автоматична скоростна кутия
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- lyu_records
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 461
- Регистриран на: 5.07.2010
- Пол: Мъж
- Кара: Каквото си иска
- Детайли за колата: Обикновенно много бърза
Re: автоматична скоростна кутия
Малиии интересна логика ако не е сменяно не го сменяй.
Така колеги на моята го смених веднага щом си я купих. Колата ми беше на 197 000 км. (потвърдено на 100% и от Дарукар) При смяната на маслото стария филтър се беше запушил, така че сметнете какво щеше да стане ако продължавах да си я карам така. Иначе колеги пазете си колите и не им сменяйте маслото, защото ще се счупат, можете и това на двигателя да не сменяте Та сменил съм си маслото преди 1 година горе долу и никакви ядове нямам да чукна на дърво. По принцип масло на автоматични скорости се сменя около 100 000 км., моята беше почти на 200 000 км и не беше сменяно никога. Все пак всеки сам решава какво да прави с автомобила си
Между другото, повечето автоматици разбиват по бързо тампоните на мотора, след като стане така, разбиват и тампоните на скоростите. В БГ имаме навика да подменяме само тампони на мотора, когато се разбият тампоните специално на Е46 на скоростите самата скоростна кутия застава малко на криво и от там също може да дойдат проблемите.



Така колеги на моята го смених веднага щом си я купих. Колата ми беше на 197 000 км. (потвърдено на 100% и от Дарукар) При смяната на маслото стария филтър се беше запушил, така че сметнете какво щеше да стане ако продължавах да си я карам така. Иначе колеги пазете си колите и не им сменяйте маслото, защото ще се счупат, можете и това на двигателя да не сменяте Та сменил съм си маслото преди 1 година горе долу и никакви ядове нямам да чукна на дърво. По принцип масло на автоматични скорости се сменя около 100 000 км., моята беше почти на 200 000 км и не беше сменяно никога. Все пак всеки сам решава какво да прави с автомобила си

Между другото, повечето автоматици разбиват по бързо тампоните на мотора, след като стане така, разбиват и тампоните на скоростите. В БГ имаме навика да подменяме само тампони на мотора, когато се разбият тампоните специално на Е46 на скоростите самата скоростна кутия застава малко на криво и от там също може да дойдат проблемите.
Последна промяна lyu_records на 01 Апр 2011, 13:43, променена общо 1 път
- BMW///M-ma6inata
- Петко ///M големия
-
- Мнения: 2369
- Регистриран на: 1.12.2002
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330xd / Mini Cooper S
Re: автоматична скоростна кутия
Не е въпрос на логика, то затва е проблема, че повече от половината във форума са логици като тебе. Аз не си говоря празни приказки, и ако още ти е смешно мини на ЛС, за да не създаваме работа на модераторите, които може би единствено трябва да имат права да пишат по форумите за да не се пълни навсякъде с празни приказки и пишман разбирачи.
- lyu_records
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 461
- Регистриран на: 5.07.2010
- Пол: Мъж
- Кара: Каквото си иска
- Детайли за колата: Обикновенно много бърза
Re: автоматична скоростна кутия
BMW///M-ma6inata написа:Не е въпрос на логика, то затва е проблема, че повече от половината във форума са логици като тебе. Аз не си говоря празни приказки, и ако още ти е смешно мини на ЛС, за да не създаваме работа на модераторите, които може би единствено трябва да имат права да пишат по форумите за да не се пълни навсякъде с празни приказки и пишман разбирачи.
Колега разбирам, обяснил си по горе защо така се получава и каква е логиката. Но мен няма начин как да ме убедиш да не си сменям консумативите на скоростите. Дали ще се счупят след смяната на маслото веднага или след няколко хиляди километра със старото масло си е чист късмет и значи им е дошъл момента. Само че ако се счупат спецялно при мен със старото масло ще съжалявам, че не съм го сменил и ще си бия главата в стената

Все пак това е моето мнение и пак повтарям: ВСЕКИ САМ РЕШАВА КОЕ Е РЕДНО И КОЕ НЕ ЗА АВТОМОБИЛА МУ ТОВА Е МОЕ МНЕНИЕ!!!
Аз не се пиша за разбирач, даже нищо не разбирам, просто си давам моето мнение. Не се обиждай колега, различни хора, различни мнения, различни интереси.

Последна промяна lyu_records на 01 Апр 2011, 13:59, променена общо 1 път
- BMW///M-ma6inata
- Петко ///M големия
-
- Мнения: 2369
- Регистриран на: 1.12.2002
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330xd / Mini Cooper S
Re: автоматична скоростна кутия
Аз не ти говоря за логика, това не е математически форум. Не те убеждавам да не си сменяш маслото, защото ако си прочел по-нагоре мойто го сменям не на 100 а на 15 хиляди км! Просто се опитах да обясня защо в ДаруКар са отказали да го сменят ,а вие пак си мелите... направо не мога да повярвам понякога слепи хора ли четат тоя форум или просто си четат през 10 реда 

- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
- batzlati
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 287
- Регистриран на: 21.03.2008
- Местоположение: Созопол
- Пол: Мъж
- Кара: F10 530d
- Мечтае да кара: карах почти всичко
Re: автоматична скоростна кутия
Аз искам да попитам дали са еднакви автоматиците на Е39 530d и на Е46 330d 2002-2003г. ? Или казано по друг начин - стават ли от едната кола на другата?
- adovet
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3729
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: автоматична скоростна кутия
BMW///M-ma6inata написа:Веднага ще ти дам отговор колега. Когато маслото не е сменяно редовно или респективно никога, в резултат от наличните боклуци и стружки в него ,то променя плътността си към по-висока и след като тези неща се трупат в маслото стотици хиляди километри и изведнъж промениш вискозитета към по-нисък налягането и уплътняването пада рязко надолу. Затова уважаващите себе си сервизи не се хвърлят да сменят масло на автоматични трансмисии на който и да е, защото знаят какви могат да бъдат последствията.
точно такова обяснение ми дадоха и в Дару кар. Казаха ми че има риск след смяната да се счупат скоростите точно поради причините които колегата е изброил. Не ми бяха преглеждали кутията, а просто казаха, че не дават гаранция гаранция, че нямя да се наложи нова кутия след това.Казаха ми че при редовна смяна на маслото живота на кутията се увеличава с 30%. Като ми казаха, че може нова кутия след това струваща 7 000лв. ми минаха всякакви мераци за приключения. В момента си сменя кутията ми без проблеми и не дава някакви признаци за проблеми. Пък като се счупи тогава ще му мислим за рециклиране или втора употреба.
- BMW///M-ma6inata
- Петко ///M големия
-
- Мнения: 2369
- Регистриран на: 1.12.2002
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330xd / Mini Cooper S
Re: автоматична скоростна кутия
batzlati написа:Аз искам да попитам дали са еднакви автоматиците на Е39 530d и на Е46 330d 2002-2003г. ? Или казано по друг начин - стават ли от едната кола на другата?
Различни са. На Е46 е GM, а на Е39 е ZF
- pazokolarov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2287
- Регистриран на: 26.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320dA 525xd
Re: автоматична скоростна кутия
Уважаеми колега BMW///M-ma6inata,
С цялото ми уважение, ще си позволя да не се съглася въобще с твоите твърдения.
Това, че си чул някой да изразява (вероятно (но малко
) компетентно) мнение и без да си си направил труда да провериш истинноста на чутото, не следва да го прокламираш като изконна даденост.
Вероятно има нещо вярно за влиянието на стружките в една АСК, но то е много малко вероятно. За това има филтър и магнит/и, но те са за всеки случай, защото процедурата по сглобяване на АСК няма нищо общо с 2-ри основен ремонт на Москвич 408 в домашни условия. А това за маслото е просто несериозно!
Не е и редно да твърдиш, че след смяна на масло голяма част от безпроблемно работещите до тогава АСК хващат пътя. Посочи 10 човека от този форум, които ги е сполетяла тази участ и може да успееш да убедиш някого, че до някъде си прав. Аз се сещам само за двама, но причината не е самта смяна на масло и филтър, а друга.
Причината за разваляне на изправна АСК след смяна на маслото не е в стружките и различен вискозитет на маслото. Причината е в неправилното определяне на вида на маслото и неправилното количество/ниво на маслото в кутията. Ако не се спази точно процедурата и условията на пълнене с масло, последствията наистина могат да бъдат фатални. Какво се получава в една АСК при 100-200 милилитра масло повече или по-малко, можете да изровите в техническата литература по въпроса.
И преди модераторите да заключат тази безсмислено повтаряща се тема, ще "подвайстя" (сигурно и повече пъти съм го писал):
Маслото в АСК на GM (за ZF не мога да твърдя със сигурност), по официална информация на БМВ, се сменя максимум на 100 000 МИЛИ (около 160 000 км). :!:

С цялото ми уважение, ще си позволя да не се съглася въобще с твоите твърдения.
Това, че си чул някой да изразява (вероятно (но малко

Вероятно има нещо вярно за влиянието на стружките в една АСК, но то е много малко вероятно. За това има филтър и магнит/и, но те са за всеки случай, защото процедурата по сглобяване на АСК няма нищо общо с 2-ри основен ремонт на Москвич 408 в домашни условия. А това за маслото е просто несериозно!
Не е и редно да твърдиш, че след смяна на масло голяма част от безпроблемно работещите до тогава АСК хващат пътя. Посочи 10 човека от този форум, които ги е сполетяла тази участ и може да успееш да убедиш някого, че до някъде си прав. Аз се сещам само за двама, но причината не е самта смяна на масло и филтър, а друга.
Причината за разваляне на изправна АСК след смяна на маслото не е в стружките и различен вискозитет на маслото. Причината е в неправилното определяне на вида на маслото и неправилното количество/ниво на маслото в кутията. Ако не се спази точно процедурата и условията на пълнене с масло, последствията наистина могат да бъдат фатални. Какво се получава в една АСК при 100-200 милилитра масло повече или по-малко, можете да изровите в техническата литература по въпроса.
И преди модераторите да заключат тази безсмислено повтаряща се тема, ще "подвайстя" (сигурно и повече пъти съм го писал):





- choio
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 791
- Регистриран на: 2.02.2011
- Кара: E90 335i n55
- Мечтае да кара: Това, което кара;)
- Детайли за колата: Jb4, FMIC,DP,CP,Xhp stage 3.Харчи,пари и бензин,като луда:)))j
Re: автоматична скоростна кутия
[quote="pazokolarov"]Уважаеми колега BMW///M-ma6inata,
С цялото ми уважение, ще си позволя да не се съглася въобще с твоите твърдения.
Това, че си чул някой да изразява (вероятно (но малко
) компетентно) мнение и без да си си направил труда да провериш истинноста на чутото, не следва да го прокламираш като изконна даденост.
Вероятно има нещо вярно за влиянието на стружките в една АСК, но то е много малко вероятно. За това има филтър и магнит/и, но те са за всеки случай, защото процедурата по сглобяване на АСК няма нищо общо с 2-ри основен ремонт на Москвич 408 в домашни условия. А това за маслото е просто несериозно!
Не е и редно да твърдиш, че след смяна на масло голяма част от безпроблемно работещите до тогава АСК хващат пътя. Посочи 10 човека от този форум, които ги е сполетяла тази участ и може да успееш да убедиш някого, че до някъде си прав. Аз се сещам само за двама, но причината не е самта смяна на масло и филтър, а друга.
Причината за разваляне на изправна АСК след смяна на маслото не е в стружките и различен вискозитет на маслото. Причината е в неправилното определяне на вида на маслото и неправилното количество/ниво на маслото в кутията. Ако не се спази точно процедурата и условията на пълнене с масло, последствията наистина могат да бъдат фатални. Какво се получава в една АСК при 100-200 милилитра масло повече или по-малко, можете да изровите в техническата литература по въпроса.
Съгласен съм с теб колега ,само още една мъничка подорбност още всички тръгват да сменяват маслото в кутията когато вече има някакъв проблем с кутията и започват от маслото с надеждата че всичко ще се оправави.....да ама не
особено в механичните кутии винаги решават че със смяна на маслото ще спре някакъв друг процес....та същото и с автоматика,ако всичко е навреме не би трябвало да има проблем. Що се отнася до Дару Кар , понеже и аз работя в едно представителство такова, НЯМА представителство което да дава гаранция че след смяна на масло всичко ще работи както трябва това е просто консуматив,как може някой да ти даде гаранция че нещо няма да се случи като той не е отворил агрегата за да го прегледа....
С цялото ми уважение, ще си позволя да не се съглася въобще с твоите твърдения.
Това, че си чул някой да изразява (вероятно (но малко

Вероятно има нещо вярно за влиянието на стружките в една АСК, но то е много малко вероятно. За това има филтър и магнит/и, но те са за всеки случай, защото процедурата по сглобяване на АСК няма нищо общо с 2-ри основен ремонт на Москвич 408 в домашни условия. А това за маслото е просто несериозно!
Не е и редно да твърдиш, че след смяна на масло голяма част от безпроблемно работещите до тогава АСК хващат пътя. Посочи 10 човека от този форум, които ги е сполетяла тази участ и може да успееш да убедиш някого, че до някъде си прав. Аз се сещам само за двама, но причината не е самта смяна на масло и филтър, а друга.
Причината за разваляне на изправна АСК след смяна на маслото не е в стружките и различен вискозитет на маслото. Причината е в неправилното определяне на вида на маслото и неправилното количество/ниво на маслото в кутията. Ако не се спази точно процедурата и условията на пълнене с масло, последствията наистина могат да бъдат фатални. Какво се получава в една АСК при 100-200 милилитра масло повече или по-малко, можете да изровите в техническата литература по въпроса.
Съгласен съм с теб колега ,само още една мъничка подорбност още всички тръгват да сменяват маслото в кутията когато вече има някакъв проблем с кутията и започват от маслото с надеждата че всичко ще се оправави.....да ама не

- lyu_records
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 461
- Регистриран на: 5.07.2010
- Пол: Мъж
- Кара: Каквото си иска
- Детайли за колата: Обикновенно много бърза
Re: автоматична скоростна кутия
Хопаа!
и аз така знам, но моя механик ми каза, че е желателно да се подменя на около 100 000 км., но можело и на повече И принципно е не сериозно твърдението, да не смениш нещо, което се нарича консуматив. При подобен проблем след смяна на маслото, или сте извадили голям "късмет", или сте попаднали на майстор, който е от типа; "Викам ти майсторе щото не ти знам името ако ти го знаех никога нямаше да ти кажа майсторе"

- ангелски
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 342
- Регистриран на: 29.05.2006
- Местоположение: Временно на планетата, жител на ЕU
- Пол: Мъж
- Кара: 330xdА
- Детайли за колата: Става все още.
Re: автоматична скоростна кутия
Здравейте колеги, желая да споделя какво ми казаха от БМВ Франция / най-малко на десетина гаража се обаждах/, че препоръчват маслото на АСК да се сменя на 100 000км.
Ако имаш проблем, не трябва да се безпокоиш. Вариантите са два:
Или намираш начин да го решиш, без да се нервираш, или просто той не е по твоите възможности и няма защо да се ядосваш.
Или намираш начин да го решиш, без да се нервираш, или просто той не е по твоите възможности и няма защо да се ядосваш.
- lyu_records
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 461
- Регистриран на: 5.07.2010
- Пол: Мъж
- Кара: Каквото си иска
- Детайли за колата: Обикновенно много бърза
Re: автоматична скоростна кутия
ангелски написа:Здравейте колеги, желая да споделя какво ми казаха от БМВ Франция / най-малко на десетина гаража се обаждах/, че препоръчват маслото на АСК да се сменя на 100 000км.
Ми то си е така, горе долу около 100 000 км. се сменя масло на АСК и не само при нашата марка е така. Единствено не мога да разбера колегите, които си сменят маслото на АСК под 50 000 км. КОЛЕГИ ТОВА СА ГРЕШНИ ПАРИ И най важното, когато човек си закупи автомобил с АСК, първото нещо след смяната на консумативите на мотора са консумативите на АСК!!! И това е безкомпромисно и ЗАДЪЛЖИТЕЛНО!!!
Това си е моето мнение!
ВСЕКИ САМ РЕШАВА КАКВО ДА ПРАВИ С АВТОМОБИЛА СИ!!!
Поздрави и дано на никой да не му се чупи АСК!

- BMW///M-ma6inata
- Петко ///M големия
-
- Мнения: 2369
- Регистриран на: 1.12.2002
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330xd / Mini Cooper S
Re: автоматична скоростна кутия
pazokolarov написа:Уважаеми колега BMW///M-ma6inata...
Колега ,не ме кефи самодоволния ти тон... не ме познаваш и нямам нужда точно Ти да ме уважаваш...като не си разбрал смисъла на това което съм обяснил си е твой проблем.. може да си сигурен че съм видял около 200 пъти повече и какви ли не разновидности АСК(

- adovet
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3729
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: автоматична скоростна кутия
choio написа:pazokolarov написа:Уважаеми колега BMW///M-ma6inata,
С цялото ми уважение, ще си позволя да не се съглася въобще с твоите твърдения.
Това, че си чул някой да изразява (вероятно (но малко) компетентно) мнение и без да си си направил труда да провериш истинноста на чутото, не следва да го прокламираш като изконна даденост.
Вероятно има нещо вярно за влиянието на стружките в една АСК, но то е много малко вероятно. За това има филтър и магнит/и, но те са за всеки случай, защото процедурата по сглобяване на АСК няма нищо общо с 2-ри основен ремонт на Москвич 408 в домашни условия. А това за маслото е просто несериозно!
Не е и редно да твърдиш, че след смяна на масло голяма част от безпроблемно работещит...........
Чудно ми е само защо пренебрегвате всички майстори. И в Каморауто и в Дарукар ми казаха едно и също че няма гаранция след смяна на маслото да не стане някой гаф. Явно в тези сервизи майсторите нищо не разбират - да се чуди човек какво ли правят там по цял ден. Казвам тези неща защото където и да ходя и питам дали дават гаранция, че след смяната ще си тръгна с читава кутия и в най лошият случай да си работи както сега и навсякъде отговора е един и същ - няма такава.
Съгласен съм с теб колега ,само още една мъничка подорбност още всички тръгват да сменяват маслото в кутията когато вече има някакъв проблем с кутията и започват от маслото с надеждата че всичко ще се оправави.....да ама неособено в механичните кутии винаги решават че със смяна на маслото ще спре някакъв друг процес....та същото и с автоматика,ако всичко е навреме не би трябвало да има проблем. Що се отнася до Дару Кар , понеже и аз работя в едно представителство такова, НЯМА представителство което да дава гаранция че след смяна на масло всичко ще работи както трябва това е просто консуматив,как може някой да ти даде гаранция че нещо няма да се случи като той не е отворил агрегата за да го прегледа....
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани