Загуба на мощност след 2500 оборота 320д

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1107
Регистриран на: 8.10.2008
Местоположение: Ruse
Кара: Дизели

Re: Загуба на мощност след 2500 оборота 320д

Мнение от VRPerformance » 26 Авг 2012, 3:10

IvaN66 написа:И 64 страници да стане темата еднозначен отговор няма да се получи.За мен основния проблем си е ГНП.Въпросът е,че свалянето й и качване на стенд си е цифра,проверката разпръсквачи също,затова и вероятно малко колеги са го правили.Лично аз съм със сменен клапан на турбото и зависването си го има.
а чип имаш ли?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 131
Регистриран на: 5.11.2010

Re: Загуба на мощност след 2500 оборота 320д

Мнение от donpatrona » 14 Сеп 2012, 19:02

Здравейте колеги,
Да се включа и аз по темата. Горд собственик на Е46 136 коня от около 2,5 години. Та... при мен същия широко дискутиран ефект - на 4-та ... скорост около 90 км/h... изпреварвам , към 2500 оборота губи мощтност ( глъхне ) за около 2-3 секунди , после продължава да ускорява , на 120 км/h вкл. 5-та , ускорява , към 2800 оборота пак глъхне за 2-3 секунди , губи мощност ... после пак продължава да ускорява. Губенето на мощност освен на усет се проявява визуално и на разходомера - при загубата на мощност, стрелката на разходомера се връща със средно 2-3 позиции назад...
Та ... нататък ... преди месец ми се наложи спешен ремонт - демпферна шайба + ролки + ремък ... И я закарах на Сервиз (който го интересува на лично да пита къде) и така и така ще я правят ги помолих една диагностика за тази загуба на мощност и защото беше тромава в ниските обороти - между 1200 и 2100 оборота все едно караш малолитражка дизел без турбо ... ужас направо ... след 2100 - 2200 - дърпа ... И колегите казаха пич - турбото ти е за профилактика ... чистене, центроване и т.н. ... Сменихме за проба дебитомер, клапан на турбото плюс препрограмиране и все тая ...
Вчера им я закарах на момчетата да я правят тази профилактика... смених и въздушния филтър, че оня беше се гипсирал от мизерия. После след ремонта на турбото - марш на магистралата да пробваме. Няма и следа от това губене на мощност. Колата плавно си ускорява без да разбереш и - вдигнал си 160 ... Пробвах я 10 пъти ... от 80km/h на 4-та до 190 km/h на 5-та - съвсем плавно ускоряване.

Ооообаче :) излезе и дебитомер - моя уж хубав "PIERBURG" мери с 30% по-малко от оригиналния... примерно, при еднакво натоварване на двигателя моя мери 410 милибара, оригиналния - 535... та сега и дебитомер ще сменям, ама след месец - два , че 350 лева тоя "консуматив" :)))))

Туй то ... като пари : Сваляне на турбото, чистене , реглаж, въздушен филтър, няк'ви дифтунки, гарнитури, и прочие + работа - 450 лв.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1107
Регистриран на: 8.10.2008
Местоположение: Ruse
Кара: Дизели

Re: Загуба на мощност след 2500 оборота 320д

Мнение от VRPerformance » 14 Сеп 2012, 21:20

Това глахнене може да се оправи и с чип колега :) важното е да си доволен :)

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 10.02.2013
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: BMW e46 320d

Re: Загуба на мощност след 2500 оборота 320д

Мнение от georgios » 26 Фев 2013, 19:31

Здравейте , сега да задам и аз едно въпросче ако може , че изчетох доста от този форум но не открих точно моя проблем. Карам от 2-а месеца е46-ца 320д колата си върви добре и в ниските и високите обороти , но когато стрелката за температурата на водата влезе в нормални стойности , не е стигнала точно до средата а малко след чертичката и преди средата , колата умира все едно няма турбо , много бавно ускорява. и така известно време докато стрелката на водата не мръдне на някъде няма значение нагоре или надолу , колата се оправя и така постоянно. Когато купувах колата я закачахме и всичко си беше наред само човека ми каза че помпата е зацепена не помня точно но мисля че ми каза 1-2 градуса предварение възможно ли е да е от това ? Ако някой има някакви идеи ще се радвам на малко помощ. :help: Благодаря предварително !

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 252
Регистриран на: 3.03.2008
Местоположение: Стара Загора
Кара: Е46 2.0d 99'

Re: Загуба на мощност след 2500 оборота 320д

Мнение от IvaN66 » 27 Фев 2013, 9:39

VRPerformance написа:
IvaN66 написа:И 64 страници да стане темата еднозначен отговор няма да се получи.За мен основния проблем си е ГНП.Въпросът е,че свалянето й и качване на стенд си е цифра,проверката разпръсквачи също,затова и вероятно малко колеги са го правили.Лично аз съм със сменен клапан на турбото и зависването си го има.
а чип имаш ли?

След ремап се оправи :).

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 10.02.2013
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: BMW e46 320d

Re: Загуба на мощност след 2500 оборота 320д

Мнение от georgios » 27 Фев 2013, 12:01

Явно няма компетентни по моя проблем. :banghead:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 120
Регистриран на: 27.04.2008
Местоположение: Лондон
Пол: Мъж
Кара: E46,330D,300 bhp
Мечтае да кара: 535 D

Re: Загуба на мощност след 2500 оборота 320д

Мнение от викентии70 » 27 Фев 2013, 13:16

Здравей,колега!
Има писано по въпроса,но трудно се намират темите.Лично аз имам описан случай,точно както при теб.Само ч е когато ходих в сервиз,ми казаха,че помпата (ГНП-то) имала 4-5 градуса закъснение и затова не искаше да пали на студено (първото палене за деня),а след това я зацепиха на нула,но тогава пък като загрееше и влезеше в режим,мощността и рязко падаше и се наложи да я зацепят с 1-2 градуса предварение и нещата влязоха в релси.Та ако се оплакваш от нещо,не е в предварението.Виж си електрониката по ГНП-то,или механичната част.Може да са много работи,затова иди някой да ти обърне внимание.Късмет!!!
Ако вече трети ден не ти се работи,значи е сряда!

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 10.02.2013
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: BMW e46 320d

Re: Загуба на мощност след 2500 оборота 320д

Мнение от georgios » 27 Фев 2013, 17:48

Мерси колега , ще отида да я погледнат само незнам къде но ще поразпитам за някой доказал се майстор в Б-с .

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 288
Регистриран на: 16.12.2010
Пол: Мъж

Re: Загуба на мощност след 2500 оборота 320д

Мнение от гумата » 27 Фев 2013, 21:44

Колеги, подавам само идея- катализатор.
На един приятел му се изгуби мощността и се наложи да махне катализатора. По газовете му измериха, че не гори добре и после намериха катализатор. Направо му беше изключил дизела, някой го беше газирал, че му е отишло турбото.
Накрая сложи шумозаглушително гърне.

Потребител
Аватар
Мнения: 2
Регистриран на: 26.07.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е46
Мечтае да кара: Х6

Re: Загуба на мощност след 2500 оборота 320д

Мнение от Greshkov » 29 Мар 2013, 23:56

Здравейте,Колеги !

Ако тук не е мястото за моя въпрос,моля да ме извините,но съм от скоро във форума и не съм наясно.
Четох в началото на темата,но не виждам същия проблем като моя.Става въпрос за БМВ 320д 136к.с. края на 98г.
Същия проблем го имаше,като този в темата,че след 2200 оборота глъхне,връщам газта и след това ускорява.След известно време ГНП-то издаде багажа и неискаше да запали колата.Оказа се,че някви О-пръстени са скъсани.След направата на ГНП веднага след изваждане от сервиза,колата все едно няма турбо.Случаят е следният:Паля колата и всичко е наред след 5-6 мин.каране изчезва ускорението,все едно карам чист дизел.Гася колата,паля на момента и пак си е наред и отново същия проблем.Когато държа колата над 2500 оборота турбото си работи.Като цяло турбото работи , но като го държа над 2500-2700 оборота.На дълъг път ми се налага 1-2 предавки на доло и после пак да върна и се оправя за момент.
Знам,че по-принцип си е за диагностика,но моля ако някой има какво да коментира , нека го направи.
Благодаря предварително!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 192
Регистриран на: 5.10.2011
Пол: Мъж
Кара: спокойно
Мечтае да кара: по хубави български пътища

Re: Загуба на мощност след 2500 оборота 320д

Мнение от A-style » 05 Апр 2013, 14:49

И моята кола ми се вижда некак мудна и след 1 диагностика на "бързинка" на място(не в движение) показа следното !
1.Майстора каза ,че стойнстите на ГНП имало малко "движение" .. Имаше някакви цифри при които едната стоеше като заковано на 2.9 а другата варираше 2.2 1.8 1.5 и майстора каза че трябвало да еднакви . и да нямало такива спадове !
2.Дебитомера(пак казвам на място) показвал с 200 единици повече.И тъй като нямаше на лице др дебитомер каза да съм бил сменил с работеш дебитомер от др кола и да видя дали има разлика във вървежа. Нали се сещате че така лесно няма да ми даде някой да му свалям дебитомера и да си правя тестове с личният му автомобил :mrgreen: , за това откачих буксата на дебитомера и като направих 1 кръгче колата не върви хич ..
Сменял съм преди 3000 км филтър картерни газове, ел магнитен клапан на турбото горивен филтър ,въздушен,подмених и вакуум маркучите
320д 136к
Фатални ли са тези данни за вървежа ,че вече нямам никаква вяра на "майсторите" ?

Потребител
Аватар
Мнения: 14
Регистриран на: 17.11.2012
Пол: Мъж

Re: Загуба на мощност след 2500 оборота 320д

Мнение от ivcho_pivcho » 07 Апр 2013, 18:57

и при мен забива при 2500 и светва лампата за подгряване.

Потребител
Аватар
Мнения: 8
Регистриран на: 26.04.2012
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Bmw e46 320d
Мечтае да кара: само BMW

Re: Загуба на мощност след 2500 оборота 320д

Мнение от dinogi20 » 09 Апр 2013, 1:16

Здр, Колеги смело мога да заявя, че съм изчел цялата тема коментар по коментар като сериозно заключение, кой както иска да го приема BMW е за хора с пари не се притесняващи като карата кола за 7 - 8 хилки да изкарат 2-3 за притежанието и ,за правилната работа и функционалност на системите за съжаление в БГ нещата стоят по друг начин.
Сега малко по сериозно естествено и аз го имам съответния проблем и съм твърдо решен да го отстраня като дори това да ми струва и 2000 лв, че и повече всяка една кола, която съм притежавал е била в перфектно състояние, за пример ще дам хонда сивик струваща 2000 лв похарчени за 2 г за поддръжка и ремонти 1800 и мога да кажа, че колата е много по-добра от половината баварки в бГ било то хиксове миксове, 3-5 и т.н или хората нямат пари да ги поддържат или ако имат то били излишни пари от БМВ казват джип BMW X5 струващ 100 000 Евро след 100 000 гаранционни ако не се продаде докато стане на 200 000 той може да ти струва още 100, замислете се ;) не е моя измислица понеже съм голям фен на марката от малък затова и си купих въпросното БМВ технологичната инжинерност на германците, която мога да си позволя да закупя и поддържам а именно 320д 2000г.
В форума има много хора започнали като мен от известно време с автодиагностика и ремонтиране на БМВ, и след натрупването на някакъв по значителен опит хората си вадят хляба с това не може да ги виним, както може би ще се случи и с мен, макар че ми е повече за зимния сезон имам си др. занимание НЕ ИСКАТ ДА СПОДЕЛЯТ=(НЯМАТ ИЗГОДА) а по някога и няма как да се случи защото е мнго комплексно нещо породено от нередовна поддръжка не е смяна на филтри и масло а още десетки консумативи. Едни си харчат парите по жени, втори по пиене трети по коли. пожелавам на всички да имат толкова, че да им стигат и за трите в умерени граници.
Това което може сериозно да се констатира и да се спре с темата според мен е, че всеки до исвестна степен знае проблема си или как да го реши, но се страхува от цените - по ред -а според мен е подреден от най-не трудоемките и евтини като еквивалент в пари консумативи
1.Проверка на всяко едно клапанче по системата имащо значение за управлението на двигателя(сами преценете до колко това ви е възможно и си струва, стешенувайте ги както искате ел клапан, актуатор егр и прочие...)
2.Вакумни пътища
3. Почистване на геометриятана турбината или по скоро само топлата част (според мен и лично си мнение не стм експерт нямам стенд ще си е затворя икарам така после)
4.Дебитомер замерване на стойностите.
5. Някой хора споменават филтър картерни газове да го изясним филтър картерни газове- пречиства обгоелите газове и предотвратява част о тях който отиват в турбината да не я запушат (Това е кунсоматив - ако ви притесняват 100 лв колкото и грубо да звучи БМВ не е за вас има Опел, Фиат, Форд и т.н)
6.Диагностика на ГНП и дюзи
Равносметката може да надвиши 2-3, че дори и 4000 лв + за изправност на двигателя . Извинявам се, че ще се отклоня от темата но нека се напише една заглавна тема в РАЗДЕЛ е46 и по специално за дизел моторите не "Колко ви струват консумативите" а "Колко струва да караш БМВ настаро" . За нови всеки може да види цените и така човек да си прецени. Аз лично не бих заменил БМВ-то си ако неми се наложи поради финансови причини тоа е кола и половина
The ultimate driving machine!!! не се дживи според това какво смятаме, че е редно да сменяма или можем а според конструкторите и ДВЕ ТОЧКИ до тук Колеги.
Като край ще кажа не поради друга причини ами обсновка защо си струва инвестицията в БМВ карал съм по реда на притецание VW GOLF 1.6D( 82g mevdinka 1-2 безспорно най-здравото возило, до което съм имал допир над повече от 100 000 км в семейството ни а то беше на над 400 000 км според мен до 300 000 беше водено в книжката) Сеат Толедо 93г ( Пасат Б3 мн здрав - гние) Форд Фиеста 99г тук се почват болежкитена колите след 95-6 г конструитани ис части носещи приходи на фирмите от консумативи и части а не от продажбата на кола) Пежо 206 2007г 1.4 хди от 0-170 000 ако не ни беше фирмено никога не бих дал пари за френски б...к. Toyota Aygo 2009г 1.0 гениална инженерна - ама простотия не фирмена ами нз количка за паркинг. Хонда Сивик 1992г от 300 000 до в момента. (тая количка колко време неви и пари са инвестирнаи в нея не е истина ) Пазат Б3 1.8 моно с газ на 220 000 РЕАЛНИ- до момента караме си я не е истина колко е ДАРАКОУСТОЙЧИВА тази кола. БМВ 320Д 2000г 136 p.s МОЯТА ГОРЧИВА ЛЮБОВ (колкото да и подадеш милаат все няма да и стига на 13г и 192 000 реални км кара се с толкова мн любов и внимание, чак ми е гобия в прочем и всяко едно друго БМВ, което карам когато се докара от някой клиент за проба и диагностициране на проблема му и евентуални отремонтиране.)
ИСТИНАТА = РАВНОСМЕТКАТА . "Без Болка няма лябов " - казал заекът и скочил на таралежа.
Нямам повече какво да кажа по въпроса извинявам се ако някой се е засегнал, обидил и прочие. Благодаря изключително много на хората отзовали ми се на Л.С и по ГСМ-а на някой от въпросите и не хората, с който се надявам, че ще помагат както са обещали да отремонтираме любимата на всички ни марка коли - БМВ.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 164
Регистриран на: 14.12.2010
Пол: Мъж
Кара: 320d
Мечтае да кара: 330xd

Re: Загуба на мощност след 2500 оборота 320д

Мнение от tuporashko » 31 Май 2013, 16:31

И наистина до отговор на този доста срещан проблем не се стигна.Изчетох цялата тема, и стигнах до извода,че проблема е или в вакуми,или в клапана на турбото,дебитомер или гнп.В крайна сметка ако има колеги решили този проблем с друго освен с чип, ще се радвам да споделят,защото аз го имам този проблем от около 6 месеца и незнам от къде да почна.Благодаря ви предварително

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 252
Регистриран на: 3.03.2008
Местоположение: Стара Загора
Кара: Е46 2.0d 99'

Re: Загуба на мощност след 2500 оборота 320д

Мнение от IvaN66 » 01 Юни 2013, 8:47

Това,което на мен ми направи впечатление ще го споделя.Свалих оригиналния файл с цел ремап.Какво ми направи впечатление при разглеждане на картата за турбината.Изключително странна пространствена повърхнина.Има падини в ниските обороти в диапазона 1100-1500 оборота и при 2200-2500.Т.Е. е заложено е там турбината да разтоварва.При първа възможност ще постна картите на турбото и електромагнитния клапан.Не мога да знам,дали това е оригиналният алгоритъм,но това флашнах от колата.
След поизправянията на падините и пипане тук там,нещата се оправят драстично,ускорението е постоянно.Друг проблем се получава,но няма да го коментирам в тази тема.

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook