Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
chris_barnes написа:Преди 2-3 страници колегата JanTonko е обяснил, че ако се направи качествено софтуерно автомобила няма проблеми със загряването и не би трябвало да има разлика със/без ЕГР.
Това имах предвид,за доста хора мапа е само гориво и махане на лимитъри - да ама не

bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
Gqbriel написа:chris_barnes написа:Преди 2-3 страници колегата JanTonko е обяснил, че ако се направи качествено софтуерно автомобила няма проблеми със загряването и не би трябвало да има разлика със/без ЕГР.
Това имах предвид,за доста хора мапа е само гориво и махане на лимитъри - да ама не
Абе доста хора все още като чуят за чип и си представят оксиженист с маска, който реже, дупчи, пробива и заварява някакви платки и компоненти в някаква кутия на мотора и хоп! - чип!

Si non confectus, non reficiat.
- HackeD
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 851
- Регистриран на: 11.11.2010
- Местоположение: Пловдив
- Кара: E92 330D
Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
Днес замерихме моята кочина, резултатите се виждат хареса ми какво изкара, пробвахме с един конусен филтър като цяло разбрах, че от тях смисъл няма... 10 нютона и някви коне надолу между 2000 - 3500об. Пича вика изчислено си е с кутията карай си така.
Колата е с разплетени колектори и генерация от 330 с катализаторите.

П.п на газ изкара 161кс.



Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
Добре е. MAHA-та е модерна работа, очевидно интерсно инфо вади, жалко че не са го конфигурирали да го показва цялото...
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- svt
- Потребител
-
- Мнения: 12
- Регистриран на: 9.08.2015
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E36 328I/ БМВ Е46 325CI
- Мечтае да кара: ALL ///M
- Детайли за колата: :::::::::::::::::::::::
:::::::::::::::::::::::
Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
Здравейте,
Ще ползвам темата да споделя наблюдения и резултати от тунинговането на една от моита каляски (BMW E46 325ci). За сега е замислено да се сложат спортни колектори + ремап
. Днес я оставих за слагането на колекторите като ми се обясни, че след свалянето на катализаторите от 4-те сонди ще бъдат оставени само 2 тъй като другите 2 следят само за състоянието на катализаторите. Следователно пак ще се наложи софтуерна намеса. Колекторите ще се увият с термо лента за да се намали температурата около тях, защото са стоманени ,а не чугунени и отделят повечко топлина. За начало преди ремапа ще сменя свещите и датчик разпределителен вал/изпускателен. След първоначалния ремап ще трябва да покарам 500-1000км за да се адаптира чипа (не знам колко е логично, но както и да е) и след това отивам на dyno за изпипване и ще споделя резултатите. Поздрави и успех
Браво на Zagy за темата. 
Ще ползвам темата да споделя наблюдения и резултати от тунинговането на една от моита каляски (BMW E46 325ci). За сега е замислено да се сложат спортни колектори + ремап



- chris_barnes
- ентусиаст
-
- Мнения: 1076
- Регистриран на: 6.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11
- Мечтае да кара: на безплатна нафта
- Детайли за колата: 530xd
Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
Не ги разбирам много БМВтата май, ама това с адаптирането не ми звучи реално. И какъв ще е тоя ремап без дино - само на пътя с datalogging?
Ако не си навивал термолента до сега - използвай гумени ръкавици и мокри лентата като я навиваш.
п.с. Като монтираш термолентата и сложите колекторите е нормално на първо палене да пуши лентата - обгаря. Бъди търпелив, ще отмине.
Ако не си навивал термолента до сега - използвай гумени ръкавици и мокри лентата като я навиваш.
п.с. Като монтираш термолентата и сложите колекторите е нормално на първо палене да пуши лентата - обгаря. Бъди търпелив, ще отмине.

- svt
- Потребител
-
- Мнения: 12
- Регистриран на: 9.08.2015
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E36 328I/ БМВ Е46 325CI
- Мечтае да кара: ALL ///M
- Детайли за колата: :::::::::::::::::::::::
:::::::::::::::::::::::
Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
Да разбрах че ще обгаря от началото и ще мирише лошо, но да това отминава. Явно майсторчето ми е казал аз да се адаптирам дали върви добре или не
и да преценя за диното, но определено ще се ходи.
На кратко някой знае ли дали генерацията да я оставя огигиналната до крайното гърне без катализаторите или е добре да махна още някое от средните?

На кратко някой знае ли дали генерацията да я оставя огигиналната до крайното гърне без катализаторите или е добре да махна още някое от средните?

- milenski75
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 75
- Регистриран на: 21.05.2010
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: BMW
- Детайли за колата: E46 320D
2002
Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
Здравейте колеги,ще помоля по запознатите колеги да споделят мнения относно тази графика:
Благодаря предварително!
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- chris_barnes
- ентусиаст
-
- Мнения: 1076
- Регистриран на: 6.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11
- Мечтае да кара: на безплатна нафта
- Детайли за колата: 530xd
Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
Графиката е на Шкода Октавия. Съдейки по кривата това е графика на мощността. Не се виждат обаче стойностите. Доста сте оптимизирали работният диапазон, което е хубаво. Каква обаче е целта на мнението?

- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
chris_barnes написа:Графиката е на Шкода Октавия. Съдейки по кривата това е графика на мощността. Не се виждат обаче стойностите. Доста сте оптимизирали работният диапазон, което е хубаво. Каква обаче е целта на мнението?
И аз това се чудя,каква е целта на показане на Nm кривата...с колко гориво отгоре е ,като гледам,ще на максимума почти?
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
Напишете нещо за какъв ще е ефекта като се турбинира 1,8 118 коня и изисква ли се мн преработка
Sent from my PAP7600DUO using Tapatalk
Sent from my PAP7600DUO using Tapatalk
- vicho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8378
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
joro95 написа:Напишете нещо за какъв ще е ефекта като се турбинира 1,8 118 коня и изисква ли се мн преработка
за 5000лв (най-тънко) получаваш още 100 коня
преработка ... чак пък много - има няма 1-2 месеца работа (ако са експедитивни)
You said: "Time will change!" What if it changes you?
- chris_barnes
- ентусиаст
-
- Мнения: 1076
- Регистриран на: 6.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11
- Мечтае да кара: на безплатна нафта
- Детайли за колата: 530xd
Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
joro95 написа:Напишете нещо за какъв ще е ефекта като се турбинира 1,8 118 коня и изисква ли се мн преработка
Sent from my PAP7600DUO using Tapatalk
Вичката се опитва да ти намекне че няма голям смисъл. Много по-добре е да пуснеш в коша 3 литра двигател.

- virtualchild
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 713
- Регистриран на: 14.03.2011
- Пол: Мъж
- Кара: F11 LCI 530xd / E46 330xda M57N
- Мечтае да кара: по-малко на пътна помощ
- Детайли за колата: +VRPerformance+eco-tuning auto+ново BMW X5 турбо
Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Гледам колеги цените на хибридна турбина за 2000 евро и цента на голяма турбина и се чудя защо въобще хората се занимават с това нещо.
Хибрида ти прави 300 кончета, а една нова турбина за 800 евро може да направи 1000 кончета.
http://www.hybridturbos.com/shop/bmw-turbos/bmw-330d-3-0-m57-e46/md537-stage-1-turbo-bmw-330d-x3/
http://www.turbozentrum.de/en/turbos-co/borgwarner-airwerks/s400sx4-turbo/borgwarner-airwerks-s400sx4-turbo-171701/a-29021/

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани