AGR клапан

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1266
Регистриран на: 16.05.2008
Местоположение: Devnya Drag Club

Мнение от plamen_hh » 11 Дек 2008, 0:01

Сега АГР клапана е сложен в колата единствено да покрие някакъв си евро стандарт за екология друг замисъл няма както и при камионите по едно време мерцедес и другите направиха добавка AdBlue чрез която ставало някъкво изгаряне на отработените газове в ауспуховата система и така покриха мисля че евро 7 пък MAN сложиха АГР клапан същото както по колите и пак покриха евро 7 само че без да даваш луди пари за някакви добавки така че и нашата работа е същата ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 552
Регистриран на: 18.02.2008
Пол: Мъж
Кара: жена си да дрифти
Мечтае да кара: безаварийно
Детайли за колата: харчи малко - върви на страх

Мнение от mili4uk » 11 Дек 2008, 0:33

Това че работи в ниските само... ок
Това че спомага за еколоията... ок
Някой гледал ли е в крайна сметка реални данни които показва компютъра за въздуха при включен и изключен АГР или просто повечето са го чели само някъде, направили и постигнали положителен ефект ?
Аз лично го видях с очите си....разликата
Незнам точно кое и какво става но резултата както писах по-горе е че количеството въздух се променя !
А това че при повечето води до положителен ефект, а при някой отрицателен... нямам идея но затова е този форум да го дискутираме в крайна сметка.
Смея да се доврея на V-max за почти всичко свързано с колата ми !
Просто ще го помоля да направи експеримента в предвид че има всички нужни неща за това и че не отнема кой знае колко време или труд и да постне резултатите за да се реши този спор !
Да измери на празен ход с отворен АГР колко въздух подава компютъра, да загаси, да изключи клапана и да замери пак.
Мисля че неговата кола е в перфектно състояние и може дори да бъде полезно за хората с проблемни дебитомери и подобни коли като видят резултата да разберат дали им е и заминал дебитомера :)
А пък от мен си има едно черпене принципно.. само да намеря време да мина през него :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 899
Регистриран на: 30.11.2006
Местоположение: с. Варна
Пол: Мъж
Кара: MB w212 AMG
Мечтае да кара: по пътища без дупки

Мнение от kronos » 11 Дек 2008, 1:15

Когато попитах човека който ми чип-ва колата за агр-а какво ще стане със сместа във високите обороти, той ми каза че няма проблем и че агр изобщо ми е изключен от новия софт(каквото и да означава). Вярвам му защото колата си набира еднакво добре до към 5к об. Като видях каква лудница беше в колектора, въобще и не мисля да го свързвам пак.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1261
Регистриран на: 8.09.2008

Мнение от WALL » 11 Дек 2008, 12:20

То хубаво колеги, аз също съм съгласен с вас да не влизат сажди в двигателя отново, но пак казвам, че така променяме една от регулировъчните характеристики по състава на сместа. Тя представлява зависимост на мощността и ефективния специфичен разход на двигателя от въздушното съотношение гориво/въздух. С тази регулировка на горивната смес се осигурява максимална икономичност и мощност при сигурна и продължителна работа без прегряване, детонация и т.н. Тази характеристика определена и зададена от ЕКЮто не може да се компенсира само от датчиците. Мръсните газове- 10% някъде( поне така съм чел) отработват дизелите заради азотните окиси при изгарянето. To в горивната камера на дизела става при по- висока t и за това са повече. Вкарвайки ги отново намаляват те и t вътре в самата камера - така наречената рециркулация. Така освен за еко се намалява и работната t вътре в камерата. Ако се изолира този клапан трябва да се променят и регулировъчните характеристики по състав на сместа гориво/въздух и по изпреварване на впръскването. Един вид чип, който да компенсира тези разлики, но не и по-високата t, която е вредна за самия двигател (гарнитура, бутало, сигменти, глава, клапани). Един вид чрез вкарване на тези газове отново се удължава живота на двигателя, колкото и станно да ви звучи. Все пак това са го измислили, изчислили по законите на термодинамиката, тествали и внедрили цяло стадо инженери. Това е за АГРа колеги!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5250
Регистриран на: 12.11.2006
Пол: Мъж
Кара: ги да пият мента
Мечтае да кара: за 6лв/100км
Детайли за колата: не върви и не гори

Мнение от павката » 11 Дек 2008, 22:58

Изображение :roll:
Тия от БМВ-клуба обичат да си прикачат подобни табелки ;-)
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 252
Регистриран на: 3.03.2008
Местоположение: Стара Загора
Кара: Е46 2.0d 99'

Мнение от IvaN66 » 30 Дек 2008, 0:52

Много полезен и професионално написан материал за този клапан от един друг форум:http://diesel-club.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=14

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 552
Регистриран на: 18.02.2008
Пол: Мъж
Кара: жена си да дрифти
Мечтае да кара: безаварийно
Детайли за колата: харчи малко - върви на страх

Мнение от mili4uk » 30 Дек 2008, 12:17

Наистина много интересна тема !
Разнищихме и защо се променя въздуха (майстора ми се оказа прав)
"ЕГР-а използва напрежението на дебитомера като управляващ сигнал. При отворен ЕГР клапан изгорелите газове заместват част от свежия въздух постъпващ в мотора (тоест по малко въздух постъпва в мотора) и съответно дебитомера показва ниски стойности. ЕГРа така се управлява че в зависимост от работата на мотора исканите от ЕКУто стойности на дебитомера винаги да бъдат достигани. С други думи при изправна система ЕГРа не пречи на дебитомера да достигне исканите стойности.
При неактивен или запушен ЕГР на празен ход Дебитомера дава стойност около 450 . При активен горе долу половината. Силно различаващи се стойности говорят за повреда на дебитомера и / или ЕГРа. "

V-MAX също се оказа прав... нямам ламбда (само бензиновите имат) както и за останалите неща !

С едно изречение... Има и плюсове и минуси запушването на ЕГР(АГР) Клапана !
Хубаво е да се прочете цялата тема... и всеки да си прецени предвид че най-добре познава собствената си кола !


Аватар
Мнения: 1832
Регистриран на: 20.11.2008
Местоположение: Пловдив
Кара: Другите да му завиждат.....
Мечтае да кара: Самолет и Петролен танкер
Детайли за колата: MNOGO BARZA

Мнение от milennyc » 30 Дек 2008, 12:20

mili4uk написа:Наистина много интересна тема !
Разнищихме и защо се променя въздуха (майстора ми се оказа прав)
"ЕГР-а използва напрежението на дебитомера като управляващ сигнал. При отворен ЕГР клапан изгорелите газове заместват част от свежия въздух постъпващ в мотора (тоест по малко въздух постъпва в мотора) и съответно дебитомера показва ниски стойности. ЕГРа така се управлява че в зависимост от работата на мотора исканите от ЕКУто стойности на дебитомера винаги да бъдат достигани. С други думи при изправна система ЕГРа не пречи на дебитомера да достигне исканите стойности.
При неактивен или запушен ЕГР на празен ход Дебитомера дава стойност около 450 . При активен горе долу половината. Силно различаващи се стойности говорят за повреда на дебитомера и / или ЕГРа. "

V-MAX също се оказа прав... нямам ламбда (само бензиновите имат) както и за останалите неща !

С едно изречение... Има и плюсове и минуси запушването на ЕГР(АГР) Клапана !
Хубаво е да се прочете цялата тема... и всеки да си прецени предвид че най-добре познава собствената си кола !




Аз това го казвах и по моята тема кадето беше за Цена на помпата. Там писах че да не се запушва АГР-то ако всичко ти е на ред. А V-max каза че това било за по добър перформанс. Но то няма как да няма + или -. Не може да е само + и да покрива някакви Еко стандарти.

Предишна

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook