ще висим колко ще издене.
п.п. При бензинките, трудно се хваща термостата по стрелката на температурата.

п.п. При бензинките, трудно се хваща термостата по стрелката на температурата.
- Spawn
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 120
- Регистриран на: 15.09.2009
- Местоположение: USA, Los Angeles
- Пол: Мъж
- Кара: BMW ZHP Limited Rare Edition 303 hp
- Мечтае да кара: ...вече го кара :)
Re: проверка термостат
И мен доста сериозно почват да ме дразнят тези термостати.
Колата ми не искаше да загравя до бялата първа черта изобщо.
Решх, че е големия и вчера взех термостат от колега от форума и пак не иска.
Качил съм снимка до къде стигна днес след 20 мин. каране сутринта от Пловдив до Асеновград.
Според мен малкия си е добре понеже на надолнище стрелката не пада към синьото.
ДНес ще го сваля да го пробвам дали ще има съпротивление като духна.Ако има се надявам някой колега да се разберем от Пловдив да ми даде неговия за 10 мин. да видя дали ще има ефект за да знам да не купувам и малкия излишно
Колата ми не искаше да загравя до бялата първа черта изобщо.
Решх, че е големия и вчера взех термостат от колега от форума и пак не иска.
Качил съм снимка до къде стигна днес след 20 мин. каране сутринта от Пловдив до Асеновград.
Според мен малкия си е добре понеже на надолнище стрелката не пада към синьото.
ДНес ще го сваля да го пробвам дали ще има съпротивление като духна.Ако има се надявам някой колега да се разберем от Пловдив да ми даде неговия за 10 мин. да видя дали ще има ефект за да знам да не купувам и малкия излишно
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Re: проверка термостат
Ма няма от какво да не загрява от друго! Взел си грешния термостат просто. В крайна сметка смениш ли ги и двата с нови просто няма начин да не загрява! Очевидно се е преебал! Аз знам от зората на форума, че първо се почва с малкия, после с големия! И наещата заспиват!
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани