Софтуер

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 119
Регистриран на: 8.10.2008
Местоположение: Пловдив

Re: Софтуер

Мнение от cupra » 14 Окт 2009, 19:11

С XP съм. Смесил съм го както пише в обяснението Jomby но няма бутон кодиране/програмиране
Може ли да се сложи чиста v44 след като е инсталирана тази смесеца от v44 v55

П.С. Ти бега го оправи по спомени... ;)


Аватар
Мнения: 1832
Регистриран на: 20.11.2008
Местоположение: Пловдив
Кара: Другите да му завиждат.....
Мечтае да кара: Самолет и Петролен танкер
Детайли за колата: MNOGO BARZA

Re: Софтуер

Мнение от milennyc » 15 Окт 2009, 5:20

cupra написа:С XP съм. Смесил съм го както пише в обяснението Jomby но няма бутон кодиране/програмиране
Може ли да се сложи чиста v44 след като е инсталирана тази смесеца от v44 v55

П.С. Ти бега го оправи по спомени... ;)


Пробвай с 44 само ще имаш кодиране

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 119
Регистриран на: 8.10.2008
Местоположение: Пловдив

Re: Софтуер

Мнение от cupra » 15 Окт 2009, 7:40

Оправих се с ново инталиране на чиста в44


Аватар
Мнения: 1832
Регистриран на: 20.11.2008
Местоположение: Пловдив
Кара: Другите да му завиждат.....
Мечтае да кара: Самолет и Петролен танкер
Детайли за колата: MNOGO BARZA

Re: Софтуер

Мнение от milennyc » 15 Окт 2009, 8:33

cupra написа:Оправих се с ново инталиране на чиста в44


A честито :), за твоето комби стига овсен ако не правиш новите 7-ма серия :lalala: :confused: :clap:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2021
Регистриран на: 21.10.2004
Кара: E70

Re: Софтуер

Мнение от slitter » 15 Окт 2009, 9:49

с кабела от склад66 може да се диагностицира е36, но от последните и то тези, които са с новия компътър, а тези, които са след 96, но със стария, не чете всичко, само някои неща, аз съм го правил, но по-старите, тези преди 96г. - ЙОК! Даже програмата забива и се преебава, небходима е преинсталация!!!

Естествено по добро от диагностична глава няма, ама зависи за какво ще ползваш ДИСа, да си праиш самодиагностика - ок, ако ще работиш професионално - само диагностична глава!


Аватар
Мнения: 1832
Регистриран на: 20.11.2008
Местоположение: Пловдив
Кара: Другите да му завиждат.....
Мечтае да кара: Самолет и Петролен танкер
Детайли за колата: MNOGO BARZA

Re: Софтуер

Мнение от milennyc » 15 Окт 2009, 14:00

slitter написа:с кабела от склад66 може да се диагностицира е36, но от последните и то тези, които са с новия компътър, а тези, които са след 96, но със стария, не чете всичко, само някои неща, аз съм го правил, но по-старите, тези преди 96г. - ЙОК! Даже програмата забива и се преебава, небходима е преинсталация!!!

Естествено по добро от диагностична глава няма, ама зависи за какво ще ползваш ДИСа, да си праиш самодиагностика - ок, ако ще работиш професионално - само диагностична глава!



Може и преди 96г. Питай Стоян само че не с ИНПА кабела а с АДС-а. С лаптопа може да подкараш и жълта така и оранжева глава(ССС, OPS). Но кой ще ти докара да правиш Е73 или е91,92..... всички си ходят в Дару.... А цялостното кодиране със ССС е гот ако някой ти е О...Л колата както требе и няма палене.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 119
Регистриран на: 8.10.2008
Местоположение: Пловдив

Re: Софтуер

Мнение от cupra » 15 Окт 2009, 18:09

Колеги къде греша?
От Стоян (sklad66.com) диса на руски не иска да кодира. Влизам в car memory и Прочита памета,проверява акумул. ми изписва това:
у ЗБУ TCU в ходе определения появиласъ ошибка
На кола 2003г 320д с ОБД
С версия 44 на англиски база с програма кодирането пише
Vin and ZCS/FA cannot be read out from EWS/KMB/LSZ control unit
По важно ми е да ми кажете за англиската версия че тази руска не я разбирам технически.Диагностиката върви намира колата и тн. И В.44 и тази руската.
Дали не бъркам пускането на диса? Първо Нетман после главата, рън, после диса през vmware
На ifh service IP e 192.168.68.30
Благодаря преддварително!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 119
Регистриран на: 8.10.2008
Местоположение: Пловдив

Re: Софтуер

Мнение от cupra » 15 Окт 2009, 18:49

Нямам кръгла букса

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2021
Регистриран на: 21.10.2004
Кара: E70

Re: Софтуер

Мнение от slitter » 15 Окт 2009, 18:56

Ами, може и да не гршиш :) Проблема е, че ми се е случвало веднъж това, с колата на един колега. И при него беше само ОБД. Просто на неговата кола не иска да чете КАР и КЕЙ Мемори. Всичко останало може, но..... При други всичко си е ок. Може да не е от компа, а от колата. А може да е от компа, т.е. от кабела, защото тоя кабел да не става точно за твоята кола, демек, ако си с диагностична глава оригинална да е ок, а с кабела от скалд 66, да не е. Общо взето тъпа работа!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 119
Регистриран на: 8.10.2008
Местоположение: Пловдив

Re: Софтуер

Мнение от cupra » 15 Окт 2009, 19:00

Дано да не е така... :cry:

Слави
Аватар
Мнения: 7952
Регистриран на: 20.03.2003
Пол: Мъж

Re: Софтуер

Мнение от © » 15 Окт 2009, 20:28

според мен някъде грешиш
без кръглата букса май трябва да тръгне още по-лесно

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 119
Регистриран на: 8.10.2008
Местоположение: Пловдив

Re: Софтуер

Мнение от cupra » 15 Окт 2009, 20:52

Работи всичко, ИНПА също неможе да кодира....

ентусиаст
Аватар
Мнения: 822
Регистриран на: 21.01.2008
Пол: Мъж
Кара: разни баварски екземпляри
Мечтае да кара: ///M

Re: Софтуер

Мнение от kiko™ » 24 Окт 2009, 23:08

И аз най-после успях да подкарам INPA и DIS с помощта на колегата jomby :clap:
Software-a го инсталирах като следвах описанията на колегата и всичко работи на 6.
Сега за кабела:
кабела който взех от eBay се оказа че е с FTDI чип напълно различен от този на колегата jomby (моя кабел е с чип FT232RL, докато при колегата кабела е с чип FT232BL). След известно ровене из bmwecu.org открих че чип-а с който е оборудван моя кабел е една идея по-добър от другия и при него са възможни софтуерни модификации с помощта на програмата MProg (програмата както и упътване за използването ѝ можете да свалите от тук).

Ето и схема на въпросният чип:

Изображение

И така ако кабела с който сте се сдобили е с чип FT232RL вариантите са два:

1) Искате да имате кабел само за диагностика (лесния вариант)


Хардуерно:
в този случай хардуерната модификация на кабела е само обединяването на pin7 и pin8 на OBD2 буксата

Софтуерно:
с помощта на MProg трябва да invert-нете сигнала на RI# и DSR#

Изображение

(така не ви говори нищо, но като разгледате ръководството за ползване на програмата ще разберете за какво става въпрос).
Недостатъците на този кабел са че кабела "засича" че колата е постоянно на контакт (дори и тя да не е), този недостатък го прави негоден за кодиране, понеже за потвърждаване на функцията кояти искате да кодирате с DIS трябва да се изключи и включи контакта (при INPA не знам дали е нужно разпознаването на контакт-а за да се кодира :roll: ).

2) Искате да имате напълно функционале кабел (трудния вариант)

За да имате напълно функционален кабел (кодиране и диагностика с DIS), трябва да го преправите за да може да засича дали колата е на контакт

Хардуерно:
процедира се по описаният начин от колегата jomby в началото на темата, само че pin17 и pin18 от FTDI чип-а НЕ СЕ ОБЕДИНЯВАТ, а финното кабелче което се запоява на колектора на NPN транзистора се запоява на pin9 на FTDI чип-а (А НЕ НА pin20)

Изображение

Софтуерно:
с помощта на Mprog се invert-ва само сигнала RI#

Изображение

По този начин получавате напълно работещ кабел ;)

По принцип ако искате да ползвате кабела само за диагностика и кабела ви е с чип FT232BL като описания от колегата, трябва само да обедините pin7 и pin8 на OBD2 буксата и pin17 и pin18 на FTDI чип-а. Един вид трудната модификация (със съпротивленията и транзистора) се прави за да може кабела да засича дали колата е на контакт или не е.
Това е, надявам се описанието да свърши работа на някой.

Спциални благодарности на jomby!!!
Благодаря също и на колегата © за напътствията и съветите (и фаилчетата ;) ).

Слави
Аватар
Мнения: 7952
Регистриран на: 20.03.2003
Пол: Мъж

Re: Софтуер

Мнение от © » 25 Окт 2009, 8:00

най-сетне едно полезно мнение в тази тема

за да работи кодирането и двете неща ли трябва да се направят? т.е. запояването на кабела и програмата или само едно от тях?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 822
Регистриран на: 21.01.2008
Пол: Мъж
Кара: разни баварски екземпляри
Мечтае да кара: ///M

Re: Софтуер

Мнение от kiko™ » 25 Окт 2009, 13:57

Да, за да работи кодирането трябва да е направят и двете модификации.

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook