някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- bscsystem
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 774
- Регистриран на: 19.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: N55
Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д
Is My Car Affected?
All BMW diesels from 2001-present are potentially affected, generally older manuals arent affected but all automatic models are affected.
The safest way is to remove the manifold and check for the mechanism
източник: http://www.swirlflaps.co.uk/is-my-car-affected.html
M57 engines(M57D)(525d & 187bhp 330d) have no swirl flaps on the manual cars BUT AUTOMATICS do.
източник: http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f91/bmw-e46-diesel-info-including-*swirl-flaps*-t5537/
E46 330d M57D30, 304k.c. 550nm 1.6 boost by TST Racing, Black/Estoril Blue, Full M tech 2, Simota AF w/ custom downpipe and 76mm straight exhaust, Boost Meter VDO, Strut bar, Brembo 320mm/300, Coilovers w/ Rondell 0081 8x18 225/40 - 10x18 245/40 Vredestein Ultrac Sessanta, Front camber plates, Rear Adjustable Camber Arms, Black HID Retrofit 6k. - Sold
E87 - Black on black, exterior M1 bodykit, interior full sports package. - Sold
N55 335i m-sport, S2+ 331whp
E87 - Black on black, exterior M1 bodykit, interior full sports package. - Sold
N55 335i m-sport, S2+ 331whp
- diskoinferno
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 166
- Регистриран на: 25.10.2007
- Пол: Мъж
- Кара: F10 530d
- Мечтае да кара: M4
Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д
Вече и аз съм без клапи 6 ненужни насекоми вече ги няма
Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д
Здравейте,искам да попитам за въпроса с пеперудите..Карам Е46 330д с ръчни скорости..Искам да знам дали има пеперуди,или няма?Благодаря ви предварително.
Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д
fleeper написа:Здравейте,искам да попитам за въпроса с пеперудите..Карам Е46 330д с ръчни скорости..Искам да знам дали има пеперуди,или няма?Благодаря ви предварително.
Ако си с 184кс нямаш, иначе имаш.
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
- auxx
- Потребител
-
- Мнения: 49
- Регистриран на: 2.05.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 N57 XD
- Мечтае да кара: E60 535d
- Детайли за колата: Електрокар с шест цилиндъра
Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д
Колега fleeper аз разглобих моята и няма, а и в по предишният пост е описано,че 330д ръчка нямат, (184 к,с,). При следващите модели имат независимо ръчка или автомат. При 525д също няма. 


- BoqnZubarev
- Левскарче
-
- Мнения: 489
- Регистриран на: 17.01.2008
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: 02` E46 320d
- Детайли за колата: Баничарка
Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д
Е тамън се прибирам, след като от 9ч сутринта се занимавам с колектора. Малко повече играчка е докато се свали ама си заслужава, премахнати "пеперудки" и старателно почистен колектор и егр. Може и да си внушавам ама преди колата изпушваше при по рязко натискане, а сега, няма и грам пушек. Важното е че сега ще се спи спокойно 





- MupEHcEH
- Потребител
-
- Мнения: 31
- Регистриран на: 13.09.2012
- Местоположение: Бърно, Чехия
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 td
- Мечтае да кара: BMW M3 GTS
- Детайли за колата: BMW e46 320 td compact, 150 PS, сив металик
Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д
Kолеги, от 2 дена чета за тия хвъркати... не съм палил колата от неделя, днес ще си я разходя
Звъннах на пича дето я взех от него (стабилен, само с BMW-та се занимава), питам го правил ли е нещо по въпроса и той --- "Дааа бееее, аз съм ги махнал! КАРАЙ!"
Камък ми падна!
Айде лек ден! 

Звъннах на пича дето я взех от него (стабилен, само с BMW-та се занимава), питам го правил ли е нещо по въпроса и той --- "Дааа бееее, аз съм ги махнал! КАРАЙ!"

Камък ми падна!


Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д
А мен колеги ми е най-интересен въпроса, след като махнете тия "пеперудки" (понеже гледам страшно много хора пишат, че са ги махнали), какво точно слагате на тяхното място?
1. Просто махате болчетата и пластината, след което връщате обратно тапичката заедно с оста?
2. Махате болчетат и пластината, режете оста близо до тапичката и така я връщате на място?
3. Махате пластината, махате оста, после запушвате дупката на тапичката с неква самонарезна вида или болт?
4. Поръчвате си комплект алуминиеви тапи от някъде (e-bay за пример) които заместват изцяло оригиналните?
5. Правите някакви други магии?
Ще бъда благодарен ако споделите от опита си!
1. Просто махате болчетата и пластината, след което връщате обратно тапичката заедно с оста?
2. Махате болчетат и пластината, режете оста близо до тапичката и така я връщате на място?
3. Махате пластината, махате оста, после запушвате дупката на тапичката с неква самонарезна вида или болт?
4. Поръчвате си комплект алуминиеви тапи от някъде (e-bay за пример) които заместват изцяло оригиналните?
5. Правите някакви други магии?
Ще бъда благодарен ако споделите от опита си!
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д
Най-лесно е да срежеш оста и да върнеш обратно останалото (режеш по червената линия):

Другия вариант е да разкараш клапата заедно със стойката й и да сложиш ето такива:


Другия вариант е да разкараш клапата заедно със стойката й и да сложиш ето такива:

Si non confectus, non reficiat.
- Face
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 654
- Регистриран на: 24.12.2007
- Местоположение: Сливен,Гърция(Kos island)
- Кара: 320Д(M47TUD20)
Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д
Ако прочетеш цялата тема,можеш да си направиш една статистика кой как е процедирал.
Аз лично резнах осичките и ги върнах на мястото им(клапите).Но най-удачно и грамотно е да се поръча комплект "тапички" от ebay.
Аз лично резнах осичките и ги върнах на мястото им(клапите).Но най-удачно и грамотно е да се поръча комплект "тапички" от ebay.
Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д
Другия вариант е да разкараш клапата заедно със стойката й и да сложиш ето такива:
[/quote]
Този вариант със сигурност изглежда най-надежден от всичко което съм виждал или чувал до момента.
А някой има ли си на идея дали тези тапи могат да се намерят само в e-bay (както е споменал колегата след теб) или има и други опции за тяхното закупуване? Питам понеже съм на път да премахна моите клапи и сякаш ми се ще да бъдат заместени по най-цивилизования начин.
А относно първия вариант, който си посочил - след като срежеш оста и я поставиш отново на място, не се ли клати прекалено свободно в тапата, в следствие загуба на опорната си точка в другия край? Т.е. ако се срежат осите и остатъците от тях (Г-образно пластмасово лостче с част от металната ост) се върнат обратно на място, няма ли да доведат до някакъв проблем след монтиране на лоста който ги задвижва...

Този вариант със сигурност изглежда най-надежден от всичко което съм виждал или чувал до момента.
А някой има ли си на идея дали тези тапи могат да се намерят само в e-bay (както е споменал колегата след теб) или има и други опции за тяхното закупуване? Питам понеже съм на път да премахна моите клапи и сякаш ми се ще да бъдат заместени по най-цивилизования начин.
А относно първия вариант, който си посочил - след като срежеш оста и я поставиш отново на място, не се ли клати прекалено свободно в тапата, в следствие загуба на опорната си точка в другия край? Т.е. ако се срежат осите и остатъците от тях (Г-образно пластмасово лостче с част от металната ост) се върнат обратно на място, няма ли да доведат до някакъв проблем след монтиране на лоста който ги задвижва...
- BoqnZubarev
- Левскарче
-
- Мнения: 489
- Регистриран на: 17.01.2008
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: 02` E46 320d
- Детайли за колата: Баничарка
Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д
hus7la написа:А относно първия вариант, който си посочил - след като срежеш оста и я поставиш отново на място, не се ли клати прекалено свободно в тапата, в следствие загуба на опорната си точка в другия край? Т.е. ако се срежат осите и остатъците от тях (Г-образно пластмасово лостче с част от металната ост) се върнат обратно на място, няма ли да доведат до някакъв проблем след монтиране на лоста който ги задвижва...
Абсолютно нищо не се клати. След като се среже оста и се премахнат клапите, остава единствено пластмасовата "тапа" , която си пасва плътно в отвора. Практически в тръбата на колектора не остава нищо. При слгабянето си поставяш всичко както си е било преди разглабянето и лоста който ги задвижва си ги движи.
Аз така направих и нема грижи.
Последна промяна BoqnZubarev на 14 Окт 2012, 11:24, променена общо 1 път




- R_Lakov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 278
- Регистриран на: 31.05.2008
- Местоположение: Hull UK, Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: Мечтата карах. Сега е ред на ГТ
- Мечтае да кара: F10
Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д
Колега аз сложих такива тапи, и да ти кажа това е абсолютно излишен разход. Срежи си оста в основата и ако имаш някакви притеснения най-много си порачай нови гумени уплътнения.
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д
BoqnZubarev написа:Абсолютно нищо не се клати. След като се среже оста и се премахнат клапите, остава единствено пластмасовата "тапа" , която си пасва плътно в отвора. Практически в тръбата на колектора не остава нищо. При слгабянето си поставяш всичко както си е било преди разглабянето и лоста който ги задвижва си ги движи.
Аз така направих и нема грижи.
Точно така се прави

Si non confectus, non reficiat.
Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д
Zagy написа:Точно така се правиМахал съм на няколко коли пеперудите - никой после не се е оплаквал от каквито и да били проблеми. Това е най-лесния, най-бързия и най-евтиния начин.
Мисля като временно решение да ги махна по този начин (чрез рязане на оста)... но определено тия дни ще търся начин по-бързо да си намеря от въпросните тапи заместители, че с тях сякаш ще ми е най-мирна главата.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани