Смяна на спирачна течност-Зануляване
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
72 мнения
• Страница 5 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
-
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: Смяна на спирачна течност-Зануляване
Да по-добре е, но разликата е само във фитингите или накрайниците на мъркучите. Самите мъркучи са винаги с оплетка от неръждавейка доколкото се ориентирах аз.
За Е46 мъркучите мисълта ми беше, че не можах да разбера те от кой тип са - с поцинковани или стоманени фитинги.
Ако може да се поръчат с по-добрите фитинги по-добре ... колкото повече толкова повече
За Е46 мъркучите мисълта ми беше, че не можах да разбера те от кой тип са - с поцинковани или стоманени фитинги.
Ако може да се поръчат с по-добрите фитинги по-добре ... колкото повече толкова повече


Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
- ///M_Martin
- Любимец на Кралицата
-
- Мнения: 4206
- Регистриран на: 6.04.2008
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: F85 X5M , Race ///M GTR V10 S85
- Мечтае да кара: M3 CSL
Re: Смяна на спирачна течност-Зануляване
Чакам отговор от магазина и като го получа ще пиша тук какво е точно различното за да не гадаем 

- kiko™
- ентусиаст
-
- Мнения: 822
- Регистриран на: 21.01.2008
- Пол: Мъж
- Кара: разни баварски екземпляри
- Мечтае да кара: ///M
Re: Смяна на спирачна течност-Зануляване
Тези дни имах свобидно време и реших и аз да сменя спирачната течност................ ефекта е осезаем 
Смяната я извърших по начина описан в началото на темата от колегите, с тази разлика че аз източих и съединителя, от него също излезе доста тъмна стара течност както от колелата. Действах по следния ред: задно дясно колело - задно ляво колело - съединител - предно дясно колело - предно ляво колело.
Съединителя и спирачките са свързани в една система и използват една и съща спирачна течност и тъй като никой не написа че е източвал и спирачната течност на съединителя реших да опиша как процедирах аз.
Смяната на спирачната течност на съединителя не е кой знае каква философия, пробката се намира на скоростната кутия, ето и една снимка която да ви улесни:

особеното при съединителя е че при него не се помпа педала както при спирачките а се натиска и задържа в долно положениие, след което се отвива пробката, от нея излиза от старата спирачна течност, завива се пробката и след това педала се отпуска. Педала започва да се издига леко като смуче от новата спирачна течност от казанчето. Ако педала не се вдигне сам, трябва да му помогнете с ръка. Процедурата се повтаря докато не започне да излиза от новата спирачна течност от пробката. Много е важно да не отпуснете педала при отворена пробка защото по този начин ще засмуче въздух вместо от новата спирачна течност. Това е, по този начин с източването и на съединителя се осъществява 100%-ова смяна на стара спирачна течност. Използвах оригинална BMW спирачна течност DOT4 която взех от колегата mitaka7 на който ако чете темата искам да благодаря за бързината и коректността

Смяната я извърших по начина описан в началото на темата от колегите, с тази разлика че аз източих и съединителя, от него също излезе доста тъмна стара течност както от колелата. Действах по следния ред: задно дясно колело - задно ляво колело - съединител - предно дясно колело - предно ляво колело.
Съединителя и спирачките са свързани в една система и използват една и съща спирачна течност и тъй като никой не написа че е източвал и спирачната течност на съединителя реших да опиша как процедирах аз.
Смяната на спирачната течност на съединителя не е кой знае каква философия, пробката се намира на скоростната кутия, ето и една снимка която да ви улесни:

особеното при съединителя е че при него не се помпа педала както при спирачките а се натиска и задържа в долно положениие, след което се отвива пробката, от нея излиза от старата спирачна течност, завива се пробката и след това педала се отпуска. Педала започва да се издига леко като смуче от новата спирачна течност от казанчето. Ако педала не се вдигне сам, трябва да му помогнете с ръка. Процедурата се повтаря докато не започне да излиза от новата спирачна течност от пробката. Много е важно да не отпуснете педала при отворена пробка защото по този начин ще засмуче въздух вместо от новата спирачна течност. Това е, по този начин с източването и на съединителя се осъществява 100%-ова смяна на стара спирачна течност. Използвах оригинална BMW спирачна течност DOT4 която взех от колегата mitaka7 на който ако чете темата искам да благодаря за бързината и коректността

- vassil_bk
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 682
- Регистриран на: 20.10.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: купета
Re: Смяна на спирачна течност-Зануляване
Между другото, в линка, който съм сложил на 3-та страница, е описана цялата процедура по смяна на течността, стъпка по стъпка, включително източване на съединителя. И снимки имаkiko™ написа:...

- kunaa
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 203
- Регистриран на: 12.12.2009
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D
- Мечтае да кара: м5
- Детайли за колата: черна печка
Re: Смяна на спирачна течност-Зануляване
Колеги някой да сподели за съединителя за каква спирачна течност става дума там? Аз смятам да сменям моята с БМВ-дот-4 но не знаех това със съединителя
и затова питам


Алкохол ДА шофьорлък НЕ
- NikVanov
- ентусиаст
-
- Мнения: 1031
- Регистриран на: 9.11.2010
- Пол: Мъж
- Кара: X3 E83 2.0d 2006; 316 i 1999;
Re: Смяна на спирачна течност-Зануляване
Колега, няколко реда по-нагоре пише:
Съединителя и спирачките са свързани в една система и използват една и съща спирачна течност
Съединителя и спирачките са свързани в една система и използват една и съща спирачна течност
- kunaa
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 203
- Регистриран на: 12.12.2009
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D
- Мечтае да кара: м5
- Детайли за колата: черна печка
Re: Смяна на спирачна течност-Зануляване
А количеството 1литър със съединителя ли е?
Алкохол ДА шофьорлък НЕ
Re: Смяна на спирачна течност-Зануляване
За разлика от спирта, спирачната течност не изхабява гумените маркучи. Течността е мазна, хидроскопична и издържлива на налягане и топлина. Затова ако няма напукване може да не се сменят спирачни маркучи. Все пак в експлоатационните книжки има период на годност на маркучите, който е препоръчителен , а не задължителен. Прави се преценка дали има напукване, колко течност пропускат и дали има омасляване по тях..
След смяна не се занулява брояч, както маслото поне преди фейслифта. Сочи се срок 2 години, защото се приема, че за това време след редовна проверка влиза въздух и спирачната течност поема влага и става неспособна за ефективна работа, което е малко спекулативно, за да става оборот.
След смяна не се занулява брояч, както маслото поне преди фейслифта. Сочи се срок 2 години, защото се приема, че за това време след редовна проверка влиза въздух и спирачната течност поема влага и става неспособна за ефективна работа, което е малко спекулативно, за да става оборот.
- minimalcoholic
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 503
- Регистриран на: 26.10.2011
- Местоположение: Русе
- Мечтае да кара: e46 330i
- mitaka7
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3146
- Регистриран на: 24.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е90
Re: Смяна на спирачна течност-Зануляване
minimalcoholic написа:колеги препоръчайте ми спирачна течност за м47н ?
ДОТ 4 си е стандарт за Е46.

- philipz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 400
- Регистриран на: 13.03.2013
- Местоположение: СA
- Пол: Мъж
- Кара: 330 d ,204 h.p.
- Детайли за колата: e46 330d touring ,manual 6 speed,204 h.p.
Re: Смяна на спирачна течност
zlati79 написа:и за да е пълна темата нека да кажем последни думи за зануляването на интервала за смяна на течноста или как да скрием часовничето!
това е цивилизования начин:
1. Ignition key to position 0 (off)
2. Hold trip meter button (the left button)
3. Ignition key to position 1. The display will show: "test 1"
4. Keep holding the trip meter button until the the display shows: "reset inspection" or "reset oilservice"
5. Release the button
6. Press and release the tip meter buton once. The Display will show the square clock symbol and the month the fluid change is overdue on. I can't remember if the date format was mm.yy or yy.mm
7. Press and hold the trip meter button until the display is showing a flashing "reset". Then release the button. "Reset" will keep flashing.
8. Presss and release the trip meter button once. The display will show the square clock symbol and the month for the next fluid change in 2 years time in the format mm.yy or yy.mm
9. Press and hold the trip meter until "End" is displayed
10. Let go of the button and turn ignition to 0 (off). The clock symbol will not show again until the next fluid chnage is due
а мен ме интерисува как ставаше през DLC Буксата под капака на мотора, защото нещо с при мен не се получава от борда, та трябва по бабишкия начин!?
Здравейте колеги !
Процедурата по-горе я направих и сработи от първия път , само че вместо да изпише 12 месец , 17 -та година ( 2 години напред е таймера ) , то ми изписа 10.17 . Колата си мисли,че е октомври месец ,така излиза . Как се регулира това колеги ???


- vasilzlatkov85
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 131
- Регистриран на: 14.01.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: bmw
- Мечтае да кара: М3,М4
- Детайли за колата: Е46 320i
E36 316i
Re: Смяна на спирачна течност-Зануляване
Някой използвал ли е машина за смяна на спирачната течност,гледам има сервизи които предлагат тази процедура,и се чудя дали да не пробвам,не че не мога и сам да си я сменя 

72 мнения
• Страница 5 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани