Софтуер
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
Re: Софтуер
С XP съм. Смесил съм го както пише в обяснението Jomby но няма бутон кодиране/програмиране
Може ли да се сложи чиста v44 след като е инсталирана тази смесеца от v44 v55
П.С. Ти бега го оправи по спомени...
Може ли да се сложи чиста v44 след като е инсталирана тази смесеца от v44 v55
П.С. Ти бега го оправи по спомени...

- milennyc
-
-
- Мнения: 1832
- Регистриран на: 20.11.2008
- Местоположение: Пловдив
- Кара: Другите да му завиждат.....
- Мечтае да кара: Самолет и Петролен танкер
- Детайли за колата: MNOGO BARZA
Re: Софтуер
cupra написа:С XP съм. Смесил съм го както пише в обяснението Jomby но няма бутон кодиране/програмиране
Може ли да се сложи чиста v44 след като е инсталирана тази смесеца от v44 v55
П.С. Ти бега го оправи по спомени...
Пробвай с 44 само ще имаш кодиране
- milennyc
-
-
- Мнения: 1832
- Регистриран на: 20.11.2008
- Местоположение: Пловдив
- Кара: Другите да му завиждат.....
- Мечтае да кара: Самолет и Петролен танкер
- Детайли за колата: MNOGO BARZA
Re: Софтуер
cupra написа:Оправих се с ново инталиране на чиста в44
A честито




Re: Софтуер
с кабела от склад66 може да се диагностицира е36, но от последните и то тези, които са с новия компътър, а тези, които са след 96, но със стария, не чете всичко, само някои неща, аз съм го правил, но по-старите, тези преди 96г. - ЙОК! Даже програмата забива и се преебава, небходима е преинсталация!!!
Естествено по добро от диагностична глава няма, ама зависи за какво ще ползваш ДИСа, да си праиш самодиагностика - ок, ако ще работиш професионално - само диагностична глава!
Естествено по добро от диагностична глава няма, ама зависи за какво ще ползваш ДИСа, да си праиш самодиагностика - ок, ако ще работиш професионално - само диагностична глава!
- milennyc
-
-
- Мнения: 1832
- Регистриран на: 20.11.2008
- Местоположение: Пловдив
- Кара: Другите да му завиждат.....
- Мечтае да кара: Самолет и Петролен танкер
- Детайли за колата: MNOGO BARZA
Re: Софтуер
slitter написа:с кабела от склад66 може да се диагностицира е36, но от последните и то тези, които са с новия компътър, а тези, които са след 96, но със стария, не чете всичко, само някои неща, аз съм го правил, но по-старите, тези преди 96г. - ЙОК! Даже програмата забива и се преебава, небходима е преинсталация!!!
Естествено по добро от диагностична глава няма, ама зависи за какво ще ползваш ДИСа, да си праиш самодиагностика - ок, ако ще работиш професионално - само диагностична глава!
Може и преди 96г. Питай Стоян само че не с ИНПА кабела а с АДС-а. С лаптопа може да подкараш и жълта така и оранжева глава(ССС, OPS). Но кой ще ти докара да правиш Е73 или е91,92..... всички си ходят в Дару.... А цялостното кодиране със ССС е гот ако някой ти е О...Л колата както требе и няма палене.
Re: Софтуер
Колеги къде греша?
От Стоян (sklad66.com) диса на руски не иска да кодира. Влизам в car memory и Прочита памета,проверява акумул. ми изписва това:
у ЗБУ TCU в ходе определения появиласъ ошибка
На кола 2003г 320д с ОБД
С версия 44 на англиски база с програма кодирането пише
Vin and ZCS/FA cannot be read out from EWS/KMB/LSZ control unit
По важно ми е да ми кажете за англиската версия че тази руска не я разбирам технически.Диагностиката върви намира колата и тн. И В.44 и тази руската.
Дали не бъркам пускането на диса? Първо Нетман после главата, рън, после диса през vmware
На ifh service IP e 192.168.68.30
Благодаря преддварително!
От Стоян (sklad66.com) диса на руски не иска да кодира. Влизам в car memory и Прочита памета,проверява акумул. ми изписва това:
у ЗБУ TCU в ходе определения появиласъ ошибка
На кола 2003г 320д с ОБД
С версия 44 на англиски база с програма кодирането пише
Vin and ZCS/FA cannot be read out from EWS/KMB/LSZ control unit
По важно ми е да ми кажете за англиската версия че тази руска не я разбирам технически.Диагностиката върви намира колата и тн. И В.44 и тази руската.
Дали не бъркам пускането на диса? Първо Нетман после главата, рън, после диса през vmware
На ifh service IP e 192.168.68.30
Благодаря преддварително!
Re: Софтуер
Ами, може и да не гршиш
Проблема е, че ми се е случвало веднъж това, с колата на един колега. И при него беше само ОБД. Просто на неговата кола не иска да чете КАР и КЕЙ Мемори. Всичко останало може, но..... При други всичко си е ок. Може да не е от компа, а от колата. А може да е от компа, т.е. от кабела, защото тоя кабел да не става точно за твоята кола, демек, ако си с диагностична глава оригинална да е ок, а с кабела от скалд 66, да не е. Общо взето тъпа работа!

- kiko™
- ентусиаст
-
- Мнения: 822
- Регистриран на: 21.01.2008
- Пол: Мъж
- Кара: разни баварски екземпляри
- Мечтае да кара: ///M
Re: Софтуер
И аз най-после успях да подкарам INPA и DIS с помощта на колегата jomby
Software-a го инсталирах като следвах описанията на колегата и всичко работи на 6.
Сега за кабела:
кабела който взех от eBay се оказа че е с FTDI чип напълно различен от този на колегата jomby (моя кабел е с чип FT232RL, докато при колегата кабела е с чип FT232BL). След известно ровене из bmwecu.org открих че чип-а с който е оборудван моя кабел е една идея по-добър от другия и при него са възможни софтуерни модификации с помощта на програмата MProg (програмата както и упътване за използването ѝ можете да свалите от тук).
Ето и схема на въпросният чип:

И така ако кабела с който сте се сдобили е с чип FT232RL вариантите са два:
1) Искате да имате кабел само за диагностика (лесния вариант)
Хардуерно:
в този случай хардуерната модификация на кабела е само обединяването на pin7 и pin8 на OBD2 буксата
Софтуерно:
с помощта на MProg трябва да invert-нете сигнала на RI# и DSR#

(така не ви говори нищо, но като разгледате ръководството за ползване на програмата ще разберете за какво става въпрос).
Недостатъците на този кабел са че кабела "засича" че колата е постоянно на контакт (дори и тя да не е), този недостатък го прави негоден за кодиране, понеже за потвърждаване на функцията кояти искате да кодирате с DIS трябва да се изключи и включи контакта (при INPA не знам дали е нужно разпознаването на контакт-а за да се кодира
).
2) Искате да имате напълно функционале кабел (трудния вариант)
За да имате напълно функционален кабел (кодиране и диагностика с DIS), трябва да го преправите за да може да засича дали колата е на контакт
Хардуерно:
процедира се по описаният начин от колегата jomby в началото на темата, само че pin17 и pin18 от FTDI чип-а НЕ СЕ ОБЕДИНЯВАТ, а финното кабелче което се запоява на колектора на NPN транзистора се запоява на pin9 на FTDI чип-а (А НЕ НА pin20)

Софтуерно:
с помощта на Mprog се invert-ва само сигнала RI#

По този начин получавате напълно работещ кабел
По принцип ако искате да ползвате кабела само за диагностика и кабела ви е с чип FT232BL като описания от колегата, трябва само да обедините pin7 и pin8 на OBD2 буксата и pin17 и pin18 на FTDI чип-а. Един вид трудната модификация (със съпротивленията и транзистора) се прави за да може кабела да засича дали колата е на контакт или не е.
Това е, надявам се описанието да свърши работа на някой.
Спциални благодарности на jomby!!!
Благодаря също и на колегата © за напътствията и съветите (и фаилчетата
).

Software-a го инсталирах като следвах описанията на колегата и всичко работи на 6.
Сега за кабела:
кабела който взех от eBay се оказа че е с FTDI чип напълно различен от този на колегата jomby (моя кабел е с чип FT232RL, докато при колегата кабела е с чип FT232BL). След известно ровене из bmwecu.org открих че чип-а с който е оборудван моя кабел е една идея по-добър от другия и при него са възможни софтуерни модификации с помощта на програмата MProg (програмата както и упътване за използването ѝ можете да свалите от тук).
Ето и схема на въпросният чип:

И така ако кабела с който сте се сдобили е с чип FT232RL вариантите са два:
1) Искате да имате кабел само за диагностика (лесния вариант)
Хардуерно:
в този случай хардуерната модификация на кабела е само обединяването на pin7 и pin8 на OBD2 буксата
Софтуерно:
с помощта на MProg трябва да invert-нете сигнала на RI# и DSR#

(така не ви говори нищо, но като разгледате ръководството за ползване на програмата ще разберете за какво става въпрос).
Недостатъците на този кабел са че кабела "засича" че колата е постоянно на контакт (дори и тя да не е), този недостатък го прави негоден за кодиране, понеже за потвърждаване на функцията кояти искате да кодирате с DIS трябва да се изключи и включи контакта (при INPA не знам дали е нужно разпознаването на контакт-а за да се кодира

2) Искате да имате напълно функционале кабел (трудния вариант)
За да имате напълно функционален кабел (кодиране и диагностика с DIS), трябва да го преправите за да може да засича дали колата е на контакт
Хардуерно:
процедира се по описаният начин от колегата jomby в началото на темата, само че pin17 и pin18 от FTDI чип-а НЕ СЕ ОБЕДИНЯВАТ, а финното кабелче което се запоява на колектора на NPN транзистора се запоява на pin9 на FTDI чип-а (А НЕ НА pin20)

Софтуерно:
с помощта на Mprog се invert-ва само сигнала RI#

По този начин получавате напълно работещ кабел

По принцип ако искате да ползвате кабела само за диагностика и кабела ви е с чип FT232BL като описания от колегата, трябва само да обедините pin7 и pin8 на OBD2 буксата и pin17 и pin18 на FTDI чип-а. Един вид трудната модификация (със съпротивленията и транзистора) се прави за да може кабела да засича дали колата е на контакт или не е.
Това е, надявам се описанието да свърши работа на някой.
Спциални благодарности на jomby!!!
Благодаря също и на колегата © за напътствията и съветите (и фаилчетата

Re: Софтуер
най-сетне едно полезно мнение в тази тема
за да работи кодирането и двете неща ли трябва да се направят? т.е. запояването на кабела и програмата или само едно от тях?
за да работи кодирането и двете неща ли трябва да се направят? т.е. запояването на кабела и програмата или само едно от тях?
- kiko™
- ентусиаст
-
- Мнения: 822
- Регистриран на: 21.01.2008
- Пол: Мъж
- Кара: разни баварски екземпляри
- Мечтае да кара: ///M
Re: Софтуер
Да, за да работи кодирането трябва да е направят и двете модификации.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани