Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е46

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е46

Мнение от acho.rs » 02 Мар 2014, 11:05

А и нали знаеш, че разхода за бензин е под 50% от общия разход за автомобила.

това сме го преговаряли поне 100 пъти, ама ...

Потребител
Аватар
Мнения: 41
Регистриран на: 17.01.2014
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E60 LCI 530XD

Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е46

Мнение от minchev7 » 02 Мар 2014, 14:30

Здравейте колеги, гледам тази колица от доста време се върти в интернет пространството, някой гледал ли я е или да има мнение за нея по снимките http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... ink=5tx83b

Благодаря

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1074
Регистриран на: 2.05.2008
Кара: 520i face

Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е46

Мнение от bioz » 02 Мар 2014, 15:44

JTD написа:
HackeD написа:Ами за мен означава, че ще си я карам всеки ден поне по 50-70км на ден(зависи) и разбира се няма да се карам спокойно... това означава 15+ разход и като сметнах какво става, просто няма да мога да я зареждам адекватно и постоянно ще съм на ръба да ми свърши резервата...

Значи ще дадеш 15к за автомобил и след това един такъв разход ще те "бутне" и няма да може да я зареждаш?
А и нали знаеш, че разхода за бензин е под 50% от общия разход за автомобила.
А бе пак да питам - даваш 15к за лека кола и няма да може да я зареждаш?
Оле.... :help:


И на мен ми стана странно как човек дето няма пари за гориво смята да даде 15 бона за 10 годишна кола, ама като гледам от колко време търси най-вероятно всичко е разтриване на пръстите :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 664
Регистриран на: 16.06.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '99 E46 318i
Детайли за колата: M43B19TU

Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е46

Мнение от TheKiller » 02 Мар 2014, 18:09

surfboard написа:
Kris написа:
minimalcoholic написа:мисля така да я карам, ако не ми е проблем...иначе колата ми допадна, а и си мисля че още може да падне цената


330-ска с която няма да даваш газ и да изпреварваш безопасно? Замисли се малко, ако ще караш лекичко, вземи си с по-малък двигател, но пък ляв волан. Ако пък ще даваш газ, замисли се малко повече за безопасността. Може и да вземеш вече обърната, пак са по-евтини от тези с ляв волан.

Но, ти си знаеш какви са ти приоритетите. :yes:



Колегата трябва да покара и 318и и 330и в стил "бавнично и лекичко" и тогава ще се убеди, че дори за такъв маниер на каране, 330и е по-добре. Имало е моменти, в които ми е писвало да раздавам газ и съм се убеждавал че кроткото, равномерно и "галещо педала" каране на 330и, носи не по-малко удоволствие от настъпването му. Караш си извънградско с 90-100, галиш газта и с огромна лекота преодоляваш стръмни изкачвания, доускоряваш, изпреварваш и т.н. Или пък си караш в града с 30-40 и с едно леко натискане на газта вече си на 70-80. Просто 330и има тяга във всякакви обороти, изтегля много еластично, динамично, бързо и леко и то със съвсем леко натискане на газта и в доста по-ниски обороти.
За да се изпълнят успешно тези упражнения с 318и, трябва да се подава много повече газ, да се държат по-високи обороти, които да помогнат на двигателя да изтегли купето и да се повиши разходът. И накрая излиза че разликата в разхода между 318 и 330и е по 2-3 литра на 100 км, в замяна на много по-големите усмивки и удоволствие от шофирането на легендарния трилитров бензин.
А за да караш 318и и да му се кефиш трябва да си мазохист или шофьор, който използва автомобила единствено за придвижване от точка А до точка Б и не влага никакви емоции в шофирането. Возил съм се в мотора със 118 коня. Мъртъв в ниските, харчи доста за вървежа си, муден, тромав, много слаб на ДОускорение и на стръмни магистрални баири.

Колега не си прав,карам е46 с тоя мотор и си върви съвсем прилично,не е спортист,но е перфектен за возене,преди карах е39 520 и разлика във вървежа почти няма,но разликата в данъци,разход е доста голяма,както е и с 330i ;) За мене тоя мотор е супер за евридейка,евтин за обслужване,поддръжка,икономичен,здрав и непретенциозен,а и си върви съвсем нормално за конете си,в ниските е много по добре от е39 520 примерно и се разбира супер с газчица :mhihi:
/// 6>4
ИзображениеИзображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 470
Регистриран на: 4.04.2011
Местоположение: Благоевград
Пол: Мъж
Кара: 4.0 TFSI

Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е46

Мнение от surfboard » 02 Мар 2014, 18:56

Предполагам че с газчица ще тръгне даже още по-добре и ще е двойно по-силен в ниските и тройно по-силен във високите :) Относно коментара ти че 330и харчи МНОГО повече от 318и, нека да видим какво казват каталожните данни:

1. 318и
Fuel consumption (economy) - urban 11 (12.7) l/100 km.Edit data of this car
Fuel consumption (economy) - extra urban 6.1 (6.9) l/100 km.

2. 330и
Fuel consumption (economy) - urban 12.8 (14) l/100 km.Edit data of this car
Fuel consumption (economy) - extra urban 6.9 (7) l/100 km.


Както сам виждаш, разликата в извънградския разход е 800 грама на 100 километра, а градският - около 2 литра.
Относно данъците и таксите - пътният данък се заплаща веднъж в годината, другите данъци и такси също. Това е разход по поддръжката на всеки автомобил и ако разликата в данъците и таксите между 318и и 330и е толкова фатална за някой, то изобщо този някой не трябва да има кола.
По отношение на здравината - нужно ли е въобще тя да се коментира, когато споменем легендарния трилитров шестак на БМВ? Откъм обслужване кое точно му е толкова скъпото? Сигурно че 330и побира повече масло, защото е с шест цилиндъра, има шест свещи и т.н.....
За мен 318и с газ може да върви прилично само ако слизам от 318тдс или Корса 1.5 дизел. Но всеки си има критерии.
Аз лично се радвам, че 318и ти доставя удоволствие от шофирането.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е46

Мнение от acho.rs » 02 Мар 2014, 19:17

За мене тоя мотор е супер за евридейка,евтин за обслужване,поддръжка,икономичен,здрав и

... и умрел. Разбира се динамиката не е определящ фактор за едно БМВ, за разлика от фаровете,лайстните,тапицерията и тн ..

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2643
Регистриран на: 22.11.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е46

Мнение от Kris » 02 Мар 2014, 19:32

surfboard написа: Предполагам че с газчица ще тръгне даже още по-добре и ще е двойно по-силен в ниските и тройно по-силен във високите :) Относно коментара ти че 330и харчи МНОГО повече от 318и, нека да видим какво казват каталожните данни:

1. 318и
Fuel consumption (economy) - urban 11 (12.7) l/100 km.Edit data of this car
Fuel consumption (economy) - extra urban 6.1 (6.9) l/100 km.

2. 330и
Fuel consumption (economy) - urban 12.8 (14) l/100 km.Edit data of this car
Fuel consumption (economy) - extra urban 6.9 (7) l/100 km.


Както сам виждаш, разликата в извънградския разход е 800 грама на 100 километра, а градският - около 2 литра.
Относно данъците и таксите - пътният данък се заплаща веднъж в годината, другите данъци и такси също. Това е разход по поддръжката на всеки автомобил и ако разликата в данъците и таксите между 318и и 330и е толкова фатална за някой, то изобщо този някой не трябва да има кола.
По отношение на здравината - нужно ли е въобще тя да се коментира, когато споменем легендарния трилитров шестак на БМВ? Откъм обслужване кое точно му е толкова скъпото? Сигурно че 330и побира повече масло, защото е с шест цилиндъра, има шест свещи и т.н.....
За мен 318и с газ може да върви прилично само ако слизам от 318тдс или Корса 1.5 дизел. Но всеки си има критерии.
Аз лично се радвам, че 318и ти доставя удоволствие от шофирането.


Незнам от къде ги вадиш тия данни, може и официални да са. Но на практика е съвсем различно, карал съм и двата мотора (с ляв волан) и то за повечко.

318-ската харчеше градско 10/100 (Софийско, без нарочни икономии и то през целия ден не само в задръствания или през нощта. )
330-ската харчеше градско 13/100 Пак Софийско и пак с нормално каране и през целия ден.

За извънградско 330-ска да харчи 6,9/100 и автомат 7/100 :shock: тука според мен ако дигнеш с литър нагоре може да се доближим до минимума.

Единственото положение при което се доближават разходите според мен е с 318-ка автомат и 330-ска ръчка, при градско.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 470
Регистриран на: 4.04.2011
Местоположение: Благоевград
Пол: Мъж
Кара: 4.0 TFSI

Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е46

Мнение от surfboard » 02 Мар 2014, 19:38

Е, щом си имал честта да караш с ляв волан, те горят различно. Това обяснява нещата :D Десният волан си понагорява повечко, поне с 3-4 литра отгоре.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е46

Мнение от acho.rs » 02 Мар 2014, 19:42

Незнам от къде ги вадиш тия данни, може и официални да са.

:OT: Във всички коли имате книжка на БМВ - там има 2 страници данни за всички модели - разход,ускорение (0-40,60,80,100,120км/ч, 0-1000м , 0-400м, 60-100,80-120км/ч), маса, размери . Има за моделите преди и след фейслифта. Не знам колите със сервизни книжки, подържани само при дилъри от първи собственик, дали имат такива книжки , но не е трудно да ги разгърнеш . :OT:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2643
Регистриран на: 22.11.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е46

Мнение от Kris » 02 Мар 2014, 19:48

surfboard написа:Е, щом си имал честта да караш с ляв волан, те горят различно. Това обяснява нещата :D Десният волан си понагорява повечко, поне с 3-4 литра отгоре.

Той колегата си знае, за който е това уточнение.


acho.rs написа:
Незнам от къде ги вадиш тия данни, може и официални да са.

:OT: Във всички коли имате книжка на БМВ - там има 2 страници данни за всички модели - разход,ускорение (0-40,60,80,100,120км/ч, 0-1000м , 0-400м, 60-100,80-120км/ч), маса, размери . Има за моделите преди и след фейслифта. Не знам колите със сервизни книжки, подържани само при дилъри от първи собственик, дали имат такива книжки , но не е трудно да ги разгърнеш . :OT:


Айде стига и ти с тия книжки. Само не ми казвай че вярваш на книжки, а не на това което сипваш.

П.П.
За да изпреваря следващите коментари: Да и двете коли бяха в перфектно състояние.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 664
Регистриран на: 16.06.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '99 E46 318i
Детайли за колата: M43B19TU

Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е46

Мнение от TheKiller » 02 Мар 2014, 20:04

surfboard написа:Предполагам че с газчица ще тръгне даже още по-добре и ще е двойно по-силен в ниските и тройно по-силен във високите :) Относно коментара ти че 330и харчи МНОГО повече от 318и, нека да видим какво казват каталожните данни:

1. 318и
Fuel consumption (economy) - urban 11 (12.7) l/100 km.Edit data of this car
Fuel consumption (economy) - extra urban 6.1 (6.9) l/100 km.

2. 330и
Fuel consumption (economy) - urban 12.8 (14) l/100 km.Edit data of this car
Fuel consumption (economy) - extra urban 6.9 (7) l/100 km.


Както сам виждаш, разликата в извънградския разход е 800 грама на 100 километра, а градският - около 2 литра.
Относно данъците и таксите - пътният данък се заплаща веднъж в годината, другите данъци и такси също. Това е разход по поддръжката на всеки автомобил и ако разликата в данъците и таксите между 318и и 330и е толкова фатална за някой, то изобщо този някой не трябва да има кола.
По отношение на здравината - нужно ли е въобще тя да се коментира, когато споменем легендарния трилитров шестак на БМВ? Откъм обслужване кое точно му е толкова скъпото? Сигурно че 330и побира повече масло, защото е с шест цилиндъра, има шест свещи и т.н.....
За мен 318и с газ може да върви прилично само ако слизам от 318тдс или Корса 1.5 дизел. Но всеки си има критерии.
Аз лично се радвам, че 318и ти доставя удоволствие от шофирането.

Ми не знам мойта си дава 11 газчица в София и за возене си ми е супер,извънградско ми дава около 8.5,за данъците и таксите всеки си прави сметката аз лично съм се накарал на бегачки и този мотор за возене напълно ме удовлетворява,за "легендарния" м54 мотор се носят доста легенди,че е маслояд,карал съм и имам приятел с 330i комби,а и не само от него се носят тия слухове за м54 :mhihi: Като обслужване мотора е доста по сложен от простия м43,нужно ли е да изброявам... Аз слизам от ауди S4,колата ми е за возене не за състезания по софийските булеварди и съм си доволен от нея,динамиката на мотора ми е напълно достатъчна и най-важното не ми бърка в джоба като разходи :lol:

acho.rs написа:
За мене тоя мотор е супер за евридейка,евтин за обслужване,поддръжка,икономичен,здрав и

... и умрел. Разбира се динамиката не е определящ фактор за едно БМВ, за разлика от фаровете,лайстните,тапицерията и тн ..

Не те разбрах какво се опитваш да намекнеш явно съм тъп :lol: И твойто не е М3 нали знаеш :yes:
/// 6>4
ИзображениеИзображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е46

Мнение от acho.rs » 02 Мар 2014, 20:11

Kris написа:
surfboard написа:Е, щом си имал честта да караш с ляв волан, те горят различно. Това обяснява нещата :D Десният волан си понагорява повечко, поне с 3-4 литра отгоре.

Той колегата си знае, за който е това уточнение.


acho.rs написа:
Незнам от къде ги вадиш тия данни, може и официални да са.

:OT: Във всички коли имате книжка на БМВ - там има 2 страници данни за всички модели - разход,ускорение (0-40,60,80,100,120км/ч, 0-1000м , 0-400м, 60-100,80-120км/ч), маса, размери . Има за моделите преди и след фейслифта. Не знам колите със сервизни книжки, подържани само при дилъри от първи собственик, дали имат такива книжки , но не е трудно да ги разгърнеш . :OT:


Айде стига и ти с тия книжки. Само не ми казвай че вярваш на книжки, а не на това което сипваш.

П.П.
За да изпреваря следващите коментари: Да и двете коли бяха в перфектно състояние.

Нормирания цикъл от 1998ма е доста близък до реалния . Данните за ускорение са директно от БМВ, това че не си ги преглеждал е друг въпрос. Той и сърфборд , се бунтуваше че е парадоксално 320иА да гори колкото 330иА сега ...сега кара 330иА . Та си мисля, че подобни спорове са градивни, защото иначе доста хора се набутват със спрелтаци, викат си - дай да сложа газ, така и така колата е мъртвец, поне да гори малко... и после стават като колегата от варна , дето още си бие главата, че е послушал знайни и незнайни войни като тебе , дето величаят отчаяни концепции .
Не те разбрах какво се опитваш да намекнеш явно съм тъп :lol: И твойто не е М3 нали знаеш :yes:

ооо, мойто е далече от спорт , камо ли М3 . Само, че никъде не съм го препоръчвал и не съм оспорвал, че гори колкото 328и/330и а е бая по-бавно .... особено от 330и. Никъде не съм се присмивал, че 230кс бмв хапва по 2-3 литра масло на 10000км , защото това е без абсолютно никакво значение .
Последна промяна acho.rs на 02 Мар 2014, 20:14, променена общо 1 път

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 516
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: БМВ М44Б19
Мечтае да кара: Imperial Tie Fighter
Детайли за колата: Стара баба с тояжка

Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е46

Мнение от stormrider » 02 Мар 2014, 20:13

TheKiller написа:
surfboard написа:Предполагам че с газчица ще тръгне даже още по-добре и ще е двойно по-силен в ниските и тройно по-силен във високите :) Относно коментара ти че 330и харчи МНОГО повече от 318и, нека да видим какво казват каталожните данни:

1. 318и
Fuel consumption (economy) - urban 11 (12.7) l/100 km.Edit data of this car
Fuel consumption (economy) - extra urban 6.1 (6.9) l/100 km.

2. 330и
Fuel consumption (economy) - urban 12.8 (14) l/100 km.Edit data of this car
Fuel consumption (economy) - extra urban 6.9 (7) l/100 km.


Както сам виждаш, разликата в извънградския разход е 800 грама на 100 километра, а градският - около 2 литра.
Относно данъците и таксите - пътният данък се заплаща веднъж в годината, другите данъци и такси също. Това е разход по поддръжката на всеки автомобил и ако разликата в данъците и таксите между 318и и 330и е толкова фатална за някой, то изобщо този някой не трябва да има кола.
По отношение на здравината - нужно ли е въобще тя да се коментира, когато споменем легендарния трилитров шестак на БМВ? Откъм обслужване кое точно му е толкова скъпото? Сигурно че 330и побира повече масло, защото е с шест цилиндъра, има шест свещи и т.н.....
За мен 318и с газ може да върви прилично само ако слизам от 318тдс или Корса 1.5 дизел. Но всеки си има критерии.
Аз лично се радвам, че 318и ти доставя удоволствие от шофирането.

Ми не знам мойта си дава 11 газчица в София и за возене си ми е супер,извънградско ми дава около 8.5,за данъците и таксите всеки си прави сметката аз лично съм се накарал на бегачки и този мотор за возене напълно ме удовлетворява,за "легендарния" м54 мотор се носят доста легенди,че е маслояд,карал съм и имам приятел с 330i комби,а и не само от него се носят тия слухове за м54 :mhihi: Като обслужване мотора е доста по сложен от простия м43,нужно ли е да изброявам... Аз слизам от ауди S4,колата ми е за возене не за състезания по софийските булеварди и съм си доволен от нея,динамиката на мотора ми е напълно достатъчна и най-важното не ми бърка в джоба като разходи :lol:

acho.rs написа:
За мене тоя мотор е супер за евридейка,евтин за обслужване,поддръжка,икономичен,здрав и

... и умрел. Разбира се динамиката не е определящ фактор за едно БМВ, за разлика от фаровете,лайстните,тапицерията и тн ..

Не те разбрах какво се опитваш да намекнеш явно съм тъп :lol: И твойто не е М3 нали знаеш :yes:

Наскоро един колега ми каза,че преди да направи ремонт на 330 мотора е горял литър масло само в едната посока Пловдив-София. Направете си извода.
С много любов към децата!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е46

Мнение от acho.rs » 02 Мар 2014, 20:17

правим си извода - купува ме си БМВ мъртвец, слагаме му газ и ставам като масите :banghead:
Отказвам се - кефете се на баварците си

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 470
Регистриран на: 4.04.2011
Местоположение: Благоевград
Пол: Мъж
Кара: 4.0 TFSI

Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е46

Мнение от surfboard » 02 Мар 2014, 20:20

И моторът на твоя приятел е представителна извадка за всички 330-ки явно? Ако е бил някой гроб, нормално да гори толкова, че и повече масло. За последния месец имам навъртяни 4000 км. Значи по тази логика трябва да съм налял към 200-300 литра масло. Брей, как забравих да си закача ремаркето с варелите с масло, та да си доливам по пътя.
От постовете на всички до момента стана ясно, че разликата в разходите между 318 и 330 е няколко литра. Като карате 318 на газ и гори 11 на 100, това значи че 330 ще гори 13-14 на 100 на газ. Същото важи и за бензина. Е, ако за вас 5 лева на 100 километра са основание за такъв избор, то няма какво повече да коментираме. Или сега ще кажете че 318 ви носи повече душевни оргазми от 330 или 328?

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook