Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 790
Регистриран на: 2.02.2011
Кара: E90 335i n55
Мечтае да кара: Това, което кара;)
Детайли за колата: Jb4, FMIC,DP,CP,Xhp stage 3.Харчи,пари и бензин,като луда:)))j

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от choio » 29 Мар 2015, 12:52

bmw_330d написа:Значи в крайна сметка само смяната с по голямо турбо няма да доведе до някакви по добри резултати? Ако е така то тогава остава само един добър ремап да се направи(при Маднеса примерно) и да си карам или да пръсна много пари за да се изкара нещо повече. :)


Това е твой избор ако искаш ще ти дам на лично телефона на един мапер,звънни му разпитай поинтересувай се ...така във форума трудно би могъл да вземеш решение :yes:


Аватар
Мнения: 85
Регистриран на: 25.03.2015
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: MB S 65 AMG W221; BMW 320d F30
Мечтае да кара: гравитацията да не влияе върху циците :-)
Детайли за колата: MB S 65 AMG engine swapped 7G Tronic W221- 742,8 whp, 1200 NM torque electronically reduced; BMW 2012 320d F30 251.6 bhp and 529.3 Nm remap stage 3

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от JanTonko » 29 Мар 2015, 13:35

Не сте ме разбрали правилно.
Първо да-колата ми я има с клипове в нета навсякъде, прилично вървящ шлеп.
Второ аз съм ЗА С ДВЕТЕ ръце за тунинг на мотора, но от човек знаещ какво прави. И да се прави само разумен тунинг а не да се лъже мотора с калибриращите карти- сиреч на по-прост език времето на впръскване на горивото в мотора, понеже така се топят бутала и се кривят биели! Освен калибриращите карти има още доста цигании, които правят някой ''тунери'' или ''мапери'' както е модерно да се казва.
Следващото на бай Илия колата мисля, че я знам малкоооо по-добре и няма да я коментирам.
Относно въпроса на колегата какво е (мбар )това са милибарове сиреч налягането на горивото правено от рейла по дефолт вие имате 1,6 бара или 1600мбар, а при ремап се вдига налягането с до 200 мбар повече до 1,8бар. Така постигаме по-голямо количество впръскано гориво в мотора при равни други условия. За качествен ремап се променят цялостно в мотора (според зависи от еку-то ) от 50 до над 300 карти при някой хора. Елементарен пример за това е следното:във файла на колата ви (dump file) имате няколко карти за впръскано количество гориво и налягане на турбото при определено атмосферно налягане.Ако промените само една примерно ще имате вървяща кола в планината а долу в полето костенурка.Примери още мога да дам милион, но ХОРА С ТОВА СИ ВАДЯТ хляба и не е коректно от моя страна.
Следващо- за 250 коня от малката тройка на мотор само със софт не са проблем.Аз коментирам 370 от него!!!
Още по-следващо- закс перформънс ИМАТ маховик за тоя мотор, ама няма да ти хареса цената!!!
Не е проблем да се кара със закс кит и стоков демфер- стига мапера да не е пуснал въртящия момент прекалено рано!!!!
Стартовете не са проблем за една кола, стига тя да е в работна температура и да има кадърен софт!!!! Пример- колата има карта относно впръсканото количество гориво и налягане на турбото спрямо температурата на охладителната течност. Когато е под 65градуса примерно се прави да не пуска много гориво и въздух, за да не ''роди'' мотора а след като подмине тази температура всичко вече е на макс.
Стига толкова отговори от мен за сега, че имам каса Дъмпел за унищожаване.
Поздрави и ако не съм отговорил на нечий въпрос не е било нарочно, просто не съм го видял.
MB S 65 AMG 742,8 whp, 1200 NM torque 1/4 mile 10. 133 sec/s. The one and only 1200 NM Mercedes gerabox in Europe for now.
THE BLACK BEAST

Потребител
Аватар
Мнения: 25
Регистриран на: 10.06.2014
Пол: Мъж

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от bmw_330d » 29 Мар 2015, 15:17

choio написа:
bmw_330d написа:Значи в крайна сметка само смяната с по голямо турбо няма да доведе до някакви по добри резултати? Ако е така то тогава остава само един добър ремап да се направи(при Маднеса примерно) и да си карам или да пръсна много пари за да се изкара нещо повече. :)


Това е твой избор ако искаш ще ти дам на лично телефона на един мапер,звънни му разпитай поинтересувай се ...така във форума трудно би могъл да вземеш решение :yes:


Ще съм ти благодарен. Но като че ли реших какво ще правя. Ще сменя съединителя с чисто нов, на моя така или иначе му е дошло времето. Ще си проверя дюзите, ако има за смяна ще се смени. Ще сложа турбо от 204 коня + добър ре-мап и колкото толкова, не гоня някакви космически коне. :lalala:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 790
Регистриран на: 2.02.2011
Кара: E90 335i n55
Мечтае да кара: Това, което кара;)
Детайли за колата: Jb4, FMIC,DP,CP,Xhp stage 3.Харчи,пари и бензин,като луда:)))j

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от choio » 29 Мар 2015, 17:06

JanTonko написа:Не сте ме разбрали правилно.
Първо да-колата ми я има с клипове в нета навсякъде, прилично вървящ шлеп.
Второ аз съм ЗА С ДВЕТЕ ръце за тунинг на мотора, но от човек знаещ какво прави. И да се прави само разумен тунинг а не да се лъже мотора с калибриращите карти- сиреч на по-прост език времето на впръскване на горивото в мотора, понеже така се топят бутала и се кривят биели! Освен калибриращите карти има още доста цигании, които правят някой ''тунери'' или ''мапери'' както е модерно да се казва.
Следващото на бай Илия колата мисля, че я знам малкоооо по-добре и няма да я коментирам.
Относно въпроса на колегата какво е (мбар )това са милибарове сиреч налягането на горивото правено от рейла по дефолт вие имате 1,6 бара или 1600мбар, а при ремап се вдига налягането с до 200 мбар повече до 1,8бар. Така постигаме по-голямо количество впръскано гориво в мотора при равни други условия. За качествен ремап се променят цялостно в мотора (според зависи от еку-то ) от 50 до над 300 карти при някой хора. Елементарен пример за това е следното:във файла на колата ви (dump file) имате няколко карти за впръскано количество гориво и налягане на турбото при определено атмосферно налягане.Ако промените само една примерно ще имате вървяща кола в планината а долу в полето костенурка.Примери още мога да дам милион, но ХОРА С ТОВА СИ ВАДЯТ хляба и не е коректно от моя страна.
Следващо- за 250 коня от малката тройка на мотор само със софт не са проблем.Аз коментирам 370 от него!!!
Още по-следващо- закс перформънс ИМАТ маховик за тоя мотор, ама няма да ти хареса цената!!!
Не е проблем да се кара със закс кит и стоков демфер- стига мапера да не е пуснал въртящия момент прекалено рано!!!!
Стартовете не са проблем за една кола, стига тя да е в работна температура и да има кадърен софт!!!! Пример- колата има карта относно впръсканото количество гориво и налягане на турбото спрямо температурата на охладителната течност. Когато е под 65градуса примерно се прави да не пуска много гориво и въздух, за да не ''роди'' мотора а след като подмине тази температура всичко вече е на макс.
Стига толкова отговори от мен за сега, че имам каса Дъмпел за унищожаване.
Поздрави и ако не съм отговорил на нечий въпрос не е било нарочно, просто не съм го видял.


Значи говорим за едно и също кадърните мапери са кът и мисля всеки ги знаЕ. Да не сме се разбрали говорех за 250 а не за 370 oт малката 3 ка. За на бай илия колата 100% знаеш повече но от това което съм виждал от него съм сигурен че е ок. Поздрави и наздраве :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1862
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от Nickelback » 29 Мар 2015, 17:10

JanTonko написа:Относно въпроса на колегата какво е (мбар )това са милибарове сиреч налягането на горивото правено от рейла по дефолт вие имате 1,6 бара или 1600мбар, а при ремап се вдига налягането с до 200 мбар повече до 1,8бар.


Колега, мисля че няма комънрейл работещ на 1.6бара ("едно цяло и шест десети бара"). Една бензинова помпа е 3-6 бара, все пак :) Виж 1600бара ("хиляда и шестстотин бара") си е съвсем нормално :ok:
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 790
Регистриран на: 2.02.2011
Кара: E90 335i n55
Мечтае да кара: Това, което кара;)
Детайли за колата: Jb4, FMIC,DP,CP,Xhp stage 3.Харчи,пари и бензин,като луда:)))j

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от choio » 29 Мар 2015, 17:42

bmw_330d написа:
choio написа:
bmw_330d написа:Значи в крайна сметка само смяната с по голямо турбо няма да доведе до някакви по добри резултати? Ако е така то тогава остава само един добър ремап да се направи(при Маднеса примерно) и да си карам или да пръсна много пари за да се изкара нещо повече. :)


Това е твой избор ако искаш ще ти дам на лично телефона на един мапер,звънни му разпитай поинтересувай се ...така във форума трудно би могъл да вземеш решение :yes:


Ще съм ти благодарен. Но като че ли реших какво ще правя. Ще сменя съединителя с чисто нов, на моя така или иначе му е дошло времето. Ще си проверя дюзите, ако има за смяна ще се смени. Ще сложа турбо от 204 коня + добър ре-мап и колкото толкова, не гоня някакви космически коне. :lalala:


Ако искаш да постигнеш 250 коня на мотор това ще е достатъчно според мен...успех :yes:


Аватар
Мнения: 85
Регистриран на: 25.03.2015
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: MB S 65 AMG W221; BMW 320d F30
Мечтае да кара: гравитацията да не влияе върху циците :-)
Детайли за колата: MB S 65 AMG engine swapped 7G Tronic W221- 742,8 whp, 1200 NM torque electronically reduced; BMW 2012 320d F30 251.6 bhp and 529.3 Nm remap stage 3

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от JanTonko » 29 Мар 2015, 18:34

Nickelback написа:
JanTonko написа:Относно въпроса на колегата какво е (мбар )това са милибарове сиреч налягането на горивото правено от рейла по дефолт вие имате 1,6 бара или 1600мбар, а при ремап се вдига налягането с до 200 мбар повече до 1,8бар.


Колега, мисля че няма комънрейл работещ на 1.6бара ("едно цяло и шест десети бара"). Една бензинова помпа е 3-6 бара, все пак :) Виж 1600бара ("хиляда и шестстотин бара") си е съвсем нормално :ok:


Правилно колега 1600 бара е налягането на CR 1, при второто поколение е 1800 бара. Грешката е печатна и неволна.
Иначе за въпроса на колегата с този сетъп, който е замислил ще подмине 250 на мотор с добър ремап.
MB S 65 AMG 742,8 whp, 1200 NM torque 1/4 mile 10. 133 sec/s. The one and only 1200 NM Mercedes gerabox in Europe for now.
THE BLACK BEAST

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 463
Регистриран на: 30.04.2010
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: на пълна газ
Мечтае да кара: MB SLS AMG

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от DiGital » 30 Мар 2015, 11:23

Колега JanTonko обЯсни как промяната на налягането от 1600 до 1800 бара нее декалибриране??? След като на инжекционната карта една от осите е налягането и стандартно е до.... 1600бара? Моляте без нападки това нее риторичен въпрос.




JanTonko написа:
Nickelback написа:
JanTonko написа:Относно въпроса на колегата какво е (мбар )това са милибарове сиреч налягането на горивото правено от рейла по дефолт вие имате 1,6 бара или 1600мбар, а при ремап се вдига налягането с до 200 мбар повече до 1,8бар.


Колега, мисля че няма комънрейл работещ на 1.6бара ("едно цяло и шест десети бара"). Една бензинова помпа е 3-6 бара, все пак :) Виж 1600бара ("хиляда и шестстотин бара") си е съвсем нормално :ok:


Правилно колега 1600 бара е налягането на CR 1, при второто поколение е 1800 бара. Грешката е печатна и неволна.
Иначе за въпроса на колегата с този сетъп, който е замислил ще подмине 250 на мотор с добър ремап.
WOT: wide open throttle, the only tuning condition that newbies seem to be interested in. ;-)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 790
Регистриран на: 2.02.2011
Кара: E90 335i n55
Мечтае да кара: Това, което кара;)
Детайли за колата: Jb4, FMIC,DP,CP,Xhp stage 3.Харчи,пари и бензин,като луда:)))j

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от choio » 30 Мар 2015, 12:08

JanTonko написа:[quote="Nickelback"
Иначе за въпроса на колегата с този сетъп, който е замислил ще подмине 250 на мотор с добър ремап.


Е значи сме били на вдно мнение от самото начало...човекка търсеше тези коне и за това му говприх че тозо сетъп ще му е достатъчен...изпи ли касата :lol: :lalala:


Аватар
Мнения: 85
Регистриран на: 25.03.2015
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: MB S 65 AMG W221; BMW 320d F30
Мечтае да кара: гравитацията да не влияе върху циците :-)
Детайли за колата: MB S 65 AMG engine swapped 7G Tronic W221- 742,8 whp, 1200 NM torque electronically reduced; BMW 2012 320d F30 251.6 bhp and 529.3 Nm remap stage 3

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от JanTonko » 30 Мар 2015, 12:20

DiGital написа:Колега JanTonko обЯсни как промяната на налягането от 1600 до 1800 бара нее декалибриране??? След като на инжекционната карта една от осите е налягането и стандартно е до.... 1600бара? Моляте без нападки това нее риторичен въпрос.




JanTonko написа:
Nickelback написа:
JanTonko написа:Относно въпроса на колегата какво е (мбар )това са милибарове сиреч налягането на горивото правено от рейла по дефолт вие имате 1,6 бара или 1600мбар, а при ремап се вдига налягането с до 200 мбар повече до 1,8бар.


Колега, мисля че няма комънрейл работещ на 1.6бара ("едно цяло и шест десети бара"). Една бензинова помпа е 3-6 бара, все пак :) Виж 1600бара ("хиляда и шестстотин бара") си е съвсем нормално :ok:


Правилно колега 1600 бара е налягането на CR 1, при второто поколение е 1800 бара. Грешката е печатна и неволна.
Иначе за въпроса на колегата с този сетъп, който е замислил ще подмине 250 на мотор с добър ремап.


Под Calibration maps се има предвид друго, а не промяна на налягането на рейла. Иначе Велимир (виждам, че си от Русе) правилно ти е обяснил коя стойност за какво е, но това не е декалибриране в смисъла ,в който маперите влагат в този ''термин''. Calibration maps са една малко-по друга съвкупност от карти ( за част от които дадох и без това прекалено силни жокери, и както вече споменах не е коректно, понеже цели семейства се изхранват с познания от тази област- това е професия). То по твоята логика и промяната на впръсканото количество гориво ( сиреч injected quantity пак е декалибриране), то и промяната на налягането на турбото (макар и с 200 м/бара, в повечето случай) пак е декалибриране. Ми то всичко е декалибриране, понеже няма как да ''пипнеш'' само една карта. Всичко, ама абсолютно всичко е навързано и не говоря за най-масовия от ''тунерите'' процентов тунинг. Избираме си една цифра - примерно 30% и биеме увеличени на всички карти дето ''познаваме'' с тия 30 % във всички колони, а останалите стотици карти дето и идея си нямаме какви са им теглиме игнор и сме най-добрите.
Както казах нееднократно- достатъчно информация от ''кухнята'' на нещата изнесох. Не смятам да продължавам, понеже не е приятно човека Х да е вложил в обучението си N на брой лева и да знае какво прави, а друг да му е дадено на готово и сдъвкано по форумите, само да си изтегли един пиратски Уинолс, едно китайско галето от 300 лева и да започне ''коситбата'' на жертвени агънца.
Нищо лично, поздрави.
MB S 65 AMG 742,8 whp, 1200 NM torque 1/4 mile 10. 133 sec/s. The one and only 1200 NM Mercedes gerabox in Europe for now.
THE BLACK BEAST

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 97
Регистриран на: 8.07.2013
Пол: Мъж
Кара: E46 320d Touring и E21 316
Мечтае да кара: Кола без ръжда и с S-ков двигател

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от E.Alexandrov » 31 Мар 2015, 11:42

Пичове, питах относно възможностите да увеличаване на мощността на моето скромно комби :oops: След като изчетох последните 2 страници за това кое и как се бара си зададох въпрос към себе си - Колко пари всъщност бих налял в подобна интервенция.
Отговорът ми е до 1000 лева. :dunno:
Сега имайки това предвид и факта ,че карам абсолютно стокова 320d '02 със 150 мързеливи коня искам да разбера с този бюджет какво бих могъл да направя за да повиша мощността на двигателя и какви коне на колелата мога да очаквам :?: (в тази сума не включвам разходи за консумативи)
Не ми се наливат повече от това защото странично искам да си взема някаква стара акула за реставрация (Не искам да обиждам Е46-ците, но ми писна от електрониката и искам да се върна в миналото) :mrgreen:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1076
Регистриран на: 6.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11
Мечтае да кара: на безплатна нафта
Детайли за колата: 530xd

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от chris_barnes » 31 Мар 2015, 12:12

Иди да ти направят за 400тина лв един ремап и си я карай, като няма да се гонкаш с нея. Резултата ще е около 180-185кс и 380-390 нм, което си мисля, че е добре.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от Gqbriel » 31 Мар 2015, 12:14

E.Alexandrov написа:Пичове, питах относно възможностите да увеличаване на мощността на моето скромно комби :oops: След като изчетох последните 2 страници за това кое и как се бара си зададох въпрос към себе си - Колко пари всъщност бих налял в подобна интервенция.
Отговорът ми е до 1000 лева. :dunno:
Сега имайки това предвид и факта ,че карам абсолютно стокова 320d '02 със 150 мързеливи коня искам да разбера с този бюджет какво бих могъл да направя за да повиша мощността на двигателя и какви коне на колелата мога да очаквам :?: (в тази сума не включвам разходи за консумативи)
Не ми се наливат повече от това защото странично искам да си взема някаква стара акула за реставрация (Не искам да обиждам Е46-ците, но ми писна от електрониката и искам да се върна в миналото) :mrgreen:


Да кажат горните спецове,но си мисля,че с 1000лв можеш да направиш сериозна промяна в мощността..А като искате мощност - що не гледате 3.0 мотори :dunno:
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 522
Регистриран на: 23.06.2012
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от bgpavlp » 31 Мар 2015, 12:20

250лв и не можеш да си познаеш колата. Ако не вярваш ела да ти дам да врътнеш едно кръгче, моята е същата като твоята.
Изображение

Ако нема у глава, има у Google.


Аватар
Мнения: 85
Регистриран на: 25.03.2015
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: MB S 65 AMG W221; BMW 320d F30
Мечтае да кара: гравитацията да не влияе върху циците :-)
Детайли за колата: MB S 65 AMG engine swapped 7G Tronic W221- 742,8 whp, 1200 NM torque electronically reduced; BMW 2012 320d F30 251.6 bhp and 529.3 Nm remap stage 3

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от JanTonko » 31 Мар 2015, 13:05

chris_barnes написа:Иди да ти направят за 400тина лв един ремап и си я карай, като няма да се гонкаш с нея. Резултата ще е около 180-185кс и 380-390 нм, което си мисля, че е добре.


Здравейте отново, без да се заяждам, ама колега по-горе пише НА КОЛЕЛАТА. Кога 320д 150 само с ремап стане 180-185кс и 380 НМ на колелата елате ми свирнете (даже два пъти). То и аз искам да обръщам гравитацията и циците на жените вместо да падат надолу да се натопорчат нагоре,ама няма.
Само с ремап (говорим за добър, който не струва тия пари а малко повечко) ще извадиш около 150-155кс НА КОЛЕЛА. Нютоните зависят според смелостта на мапера и твоята отговорност да не надаваш цялата газ под 2000 оборота на всяка предавка + забрави за силни стартове от място или ще търсиш съединител+маховик!! Но да ти дам нютони на колелата за ориентир -от 320- 355 макс.
Ако вдигнеш малко повече бюджета ще ''вземеш'' още едни 10-15 коня (НА КОЛЕЛА) и 30-тина нютона. Но си трябват още 1500 горница!
За това личен съвет- качествен мапер и само ремап+ decat,ЕГР ремуув и права генерацийка.
MB S 65 AMG 742,8 whp, 1200 NM torque 1/4 mile 10. 133 sec/s. The one and only 1200 NM Mercedes gerabox in Europe for now.
THE BLACK BEAST

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook