Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е46
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е46
А и нали знаеш, че разхода за бензин е под 50% от общия разход за автомобила.
това сме го преговаряли поне 100 пъти, ама ...
- minchev7
- Потребител
-
- Мнения: 41
- Регистриран на: 17.01.2014
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E60 LCI 530XD
Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е46
Здравейте колеги, гледам тази колица от доста време се върти в интернет пространството, някой гледал ли я е или да има мнение за нея по снимките http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... ink=5tx83b
Благодаря
Благодаря
Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е46
JTD написа:HackeD написа:Ами за мен означава, че ще си я карам всеки ден поне по 50-70км на ден(зависи) и разбира се няма да се карам спокойно... това означава 15+ разход и като сметнах какво става, просто няма да мога да я зареждам адекватно и постоянно ще съм на ръба да ми свърши резервата...
Значи ще дадеш 15к за автомобил и след това един такъв разход ще те "бутне" и няма да може да я зареждаш?
А и нали знаеш, че разхода за бензин е под 50% от общия разход за автомобила.
А бе пак да питам - даваш 15к за лека кола и няма да може да я зареждаш?
Оле....
И на мен ми стана странно как човек дето няма пари за гориво смята да даде 15 бона за 10 годишна кола, ама като гледам от колко време търси най-вероятно всичко е разтриване на пръстите

- TheKiller
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 664
- Регистриран на: 16.06.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '99 E46 318i
- Детайли за колата: M43B19TU
Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е46
surfboard написа:Kris написа:minimalcoholic написа:мисля така да я карам, ако не ми е проблем...иначе колата ми допадна, а и си мисля че още може да падне цената
330-ска с която няма да даваш газ и да изпреварваш безопасно? Замисли се малко, ако ще караш лекичко, вземи си с по-малък двигател, но пък ляв волан. Ако пък ще даваш газ, замисли се малко повече за безопасността. Може и да вземеш вече обърната, пак са по-евтини от тези с ляв волан.
Но, ти си знаеш какви са ти приоритетите.
Колегата трябва да покара и 318и и 330и в стил "бавнично и лекичко" и тогава ще се убеди, че дори за такъв маниер на каране, 330и е по-добре. Имало е моменти, в които ми е писвало да раздавам газ и съм се убеждавал че кроткото, равномерно и "галещо педала" каране на 330и, носи не по-малко удоволствие от настъпването му. Караш си извънградско с 90-100, галиш газта и с огромна лекота преодоляваш стръмни изкачвания, доускоряваш, изпреварваш и т.н. Или пък си караш в града с 30-40 и с едно леко натискане на газта вече си на 70-80. Просто 330и има тяга във всякакви обороти, изтегля много еластично, динамично, бързо и леко и то със съвсем леко натискане на газта и в доста по-ниски обороти.
За да се изпълнят успешно тези упражнения с 318и, трябва да се подава много повече газ, да се държат по-високи обороти, които да помогнат на двигателя да изтегли купето и да се повиши разходът. И накрая излиза че разликата в разхода между 318 и 330и е по 2-3 литра на 100 км, в замяна на много по-големите усмивки и удоволствие от шофирането на легендарния трилитров бензин.
А за да караш 318и и да му се кефиш трябва да си мазохист или шофьор, който използва автомобила единствено за придвижване от точка А до точка Б и не влага никакви емоции в шофирането. Возил съм се в мотора със 118 коня. Мъртъв в ниските, харчи доста за вървежа си, муден, тромав, много слаб на ДОускорение и на стръмни магистрални баири.
Колега не си прав,карам е46 с тоя мотор и си върви съвсем прилично,не е спортист,но е перфектен за возене,преди карах е39 520 и разлика във вървежа почти няма,но разликата в данъци,разход е доста голяма,както е и с 330i


/// 6>4




- surfboard
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 470
- Регистриран на: 4.04.2011
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: 4.0 TFSI
Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е46
Предполагам че с газчица ще тръгне даже още по-добре и ще е двойно по-силен в ниските и тройно по-силен във високите
Относно коментара ти че 330и харчи МНОГО повече от 318и, нека да видим какво казват каталожните данни:
1. 318и
Fuel consumption (economy) - urban 11 (12.7) l/100 km.Edit data of this car
Fuel consumption (economy) - extra urban 6.1 (6.9) l/100 km.
2. 330и
Fuel consumption (economy) - urban 12.8 (14) l/100 km.Edit data of this car
Fuel consumption (economy) - extra urban 6.9 (7) l/100 km.
Както сам виждаш, разликата в извънградския разход е 800 грама на 100 километра, а градският - около 2 литра.
Относно данъците и таксите - пътният данък се заплаща веднъж в годината, другите данъци и такси също. Това е разход по поддръжката на всеки автомобил и ако разликата в данъците и таксите между 318и и 330и е толкова фатална за някой, то изобщо този някой не трябва да има кола.
По отношение на здравината - нужно ли е въобще тя да се коментира, когато споменем легендарния трилитров шестак на БМВ? Откъм обслужване кое точно му е толкова скъпото? Сигурно че 330и побира повече масло, защото е с шест цилиндъра, има шест свещи и т.н.....
За мен 318и с газ може да върви прилично само ако слизам от 318тдс или Корса 1.5 дизел. Но всеки си има критерии.
Аз лично се радвам, че 318и ти доставя удоволствие от шофирането.

1. 318и
Fuel consumption (economy) - urban 11 (12.7) l/100 km.Edit data of this car
Fuel consumption (economy) - extra urban 6.1 (6.9) l/100 km.
2. 330и
Fuel consumption (economy) - urban 12.8 (14) l/100 km.Edit data of this car
Fuel consumption (economy) - extra urban 6.9 (7) l/100 km.
Както сам виждаш, разликата в извънградския разход е 800 грама на 100 километра, а градският - около 2 литра.
Относно данъците и таксите - пътният данък се заплаща веднъж в годината, другите данъци и такси също. Това е разход по поддръжката на всеки автомобил и ако разликата в данъците и таксите между 318и и 330и е толкова фатална за някой, то изобщо този някой не трябва да има кола.
По отношение на здравината - нужно ли е въобще тя да се коментира, когато споменем легендарния трилитров шестак на БМВ? Откъм обслужване кое точно му е толкова скъпото? Сигурно че 330и побира повече масло, защото е с шест цилиндъра, има шест свещи и т.н.....
За мен 318и с газ може да върви прилично само ако слизам от 318тдс или Корса 1.5 дизел. Но всеки си има критерии.
Аз лично се радвам, че 318и ти доставя удоволствие от шофирането.
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е46
За мене тоя мотор е супер за евридейка,евтин за обслужване,поддръжка,икономичен,здрав и
... и умрел. Разбира се динамиката не е определящ фактор за едно БМВ, за разлика от фаровете,лайстните,тапицерията и тн ..
Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е46
surfboard написа: Предполагам че с газчица ще тръгне даже още по-добре и ще е двойно по-силен в ниските и тройно по-силен във високитеОтносно коментара ти че 330и харчи МНОГО повече от 318и, нека да видим какво казват каталожните данни:
1. 318и
Fuel consumption (economy) - urban 11 (12.7) l/100 km.Edit data of this car
Fuel consumption (economy) - extra urban 6.1 (6.9) l/100 km.
2. 330и
Fuel consumption (economy) - urban 12.8 (14) l/100 km.Edit data of this car
Fuel consumption (economy) - extra urban 6.9 (7) l/100 km.
Както сам виждаш, разликата в извънградския разход е 800 грама на 100 километра, а градският - около 2 литра.
Относно данъците и таксите - пътният данък се заплаща веднъж в годината, другите данъци и такси също. Това е разход по поддръжката на всеки автомобил и ако разликата в данъците и таксите между 318и и 330и е толкова фатална за някой, то изобщо този някой не трябва да има кола.
По отношение на здравината - нужно ли е въобще тя да се коментира, когато споменем легендарния трилитров шестак на БМВ? Откъм обслужване кое точно му е толкова скъпото? Сигурно че 330и побира повече масло, защото е с шест цилиндъра, има шест свещи и т.н.....
За мен 318и с газ може да върви прилично само ако слизам от 318тдс или Корса 1.5 дизел. Но всеки си има критерии.
Аз лично се радвам, че 318и ти доставя удоволствие от шофирането.
Незнам от къде ги вадиш тия данни, може и официални да са. Но на практика е съвсем различно, карал съм и двата мотора (с ляв волан) и то за повечко.
318-ската харчеше градско 10/100 (Софийско, без нарочни икономии и то през целия ден не само в задръствания или през нощта. )
330-ската харчеше градско 13/100 Пак Софийско и пак с нормално каране и през целия ден.
За извънградско 330-ска да харчи 6,9/100 и автомат 7/100

Единственото положение при което се доближават разходите според мен е с 318-ка автомат и 330-ска ръчка, при градско.
- surfboard
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 470
- Регистриран на: 4.04.2011
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: 4.0 TFSI
Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е46
Е, щом си имал честта да караш с ляв волан, те горят различно. Това обяснява нещата
Десният волан си понагорява повечко, поне с 3-4 литра отгоре.

- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е46
Незнам от къде ги вадиш тия данни, може и официални да са.


Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е46
surfboard написа:Е, щом си имал честта да караш с ляв волан, те горят различно. Това обяснява нещатаДесният волан си понагорява повечко, поне с 3-4 литра отгоре.
Той колегата си знае, за който е това уточнение.
acho.rs написа:Незнам от къде ги вадиш тия данни, може и официални да са.
Във всички коли имате книжка на БМВ - там има 2 страници данни за всички модели - разход,ускорение (0-40,60,80,100,120км/ч, 0-1000м , 0-400м, 60-100,80-120км/ч), маса, размери . Има за моделите преди и след фейслифта. Не знам колите със сервизни книжки, подържани само при дилъри от първи собственик, дали имат такива книжки , но не е трудно да ги разгърнеш .
Айде стига и ти с тия книжки. Само не ми казвай че вярваш на книжки, а не на това което сипваш.
П.П.
За да изпреваря следващите коментари: Да и двете коли бяха в перфектно състояние.
- TheKiller
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 664
- Регистриран на: 16.06.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '99 E46 318i
- Детайли за колата: M43B19TU
Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е46
surfboard написа:Предполагам че с газчица ще тръгне даже още по-добре и ще е двойно по-силен в ниските и тройно по-силен във високитеОтносно коментара ти че 330и харчи МНОГО повече от 318и, нека да видим какво казват каталожните данни:
1. 318и
Fuel consumption (economy) - urban 11 (12.7) l/100 km.Edit data of this car
Fuel consumption (economy) - extra urban 6.1 (6.9) l/100 km.
2. 330и
Fuel consumption (economy) - urban 12.8 (14) l/100 km.Edit data of this car
Fuel consumption (economy) - extra urban 6.9 (7) l/100 km.
Както сам виждаш, разликата в извънградския разход е 800 грама на 100 километра, а градският - около 2 литра.
Относно данъците и таксите - пътният данък се заплаща веднъж в годината, другите данъци и такси също. Това е разход по поддръжката на всеки автомобил и ако разликата в данъците и таксите между 318и и 330и е толкова фатална за някой, то изобщо този някой не трябва да има кола.
По отношение на здравината - нужно ли е въобще тя да се коментира, когато споменем легендарния трилитров шестак на БМВ? Откъм обслужване кое точно му е толкова скъпото? Сигурно че 330и побира повече масло, защото е с шест цилиндъра, има шест свещи и т.н.....
За мен 318и с газ може да върви прилично само ако слизам от 318тдс или Корса 1.5 дизел. Но всеки си има критерии.
Аз лично се радвам, че 318и ти доставя удоволствие от шофирането.
Ми не знам мойта си дава 11 газчица в София и за возене си ми е супер,извънградско ми дава около 8.5,за данъците и таксите всеки си прави сметката аз лично съм се накарал на бегачки и този мотор за возене напълно ме удовлетворява,за "легендарния" м54 мотор се носят доста легенди,че е маслояд,карал съм и имам приятел с 330i комби,а и не само от него се носят тия слухове за м54


acho.rs написа:За мене тоя мотор е супер за евридейка,евтин за обслужване,поддръжка,икономичен,здрав и
... и умрел. Разбира се динамиката не е определящ фактор за едно БМВ, за разлика от фаровете,лайстните,тапицерията и тн ..
Не те разбрах какво се опитваш да намекнеш явно съм тъп


/// 6>4




- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е46
Kris написа:surfboard написа:Е, щом си имал честта да караш с ляв волан, те горят различно. Това обяснява нещатаДесният волан си понагорява повечко, поне с 3-4 литра отгоре.
Той колегата си знае, за който е това уточнение.acho.rs написа:Незнам от къде ги вадиш тия данни, може и официални да са.
Във всички коли имате книжка на БМВ - там има 2 страници данни за всички модели - разход,ускорение (0-40,60,80,100,120км/ч, 0-1000м , 0-400м, 60-100,80-120км/ч), маса, размери . Има за моделите преди и след фейслифта. Не знам колите със сервизни книжки, подържани само при дилъри от първи собственик, дали имат такива книжки , но не е трудно да ги разгърнеш .
Айде стига и ти с тия книжки. Само не ми казвай че вярваш на книжки, а не на това което сипваш.
П.П.
За да изпреваря следващите коментари: Да и двете коли бяха в перфектно състояние.
Нормирания цикъл от 1998ма е доста близък до реалния . Данните за ускорение са директно от БМВ, това че не си ги преглеждал е друг въпрос. Той и сърфборд , се бунтуваше че е парадоксално 320иА да гори колкото 330иА сега ...сега кара 330иА . Та си мисля, че подобни спорове са градивни, защото иначе доста хора се набутват със спрелтаци, викат си - дай да сложа газ, така и така колата е мъртвец, поне да гори малко... и после стават като колегата от варна , дето още си бие главата, че е послушал знайни и незнайни войни като тебе , дето величаят отчаяни концепции .
Не те разбрах какво се опитваш да намекнеш явно съм тъпИ твойто не е М3 нали знаеш
ооо, мойто е далече от спорт , камо ли М3 . Само, че никъде не съм го препоръчвал и не съм оспорвал, че гори колкото 328и/330и а е бая по-бавно .... особено от 330и. Никъде не съм се присмивал, че 230кс бмв хапва по 2-3 литра масло на 10000км , защото това е без абсолютно никакво значение .
Последна промяна acho.rs на 02 Мар 2014, 20:14, променена общо 1 път
- stormrider
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 516
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ М44Б19
- Мечтае да кара: Imperial Tie Fighter
- Детайли за колата: Стара баба с тояжка
Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е46
TheKiller написа:surfboard написа:Предполагам че с газчица ще тръгне даже още по-добре и ще е двойно по-силен в ниските и тройно по-силен във високитеОтносно коментара ти че 330и харчи МНОГО повече от 318и, нека да видим какво казват каталожните данни:
1. 318и
Fuel consumption (economy) - urban 11 (12.7) l/100 km.Edit data of this car
Fuel consumption (economy) - extra urban 6.1 (6.9) l/100 km.
2. 330и
Fuel consumption (economy) - urban 12.8 (14) l/100 km.Edit data of this car
Fuel consumption (economy) - extra urban 6.9 (7) l/100 km.
Както сам виждаш, разликата в извънградския разход е 800 грама на 100 километра, а градският - около 2 литра.
Относно данъците и таксите - пътният данък се заплаща веднъж в годината, другите данъци и такси също. Това е разход по поддръжката на всеки автомобил и ако разликата в данъците и таксите между 318и и 330и е толкова фатална за някой, то изобщо този някой не трябва да има кола.
По отношение на здравината - нужно ли е въобще тя да се коментира, когато споменем легендарния трилитров шестак на БМВ? Откъм обслужване кое точно му е толкова скъпото? Сигурно че 330и побира повече масло, защото е с шест цилиндъра, има шест свещи и т.н.....
За мен 318и с газ може да върви прилично само ако слизам от 318тдс или Корса 1.5 дизел. Но всеки си има критерии.
Аз лично се радвам, че 318и ти доставя удоволствие от шофирането.
Ми не знам мойта си дава 11 газчица в София и за возене си ми е супер,извънградско ми дава около 8.5,за данъците и таксите всеки си прави сметката аз лично съм се накарал на бегачки и този мотор за возене напълно ме удовлетворява,за "легендарния" м54 мотор се носят доста легенди,че е маслояд,карал съм и имам приятел с 330i комби,а и не само от него се носят тия слухове за м54Като обслужване мотора е доста по сложен от простия м43,нужно ли е да изброявам... Аз слизам от ауди S4,колата ми е за возене не за състезания по софийските булеварди и съм си доволен от нея,динамиката на мотора ми е напълно достатъчна и най-важното не ми бърка в джоба като разходи
acho.rs написа:За мене тоя мотор е супер за евридейка,евтин за обслужване,поддръжка,икономичен,здрав и
... и умрел. Разбира се динамиката не е определящ фактор за едно БМВ, за разлика от фаровете,лайстните,тапицерията и тн ..
Не те разбрах какво се опитваш да намекнеш явно съм тъпИ твойто не е М3 нали знаеш
Наскоро един колега ми каза,че преди да направи ремонт на 330 мотора е горял литър масло само в едната посока Пловдив-София. Направете си извода.
С много любов към децата!
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е46
правим си извода - купува ме си БМВ мъртвец, слагаме му газ и ставам като масите
Отказвам се - кефете се на баварците си

Отказвам се - кефете се на баварците си
- surfboard
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 470
- Регистриран на: 4.04.2011
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: 4.0 TFSI
Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е46
И моторът на твоя приятел е представителна извадка за всички 330-ки явно? Ако е бил някой гроб, нормално да гори толкова, че и повече масло. За последния месец имам навъртяни 4000 км. Значи по тази логика трябва да съм налял към 200-300 литра масло. Брей, как забравих да си закача ремаркето с варелите с масло, та да си доливам по пътя.
От постовете на всички до момента стана ясно, че разликата в разходите между 318 и 330 е няколко литра. Като карате 318 на газ и гори 11 на 100, това значи че 330 ще гори 13-14 на 100 на газ. Същото важи и за бензина. Е, ако за вас 5 лева на 100 километра са основание за такъв избор, то няма какво повече да коментираме. Или сега ще кажете че 318 ви носи повече душевни оргазми от 330 или 328?
От постовете на всички до момента стана ясно, че разликата в разходите между 318 и 330 е няколко литра. Като карате 318 на газ и гори 11 на 100, това значи че 330 ще гори 13-14 на 100 на газ. Същото важи и за бензина. Е, ако за вас 5 лева на 100 километра са основание за такъв избор, то няма какво повече да коментираме. Или сега ще кажете че 318 ви носи повече душевни оргазми от 330 или 328?
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани