Диагностика, кодиране и програмиране
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- Val-Kris
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 70
- Регистриран на: 18.10.2009
- Местоположение: гр. Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 525 TDS
Re: Диагностика, кодиране и програмиране
Ivo_Borisov написа:Със скенера си става без проблем. Като го активираш, после стои ли си активно? Ако да, проблема може да е в лостчето. Виж дали работи, измери дали ключето дава контакт. Масово се прекъсва вътре едното кабелче.
Проблема наистина беше в лостчето. Беше прекъсната едната жичка. Оправих я и сега всичко си работи както трябва. Благодаря за съдействието

Sent from my iPhone using Tapatalk
- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Диагностика, кодиране и програмиране
Stanimir330 написа:Пичове как да разкарам тая точка от таблото ? Мъчих се със скенера, но не става. Таблото ми е от 330хд, моята е 330д. Само с програматор ли става тая работа или може с някоя програма на бмв?
Само с програматор, изчита се епрома на таблото и се сменя вин-а.
- Stanimir330
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 284
- Регистриран на: 23.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: '02 E46 330d
- Мечтае да кара: G20 330d
Re: Диагностика, кодиране и програмиране
oci написа:Stanimir330 написа:Пичове как да разкарам тая точка от таблото ? Мъчих се със скенера, но не става. Таблото ми е от 330хд, моята е 330д. Само с програматор ли става тая работа или може с някоя програма на бмв?
Само с програматор, изчита се епрома на таблото и се сменя вин-а.
От Варна, ако има някой който има програматор и знае как да оправим точката на таблото ?
- BMW-e46-320i
- Потребител
-
- Мнения: 13
- Регистриран на: 24.02.2012
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e46
- Мечтае да кара: BMW e46 GTR
Re: Диагностика, кодиране и програмиране
Здравейте колеги, решил съм да си взема някаква програмка за бмв е46 може ли да ми преложите програма и цена ? Искам програмата да може да чете и трие грешки да програмира .. американски стил да може ад се направи и т.н. ....
Мерси предварително.
Мерси предварително.
- danielgenov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 120
- Регистриран на: 12.06.2013
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e46 1.9 316i / F36 440xi
Re: Диагностика, кодиране и програмиране
Здравейте, бих искал и аз да задам няколко въпроса, но преди това да споделя малко за мъките ми докато стигна до "успешно" кодиране.
Закупих си кабел от programatoribg и доста време работих само с INPA. Прочетох нещо за NCS Expert но ми се видя прекалено трудно. Преди седмица реших да инсталирам DIS, всичко уж мина успешно, но така и не успях да се свържа с колата. Едни волатажи на един пин липсва и това
На всичкото отгоре Win 7 x64 с който бях започна да забива на welcome екрана и това продължи и след 3 преинсталации, накрая си купих win 10 x64 и до сега нямам проблеми. За 1 ден си мислех, че повече няма да се занимавам с друго освен с INPA, ама не се сдържах и реших да мина към NCS Expert. За сега не мисля за повече опити със DIS.
Накратко да кажа какво успях да си кодирам с NCS Expert: 1. Смених сервизния интервал от 25 000 на 11 000 км; 2. Активирах автоматично заключване на вратите след потегляне; 3. Активирах при отключване/заключване с централното на ключа да има светлинна индикация с мигачите; 4. Смених на климатроника температурата 16 градуса на LO (low) и съответно 32 градуса на HI (high).
Сега и въпросите
Въпрос 1. Преди 2 седмици си смених управлението на климатроника. Моето беше най-старото без автоматична рециркулация. Не знаех (вече зная) от каква кола е новото управление, само знаех, че има бутон за автоматична рециркулация. Монтирах го, както и AUC датчика. Между другото AUC датчика го тествах по следния начин: в началото временно вързах датчика да е вътре в купето и отворен с махнат филтър. Пуснах климатроника и избрах опцията за автоматична рециркулация. След това започнах да издухвам цигарен дим в датчика и клапата за рециркулация се включи - разпознава се по промяната на звука от въздуховодите
След това си го монтирах на мястото. И конкретно към въпросите: след прочитане на модула IHK с NCS Expert видях следните настройки:
ZYLINDER_ZAHL
6_zylinder променено на 4_zylinder
MOTOR_ART
diesel променено на benziner
SOLARSENSOR
aktiv променено на nicht_aktiv
SOLARSENSOR_GEBL_BALKEN
aktiv променено на nicht_aktiv
ZUSATZWASSERPUMPE
aktiv променено на nicht_aktiv
EL_DURCHLAUFERHITZER
aktiv променено на nicht_aktiv
От тук стана ясно, че климатроника е бил от 6 цилиндров дизел и колата е имала соларен сензор. Посочил съм какво съм променил, за да съответства на моята кола > M43B19TU. С 4 цилиндъра, бензинов мотор, нямам соларен сензор, нямам помпата и подгревателя.
Въпросът ми е, дали това е достатъчно. Иначе и преди кодировката климатроника си работеше всякаш нормално. Единствено ми направи впечатление следното нещо: (изключвам работещия AUC сензор и факта, че климатроника не се включваше автоматично, ако преди угасване на колата съм го угасил) започна да духа по-студено от преди. Аз обикновенно избирах 24 градуса със стария климатроник и когато ги достигнеше усезаемо въздуха ставаше по топъл и много приятно ги поддържаше градусите. След поставянето на новия се налгаше да избирам 25,26 градуса да постигна същия комфорт и въпреки това се усеща, че въздуха е по-студен отколкото трябва. Съмнявах се да не би да не управлява клапана за парно, но тествах на режим затопляне и всичко беше точно. Може би в новия климатроник има други зададени стойности за управлението на клапана за парно, незнам.
Въпрос 2. В GM5 модула промених следните настройки (преди 2 часа и половина
):
VERRIEGELN_AUT_NACH_2_MIN
nicht_aktiv сменено на aktiv
QUIT_OPT_ENTSCH
nicht_aktiv сменено на aktiv
QUIT_OPT_SCHAERF
nicht_aktiv сменено на aktiv
DWA
nicht_aktiv сменено на aktiv
Веднага след това ги тествах и всичко работеше перфеткно: индикация с мигачите при заключване/отключване и автоматично заключване след 2 минути, без да съм отварял врата.
Веднага след теста отидох до бензиностанцията да си взема цигари и като паркирах заключих с ключа но нямаше индикация с мигачи. Пазарувах 5 мин и при отключване нямах индикация с мигачите. Прибрах се, паркирах и (всички врати затворени) пак заключих и отключих - без резултат. След това отключих, отворих задната врата да си взема компютъра, после предната пасажерска да си взема покупките, затворих и реших пак да тествам с ключа - сега всичко си работеше. Къде ли е проблема ?
Update: Открих какво става. За да работи екстрата трябва след отключване да се отвори врата. При мен проблема е, че не ми работи датчика за отворена врата на шофьорската врата
За съжаление не мога да си намеря друга брава с работещ датчик (освен нова за 260 лв).
Въпрос 3. Още преди време, когато си закупих кабела той дойде с диск с програми. Тогава с CARSOFT активирах автоматично заключване на вратите след потегляне. Направи ми впечатление обаче, че тази екстра сработваше само ако съм отключил с централното на заводския ключ. Когато отключа с дистанционното на aftermarket алармата не се заключваха вратите. С NCS Expert прочетох, че функцията VERRIEGELN_AUT_AB_X_KM/H е nicht_aktiv. Въпреки това работеше. Смених стойността на aktiv и вече независимо как съм отключил, вратите автоматично се заключват след потегляне. Та въпроса е как е възможно това ?
Еми това е засега от мен. Благодаря за вниманието.
Послепис: мисля да напиша отговор само за това, как се сменя сервизния интервал с NCS Expert, защото прочетох всички отговори в темата и честно казано, малко са разхвърляни нещата и не става много ясно
Закупих си кабел от programatoribg и доста време работих само с INPA. Прочетох нещо за NCS Expert но ми се видя прекалено трудно. Преди седмица реших да инсталирам DIS, всичко уж мина успешно, но така и не успях да се свържа с колата. Едни волатажи на един пин липсва и това

Накратко да кажа какво успях да си кодирам с NCS Expert: 1. Смених сервизния интервал от 25 000 на 11 000 км; 2. Активирах автоматично заключване на вратите след потегляне; 3. Активирах при отключване/заключване с централното на ключа да има светлинна индикация с мигачите; 4. Смених на климатроника температурата 16 градуса на LO (low) и съответно 32 градуса на HI (high).
Сега и въпросите

Въпрос 1. Преди 2 седмици си смених управлението на климатроника. Моето беше най-старото без автоматична рециркулация. Не знаех (вече зная) от каква кола е новото управление, само знаех, че има бутон за автоматична рециркулация. Монтирах го, както и AUC датчика. Между другото AUC датчика го тествах по следния начин: в началото временно вързах датчика да е вътре в купето и отворен с махнат филтър. Пуснах климатроника и избрах опцията за автоматична рециркулация. След това започнах да издухвам цигарен дим в датчика и клапата за рециркулация се включи - разпознава се по промяната на звука от въздуховодите

ZYLINDER_ZAHL
6_zylinder променено на 4_zylinder
MOTOR_ART
diesel променено на benziner
SOLARSENSOR
aktiv променено на nicht_aktiv
SOLARSENSOR_GEBL_BALKEN
aktiv променено на nicht_aktiv
ZUSATZWASSERPUMPE
aktiv променено на nicht_aktiv
EL_DURCHLAUFERHITZER
aktiv променено на nicht_aktiv
От тук стана ясно, че климатроника е бил от 6 цилиндров дизел и колата е имала соларен сензор. Посочил съм какво съм променил, за да съответства на моята кола > M43B19TU. С 4 цилиндъра, бензинов мотор, нямам соларен сензор, нямам помпата и подгревателя.
Въпросът ми е, дали това е достатъчно. Иначе и преди кодировката климатроника си работеше всякаш нормално. Единствено ми направи впечатление следното нещо: (изключвам работещия AUC сензор и факта, че климатроника не се включваше автоматично, ако преди угасване на колата съм го угасил) започна да духа по-студено от преди. Аз обикновенно избирах 24 градуса със стария климатроник и когато ги достигнеше усезаемо въздуха ставаше по топъл и много приятно ги поддържаше градусите. След поставянето на новия се налгаше да избирам 25,26 градуса да постигна същия комфорт и въпреки това се усеща, че въздуха е по-студен отколкото трябва. Съмнявах се да не би да не управлява клапана за парно, но тествах на режим затопляне и всичко беше точно. Може би в новия климатроник има други зададени стойности за управлението на клапана за парно, незнам.
Въпрос 2. В GM5 модула промених следните настройки (преди 2 часа и половина

VERRIEGELN_AUT_NACH_2_MIN
nicht_aktiv сменено на aktiv
QUIT_OPT_ENTSCH
nicht_aktiv сменено на aktiv
QUIT_OPT_SCHAERF
nicht_aktiv сменено на aktiv
DWA
nicht_aktiv сменено на aktiv
Веднага след това ги тествах и всичко работеше перфеткно: индикация с мигачите при заключване/отключване и автоматично заключване след 2 минути, без да съм отварял врата.
Веднага след теста отидох до бензиностанцията да си взема цигари и като паркирах заключих с ключа но нямаше индикация с мигачи. Пазарувах 5 мин и при отключване нямах индикация с мигачите. Прибрах се, паркирах и (всички врати затворени) пак заключих и отключих - без резултат. След това отключих, отворих задната врата да си взема компютъра, после предната пасажерска да си взема покупките, затворих и реших пак да тествам с ключа - сега всичко си работеше. Къде ли е проблема ?

Update: Открих какво става. За да работи екстрата трябва след отключване да се отвори врата. При мен проблема е, че не ми работи датчика за отворена врата на шофьорската врата

Въпрос 3. Още преди време, когато си закупих кабела той дойде с диск с програми. Тогава с CARSOFT активирах автоматично заключване на вратите след потегляне. Направи ми впечатление обаче, че тази екстра сработваше само ако съм отключил с централното на заводския ключ. Когато отключа с дистанционното на aftermarket алармата не се заключваха вратите. С NCS Expert прочетох, че функцията VERRIEGELN_AUT_AB_X_KM/H е nicht_aktiv. Въпреки това работеше. Смених стойността на aktiv и вече независимо как съм отключил, вратите автоматично се заключват след потегляне. Та въпроса е как е възможно това ?

Еми това е засега от мен. Благодаря за вниманието.
Послепис: мисля да напиша отговор само за това, как се сменя сервизния интервал с NCS Expert, защото прочетох всички отговори в темата и честно казано, малко са разхвърляни нещата и не става много ясно

- VladiE
- ентусиаст
-
- Мнения: 830
- Регистриран на: 6.09.2015
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320D
- Мечтае да кара: F30 / F10
Re: Диагностика, кодиране и програмиране
Давай, че и аз четох и нищо не разбрах.
Изпратено от моя GT-N7105
Изпратено от моя GT-N7105
- danielgenov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 120
- Регистриран на: 12.06.2013
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e46 1.9 316i / F36 440xi
Re: Диагностика, кодиране и програмиране
Относно промяната на сервизния интервал:
Забележка: Аз го правя на този етап по този начин. Не твръдя, че е най-добрия, най-лесния, най-правилния и т.н. Всеки прави всичко на своя лична отговорност
1. Предварителни условия: умения за работа с NCS Еxpert, NCS Dummy; успешна връзка между модулите на колата и NCS Expert
2. Зареждаме NCS Expert и свързваме компютъра с диагностичната букса на колата.
3. Следваме стъпките до Process ECU и избор на модула на таблото. При мен (преди фейса) модула е KMB. След фейса - AKMB
4. Стигаме до екрана, който съм показал в приложената снимка:
5. Уверяваме се, че рамата е разпозната правилно и 1 към 1, с изключение на последата добавена буква от поле 2. Поле 1 от снимката не са нули. Случвало ми се е при достигане на този екран Рамата да е прочетена правилно с изключение на полето 1, което е само с нули. На този етап не знам със сигурност на какво се дължи и няма да гадая, затова препоръчвам да се продължи, само ако рамата е прочетена 1 към 1.
6. Записваме данните от поле 3.
Забележка: Следващите стъпки са, за да прочетем възможните стойности за сервизния интервал, който нашия модул KMB (AKMB) възприема. При мен лично са 25.000_km; 22.000_km; 15.000_km; 11.000_km; Не съм на 100% сигурен дали при всички е46 са същите.
7. Сменяме JOB на прочитане, прочитаме модула и си запазваме FSW_PSW.TRC настрани. Затваряме NCS Expert.
8. Oтваряме NCS Dummy.
8.1 В полето Path to NCS Expert посочваме папката на NCS Expert (логично
)
8.2. В полето Chasis избираме модела - е46
8.3. В полето Module избираме модула, който сме записали в стъпка 6 - поле 3 от приложената снимка.
8.4. Избираме бутона Export Module Parameters и записваме текстовия файл на удобно място;
9. Отваряме текстовия файл генериран в стъпка 8.4 и търсим полето KM_SERVICE_INTERVALL. Там ще видим възможните стойности. Избираме си една стойност, която трябва после да сложим в запазения файл FSW_PSW.TRC.
10. Отваряме с Notepad запазения файл FSW_PSW.TRC и търсим полето KM_SERVICE_INTERVALL. На мястото на съществуваща стойност поставяме желаната от нас, от стъпка 9.
11. След това записваме FSW_PSW.TRC като FSW_PSW.MAN, поставяме го в папка WORK на NCS Expert и кодираме таблото.
Забележка: Аз го правя на този етап по този начин. Не твръдя, че е най-добрия, най-лесния, най-правилния и т.н. Всеки прави всичко на своя лична отговорност

1. Предварителни условия: умения за работа с NCS Еxpert, NCS Dummy; успешна връзка между модулите на колата и NCS Expert
2. Зареждаме NCS Expert и свързваме компютъра с диагностичната букса на колата.
3. Следваме стъпките до Process ECU и избор на модула на таблото. При мен (преди фейса) модула е KMB. След фейса - AKMB
4. Стигаме до екрана, който съм показал в приложената снимка:
5. Уверяваме се, че рамата е разпозната правилно и 1 към 1, с изключение на последата добавена буква от поле 2. Поле 1 от снимката не са нули. Случвало ми се е при достигане на този екран Рамата да е прочетена правилно с изключение на полето 1, което е само с нули. На този етап не знам със сигурност на какво се дължи и няма да гадая, затова препоръчвам да се продължи, само ако рамата е прочетена 1 към 1.
6. Записваме данните от поле 3.
Забележка: Следващите стъпки са, за да прочетем възможните стойности за сервизния интервал, който нашия модул KMB (AKMB) възприема. При мен лично са 25.000_km; 22.000_km; 15.000_km; 11.000_km; Не съм на 100% сигурен дали при всички е46 са същите.
7. Сменяме JOB на прочитане, прочитаме модула и си запазваме FSW_PSW.TRC настрани. Затваряме NCS Expert.
8. Oтваряме NCS Dummy.
8.1 В полето Path to NCS Expert посочваме папката на NCS Expert (логично

8.2. В полето Chasis избираме модела - е46
8.3. В полето Module избираме модула, който сме записали в стъпка 6 - поле 3 от приложената снимка.
8.4. Избираме бутона Export Module Parameters и записваме текстовия файл на удобно място;
9. Отваряме текстовия файл генериран в стъпка 8.4 и търсим полето KM_SERVICE_INTERVALL. Там ще видим възможните стойности. Избираме си една стойност, която трябва после да сложим в запазения файл FSW_PSW.TRC.
10. Отваряме с Notepad запазения файл FSW_PSW.TRC и търсим полето KM_SERVICE_INTERVALL. На мястото на съществуваща стойност поставяме желаната от нас, от стъпка 9.
11. След това записваме FSW_PSW.TRC като FSW_PSW.MAN, поставяме го в папка WORK на NCS Expert и кодираме таблото.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- VladiE
- ентусиаст
-
- Мнения: 830
- Регистриран на: 6.09.2015
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320D
- Мечтае да кара: F30 / F10
Re: Диагностика, кодиране и програмиране
Благодаря ти за описанието. Ще приложа хри първа възможност и ще пиша как съм се справил 
Изпратено от моя GT-N7105

Изпратено от моя GT-N7105
- Wierdo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 558
- Регистриран на: 8.04.2008
- Местоположение: кестен сити
- Пол: Мъж
- Кара: 545i
- Мечтае да кара: 6 series 650i Gran Coupe
Re: Диагностика, кодиране и програмиране
Браво на danielgenov за напътствията.
Ще си позволя да дам и друг вариант.
Правите всичко до стъпка 8.3. След нея, вместо да експортвате параметрите на модула към текстови файл (който впроечем вече е наличен в папката на NCSExperta), можете спокойно да си промените стойностите/параметрите директно в NCS Dummy и след това да му дадете export to .MAN file. По този начин, Дъми-то директно ще направи нов .MAN файл в папката на NCSExpert и ще можете директно да кодирате модула чрез NCSExpert.
Уточнение- за да стане по този начин е нужна последната версия на NCSDummy.
Ще си позволя да дам и друг вариант.
Правите всичко до стъпка 8.3. След нея, вместо да експортвате параметрите на модула към текстови файл (който впроечем вече е наличен в папката на NCSExperta), можете спокойно да си промените стойностите/параметрите директно в NCS Dummy и след това да му дадете export to .MAN file. По този начин, Дъми-то директно ще направи нов .MAN файл в папката на NCSExpert и ще можете директно да кодирате модула чрез NCSExpert.
Уточнение- за да стане по този начин е нужна последната версия на NCSDummy.
- VladiE
- ентусиаст
-
- Мнения: 830
- Регистриран на: 6.09.2015
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320D
- Мечтае да кара: F30 / F10
Re: Диагностика, кодиране и програмиране
Аз имам страничен въпрос. Вчера опитвахме с един приятел да се свържем с колата му. Колата е е46 с двигател м52 пре-фейс. Има две диагностични букси като от тази в краката на шофьора вога да чета само двигателя, а тази отпред при могора е кръгла. Към нея се закачих с преходник, но само с INPA-та успях да прочета модулите. DIS чете но не кодва по някаква причина, а скенера не засича колата. В преходника ли е проблема? Искам да цъкна няколко опции със скенера.
Изпратено от моя GT-N7105
Изпратено от моя GT-N7105
- fitter
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 430
- Регистриран на: 10.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535D
Диагностика, кодиране и програмиране
VladiE написа:Аз имам страничен въпрос. Вчера опитвахме с един приятел да се свържем с колата му. Колата е е46 с двигател м52 пре-фейс. Има две диагностични букси като от тази в краката на шофьора вога да чета само двигателя, а тази отпред при могора е кръгла. Към нея се закачих с преходник, но само с INPA-та успях да прочета модулите. DIS чете но не кодва по някаква причина, а скенера не засича колата. В преходника ли е проблема? Искам да цъкна няколко опции със скенера.
Изпратено от моя GT-N7105
Щом четеш само двигателя, най-вероятно на кабела който използваш пин 8 и пин 7 не са свързани. Направи мост между тях в адаптера и пробвай пак.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Последна промяна fitter на 13 Сеп 2016, 16:49, променена общо 1 път
- aivanov99
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 203
- Регистриран на: 11.10.2014
- Местоположение: София
- Кара: 2002 Е39 525dA Touring
- fitter
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 430
- Регистриран на: 10.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535D
Re: Диагностика, кодиране и програмиране
aivanov99 написа:Моста не трябва ли да бъде между пин 7 и 8?
Колега прав си пиновете са 7 и 8. Объркал съм се с пиновете при Фиат. Редактирах си поста.
Sent from my iPhone using Tapatalk
- VladiE
- ентусиаст
-
- Мнения: 830
- Регистриран на: 6.09.2015
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320D
- Мечтае да кара: F30 / F10
Re: Диагностика, кодиране и програмиране
С инпа-та чета всички модули, с дис също но той не иска да запише промените по някаква причина. Скенера пък изобщо не се свързва.
Изпратено от моя GT-N7105
Изпратено от моя GT-N7105
- aivanov99
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 203
- Регистриран на: 11.10.2014
- Местоположение: София
- Кара: 2002 Е39 525dA Touring
Re: Диагностика, кодиране и програмиране
За скенера кабела е друг. Ако пробвате с Инпа кабела, няма да стане.

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани