някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- Maxmadness
- ентусиаст
-
- Мнения: 1151
- Регистриран на: 15.03.2010
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320Cd. `04 Kawasaki z1000 `11
Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д
mustang1986 написа:Да има ги
L0ReNz0_ написа:можете ли да ми кажете на бмв 320д 11.2001г фейс дали има въпросните пеперуди?
35 страници и все още има такива въпроси

"The Lion does not need the whole world to fear him, only those nearest where he roams"
A.J DARKHOLME
A.J DARKHOLME
- L0ReNz0_
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 65
- Регистриран на: 7.12.2007
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 3-ka `02g
- Мечтае да кара: BMW 3-ka `09g
Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д
bmw-maximilian написа:mustang1986 написа:Да има гиL0ReNz0_ написа:можете ли да ми кажете на бмв 320д 11.2001г фейс дали има въпросните пеперуди?
35 страници и все още има такива въпроси
питам понеже в едно от мненията пишеше че само комън рейлите ги имат, а пък незнам защо си мисля, че моята не е комън рейл..

- mitrax
- ентусиаст
-
- Мнения: 902
- Регистриран на: 26.10.2008
- Местоположение: ДУПНИЦА Скрапинг
- Пол: Мъж
- Кара: coupe e36 m42 , цоупе е46 325ci
- Мечтае да кара: ///M
- maikooo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 679
- Регистриран на: 19.05.2008
- Местоположение: София
- Кара: F90 M5
Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д
mitrax написа:па то фейс лифт без команрейл има ли ?
318d

- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д
maikooo написа:mitrax написа:па то фейс лифт без команрейл има ли ?
318d
Това май пак е комънрейл.
Si non confectus, non reficiat.
- maikooo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 679
- Регистриран на: 19.05.2008
- Местоположение: София
- Кара: F90 M5
Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д
Zagy написа:Това май пак е комънрейл.
Ако е 318d M47 -> http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=13&fg=15 не е,
ако е 318d M47N -> http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=13&fg=15 е,
т.е. ако трябва да бъдем най-точни има и комън рейл


- ociata
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 246
- Регистриран на: 25.06.2011
- Местоположение: София/Враца
- Пол: Мъж
Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д
Да споделя и аз малко впечатление - дет се вика барабар петко с мъжете. Та около 2 месеца си търсих 320д преди фейслифта. Общо взето имах около 7к + някой лев за обслужване след това, затова твърдо бях решил да взема по-запазена преди фейса, вместо нещо изморено фейс. Обаче така се случи че 2 месеца нищо не си харесах, през това време събрах още някой лев и в крайна сметка преди 2 седмици си купих 320д фейслифт.
И понеже това ми е първото БМВ(и първа кола със задно но тва е друга тема
) четох, четох и си казах тия пеперуди при мен няма да стоят, та чудо да е. В понеделник я закарах да им резнат крилата. Вървежа честно казано е почти същия. Може би понеже прочетох тук че е по-слаба в ниските и си въобразявам че наистина е така, но дори да има разлика тя е почти невъзможна за усещане. Единствено ми направи впечатление(разбира се може пак да си внушавам
), че стрелката за разхода по-лесно и бързо се забива в 20 и като цяло някак си по-нервно подскача напред назад. Като допълня нафтата тия дни ще засека разхода, въпреки че е силно относително и там де.
Все пак, както ми каза и момчето от сервиза: "махай тея глупости бе пич... купил си си толкова приятен за каране двигател и ще е толкова дебилно да го направиш тотал щета заради някакви пеперуди"
Поздрави

И понеже това ми е първото БМВ(и първа кола със задно но тва е друга тема


Все пак, както ми каза и момчето от сервиза: "махай тея глупости бе пич... купил си си толкова приятен за каране двигател и ще е толкова дебилно да го направиш тотал щета заради някакви пеперуди"
Поздрави

- bgpavlp
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 522
- Регистриран на: 23.06.2012
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д
Привет на всички,
преди няма и месец и аз се сдобих с 320d turing 150к.с 10/2002г.След като изчетох днес цялата тема,да си призная честно,няма да я запаля докато не се убедя дали има "пеперудки" или не.Но какво да правя ако има.Най лесно е да се махнат.ОК.Сваляме режем и слагаме отново.Но като се замисля си викам:"Абе за да са ги сложили,значи има за какво,и сигурно ако ги махна след време ще даде отражение." Цял ден мисля по въпроса,какво да направя:
1.Махам ги и карам така.
Проблема с моторната спирачка ще остане за тези,които живеят в планински райони.
2.Купувам нов колектор с "пеперудки".
Ако ми дадат гаранция примерно 100 хил. км,хич няма и да се замисля,купувам и слагам.
3.Укрепвам старите да не се чупят.
Как да го направя?
Все повече се замислям по 3-тото,тъй като не ми се вижда много сложно (поне на този етап),а и никой не е споделил мнение дали го е правил.А също и че не намерих в темата логично обяснение за това,каква е причината която води до счупването или до саморазвиването на болтовете на тези "пеперудки".Докато четях темата и не само тази,останах с впечатлението че не всяка кола ги чупи,което ме навежда на мисълта ,че може проблема да идва от някъде другаде.Като гледам всички снимки постнати за тези "пеперудки",всички имат нагар по тях,омаслени и т.н.,кое води до замърсяването след като се намират на всмукателния колектор.
Може би турбото изпуска масло ли или нещо друго?
Да не би вследствие на натрупаните нагари,въртенето на оста да става по трудно,и следователно напъна на въздушната струя да предизвиква късане на оста,която евентуално е по слаба в отвора?
Да не би резбата да е малка (къса),което води до саморазвиване?
Опитвам се да намеря логично обяснение на ситуацията,от където да се изведат конкретните решения на проблема.
преди няма и месец и аз се сдобих с 320d turing 150к.с 10/2002г.След като изчетох днес цялата тема,да си призная честно,няма да я запаля докато не се убедя дали има "пеперудки" или не.Но какво да правя ако има.Най лесно е да се махнат.ОК.Сваляме режем и слагаме отново.Но като се замисля си викам:"Абе за да са ги сложили,значи има за какво,и сигурно ако ги махна след време ще даде отражение." Цял ден мисля по въпроса,какво да направя:
1.Махам ги и карам така.
Проблема с моторната спирачка ще остане за тези,които живеят в планински райони.
2.Купувам нов колектор с "пеперудки".
Ако ми дадат гаранция примерно 100 хил. км,хич няма и да се замисля,купувам и слагам.
3.Укрепвам старите да не се чупят.
Как да го направя?
Все повече се замислям по 3-тото,тъй като не ми се вижда много сложно (поне на този етап),а и никой не е споделил мнение дали го е правил.А също и че не намерих в темата логично обяснение за това,каква е причината която води до счупването или до саморазвиването на болтовете на тези "пеперудки".Докато четях темата и не само тази,останах с впечатлението че не всяка кола ги чупи,което ме навежда на мисълта ,че може проблема да идва от някъде другаде.Като гледам всички снимки постнати за тези "пеперудки",всички имат нагар по тях,омаслени и т.н.,кое води до замърсяването след като се намират на всмукателния колектор.
Може би турбото изпуска масло ли или нещо друго?
Да не би вследствие на натрупаните нагари,въртенето на оста да става по трудно,и следователно напъна на въздушната струя да предизвиква късане на оста,която евентуално е по слаба в отвора?
Да не би резбата да е малка (къса),което води до саморазвиване?
Опитвам се да намеря логично обяснение на ситуацията,от където да се изведат конкретните решения на проблема.

Ако нема у глава, има у Google.
- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д
[quote="bgpavlp"][/quote]
Еми да беше прочел цялата тема .. едни и същи въпроси - документи,обяснения,решениея,афтър маркет и т.н - никой не може да ти даде гаранция 100хил км .....
п.с: цитирам сервиз на Дару - новите колектори ,които слагаме на е46 ,заради тези пеперуди са по-некачествени от старите
Каква моторна спирачка,кво чудо ....
Еми да беше прочел цялата тема .. едни и същи въпроси - документи,обяснения,решениея,афтър маркет и т.н - никой не може да ти даде гаранция 100хил км .....
п.с: цитирам сервиз на Дару - новите колектори ,които слагаме на е46 ,заради тези пеперуди са по-некачествени от старите

Каква моторна спирачка,кво чудо ....

bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- mitrax
- ентусиаст
-
- Мнения: 902
- Регистриран на: 26.10.2008
- Местоположение: ДУПНИЦА Скрапинг
- Пол: Мъж
- Кара: coupe e36 m42 , цоупе е46 325ci
- Мечтае да кара: ///M
Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д
Gqbriel написа:
Каква моторна спирачка,кво чудо ....
мда , аз като ги нямам заводско , сигорно ще имам проблеми с моторната спирачка

Та в тоя ред на размисли , за мен най важната фунция на тея пеперудки е предотвратяването на това -> http://www.youtube.com/watch?v=58SoI7YKr4o
А ако това се беше случило на автомат на скорост ..... на блондинка

Дали главната функция на тея пеперудки не е да гасят мотора ако му дойде масълце от турбото ?

- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д
mitrax написа:Gqbriel написа:
Каква моторна спирачка,кво чудо ....
мда , аз като ги нямам заводско , сигорно ще имам проблеми с моторната спирачкаНа 330д пръвоначално ги е имало само на АВТОМАТИЦИТЕ . 4 цилиндровия команрейл излиза малко по - късно от 6 цилиндровия , и тогава вече тея пеперудки са в куверта на всички команрейли (по мои впечатления).
Та в тоя ред на размисли , за мен най важната фунция на тея пеперудки е предотвратяването на това -> http://www.youtube.com/watch?v=58SoI7YKr4o
А ако това се беше случило на автомат на скорост ..... на блондинка![]()
Дали главната функция на тея пеперудки не е да гасят мотора ако му дойде масълце от турбото ?
И като си ръчка ,като набиеш скорост и изгасиш мотора - дали няма да скапеш пак някое бутало

Вихровите клапи (пеперуди) при БМВ са поставени с цел ,подобряване на изгарянето в горивната камера,както и намаляване на вредните емисии,поставени са тъй като при дизеловия мотор няма дроселова клапа.
Това представлява вихрова клапа от годините преди 2004 година ,когато се заместват с пластмасови.

За съжаление,самите клапи ,не са проектирани особено прецизно и са виновни за голям брой повреди на двигатели,чийто ремонти са изключително скъпи.
Проблема се изразявае в откъсване на пластина,която преминава перз цилиндъра от там последствията са значими.
Принцип на действие и място на клапите

Пример на попаднала клапа в цилиндър

Клапите са разположени във всмукателния колектор,могат да бъдат или контролирани от вакуум при (DDE 4,0) или чрез електронен актуатор (DDE5.0/DDE6.3) ,контролиран от ЕКУ-то (при вакумно контролираните,проблем във вакума ги оставя в отворено положение)
Ефект при неизправност на клапите:
Остават в отворено положение : Влошаване на характеристиките на изгорелите газове в по-ниска скорост
Остават в затворено положение: Загуба на мощност приблизително 10% в по-високи обороти
http://www.youtube.com/watch?v=bTqq6L4yr3Q&feature=player_embedded
основно действие на вихровите клапи
closed at low engine speeds and low injection volumes (map-controlled)
Затворени при ниски обороти и по-малко впръскване на гориво (контролирано от МАП сензор)
Основно се отварят при следните ситуации:
• темепратурата на охладителната течност е < 14 °C
• количеството гориво е > 24 mg
• обороти > 2250 rpm OR
• входящия въздух е с температура < -5 °C.
БМВ/Пиербург взима решение за направата на клапите на дизеловите двиагатели от стомана.
Често се случва,едно или повече бутала да бъдат изключително наранени ,включително клапани,инжектори както и цилиндровата глава.Има голяма вероятност малки частици да попадна и в турбината – цената на подобен ремонт ще надхвърли няколко хиляди.
През 2004 година,БМВ признава дефекта на клапите,като от това следва заздравяването им.Увеличават диаметъра на шпиндела и все пак има двигатели до 2007 годиан които са с ранния диаметър от 22мм.
След 2009 година повече не се слагат вихрови клапи…
Решението не проблема е слагането на тапи на мястото на клапите ,като резултат почти няма загуба на мощност ,като двигателя минава тестовете за изгорели газове.
Двигателите
M47 engine(136bhp non common rail vp44 injection pump) НЯМАТ КЛАПИ
M47N common rail engine (including M47N/M47TU/M47TUD20)(150bhp face lift model August-September 2001 onwards) Имат
M57 engines(M57D)(525d & 187bhp 330d) нямат само тези с ръчна скоростна кутия но автоматиците имат!!
M57N engines(M57TUD)(525d & 330d 204bhp) и автоматик и ръчна скоростна кутия имат
4 цилиндровите двигатели след 2008 година и ранните 2009 нямат клапи,6 цилиндровите Н57 имат подобна система,но тя само наподобява клапите и няма нищо общо с тях.
Неработещи клапи/неизправни:
http://www.youtube.com/watch?v=PU3PykUSjH4&feature=player_embedded
Това са примери на тапите на мястото на клапите

Премахването им при М57:
http://www.youtube.com/watch?v=AvrKxA4PpcI&feature=player_embedded
Лист на всички двигатели които имат клапи:
Engine: M47N/M47TU/M47TUD20
Applications:
* 110 kW (148 hp) and 330 N•m (243 lb•ft)
o E46 320d 2001-2005
o E83 X3 2.0d (up to end of 2006)
Engine: M47TU2D20
Двигателя е променен през 2004 като M47TU2D20. Still at 1995 cc
Applications:
* 120 kW (161 hp) and 340 N•m (251 lb•ft)
o E60/E61 520d
o E87 120d
o E90/E91 320d
o E83 X3 2.0d (end of 2006 onwards)
Engine: M57/M57D25
M57D25 2000год.
Applications:
* 166 PS (122 kW; 164 hp) at 4000 rpm, 350 N•m (260 lb•ft) at 2000-2500 rpm with a 4750 rpm redline, models:
o 2000-2003 E39 525d *Vehicles With Automatic Transmission ONLY*
Engine: M57N/M57TU/M57TUD25
M57TUD25 was introduced in 2004.
Applications:
* 177 PS (130 kW; 175 hp) at 4000 rpm, 400 N•m (300 lb•ft) at 2000-2750 rpm models:
o E60/E61 525d
Engine: M57/M57D30
M57D30, also called M57D29, was introduced in 1998.
Applications:
* 184 PS (135 kW; 181 hp)@4000, 390 N•m (290 lb•ft)@1750-3200 models:
o E39 530d *Vehicles With Automatic Transmission ONLY*
o E46 330d/330xd *Vehicles With Automatic Transmission ONLY*
* 184 PS (135 kW; 181 hp)@4000, 410 N•m (300 lb•ft)@ 2000-3000 models:
o E38 730d *Vehicles With Automatic Transmission ONLY*
o E53 X5 3.0d
* 193 PS (142 kW; 190 hp)@4000, 410 N•m (300 lb•ft)@1750-3000 models:
o E38 730d
o E39 530d
Engine: M57N/M57TU/M57TUD30
M57TUD30 was introduced in 2002. It originally produced 160 kW (215 hp) at 4000 rpm and 500 N•m (370 lb•ft) at 2000-2750 rpm, but was tweaked for 150 kW (201 hp) at 4000 rpm and 410 N•m (300 lb•ft) at 1500-3250 rpm for 2003 and again for 200 kW (268 hp) at 4000 rpm and 560 N•m (410 lb•ft) at 2000-2250 rpm in 2004.
Applications:
* 204 PS (150 kW; 201 hp)@4000, 410 N•m (300 lb•ft)@1500-3250 models:
o E46 330d/330Cd/330xd
o E83 X3 3.0d
* 218 PS (160 kW; 215 hp)@4000, 500 N•m (370 lb•ft)@ 2000-2750 models:
o E53 X5 3.0d
o E60/E61 530d/530xd
o E65 730d
* 272 PS (200 kW; 268 hp)@4000, 560 N•m (410 lb•ft)@2000-2250
o E60/E61 535d
* 245 PS (180 kW; 242 hp)@4000, 500 N•m (370 lb•ft)@2000-2250
* 286 PS (210 kW; 282 hp)@4000, 580 N•m (430 lb•ft)@2000-2250
Engine: M57TU2D30
M57TU2D30 was introduced in 2007, making its debut in the facelifted E60 and E61.
* M57TU2D30-UL: 197 PS (145 kW; 194 hp)
* M57TU2D30-OL: 235 PS (173 kW; 232 hp)@4000, 500 N•m (370 lb•ft)@ 2000-2750
* M57TU2D30-TOP: 286 PS (210 kW; 282 hp), 580 N•m (430 lb•ft)
Applications:
* 197 PS (145 kW; 194 hp), 400 N•m (300 lb•ft) models:
o E90/E91/E92 325d
o E60/E61 525d/525xd
* 231 PS (170 kW; 228 hp)@4000, 500 N•m (370 lb•ft)@ 2000-2750 models:
o E65 730d
o E90/E91 325d
o E90/E91 330d/330xd
* 235 PS (173 kW; 232 hp) models:
o E60/E61, BMW E70, BMW E71
* 286 PS (210 kW; 282 hp), 580 N•m (430 lb•ft) models:
o E60/E61 535d
o E70 X5 3.0sd
o E71 X6 xDrive35d
o E83 X3 3.0sd
o E90/E91 335d
За всеки случай,ако някой иска да е 100%+ сигурен,най-добре да отиде при официален дилър и да попита за неговия двигател и производство.
Последните двигатели ,които имат вихрови клапи материала ,който е използван за тях е пластмаса – като целата е намаляване на щетите,въпреки това не е препоръчително да разчитаме на късмет
Енд Ъф Стори Моля

bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- mitrax
- ентусиаст
-
- Мнения: 902
- Регистриран на: 26.10.2008
- Местоположение: ДУПНИЦА Скрапинг
- Пол: Мъж
- Кара: coupe e36 m42 , цоупе е46 325ci
- Мечтае да кара: ///M
Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д
Само не ми е ясно как двигателя губи само 10% когато са затворени постоянно поради дефект да речеме . От каде взима въздух да работи тоя ДВГ ???
дросела при бензина е за да ограничава горенето посредством ограничаване на въздуха. При дизела горенето се ограничава чрез порцията гориво .
и като са поставени с цел подобряване на горенето , 2009 крачка на зад ли правят инженерите - та ги махат ?
Вихровите клапи (пеперуди) при БМВ са поставени с цел ,подобряване на изгарянето в горивната камера,както и намаляване на вредните емисии,поставени са тъй като при дизеловия мотор няма дроселова клапа.
дросела при бензина е за да ограничава горенето посредством ограничаване на въздуха. При дизела горенето се ограничава чрез порцията гориво .
и като са поставени с цел подобряване на горенето , 2009 крачка на зад ли правят инженерите - та ги махат ?

- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д
mitrax написа:Само не ми е ясно как двигателя губи само 10% когато са затворени постоянно поради дефект да речеме . От каде взима въздух да работи тоя ДВГ ???Вихровите клапи (пеперуди) при БМВ са поставени с цел ,подобряване на изгарянето в горивната камера,както и намаляване на вредните емисии,поставени са тъй като при дизеловия мотор няма дроселова клапа.
дросела при бензина е за да ограничава горенето посредством ограничаване на въздуха. При дизела горенето се ограничава чрез порцията гориво .
и като са поставени с цел подобряване на горенето , 2009 крачка на зад ли правят инженерите - та ги махат ?
Не има подобна система,която работи на същия принцип - но няма клапи....
И второ - я си представи ,че за 1 месец влязат над 1000 автомобила с подобен проблем,който се заплаща от тях...а сега си представи цяла гама от над 10 години и как ще се отрази това


bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- mitrax
- ентусиаст
-
- Мнения: 902
- Регистриран на: 26.10.2008
- Местоположение: ДУПНИЦА Скрапинг
- Пол: Мъж
- Кара: coupe e36 m42 , цоупе е46 325ci
- Мечтае да кара: ///M
Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д
И аз съм съгласен , че трябва да има такава система . Мисля обаче че тя не е толкова за по-добър режим на работа , а за предпазване от мотора от хардуерни повреди
а мисля и за по- "меко" гасене (като е запушен входа на смукателните клапани двигателя не взима въздух , не компресира въздух - не вибрира докато спира) Същото и като е отнета газта - нафта няма , затварят се клапите - защо да сгъстяваш въздух като няма да му цъкаш гориво и да има горене.
Аз си излагам тезата .. в спора се ражда истината .
Поздрави !

Аз си излагам тезата .. в спора се ражда истината .
Поздрави !

- bgpavlp
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 522
- Регистриран на: 23.06.2012
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д
Gqbriel ,
когато преди няколко дена купих колата,пътувах от Пловдив към Хасково.На един участък предприех изпреварване на 5-6 коли,скороста достигна около 160км/ч.След като ги минах и реших да се прибера в дясната лента и съответно отпуснах педала на газта,колата вместо да намали,тя за момент даже ускори.Това ме накара даже да натисна малко спирачка.В първия момент си помислих че съм взел кола с издухан мотор (слаба компресия),но след като прочетох за тези "пеперудки",съм склонен да мисля че играят ролят,при отнемане на газ да затварят притока на въздух от където идва и намалянето на скороста.Това дали със сигурност е така,не смея да кажа на 100%.
Днес свалих и моя колектор,оказа се че "пеперудки" нямам,някой ги е счупил преди мене.
когато преди няколко дена купих колата,пътувах от Пловдив към Хасково.На един участък предприех изпреварване на 5-6 коли,скороста достигна около 160км/ч.След като ги минах и реших да се прибера в дясната лента и съответно отпуснах педала на газта,колата вместо да намали,тя за момент даже ускори.Това ме накара даже да натисна малко спирачка.В първия момент си помислих че съм взел кола с издухан мотор (слаба компресия),но след като прочетох за тези "пеперудки",съм склонен да мисля че играят ролят,при отнемане на газ да затварят притока на въздух от където идва и намалянето на скороста.Това дали със сигурност е така,не смея да кажа на 100%.
Днес свалих и моя колектор,оказа се че "пеперудки" нямам,някой ги е счупил преди мене.

Ако нема у глава, има у Google.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани